skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ahoj škodovkáři, tak tohle je moje Škodověnka :
Škoda Rapid 130
Vyrobeno: v.r. 1988 v ANZP KVASINY
Barva: korálová červeň
Najeto: cca. 25 000 km (v době koupě byl nefunkční náhon tachometru)
Musím poděkovat tátovi, že proseděl hodiny na internetu až objevil tohoto rapida. A taky bráchovi, že se uvolnil ze zaměstnání, jel s tátou do Brna, a dovezl můj sen až k baráku. Bez nich bych tohoto krasavce nikdy neměl. Dík, udělali jste pro mě opravdu hodně a moc si toho vážím. :-)
Interiér:
Světlý, v původním stavu bez repráků ve výplních dveří a pod. . V autě si hovělo kazetové rádio snad z roku raz-dva, které záhy opustilo rapida dlouhým obloukem, a na místo něj se vrátila originál koženková záslepka se znakem ANZP Kvasiny. Dalším mým zásahem bylo vyndání palubovky, kterou jsem rozebral, vyčistil, natřel kostry IPUR čalounění barvou a nainstaloval osvětlení kastlíku. Přitom jsem narazil na příčinu nutnosti jezdit v létě s plně otevřenými okýnky. Ono totiž bylo přelomené lanko od ventilu topení. A přelomilo se proto, že povrchová úprava ventilu zoxidovala čímž se ventil znehybnil. Následovalo prostříknutí ventilu MPLkem, rozhýbání a výměna lanka.
Nově přibyla lišta do palubky z leštěného hliníku a vrtaná hliníková trubka na řadičku.
Exteriér:
Líbí se mi původní vzhled jen trošku vylepšený funkčními doplňky jako: bílé boční a přední blinkry, červenobílé zadní lampy. Taky nesmím zapomenout na litá kola METEOR II (prvním majitelem zakoupená v Tuzexu) obouvající pneu Barum Brilantis o rozměru 185/70 R13.
Motor:
Motor je zatím původní 130-ka 742.13, navíc má zesílené žebrování bloku stejné jako motor 742.136 nebo Favorit. Protože jsem sháněl Rapida 136 a sehnal 130-ku začal jsem se poohlížet po motoru 742.136. Po nějaké době se na mě usmálo štěstí a vytoužený motor jsem si přivezl z Jeseníku. Díky patří panu K. za odvoz a trpělivost při kufrování po severní Moravě. V nejbližší budoucnosti motor čeká rozebrání, vyčištění, vyvážení pístů, kliky, ojnic (možná odlehčení setrvačníku a řemenice). Na místo sériové vačky přijde kousek o 264 stupních. Hlava z čtyřbod. felicie bude mít upravené spalováky,leštěné kanály a kompres cca. něco kolem 10 : 1. Místo šroubů hlavy přijdou štefty a pevnostní matky z důvodu zachování bloku. Protože stačí třikrát sundat hlavu a s blokem se můžu nadobro rozloučit (ne že bych chtěl hlavu přád sundávat ale člověk nikdy neví). Dalšími úpravami bude: lepší tryska mazání soukolí pohonu rozdělovače, navrtaná zdvíhátka (lehčí, lepší mazání ), spasování sacího a výfukového potrubí. Lepšímu vzhledu motoru napomůžu leštěním některých částí jako : víka ventilů, sacího potrubí jak z venku tak i zevnitř, rozdělovače, víka rozvodových kol a olejové vany.
Podvozek:
Zatím sériový. Tlumiče MOTEX SPORT +30% nachystány! :-)
Mám doma a nedal jsem ještě na auto:
- zrcátka Beskyd sport
- přídavné budíky viz. foto (až bude tunel pod rádio)
Sháním:
- uvažuji o lepších kolech (JUPITER) - sehnáno :-))
- štefty hlavy válců z pragy V3S min. 10ks. - sehnáno
- kryt výfukového potrubí s hadicí pro nasávání teplého vzduchu do sání 742.136 ne z favorita
- benzinovou nádrž z plastu - sehnáno :-))
V současnosti čekám na výsledek reklamace hlavního brzdového válce. Až budou brzdy OK pořídím současné fotky.
Válec je v autě, a pořád to stejný. Na jaře vyměním samostavy a zkontroluju jestli nejsou špatné lanovody.
Už to musí konečně dělat to co má!!!!!!!!!!!!!
3.5.2008 Samostavy vyměněny a konečně brzdíííííí.
Přední náprava klepe....asi svisláky.
Na technické mi do závad napsali "převodka řízení", tak to budou nejspíš kuláče.
Další problém....zápach benzínu v garáži. Benzín z nádrže naplněné skoro do půlky je fuč, a v gumovém koleni u je díra na tři prsty. :-(
Koleno s velkým úsilím vyměněno. :-)
Ve výčtu závad nesmím zapomenout na vadný náhon tachometru, ale to je už dávno(jedna z prvních závad).
15.8.2008 Rapid přemístěn do nové garáže u domu, takže můžu na rapidu dělat kdykoliv......hurááá:-))
16.8.2008 Namontován ekonoměr.
Okartáčoval jsem výfuk a natřel barvou na kamna.
Zjištěna příčina klepání přední nápravy.....vychozené uložení hřebenu, a měl bych vyměnit spojkovou lamelu.
23.9.2008 Konečně jsem nasadil výfuk natřený barvou na kamna......snad se nesloupe :-))
Zakoupeno elektronické zapalování ETZ - 06.
Nedávno jsem zkoušel ETZ - 06 s neůspěchem.:-(( A následně zjistil, že to se zaneseným karburátorem nepojede ani na indučku. ........kuááá zase porucha. Ono totiž záleží na tom jak se do toho třískne........ale já na to jednou přijdu (hláška Josefa Kemra rozbíjejícího atom olova....Císařův pekař). ha ha ha :-)) Ten zakopaný pes Lájošek byl nakonec v karburátoru......a bude tam tak dlouho než to opravím. :-))
Šroub ve filtrboxu zaslepen. A teď filtrbox přdržuje klips viz. komentáře. :-))
Táák už to jezdí a mám tam i rychloběžný startér. To byla doba. :-/
Ta po dlouhé době zase něco. Opraveno hřebenové řízení a vyndána přední náprava z důvodu vybroušení rzi na spodku kufru.
Nějaké to videjko:
Škoda Rapid 130
Vyrobeno: v.r. 1988 v ANZP KVASINY
Barva: korálová červeň
Najeto: cca. 25 000 km (v době koupě byl nefunkční náhon tachometru)
Musím poděkovat tátovi, že proseděl hodiny na internetu až objevil tohoto rapida. A taky bráchovi, že se uvolnil ze zaměstnání, jel s tátou do Brna, a dovezl můj sen až k baráku. Bez nich bych tohoto krasavce nikdy neměl. Dík, udělali jste pro mě opravdu hodně a moc si toho vážím. :-)
Interiér:
Světlý, v původním stavu bez repráků ve výplních dveří a pod. . V autě si hovělo kazetové rádio snad z roku raz-dva, které záhy opustilo rapida dlouhým obloukem, a na místo něj se vrátila originál koženková záslepka se znakem ANZP Kvasiny. Dalším mým zásahem bylo vyndání palubovky, kterou jsem rozebral, vyčistil, natřel kostry IPUR čalounění barvou a nainstaloval osvětlení kastlíku. Přitom jsem narazil na příčinu nutnosti jezdit v létě s plně otevřenými okýnky. Ono totiž bylo přelomené lanko od ventilu topení. A přelomilo se proto, že povrchová úprava ventilu zoxidovala čímž se ventil znehybnil. Následovalo prostříknutí ventilu MPLkem, rozhýbání a výměna lanka.
Nově přibyla lišta do palubky z leštěného hliníku a vrtaná hliníková trubka na řadičku.
Exteriér:
Líbí se mi původní vzhled jen trošku vylepšený funkčními doplňky jako: bílé boční a přední blinkry, červenobílé zadní lampy. Taky nesmím zapomenout na litá kola METEOR II (prvním majitelem zakoupená v Tuzexu) obouvající pneu Barum Brilantis o rozměru 185/70 R13.
Motor:
Motor je zatím původní 130-ka 742.13, navíc má zesílené žebrování bloku stejné jako motor 742.136 nebo Favorit. Protože jsem sháněl Rapida 136 a sehnal 130-ku začal jsem se poohlížet po motoru 742.136. Po nějaké době se na mě usmálo štěstí a vytoužený motor jsem si přivezl z Jeseníku. Díky patří panu K. za odvoz a trpělivost při kufrování po severní Moravě. V nejbližší budoucnosti motor čeká rozebrání, vyčištění, vyvážení pístů, kliky, ojnic (možná odlehčení setrvačníku a řemenice). Na místo sériové vačky přijde kousek o 264 stupních. Hlava z čtyřbod. felicie bude mít upravené spalováky,leštěné kanály a kompres cca. něco kolem 10 : 1. Místo šroubů hlavy přijdou štefty a pevnostní matky z důvodu zachování bloku. Protože stačí třikrát sundat hlavu a s blokem se můžu nadobro rozloučit (ne že bych chtěl hlavu přád sundávat ale člověk nikdy neví). Dalšími úpravami bude: lepší tryska mazání soukolí pohonu rozdělovače, navrtaná zdvíhátka (lehčí, lepší mazání ), spasování sacího a výfukového potrubí. Lepšímu vzhledu motoru napomůžu leštěním některých částí jako : víka ventilů, sacího potrubí jak z venku tak i zevnitř, rozdělovače, víka rozvodových kol a olejové vany.
Podvozek:
Zatím sériový. Tlumiče MOTEX SPORT +30% nachystány! :-)
Mám doma a nedal jsem ještě na auto:
- zrcátka Beskyd sport
- přídavné budíky viz. foto (až bude tunel pod rádio)
Sháním:
- uvažuji o lepších kolech (JUPITER) - sehnáno :-))
- štefty hlavy válců z pragy V3S min. 10ks. - sehnáno
- kryt výfukového potrubí s hadicí pro nasávání teplého vzduchu do sání 742.136 ne z favorita
- benzinovou nádrž z plastu - sehnáno :-))
V současnosti čekám na výsledek reklamace hlavního brzdového válce. Až budou brzdy OK pořídím současné fotky.
Válec je v autě, a pořád to stejný. Na jaře vyměním samostavy a zkontroluju jestli nejsou špatné lanovody.
Už to musí konečně dělat to co má!!!!!!!!!!!!!
3.5.2008 Samostavy vyměněny a konečně brzdíííííí.
Přední náprava klepe....asi svisláky.
Na technické mi do závad napsali "převodka řízení", tak to budou nejspíš kuláče.
Další problém....zápach benzínu v garáži. Benzín z nádrže naplněné skoro do půlky je fuč, a v gumovém koleni u je díra na tři prsty. :-(
Koleno s velkým úsilím vyměněno. :-)
Ve výčtu závad nesmím zapomenout na vadný náhon tachometru, ale to je už dávno(jedna z prvních závad).
15.8.2008 Rapid přemístěn do nové garáže u domu, takže můžu na rapidu dělat kdykoliv......hurááá:-))
16.8.2008 Namontován ekonoměr.
Okartáčoval jsem výfuk a natřel barvou na kamna.
Zjištěna příčina klepání přední nápravy.....vychozené uložení hřebenu, a měl bych vyměnit spojkovou lamelu.
23.9.2008 Konečně jsem nasadil výfuk natřený barvou na kamna......snad se nesloupe :-))
Zakoupeno elektronické zapalování ETZ - 06.
Nedávno jsem zkoušel ETZ - 06 s neůspěchem.:-(( A následně zjistil, že to se zaneseným karburátorem nepojede ani na indučku. ........kuááá zase porucha. Ono totiž záleží na tom jak se do toho třískne........ale já na to jednou přijdu (hláška Josefa Kemra rozbíjejícího atom olova....Císařův pekař). ha ha ha :-)) Ten zakopaný pes Lájošek byl nakonec v karburátoru......a bude tam tak dlouho než to opravím. :-))
Šroub ve filtrboxu zaslepen. A teď filtrbox přdržuje klips viz. komentáře. :-))
Táák už to jezdí a mám tam i rychloběžný startér. To byla doba. :-/
Ta po dlouhé době zase něco. Opraveno hřebenové řízení a vyndána přední náprava z důvodu vybroušení rzi na spodku kufru.
Nějaké to videjko:
J3STER/Rapid 130 Švihák lázeňský - komentáře:
13:47:42
12.07.2008
12.07.2008
J3STER
-> Yombie: Pokud je ten zápach intenzivnější lehni pod to a hledej a hledej až najdeš.
17:30:11
11.07.2008
11.07.2008
Yombie
-> J3STER: No mne pokaždý zapáchá garáž po benzínu, já myslel, že je to normální..
14:30:50
10.07.2008
10.07.2008
J3STER
-> tunerlada: Myslíš toho hnědýho na meteorech s německýma polepama(se žlutou linkou)? U autobusáku bývá dopoledne zaparkovaný pěkný červený rapid......téměř identické dvojče toho mýho.
22:50:19
09.07.2008
09.07.2008
tunerlada
viděl si toho pěknyho rapla co stoji na palanku naproti zoo ? takovej hnědej moc peknej a zachovalej
18:03:43
12.06.2008
12.06.2008
belcanto
Krása Hezky pečuj o ní
09:26:13
22.05.2008
22.05.2008
J3STER
-> Yombie: Opravoval jsem něco v textu
21:02:29
21.05.2008
21.05.2008
Yombie
-> J3STER: copak tu máme nového? vidím, že tady bliká new.. ale nic nevidím
15:53:45
27.03.2008
27.03.2008
J3STER
-> tunerlada: A nebo přijedu já.
19:46:36
26.03.2008
26.03.2008
Yombie
-> J3STER: Tak mě napadlo, že bratránek se do toho umí, má na to školu.. Tak možná mi to někdy i vyhotoví... Dík za fotky, inspirace, dost mi to pomohlo..
19:25:11
26.03.2008
26.03.2008
tunerlada
maš to fešny jen tak dál,někdy se přijedu kuknout
19:56:49
25.03.2008
25.03.2008
J3STER
-> Yombie: Máš pravdu, ne z každého budíku se podaří postavit dobrý a citlivý voltmetr. Já jsem postavil tři naráz, a ke každému byla odlišná stupnice.
17:38:53
25.03.2008
25.03.2008
Yombie
-> J3STER: O pokličkách nevím, ale rozhodně dám vědet jestli o nějaké najdu třeba někde v inzerci nebo jinde.. Když čtu ten návod, tak se mi do toho vůbec nechce.. já jsem dřevo, to je škoda budíku..
14:28:06
25.03.2008
25.03.2008
J3STER
-> Yombie: No Meteorů se nebudu zbavovat ani když seženu Jupíky. A pokličky sháním......kdybys o nějakých věděl... . Voltmetr jsem si vyrobil ze škodováckého budíčku. Dalo to dost práce a nervů než jsem se dopídil výsledku. Schéma najdeš na www.110r.cz .
00:38:12
25.03.2008
25.03.2008
Yombie
-> J3STER: Takové ty černé originál pokličky k tomu nemáš? A když čtu ten profil, že uvažuješ o jupících.. tak tohle auto bude pak už totální luxusní kousek ...v takovém případe bych z fleku bral meteory
Ješte mám dotaz, odkud máš takovej pěknej voltmetr?
Ješte mám dotaz, odkud máš takovej pěknej voltmetr?
10:21:08
23.03.2008
23.03.2008
J3STER
-> Yombie: Když budeš večer slintat, pak rozrušením neusneš. A počkej až dám dopořádku brzdy, a venku pořídím foto celého auta.
23:39:04
22.03.2008
22.03.2008
Yombie
-> J3STER: jéééééé kolečka tak tahle fotka mi totálně pozvedla náladu.. fakt díky moc, alespoň můžu nad nečím večer pořádne slintat
09:35:00
21.03.2008
21.03.2008
Yombie
-> J3STER: potěší..