skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ahoj škodovkáři, tak tohle je moje Škodověnka :
Škoda Rapid 130
Vyrobeno: v.r. 1988 v ANZP KVASINY
Barva: korálová červeň
Najeto: cca. 25 000 km (v době koupě byl nefunkční náhon tachometru)
Musím poděkovat tátovi, že proseděl hodiny na internetu až objevil tohoto rapida. A taky bráchovi, že se uvolnil ze zaměstnání, jel s tátou do Brna, a dovezl můj sen až k baráku. Bez nich bych tohoto krasavce nikdy neměl. Dík, udělali jste pro mě opravdu hodně a moc si toho vážím. :-)
Interiér:
Světlý, v původním stavu bez repráků ve výplních dveří a pod. . V autě si hovělo kazetové rádio snad z roku raz-dva, které záhy opustilo rapida dlouhým obloukem, a na místo něj se vrátila originál koženková záslepka se znakem ANZP Kvasiny. Dalším mým zásahem bylo vyndání palubovky, kterou jsem rozebral, vyčistil, natřel kostry IPUR čalounění barvou a nainstaloval osvětlení kastlíku. Přitom jsem narazil na příčinu nutnosti jezdit v létě s plně otevřenými okýnky. Ono totiž bylo přelomené lanko od ventilu topení. A přelomilo se proto, že povrchová úprava ventilu zoxidovala čímž se ventil znehybnil. Následovalo prostříknutí ventilu MPLkem, rozhýbání a výměna lanka.
Nově přibyla lišta do palubky z leštěného hliníku a vrtaná hliníková trubka na řadičku.
Exteriér:
Líbí se mi původní vzhled jen trošku vylepšený funkčními doplňky jako: bílé boční a přední blinkry, červenobílé zadní lampy. Taky nesmím zapomenout na litá kola METEOR II (prvním majitelem zakoupená v Tuzexu) obouvající pneu Barum Brilantis o rozměru 185/70 R13.
Motor:
Motor je zatím původní 130-ka 742.13, navíc má zesílené žebrování bloku stejné jako motor 742.136 nebo Favorit. Protože jsem sháněl Rapida 136 a sehnal 130-ku začal jsem se poohlížet po motoru 742.136. Po nějaké době se na mě usmálo štěstí a vytoužený motor jsem si přivezl z Jeseníku. Díky patří panu K. za odvoz a trpělivost při kufrování po severní Moravě. V nejbližší budoucnosti motor čeká rozebrání, vyčištění, vyvážení pístů, kliky, ojnic (možná odlehčení setrvačníku a řemenice). Na místo sériové vačky přijde kousek o 264 stupních. Hlava z čtyřbod. felicie bude mít upravené spalováky,leštěné kanály a kompres cca. něco kolem 10 : 1. Místo šroubů hlavy přijdou štefty a pevnostní matky z důvodu zachování bloku. Protože stačí třikrát sundat hlavu a s blokem se můžu nadobro rozloučit (ne že bych chtěl hlavu přád sundávat ale člověk nikdy neví). Dalšími úpravami bude: lepší tryska mazání soukolí pohonu rozdělovače, navrtaná zdvíhátka (lehčí, lepší mazání ), spasování sacího a výfukového potrubí. Lepšímu vzhledu motoru napomůžu leštěním některých částí jako : víka ventilů, sacího potrubí jak z venku tak i zevnitř, rozdělovače, víka rozvodových kol a olejové vany.
Podvozek:
Zatím sériový. Tlumiče MOTEX SPORT +30% nachystány! :-)
Mám doma a nedal jsem ještě na auto:
- zrcátka Beskyd sport
- přídavné budíky viz. foto (až bude tunel pod rádio)
Sháním:
- uvažuji o lepších kolech (JUPITER) - sehnáno :-))
- štefty hlavy válců z pragy V3S min. 10ks. - sehnáno
- kryt výfukového potrubí s hadicí pro nasávání teplého vzduchu do sání 742.136 ne z favorita
- benzinovou nádrž z plastu - sehnáno :-))
V současnosti čekám na výsledek reklamace hlavního brzdového válce. Až budou brzdy OK pořídím současné fotky.
Válec je v autě, a pořád to stejný. Na jaře vyměním samostavy a zkontroluju jestli nejsou špatné lanovody.
Už to musí konečně dělat to co má!!!!!!!!!!!!!
3.5.2008 Samostavy vyměněny a konečně brzdíííííí.
Přední náprava klepe....asi svisláky.
Na technické mi do závad napsali "převodka řízení", tak to budou nejspíš kuláče.
Další problém....zápach benzínu v garáži. Benzín z nádrže naplněné skoro do půlky je fuč, a v gumovém koleni u je díra na tři prsty. :-(
Koleno s velkým úsilím vyměněno. :-)
Ve výčtu závad nesmím zapomenout na vadný náhon tachometru, ale to je už dávno(jedna z prvních závad).
15.8.2008 Rapid přemístěn do nové garáže u domu, takže můžu na rapidu dělat kdykoliv......hurááá:-))
16.8.2008 Namontován ekonoměr.
Okartáčoval jsem výfuk a natřel barvou na kamna.
Zjištěna příčina klepání přední nápravy.....vychozené uložení hřebenu, a měl bych vyměnit spojkovou lamelu.
23.9.2008 Konečně jsem nasadil výfuk natřený barvou na kamna......snad se nesloupe :-))
Zakoupeno elektronické zapalování ETZ - 06.
Nedávno jsem zkoušel ETZ - 06 s neůspěchem.:-(( A následně zjistil, že to se zaneseným karburátorem nepojede ani na indučku. ........kuááá zase porucha. Ono totiž záleží na tom jak se do toho třískne........ale já na to jednou přijdu (hláška Josefa Kemra rozbíjejícího atom olova....Císařův pekař). ha ha ha :-)) Ten zakopaný pes Lájošek byl nakonec v karburátoru......a bude tam tak dlouho než to opravím. :-))
Šroub ve filtrboxu zaslepen. A teď filtrbox přdržuje klips viz. komentáře. :-))
Táák už to jezdí a mám tam i rychloběžný startér. To byla doba. :-/
Ta po dlouhé době zase něco. Opraveno hřebenové řízení a vyndána přední náprava z důvodu vybroušení rzi na spodku kufru.
Nějaké to videjko:
Škoda Rapid 130
Vyrobeno: v.r. 1988 v ANZP KVASINY
Barva: korálová červeň
Najeto: cca. 25 000 km (v době koupě byl nefunkční náhon tachometru)
Musím poděkovat tátovi, že proseděl hodiny na internetu až objevil tohoto rapida. A taky bráchovi, že se uvolnil ze zaměstnání, jel s tátou do Brna, a dovezl můj sen až k baráku. Bez nich bych tohoto krasavce nikdy neměl. Dík, udělali jste pro mě opravdu hodně a moc si toho vážím. :-)
Interiér:
Světlý, v původním stavu bez repráků ve výplních dveří a pod. . V autě si hovělo kazetové rádio snad z roku raz-dva, které záhy opustilo rapida dlouhým obloukem, a na místo něj se vrátila originál koženková záslepka se znakem ANZP Kvasiny. Dalším mým zásahem bylo vyndání palubovky, kterou jsem rozebral, vyčistil, natřel kostry IPUR čalounění barvou a nainstaloval osvětlení kastlíku. Přitom jsem narazil na příčinu nutnosti jezdit v létě s plně otevřenými okýnky. Ono totiž bylo přelomené lanko od ventilu topení. A přelomilo se proto, že povrchová úprava ventilu zoxidovala čímž se ventil znehybnil. Následovalo prostříknutí ventilu MPLkem, rozhýbání a výměna lanka.
Nově přibyla lišta do palubky z leštěného hliníku a vrtaná hliníková trubka na řadičku.
Exteriér:
Líbí se mi původní vzhled jen trošku vylepšený funkčními doplňky jako: bílé boční a přední blinkry, červenobílé zadní lampy. Taky nesmím zapomenout na litá kola METEOR II (prvním majitelem zakoupená v Tuzexu) obouvající pneu Barum Brilantis o rozměru 185/70 R13.
Motor:
Motor je zatím původní 130-ka 742.13, navíc má zesílené žebrování bloku stejné jako motor 742.136 nebo Favorit. Protože jsem sháněl Rapida 136 a sehnal 130-ku začal jsem se poohlížet po motoru 742.136. Po nějaké době se na mě usmálo štěstí a vytoužený motor jsem si přivezl z Jeseníku. Díky patří panu K. za odvoz a trpělivost při kufrování po severní Moravě. V nejbližší budoucnosti motor čeká rozebrání, vyčištění, vyvážení pístů, kliky, ojnic (možná odlehčení setrvačníku a řemenice). Na místo sériové vačky přijde kousek o 264 stupních. Hlava z čtyřbod. felicie bude mít upravené spalováky,leštěné kanály a kompres cca. něco kolem 10 : 1. Místo šroubů hlavy přijdou štefty a pevnostní matky z důvodu zachování bloku. Protože stačí třikrát sundat hlavu a s blokem se můžu nadobro rozloučit (ne že bych chtěl hlavu přád sundávat ale člověk nikdy neví). Dalšími úpravami bude: lepší tryska mazání soukolí pohonu rozdělovače, navrtaná zdvíhátka (lehčí, lepší mazání ), spasování sacího a výfukového potrubí. Lepšímu vzhledu motoru napomůžu leštěním některých částí jako : víka ventilů, sacího potrubí jak z venku tak i zevnitř, rozdělovače, víka rozvodových kol a olejové vany.
Podvozek:
Zatím sériový. Tlumiče MOTEX SPORT +30% nachystány! :-)
Mám doma a nedal jsem ještě na auto:
- zrcátka Beskyd sport
- přídavné budíky viz. foto (až bude tunel pod rádio)
Sháním:
- uvažuji o lepších kolech (JUPITER) - sehnáno :-))
- štefty hlavy válců z pragy V3S min. 10ks. - sehnáno
- kryt výfukového potrubí s hadicí pro nasávání teplého vzduchu do sání 742.136 ne z favorita
- benzinovou nádrž z plastu - sehnáno :-))
V současnosti čekám na výsledek reklamace hlavního brzdového válce. Až budou brzdy OK pořídím současné fotky.
Válec je v autě, a pořád to stejný. Na jaře vyměním samostavy a zkontroluju jestli nejsou špatné lanovody.
Už to musí konečně dělat to co má!!!!!!!!!!!!!
3.5.2008 Samostavy vyměněny a konečně brzdíííííí.
Přední náprava klepe....asi svisláky.
Na technické mi do závad napsali "převodka řízení", tak to budou nejspíš kuláče.
Další problém....zápach benzínu v garáži. Benzín z nádrže naplněné skoro do půlky je fuč, a v gumovém koleni u je díra na tři prsty. :-(
Koleno s velkým úsilím vyměněno. :-)
Ve výčtu závad nesmím zapomenout na vadný náhon tachometru, ale to je už dávno(jedna z prvních závad).
15.8.2008 Rapid přemístěn do nové garáže u domu, takže můžu na rapidu dělat kdykoliv......hurááá:-))
16.8.2008 Namontován ekonoměr.
Okartáčoval jsem výfuk a natřel barvou na kamna.
Zjištěna příčina klepání přední nápravy.....vychozené uložení hřebenu, a měl bych vyměnit spojkovou lamelu.
23.9.2008 Konečně jsem nasadil výfuk natřený barvou na kamna......snad se nesloupe :-))
Zakoupeno elektronické zapalování ETZ - 06.
Nedávno jsem zkoušel ETZ - 06 s neůspěchem.:-(( A následně zjistil, že to se zaneseným karburátorem nepojede ani na indučku. ........kuááá zase porucha. Ono totiž záleží na tom jak se do toho třískne........ale já na to jednou přijdu (hláška Josefa Kemra rozbíjejícího atom olova....Císařův pekař). ha ha ha :-)) Ten zakopaný pes Lájošek byl nakonec v karburátoru......a bude tam tak dlouho než to opravím. :-))
Šroub ve filtrboxu zaslepen. A teď filtrbox přdržuje klips viz. komentáře. :-))
Táák už to jezdí a mám tam i rychloběžný startér. To byla doba. :-/
Ta po dlouhé době zase něco. Opraveno hřebenové řízení a vyndána přední náprava z důvodu vybroušení rzi na spodku kufru.
Nějaké to videjko:
J3STER/Rapid 130 Švihák lázeňský - komentáře:
11:21:32
29.12.2008
29.12.2008
aceboss
-> J3STER: To ne mě stačí to co jsi naberu když maj ještě otevřeno
08:30:09
27.12.2008
27.12.2008
J3STER
-> aceboss: Přiznej se. Ty chodíš po zavíračce přes plot.
10:28:48
26.12.2008
26.12.2008
aceboss
-> J3STER: No pokud jsi pohneš tak snad jo,ale věci co se hodí do eRka jsou už fuč...
14:41:30
24.12.2008
24.12.2008
J3STER
-> aceboss: No snad na mě něco zbylo.
23:57:02
23.12.2008
23.12.2008
tunerlada
-> aceboss: voe nevykecam jen mě napadlo že nebudu čurák a že bysme se mohli podělit nikdo jinej o tom nevi sem ti ted psal na icq a ty nic si se odhlasil skodaa
21:55:48
23.12.2008
23.12.2008
aceboss
-> J3STER: Pokud scháníš někoho na seřízení tak u mě jeden pán se zabívá kompletním seřizováním a repasováním karburátorů značky JIKOV.
-> tunerlada: Ty co víš všechno vykecá,ale jedno mě uklidnuje všechny cenný díly mám už stejně doma.
-> tunerlada: Ty co víš všechno vykecá,ale jedno mě uklidnuje všechny cenný díly mám už stejně doma.
22:08:35
20.12.2008
20.12.2008
tunerlada
-> J3STER: ee řek bych že nee hle nebyl si na vrakači v bučovicich ? ted sem se dozvedel od acebosse par zavažnejch věcí takže po novym roce tam jedu z vozejkem např na ochutnávku co mi řikal.. rapid v podobnym stavu jak máš ty najeto cca 50 000 škoda 100 najeto necelych 18 000 atd ale ti kokoti na ne hodily jiny auta už takže maj pomrdany střechy
20:29:14
20.12.2008
20.12.2008
J3STER
-> tunerlada: Spíš znepojízdněno než zazimováno. Už mám nové víčko karburátoru. Ještě zbývá vyrobit přípravek na seřízení klapek. Nemáte ho doma v servisu?
08:22:21
26.11.2008
26.11.2008
tunerlada
a mas uz zazimovano ? nebo ete porad jezdis obcas ? ted uz sou sude sracky a snih :-(
11:07:57
23.11.2008
23.11.2008
TT_daniel
ty vole...si prave zisiel z pasu s tym alebo co?? som nevedel ze sa to este vyraba...vazne krasna
13:46:43
22.11.2008
22.11.2008
tic.file
Ten rapid je jako kdyby před chvilkou vyjel z fabriky.... jedním slovém nádhera je to ve víc než výborném stavu
08:22:24
22.11.2008
22.11.2008
J3STER
-> tunerlada: Nového dohromady nic. Akorát ten zasr.. karburátor.
15:19:00
09.11.2008
09.11.2008
J3STER
-> Pavel P..: Dočkej času jako sysel karburátoru. Hi, hi. A co takhle pozdravit, nebo pochválit...když někam vlezu. Vítej konečně v mojí kartě.
15:15:13
09.11.2008
09.11.2008
J3STER
-> tunerlada: Bojuju s příčinou nepojízdnosti rapida. Je to karburátor...sviňa jedna. Ale už to skoro mám, jen mi chybí přípravek na seřízení klapek.
13:02:30
09.11.2008
09.11.2008
tomapa
-> J3STER: motortechna.cz/
13:00:23
09.11.2008
09.11.2008
J3STER
-> su.tech: No brněnská Motortecha už byla a další bude až na jaře. Zadej si ve vyhledávači "Motortecha Brno" , tam najdeš všechny informace. Jestli tam bylo draho to nedokážu posoudit. Kšeftaři jsou všude. Můžu ti napsat až bude ve Slavkově Oldtimer Festival. Tam je taky burza, a mají tam víc věcí.