skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 130 Rapid
- rok výroby 1987
- prestavba na 136 v roce 2004
- koupil jsem ho v roce 2002, od jedné slečny. ta ho měla 14 dní a zbořila ho. já měl v té době užovku, ale rapid byl můj sen od mala, tak jsem se rozhodl jednomu kupátku prodloužit život. bohužel fotku té zbořeniny nemam, ale auto začínalo tam, kde normálně končí víko kufru....
motor:
- blok Rapid 136
- hlava Felicia - leštěný kanály
- vnitřnosti fab AME 1.4
- el. pumpa HUGO
- karburátor SEDR (dif 20/24) trysky/vzdušníky 115/200, 140/140
- zapalování favorit
- olejový chladič
- starter s reduktorem
v planu:
- 1450ccm
podvozek a obutí:
- přední náprava vyztužená + strmé řízení - 2.8 otáčky
- přední pružiny 235mm
- stabilizátor d=20mm
- vzadu sériové pružiny, vyztužené vlečené nápravy, + 5st. prevodovka stálý prevod 3,9
- ALU disky 5,5Jx13, z Favorita řady Blackline + pneu Barum Bravura 185/70 r13
- zimní Michelin 175/70 r13 na škodováckých ráfkách 4,5" r13
- zadní a přední náboje s roztečema 4x130, 4x108, 4x100
v plánu:
- přitvrdit zadní nápravu
- kulové uložení podélných ramen
brzdy:
- 4 pístové prední brzdy s chlazenými kotouči, okruh + válec Š130
- zadní válečky d=22mm
- posilovač z Favorita (d=220mm)
- čidlo stavu brzdové kapaliny
v plánu:
elektrika:
- lucasy z Octávky
- komfortní jednotka z Fábie s dálkovým ovládáním centrálu
- motorek stěračů z Felicie
- centrální zamykání
- relé + automatický cyklovač stěračů s čidlem z Octávie
karosérie:
- vyhřívaná zrcátka Beskyd Sport
- střešní okno zatim manuální
- elektrické stahování předních oken s automatickými dojezdy
- pokovené zadní okno, ostatní zatmavená
- vystřelovací klíček z Octávie, zámky z Felicie m98
- přední pásy z Octávie
- výškově stavitelný volant
- volant série Octávie bez vaku
- středová konzole z Felicie
- ostřikovače z Fábie
v plánu:
- druhé těsnění dveří - zatim mam u dveří spolujezdce kolem okna, ještě kolem blatníků
- dveřní desky z MDF
- středový tunel dotáhnout až k zadním sedačkam
- jiné čtyřoko a maska
audio:
- u zadních sedaček Blaupunkt 165mm
- rádio Clarion na MP3
v plánu:
- komponentní Magnaty 165mm do předních dveří
auto jsem prodal, ať slouží novému majiteli..
- rok výroby 1987
- prestavba na 136 v roce 2004
- koupil jsem ho v roce 2002, od jedné slečny. ta ho měla 14 dní a zbořila ho. já měl v té době užovku, ale rapid byl můj sen od mala, tak jsem se rozhodl jednomu kupátku prodloužit život. bohužel fotku té zbořeniny nemam, ale auto začínalo tam, kde normálně končí víko kufru....
motor:
- blok Rapid 136
- hlava Felicia - leštěný kanály
- vnitřnosti fab AME 1.4
- el. pumpa HUGO
- karburátor SEDR (dif 20/24) trysky/vzdušníky 115/200, 140/140
- zapalování favorit
- olejový chladič
- starter s reduktorem
v planu:
- 1450ccm
podvozek a obutí:
- přední náprava vyztužená + strmé řízení - 2.8 otáčky
- přední pružiny 235mm
- stabilizátor d=20mm
- vzadu sériové pružiny, vyztužené vlečené nápravy, + 5st. prevodovka stálý prevod 3,9
- ALU disky 5,5Jx13, z Favorita řady Blackline + pneu Barum Bravura 185/70 r13
- zimní Michelin 175/70 r13 na škodováckých ráfkách 4,5" r13
- zadní a přední náboje s roztečema 4x130, 4x108, 4x100
v plánu:
- přitvrdit zadní nápravu
- kulové uložení podélných ramen
brzdy:
- 4 pístové prední brzdy s chlazenými kotouči, okruh + válec Š130
- zadní válečky d=22mm
- posilovač z Favorita (d=220mm)
- čidlo stavu brzdové kapaliny
v plánu:
elektrika:
- lucasy z Octávky
- komfortní jednotka z Fábie s dálkovým ovládáním centrálu
- motorek stěračů z Felicie
- centrální zamykání
- relé + automatický cyklovač stěračů s čidlem z Octávie
karosérie:
- vyhřívaná zrcátka Beskyd Sport
- střešní okno zatim manuální
- elektrické stahování předních oken s automatickými dojezdy
- pokovené zadní okno, ostatní zatmavená
- vystřelovací klíček z Octávie, zámky z Felicie m98
- přední pásy z Octávie
- výškově stavitelný volant
- volant série Octávie bez vaku
- středová konzole z Felicie
- ostřikovače z Fábie
v plánu:
- druhé těsnění dveří - zatim mam u dveří spolujezdce kolem okna, ještě kolem blatníků
- dveřní desky z MDF
- středový tunel dotáhnout až k zadním sedačkam
- jiné čtyřoko a maska
audio:
- u zadních sedaček Blaupunkt 165mm
- rádio Clarion na MP3
v plánu:
- komponentní Magnaty 165mm do předních dveří
auto jsem prodal, ať slouží novému majiteli..
Adam / Rapid 1.4 - komentáře:
mam v planu dad stejne mlhovky na fačko
-> Veron: Má to fakt hezký zvuk - poslouchal jsem když jsi odjížděl. Ještě jednou díky za pomoc.

-> TUNER: jj, to by mělo stačit. Nečekám, že urezne, ale chci si ještě nechat navařit koncovku, tak ho budu někdy časem sundavat.
-> Veron: Tak ti bude stačit ten středně rozebiratelnej...Jestli teda čekáš že ti urezne....

-> Pavel Korbelář: taky jsem míval kolem 10litrů, ale buď mám kratší nohu, nebo je to nastavením motoru. Ale nemyslím, že bych jezdil na spotřebu - kombinace dálnice(120-160km/h)/měst
o.
-> Pavel Korbelář: no teď momentálně asi 7-7,5litrů LPG
-> Tuner#2: ne ne, obyčejnejma pozink, to bude asi tím
ani mi nenapadlo, že takový vůbec jsou.
-> TUNER: ale co až ten výfuk urezne?
-> Tuner#2: ne ne, obyčejnejma pozink, to bude asi tím

-> TUNER: ale co až ten výfuk urezne?
-> Veron: To máš ještě nižší spotřebu? to jako kolik? ti to už jezdí za 5L LPG ne? ty jo já se furt nemůžu pod 10l dostat a mám to seškrcený co to jde kuwa
co je to za ty svetla? (ctyroko)
-> Tuner#2: No jo, já tam mam ten Auto SONA

-> Labros: Dneska ty vejfuky jsou z papíru a rezonuje snad každej sám o sobě. Mám na užovce taky nějakej a je to o dost horší než byl ten origo co tam byl.

-> Veron: ony se i vždycky jednou nebo dvakrát povolí a potřetí už drží nafurt
-> Veron: Se někdy zastav.Ti půjčim to lepidlo na závity od Loctite...Mam středně rozebiratelný a nerozebiratelný,sme vyfásnuli f práci za nějakou fušku:-).....Někam jsem kápnul ten nerozebiratelnej a když jsem to chtěl povolit,tak by to možná ještě šlo,ale možná by jsi ukroutil šroub nebo oštěchtal hlavu...To ti klidně dam záruku že se ti to nepovolí....
-> Veron: A máš to chycený těma mosaznýma samosvornýma matkama? Mě svody těmadle matkama drží na hlavě úpně krásně.
-> Tuner#2: on dost kraválu nadělá i vzducháč.
S tou vačkou taky docela váhám. Do nějaký bych se pustil, ale nějak nemám inspiraci..
S tou vačkou taky docela váhám. Do nějaký bych se pustil, ale nějak nemám inspiraci..
-> Labros: mě tenhle nejvíc rezonuje na volnoběh až do 2000ot. Pak už je to v pořádku, až tak do 5000.
-> Tuner#2: On je ten zvuk příjemnej, akorát se mi povolují šrouby na přírubě a pak ro řve strašně. Nechápu čím to je, utahuju je jako kráva a oni si toho vůbec neváží.
mně řve sériovej vejfuk asi od 3500 do 4000 otáček, jakej mi doporučíte vejfuk, aby to mělo kulturnější projev?

-> Veron: To musíš začít s výchovou - Maruška taky říkala, že mě to moc řve a teď se jí to líbí


-> Tuner#2: děkuji, je to zajímavější, ale přítelkyně z toho moc nadšená neni
