
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak že jsem se ke svému vozu dostal? Podal jsem si inzerát: Koupím Škodu Rapid 130 nebo 135 nebo 136 od r.v. 88, rozhoduje stav. O vůz bude dobře postaráno. Inzerát zabral a já si za nějakou dobu vezl tohle auto domů.
Je to Rapid 130 r.v. 85, údajně dovezen z Holandska. Této informaci jsem v první chvíli věřil, ale časem jsem získal dojem, že chtěl prodávané auto uděla atraktivnější. Nebylo nutné dělat tohle auto atraktivnější, protože bylo už tak atraktivní dost. Koroze téměř žádná až na drobné oděrky. Poklad se objevill při pohledu na podlahu pod řidičem. Byla absolutně netknutá korozí, to samé platilo i o dnu kufru a uchycení tlumičů. Prostě ideální vůz pro udržení v takovém stavu v jakém jsem ho koupil.
Začal jsem s drobnými úpravami, které děláme asi všichni.
- čiré přední, boční blinkry a zadní světla
- madla na dveřích s favorita 94
- bílé podklady budíků vlastní konstrukce, podsvětlené
- koberečky do auta
- fólie na zadních oknech (trojúhelníky)
- přídavná dálková světla
- autozásuvka z felicie s osvětlením
- audio, rádio Pioneer DEH-3600MPB (CD), repro vpředu komponentní Jensen Explorer 2065, vzadu ovály 6"x9" Jensen Explorer 6930
- Meteory II
- přední pružiny 130L/A
Co plánuji:
- napasovat středovej panel z Felicie (je koupený)
- mlhovky - koupené, jen namontovat
Vzdálenější budoucnost:
- mám připravený motor 742.136
Mám vlastní stránky na adrese CHIP.ZDE.CZ/ , takže další informace se můžete dočíst tam
Je to Rapid 130 r.v. 85, údajně dovezen z Holandska. Této informaci jsem v první chvíli věřil, ale časem jsem získal dojem, že chtěl prodávané auto uděla atraktivnější. Nebylo nutné dělat tohle auto atraktivnější, protože bylo už tak atraktivní dost. Koroze téměř žádná až na drobné oděrky. Poklad se objevill při pohledu na podlahu pod řidičem. Byla absolutně netknutá korozí, to samé platilo i o dnu kufru a uchycení tlumičů. Prostě ideální vůz pro udržení v takovém stavu v jakém jsem ho koupil.
Začal jsem s drobnými úpravami, které děláme asi všichni.
- čiré přední, boční blinkry a zadní světla
- madla na dveřích s favorita 94
- bílé podklady budíků vlastní konstrukce, podsvětlené
- koberečky do auta
- fólie na zadních oknech (trojúhelníky)
- přídavná dálková světla
- autozásuvka z felicie s osvětlením
- audio, rádio Pioneer DEH-3600MPB (CD), repro vpředu komponentní Jensen Explorer 2065, vzadu ovály 6"x9" Jensen Explorer 6930
- Meteory II
- přední pružiny 130L/A
Co plánuji:
- napasovat středovej panel z Felicie (je koupený)
- mlhovky - koupené, jen namontovat
Vzdálenější budoucnost:
- mám připravený motor 742.136
Mám vlastní stránky na adrese CHIP.ZDE.CZ/ , takže další informace se můžete dočíst tam
Chip / Rapid 130 - komentáře:
Tak už sa teším keď sa uvidíme. Viem ake to je, aj u mna je teraz rodina na prvom mieste. Už to nie je ako za starých čias :) Rapida daj riadne dohromady. Ja som tiež spravil konečne na mojej škoduly STK+EK a možem jazdiť keď je trochu času. Pozdravujem zvyšok rodinky, držte sa 

Tak jsem byl navštívit rapídka ve stodole. Chudák .. ten vypadal .. sice zakrytej plachtou .. ale stejne drobnej prach vsude. Pavuciny mezi kolama a podbehama. Hrůza .. Na jaře dostane pořádnou kůru. Dám novej olej .. nový svíčky .. natankujeme pořádnej benzín .. omyjeme naleštíme .. a jako odměnu snad konečně najdu kvalitního a cenově přijatelnýho lakýrníka ...
Tak dobrou noc rapídku .. na jaře ..
Tak dobrou noc rapídku .. na jaře ..
-> Boris S: Ahoj kolego .. jednou se zastavím .. ale kdo ví kdy to bude .. rodinka dostala ve všem přednost.
-> Jarda: Auto musím ještě teď dostat zpět do garáže .. ale nedá se vyjet .. borec tam dělá odpady nebo co .. takže musím čekat. Každopádně jsem rapídkovi posehnal suchou a čistou garáž .. tak už se může těšit.
-> CHIP: doporuciji dat ve stodole pod auto plachtu, aby nesla vlhkost zespodu

Nazdárek Chipe, tak vidím že si Rapídka držíš, to je dobre. Tiež mam svoju 120-ku stále v garáži. Sojí 2 roky v kuse, tak ju musím toto leto prebehnúť. Nepojdeš pozrieť na motorke na Slovensko? Sa možeš zastaviť ak by si mal cestu, by sme dali reč, pivo, grilovačku atď.
Tak zatiaľ sa maj.

Vzhledem k tomu, že jsem potřeboval místo v garáži abych mohl pracovat na motocyklech, odvezl jsem Rapídka na stání do stodoly jednoho známého. Na podzim se vrátí zase do garáže. Tak ať se mu tam dobře spí.
-> CHIP 14.05.13 06:47:30: Pravděpodobně ano ;)
-> Tuner#2: Tak zase jestli tam ta hadice vydržela od roku 85 .. tak to není tak špatný. Je teda pravda .. že můj rapid stojí a stojí .. jedu s ním dvakrát ročně. No jo .. jsou jiné priority.
-> Pavel P@nkáč: Snad to nebylo na mojeho rapida .. ten samozřejmě existuje ... není důvod proč by neměl ..
-> Pavel P@nkáč: Snad to nebylo na mojeho rapida .. ten samozřejmě existuje ... není důvod proč by neměl ..
tohle auto jeste existuje??

-> CHIP 13.05.13 07:18:00: Přesně takhle to mám na té hnědé 130L. Zřejmě když to dlouho stojí a hladina benzínu se ani nehne, tak se to takhle časem prožere 

Tak pánové .. díky za rady .. celou věc jsem v sobotu po obědě zvládnul.
Přišel jsem na garáž .. zapnul rádio .. připravil nářadí a díl. Za příčku motoru jsem na potřebné straně auto asi o 10 cm přizvedl .. aby mi kleslo příčné rameno. Vlezl jsem do montážní jámy .. přeštípnul spony a sundal původní hadici. Očistil jsem oba konce, jak na nádrži tak hrdlo, stříknul silikonovým olejem oba díly i hadici. Nasadil na nádrž .. nasadil na tankovací hrdlo .. utáhl spony. Celá akce tím byla ukončena. Čistý čas 32 minut. Jo .. nepovoloval jsem hrdlo .. ikdyž netvrdím, že to nemůže pomoci.
Jak vypadala původní hadice můžete shlídnout na přiložené fotce. Byla vevnitř úplně rozleptaná, jen zvenku byla taková tenká vrstva neporušené gumy .. každopádně materiálově to byl spíš tekutej asfalt, než pevná guma.
Přišel jsem na garáž .. zapnul rádio .. připravil nářadí a díl. Za příčku motoru jsem na potřebné straně auto asi o 10 cm přizvedl .. aby mi kleslo příčné rameno. Vlezl jsem do montážní jámy .. přeštípnul spony a sundal původní hadici. Očistil jsem oba konce, jak na nádrži tak hrdlo, stříknul silikonovým olejem oba díly i hadici. Nasadil na nádrž .. nasadil na tankovací hrdlo .. utáhl spony. Celá akce tím byla ukončena. Čistý čas 32 minut. Jo .. nepovoloval jsem hrdlo .. ikdyž netvrdím, že to nemůže pomoci.
Jak vypadala původní hadice můžete shlídnout na přiložené fotce. Byla vevnitř úplně rozleptaná, jen zvenku byla taková tenká vrstva neporušené gumy .. každopádně materiálově to byl spíš tekutej asfalt, než pevná guma.
Ked tu hadicu budes menit, povol si hrdlo nadrze. Zas tie dva srobiky M6 tak strasne vela roboty nepridaju a usetris si nervy s nasadzovanim hadice.. ;) Inac teda som to menil na aute a slo to, okrem hrdla som nepovoloval nic (ale menil som aj prechodku u viecka).
-> CHIP: přesně to myslim a píšu
stačí jen lehce nastříknout.

-> Pavel P..: Myslíš jako silikonovej olej .. ten mám .. ale jen ve spreji ..
-> CHIP: vazelína taky možno ale jen nějakou bílou ložiskovou nebo podobně... jinak jí za rok měníš znova...ideální je ten silikoňák.
Díval jsem se na Minnovi fotky .. a myslím, že by to mohlo jít .. mám montážní jámu ..
Jinak .. říkal jsem si .. že to namažu vazelínou .. aby to tam líp šlo ..
Jinak .. říkal jsem si .. že to namažu vazelínou .. aby to tam líp šlo ..
-> CHIP: nasadit jí je pěknej vopruz, s nápravou na autě... hlavně než to budeš nasazovat tak konce nádrže a hrdla očisti a namaž silikovym olejem a vklouzne tam sama.. 

-> CHIP: Malo by to ísť vymeniť bez demontáže čohokoľvek. Ale bude to pôrod.