skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Skoda Rapid 1,3 coupe (vývozní model pro státy Beneluxu)
Škoda Rapid, toho má hodně lidí, ale jen málokdo má Skodu Rapid (tedy bez háčku nad „S“). Pod tímto označením byly vyváženy vozy na západ.
Původní stav (v době koupě):
rok výroby 1988, nadrandíno 72 tis. km, absolutně bez koroze, plná výbava „vývozáku“, jasný původ (dokumentovaný i servisní knížkou ve vlámštině ;-), …
Interiér:
- kompletně přečalouněn ve stylu Octávie RS (kombinace cerny + stribrno-bily velur)
- dekor budíků Octavia/Fabia RS
- audio (Kenwood) + 6 repro (Blaupunkt)
- dekorace palubní desky imitací hliníku (z původního dřeva)
- držák Nokia + Hands free vlastní výroby
- senzor venkovní a vnitřní teploty
- zkrácená řadička (asi o 5 cm)
- kliky stahování oken z Favoritu s černým interiérem
- alarm
Exteriér:
- boční reflexní pruhy “coupe” (charakteristické pro vývozní modely)
- boční bílé blinkry
- dvouvláknové zadní svítilny - lakované černým průsvitným sprejem "půl na půl" (horní červená část ponechána v originálu, spodní blinkr a zpátečka začerněny)
- kliky Favorit černé 93/94
- kola Meteor II. (185/70 x R13 pneu Barum Brillantis)
- vnitřně ovladatelná zrcátka z VW Golf II.
- zdvojená zadní mlhovka (ač je to prej zakázané)
- přídavná dálková světla H3 s čiým překrytím (donedávna jsem je pokládal za mlhovky ;-))
- hlavní světlomety osazeny žárovkami Blue Vision
- výfuk ITC
- černé sloupky s dekorem RS
- mřížka tahokovu za původním žebrováním masky (použitá z klimatizace)
Motor, podvozek, řízení:
- motor 130 - série bez úprav (olej Mobil polosyntetika)
- podvozek originál (pouze důkladně ošetřen tlumexem :-)
- krátké přední pružiny (240 mm)
- gumové vzpěry v zadních pružinách - The Marko Sytem (díky ;-)
- 5ti stupňová převodovka (stálý převod 3,9)
- hřebenové řízení, posilovač brzd, čtyřpístové brzdy (vše série)
Můj záměr:
Jako fanda domácí automobilky bych velmi rád udržel vůz v původním stavu a to bez všelijakých plastů, mračítek, 10ti antén a spousty dalších zbytečností, které máme možnost denně vídat na českých silnicích. Auto také potřebuji pro denní život, a tak z něj nehodlám udělat výstavní kousek, který vyjede 5x ročně na sraz. Prostě praktičnost, krása a výborný technický stav, nic víc nechci!
Ať je nás škodovkářů na silnicích stále dost.
Lukáš ( www.skodarapid.wz.cz/ )
Škoda Rapid, toho má hodně lidí, ale jen málokdo má Skodu Rapid (tedy bez háčku nad „S“). Pod tímto označením byly vyváženy vozy na západ.
Původní stav (v době koupě):
rok výroby 1988, nadrandíno 72 tis. km, absolutně bez koroze, plná výbava „vývozáku“, jasný původ (dokumentovaný i servisní knížkou ve vlámštině ;-), …
Interiér:
- kompletně přečalouněn ve stylu Octávie RS (kombinace cerny + stribrno-bily velur)
- dekor budíků Octavia/Fabia RS
- audio (Kenwood) + 6 repro (Blaupunkt)
- dekorace palubní desky imitací hliníku (z původního dřeva)
- držák Nokia + Hands free vlastní výroby
- senzor venkovní a vnitřní teploty
- zkrácená řadička (asi o 5 cm)
- kliky stahování oken z Favoritu s černým interiérem
- alarm
Exteriér:
- boční reflexní pruhy “coupe” (charakteristické pro vývozní modely)
- boční bílé blinkry
- dvouvláknové zadní svítilny - lakované černým průsvitným sprejem "půl na půl" (horní červená část ponechána v originálu, spodní blinkr a zpátečka začerněny)
- kliky Favorit černé 93/94
- kola Meteor II. (185/70 x R13 pneu Barum Brillantis)
- vnitřně ovladatelná zrcátka z VW Golf II.
- zdvojená zadní mlhovka (ač je to prej zakázané)
- přídavná dálková světla H3 s čiým překrytím (donedávna jsem je pokládal za mlhovky ;-))
- hlavní světlomety osazeny žárovkami Blue Vision
- výfuk ITC
- černé sloupky s dekorem RS
- mřížka tahokovu za původním žebrováním masky (použitá z klimatizace)
Motor, podvozek, řízení:
- motor 130 - série bez úprav (olej Mobil polosyntetika)
- podvozek originál (pouze důkladně ošetřen tlumexem :-)
- krátké přední pružiny (240 mm)
- gumové vzpěry v zadních pružinách - The Marko Sytem (díky ;-)
- 5ti stupňová převodovka (stálý převod 3,9)
- hřebenové řízení, posilovač brzd, čtyřpístové brzdy (vše série)
Můj záměr:
Jako fanda domácí automobilky bych velmi rád udržel vůz v původním stavu a to bez všelijakých plastů, mračítek, 10ti antén a spousty dalších zbytečností, které máme možnost denně vídat na českých silnicích. Auto také potřebuji pro denní život, a tak z něj nehodlám udělat výstavní kousek, který vyjede 5x ročně na sraz. Prostě praktičnost, krása a výborný technický stav, nic víc nechci!
Ať je nás škodovkářů na silnicích stále dost.
Lukáš ( www.skodarapid.wz.cz/ )
Lukáš / Rapid 130 - komentáře:
Adam Radimovič-myslela jsem , že to vymyslel Lukaš , takže pokud s tím bude souhlasit , tak mi ho prosím pošli na maret.jenufka@centrum.cz
-> market: doma mám v corelu verzi ala octavia RS.....
Ahoj, takovej dotaz,potřebovala bych sehnat polepy budíků alá Fábia Rs??je to někde ke stažení,nebo objednávky přijímáš ty? díky
-> Vojta: Zrcátka podle mýho problémem nejsou, chce to jen rozumnej vrták na vyvrtání velký díry pro ovládání zrcátka ...
jinak co se péréček týká (na zimních fotkách 240 mm, na letních fotkách 280 mm), je to v poho, ikdyž mě od nich spousta lidí pořád odrazuje, že se ku*ví náprava a pod. - je pravdou, že po montáži auto přestalo plavat, protože pod auto se nedostává tolik vzduchu, zároveň ale musím říct, že se dorazily už tak špatné tlumiče, takže když teď jedu po nekvalitní silnici, tak pěkně skáču ;-) ale věřím, že tvrdé tlumiče to zpraví!
jinak co se péréček týká (na zimních fotkách 240 mm, na letních fotkách 280 mm), je to v poho, ikdyž mě od nich spousta lidí pořád odrazuje, že se ku*ví náprava a pod. - je pravdou, že po montáži auto přestalo plavat, protože pod auto se nedostává tolik vzduchu, zároveň ale musím říct, že se dorazily už tak špatné tlumiče, takže když teď jedu po nekvalitní silnici, tak pěkně skáču ;-) ale věřím, že tvrdé tlumiče to zpraví!
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Lukáš: Na tech fotkach to mas aktualne s 240 pruzinama jo?? Hmm a ja asi objednal od sakyho 260 a jak to vidim na tech fotkach jak to vypada s tema 240 tak jsem raci mohl jit do nich. No uvidime.
Jo jo moc pekny rapidek. Byl nejaky problem s montazi zrcatek z VW II??
přidávám novou fotku - polepy budíků alá Fabia RS
-> RS: zakázková výroba potahů. čalounění dveří vlastní výroba ;-)
Máš moc pěkné potahy a čalounění, ty potahy jsi koupil nebo jsou na zakázku
jj, mos to moooc pekny. mam podobnou konfiguraci akorat v sedanu, takze az to bude nejak vypadat, tak to sem taky placnu...
-> Sita: nene, je to bez podložek ... ale vypadá to slušně, že?!
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
2Lukas: mas vzadu podlozky?
přidávám 4 nové fotky ze zimního prasení na sněhu, video bude snad příští týden ;-)
Pěkná záležitost! Kámoš má stodvácu, která byla taky vývozová do západní Evropy, ale ta už je 5minut před smrtí:-(
Výborný dobový prospekty!
Výborný dobový prospekty!
8bodů
Pěkné autíčko, takže dávám 7. Jsem příznivec absolutní původnosti, takže bych dal 10, kdyby byl i interier původni. Ale jinak je hezkej.L
wow, to je krása-10
Přátelé, rok se s rokem sešel a už jsou tu opět vánoční svátky. Přeju nám všem pořádnou dávku šťastných kilometrů, ať nám to drandí o stošest ...
mé PF najdete mezi fotkami mého auta ...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
mé PF najdete mezi fotkami mého auta ...
-> M-Viper: někde u pšónů ;-) mají docela hodně slušných webů o škodovkách ...
-> Lukáš: Jo, je v poho (na tu dobu), ale to označení "dobový prospekt" mě docela pobavilo
Kde jsi to na tom netu objevil?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)