Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

20:21:51
22.03.2012
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod:

No nejpozději příští víkend si dám prodlouženou na dohnání manka a rumcajs.

Čeká mne nuda s drobnými elektrospotřebiči (natahat po podlaze dvoulinky na repro, kabel k CD changeru, signalizaci světel, Eurozásuvku na 12V, zesilovač na vnitřní anténu, příprava na radio) a zamaskovat to koberci a našroubovat pásy. Dopředu zatím mimikrozně klasiku (už jsem jel na Satanici Technické Kontroly s vším možným, ale vícebody v barvě laku asi nerisknu).



Pak rozhýbat ta dvě zasr*tá ***** **** čidla na podvozku, udělat podvazky zadních ramen.



Po kontrole tlaků, mazání, Paltestu a geometrii (vše s dodávkou do domu) zbude na dokončení jen našroubovat šusplechy, rozbalit na půdě tři sady sedaček na výběr těch nejlepších a na odblešení.



Pak víkend někam stranou mimo kontrolované pozemní komunikace na testování, následně si vzít den volna a dojet těch cca 1100m na STK.



Poté znalecký posudek, pojistka, depozit.



No a to bude listopad, takže Fridex, odvzdušnění, zazimování.....3 3 3
upraveno 1x, naposled 22.03.2012 23:37:47
20:10:22
22.03.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
nádhera, opravdu fešák
15:01:56
22.03.2012
Hurdis
Dík. Mít tak možnost konečně začít něco dělat, ještě pár dní budu muset vydržet.

Naštěstí pošťák pravidelně nosí drobnosti, kterými se můžu zabývat i doma u TV.

Nápad nechat si dovést domů ty dvě sady koberců na vyprání a výběr nejlepších kousků byl taky vynikající :-)) (ne tedy z pohledu ženy, ale co, alespoň nějaký posun vpřed).
15:00:33
22.03.2012
minno
-> Hurdis: zvyšujem hodnotenie na 10 bodov1
14:59:49
22.03.2012
castrol
-> Hurdis: pane moderatore mas to pekne
14:33:58
22.03.2012
Tomaso435
tož dobre to vyzerá :-O
13:38:43
22.03.2012
Pavel P..
vypadá to parádně 1 kola bych teda radši viděl v origo černoleštěné kombinaci ale i takhle je to pěkný4
12:17:02
22.03.2012
Hurdis
-> DEKODOVAC: Není ještě po geometrii. 4
10:14:44
22.03.2012
kozel 130 GL
-> Hurdis: dáváš tomu sušáku pěkně zabrat 3 3 ať se práce daří dál, máš to nádherné pane! 4
09:11:04
22.03.2012
DEKODOVAC
-> Hurdis: počuj neviem či len na fotke sa to zda že je na tom prednom lavom kolese je odklon spravne nastelovany vypada to divne 6
20:25:28
15.03.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: ach tak, mrzuté, těšil sem se že bude v řadě o kupé více10
20:59:46
14.03.2012
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Ze zdravotních důvodů čtvrtý týden bez odpracované hodiny.

Letošní rok už mám teď v podstatě naplánován až do Vánoc. A když bych to měl napsat slušně, je mi z té vyhlídky na zvracení.



Práce na Rapidu budou normálně pokračovat dál, (když nemůžu dělat, alespoň jsem posháněl chybějící nedostatkové drobnosti), ale pochybuji, že bude v květnu stát na značkách.

Ještě jsem ani neprobudil bílou ze zimního spánku, tam je naštěstí příprava na sezonu jednoduchá, pokud tedy za 3 měsíce nikde nic neprasklo nebo nezatuhlo.
upraveno 1x, naposled 14.03.2012 21:01:50
20:10:21
14.03.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
nepřipadá v ůvahu4
22:33:41
12.03.2012
Hurdis
Při pohledu do kalendáře odpískávám možnost účasti auta jarní Želiv.
16:10:50
21.02.2012
Hurdis
-> Zeke-ten šestý: Díky pane, taky sleduji vývoj tmavšího dvojníka.

Ale vleče se to. Pracovní sezona začíná za dva týdny, srazová sezona už se taky blíží, takže začnu vypouštět nepodstatné detaily a drobnosti, což se zřejmě u některých hnidopichů neobejde bez kritiky. Na ladění maličkostí bude pak celý rok.

Dost možná, že kvůli STK interiér a některé díly nahodím jen "na oko".



Nezvládám zatím časově zorganizovat víkend na zapůjčení geometrických a "PALtestových" nástrojů, rostu z posledních dvou nefunkčních kousků kabeláže a celkově mne demoralizuje práce, žena, počasí a věci kolem bydlení.

Ideální by bylo zavřít se na týden do dílny se zásobou letošní odleželé slivovice.
15:58:09
21.02.2012
Zeke-ten šestý
Máte to pěkné pane6
15:54:31
21.02.2012
Hurdis
Jelikož jsem v neděli vyhrabal ze zásob poslední pár obou ložisek do předních nábojů, omrknul jsem pár zdrojů na zásoby.

Hrozná bída. 30304ky samá USA/PRC sluníčka, PLCčko od ZVL jedno poslední.

Alespoň, že ty potřebné těsnící kroužky jsou všude.
upraveno 1x, naposled 21.02.2012 15:56:07
15:46:52
21.02.2012
Hurdis
-> havlik: Já to zas budu brát vážně, až najdu kolo, které nepůjde vystředit.

A jestli to bude zrovna tahle sada, kterou na rozdíl od těch ostatních nemám vyzkoušenou, nařknu Tě z uhranutí 1 .
15:42:36
21.02.2012
havlik
-> Hurdis: no já myslim že přesnost středový díry nemá nic společného s tim jestli jsou nakopaný nebo ne
15:38:09
21.02.2012
Hurdis
-> minno: Co se týče kol 4x130 tak bych hledal problémy plynoucí spíše z jejich stáří. S každou ukořistěnou sadou byla vždy první cesta na vyvažovačku, než jsem začal přemýšlet o dalším postupu.

To, že jsem zatím u 26 ks měl kliku a nenarazil na nakopnutý disk, považuji za velký zázrak a hlavně solidnost bývalých majitelů, kteří měli před prodejem ověřený jejich stav.
upraveno 1x, naposled 21.02.2012 15:39:06
Extreme Tyres