K 1981/Škoda GarPid 136 KE K 1981/Škoda GarPid 136 KE

komentáře | popis | fotky | Komár 1981 | 08.09.14 15:00 | 118x v oblíbených
Technické informace:



Škoda Rapid (120), r.v. 1986, původní barva "ořechová hněď (2094), výrobce Bratislavské automobilové závody (BAZ).

-------------

Motor (původně 1174ccm LS): 781.136 (r.v.1989), rovnaná křivá hlava, nějaké snížení tam je, ale kdo ví jaké... jinak bez úprav. Osazený karburátorem SEDR 32 pro Škodu 120 (chystá se 136 karburátor), vyrovnávací podložka. Rozdělovač pův. 120 (čiliže kontaktni zapalování) - nyní zrepasovaný, alternátor 55A (Favorit).

-------------

Převodovka: původně 4q se stálým převodem 4,22 (používaly se ve Škodě Garde), od 21.5.2004 již ale 5q se s.p. 3,90. Spojka o průměru 190mm (výr. Sachs, ale obyč.)

-------------

Karoserie: modrý metalický lak míchaný na "zakázku", chromové doplňky, čeká se na chromové nárazníky. Přední svítilny VW Golf čiré, zadní svítilny celobílé doma doupravované k obrazu svému.

-------------

Interiér: Šedé doplňky palubky, středový panel zbavený popelníku. Fialové sedáky.

-------------

Více informací na www.skodovka.info











___ 3.12.2004 ___

Změnil jsem pořadí fotek a díky Johny Death jsem získal fotky svého auta za dne. Diky JD!



___ 7.12.2004 ___

Přidávám linky do svých fotogalerií pro zvedavce:



rozebírání rapida a odvoz do lakovny

album.olympus.cz/PhotoGal lery/.../pAlbumShow.asp?id Album=44...



přvážení rapídka z lakovny na zahradu

album.olympus.cz/PhotoGal lery/.../pAlbumShow.asp?id Album=45...



kompletace (některé fotografie u zde použité)

album.olympus.cz/PhotoGal lery/.../pAlbumShow.asp?id Album=45...



___ 20.12.2004 ___

Přidal jsem fotky rapida v garáži. Že ho budu mít na zimu schovaného, v to jsem už ani nedoufal. :o))) Veselé Vánoce všem!!!!



___ 8.2.2005 ___

Rád bych Vás všechny upozornil na malý článek, který popisuje přerod mého flekouška v modrou Garpidku.

www.skodovka.info/index.p hp?co=komarig...

Tímto stanovuji oficiální název svého vozu na Škoda GarPid KE.



___ 8.6.2005 ___

Na autě je už pár škrábanců a nové nárazníky. Zatím to tedy nejsou ty konečné, ale už mám jakž takž představu, jak tam chromáky padnou. :)))



___ 9.7.2005 ___

Auto má zvlaštní úpravu na VëTëVovo přání - vnitřní vodotrysk s perlivým účinkem. ;o)



___ 6.9.2005 ___

Další drobné úpravy na autě. Konečně dorazila část zásilky od Radůze, takže auto je oblečené do nového zadního chromového nárazníku s chromovou mlhovkou a vpředu se konečně usídlilo origo lízátko (zatím v prapůvodním laku). Také byly vyměněne zadní tlumiče za "přitvrzené a také 5q převodovka po poruše za původní 4 stupňovou. Aktuální info a fotky na mých stránkách www.skodovka.info./ Vynechám nová rezavá místečka a to, že pravý práh se rozhodl nespolupracovat a "zmizet". :-/



___ 13.6.2006 ___

Nějak jsem zapomněl přihodit text k novým koleskům. Jde o puvodní plecháče láknuté matnou černou barvou. Středové pokličky jsou originál doplněk na Škodovky (akorát, že jsou pro 14" koleska užovek) a chromové obruče. Poměr efektu a investice velice příjemný, kéžby takhle šlo dělat všechno. Jinak - interiér už je polepený novým kobercem (černý) a testuju, jak bude vypadat, když i strop bude černy (natřeno štětkou - chystám se pak koupit matroš na nový strop). Zlobí zapalování, ev. je rozvoďák vytahanej o kilometr a půl... uvidíme.



___ 14.7.2006 ___

Haaa, rozvodak byl opravdu o pul kilaku delsi nez novy... :-D priznam se, ze jsem motorar-samouk zacatecnik, takze me dostala hlaska v navodu z TechWebu: "tato oprava je narocna, nemeli by ji delat zacatecnici".... O:-) Po par pokusech o sestaveni (napr. opacne nasazenej rozdelovac=>nenastarto vatelnej motour) vsechno dopadlo OK. I predstih jsem naladil jakztakz a poprve v zivote... mylsim, ze jsem ho naladil na frekvenci kolem 93.7FM.



Na chalupe probehla vymena 3 brzdovych desticek ze 4. S jednim valeckem si budu muset vazne pohovorit, asi pozvu taky pana Sikovku, pana Kladivko a pani Trpelivou.... no uvidime. Schuzi jsem svolal na pristi weekend, uvidime, zda se soudruh Valecek podvoli nasi ideologii o fungovani.



Mimochodem, nejak jsem prosvihnul Garpidovy 20. narozeniny, ktere byly v unoru. Timto se mu verejne omlouvam a kaju se.



___ 24.9.2006 ___

...dodatek ke Garpidovym 20. narozeninam. Abych vse napravil, pral jsem si ke svym 25. narozeninam pro nej nova svetylka. Dneska jsem je nasadil. :) Nektera moderna sekne i starsi existenci.



___ 10.2.2007 ___

INOVACE "OD VICHY"

...zdravim, panstvo. Menší upgrade minimálního významu. Nová zrcátka původně pro Chevrolette/Ford sporťáky a novéí bezramínkové stěrače.



Zrcátka: zrcatkachevy.skodovka.inf o/ a instalacezrcatek.skodovka .info/

Stěrače: foto.skodovka.info/sterac e



A protože jsem hříšník, jezdím s autem v zimě (Jessica je moje jediné auto). Tak jsem si dneska krapítko přivstal a umyl ji (zimni vybava - poklice na kolech misto chromu): foto.skodovka.info/cerstv eumyta



___ 19.3.2007 ___

Malý detail zvenčí - maska (viz foto) a velký detail zevnitř - rozdělovač. Nový. Je to po čertech znát :)



___ 26.3.2007 ___

Mystifikace: Je možné, že v roce 1986 nabízela Mototechna automobil Škoda Garpid??? A dokonce na vývoz?? :-D



___ 26.6.2007 ___

Přípravy na Horchárnu 2007. Lakuju jako zbesilej orezle lemy a prahy, aby to nebylo vidět na první pohled. Holt, běžné ježdění se na autě podepisuje čím dál víc. Také jsem si pohrál s matnou černou samolepicí tapetou. Jsou jí potažené B sloupky a rámy oken dveří. Snad to bude držet. Fotky později.

Taky jsem pořídil nové žárovky Osram "Cool Blue" 4000K. Svítí to o poznání lépe než předchozí madeInPoland - ikdyž mi tam chybí ten nádech do modré barvy. :]

V interiéru přibudou časem budíky ala RS, právě se lepí. Zatím jsem si pořídil "retro" palubní štít ze Škody 105 SP - takový ten s podélným tachometrem a obrkontrolkami. Panel měl najeto 2km, teď už díky cestám do Hornbachu pro tapetu tak 25km :]



___ 26.6.2007 ___

Úspěšně absolvovaný Hrocháč. Srazík pěkný, auta a ženský krásný, organizace na 1*, pivo studený a klobásky teplý. Takže přátelé, přístí rok zas ahoj naživo. ;o)



___ 5.5.2008 ___

Probíhá jarní probouzení. Baterka je na místě, motor naskočil na první škytnutí (díky bohu). Teď ještě zajistit demotáž LPG a projití STK a může se vyrazit na první srazík. Btw. zadařilo se sehnat podzemní stání, takže hurá - zas budeme chránění proti dešti, ikdyž na monáže a podobné radovánky to taky neni. :o) Ale alespoň něco.





___ 13.5.2008 ___

Jessica dnes odevzdána do LPG servisu k demontáži LPG soustavy. Přiznám se, že po půlročním nepoužívání je auto trosku v bordelu a taky... mnooooo... treba kde se pouští topení jsem dneska hledal... ta degenerace Fordy je desná :-D Ale už si zas začínám zvykat.





___ 15.5.2008 ___

Dnes udělána technická. Plyn už je venku a pak šup na další opravy.

Nekonečný příběh.....







___ TOTO NENI MUJ VYTVOR, POUZE NEKDO POUZIL MOJE AUTO ___

videa.hu/videok/.../skoda -garpidgerde-1981-auto-bal eset-8ym7ODzkxB9CgXXp





___ 10.5.2010 ___

Prvních "jarních" 300 kilometrů s pardály na GardePárty v pardubickém kraji. S novou STK, opravenými brzdami a drobné údržbě šlape jako hodinky. Začínají Zlaté Časy 2? Snad!



___ 14.6.2010 ___

V pátek při nádherném počasí jsem zajel po dvou (!) letech do wapky pořádně Garpidka vydrhnul. 2x šampon, vydrbat houbou, pak omytí vodou, dovydrbání posledních smítek a flíčků a pak voda s voskem. Potom tak dvacetiminutovka s jelenící, všechno osusit a naleštit a nebýt toho zničeného laku od kyseliny a plachty, tak je to zas fešák nad fešáky. Z dálky to taková hrůza není, takže jsem udělal pár fotek. Bylo fakt moc krásně!



___ 13.7.2010 ___

Tož mi před dovolenkou začalo krutě pískat spojkové ložisko. Ostuda s tím někde jezdit, takže jsem zase mimo provoz než našetřim nejakou tu kačku pro úplatek servismana.



___25.5.2011___

Dlouho už jsem se neozval. Aspoň ne tady, v popisu Garpida. Popíšu situaci za poslední rok.

Auto jezdí, žádný větší problém nás nepotkal. Problém se spojkovým ložiskem vyřešilo WD40, kdy jsem na popud zaměstnaného servismana nacákal tento kouzelný přípravek do prostoru, kde je ložisko s tim, že buď to pomůže, nebo se prostě spojka bude dělat tak jako tak. Jezdím s tím doteď. Ložisko trosku chroupe, ale funguje....



Alternátor mě zlobil v zimě. Narychlo jsme diagnostikovali, že je pěkně zasr... a že jsou už sjetý uhlíky. Chovalo se to divně, během jízdy se mi rozsvítila kontrolka dobíjení, přestal jít ventilátor topení, blinkry atp. Pojistka 2 taková usmažená, ale napůl evidentně fungovala. Altík jsem rozebral, očistil, koupil nový regulátor s uhlíky, vyměnil pojistku a byl klid... chvíli. Pak se to stalo znovu. Zjistil jsem, že je v čoudu větrák topení, který je nejspíš po delší odstávce zatuhnutý, bere asi moc velký proud a tím zkratuje pojistku a pojistka proste odejde do věčných lovišť. Takže alternátor je ok a větrák zatím nepoužívám a je klid.



Letos byly a ještě stále jsou zimní pneumatiky Barum Brilliantis. Chystá se změna na letní s novými disky. Uvidíme...



V kostce je to tak nějak vše, zatím občas jedeme na výlet s prckem (teď naposledy Veteráni v Roztokách u Prahy a Ženijní den v Lešanech u Benešova, fotky na www.skodovka.info)



Natočili jsme s bráchou videjko, projíždíme se Prahou a okolím, mrkněte:

http://www.youtube.com/us er/jakubjirak#p/a/u/0/wmmh 2CTExqQ



___ 20.7.2012 ___

Technická, oprava brzd a výměna sedaček za zachovalé fialové. V mezičase výměna náhonu tachometru, konzoly řazení, motoru stěračů a větráku. Ale práce je stále dost. :o))

Dodatek: úplně jsem zapomněl připsat změnu kol a obutí, přezul jsem z plecháčů s chromovými doplňky na zimních 175/70 na letní 185/60 Firehawk na kolech MeteorII



___ léto 2014 ___

změna povrchové úpravy GarPida na vinyl Carbon 3D v modré

výměna zadního čela a souvisejícího na užovkové

www-skodovka-info.rajce.i dnes.cz/Skoda_Garpid_Evo2



------------------------- -

aktualní zpravodajství bude následovat za nějaký čas.

K 1981/Škoda GarPid 136 KE - komentáře:

00:40:24
08.08.2005
Strnadek
-> Komár 1981: Docela dobrý videa (nejlepší je ale Větev - Ty wole, ňáká voda nebo co 3 )...
13:53:15
22.07.2005
Komár 1981
-> VeTëV: i ty prudici... pockej, na pristi sraz pojedes Karkulkou a ten balik budu brat ja!!! 1
15:14:53
12.07.2005
VeTeV
-> Komár 1981: hele na dalsi sraz beru celej karatc tech mineralek a vyndame vzadu sklo - nebo vepredu to je jedno at z toho gejziru maj taky neco okolo 3
20:05:23
11.07.2005
Komár 1981
opravene video bude permanentne ke stazeni na www.komar1981.org/temp/sl alom_ komar1981.wmv
20:04:52
11.07.2005
Komár 1981
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
20:01:09
11.07.2005
Komár 1981
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
19:54:59
11.07.2005
Komár 1981
-> ondie: do karoserie se uz zasahovat nebude. ;o) chromovy zrcatka budou - jednou....
09:49:46
11.07.2005
VeTeV
-> Komár 1981: ja Ti to neberu - taky nam mohli dat nejaou special cenu za nejlepsi gejzir nebo tak neco ne 3
09:45:29
11.07.2005
Majkl
-> Komár 1981: videjo je super!!!! 3 3 3 3 ty titulky sou dobry .... wole, voda nejaka strika... 3 3 3
20:17:30
10.07.2005
ondie
..zajímavý retro,dej kola a chromový zrcátka.. a vyhlaď zadní kapotu,bude to brut.. ale fakt pěkný106
22:51:29
09.07.2005
dial K for Karlos
To video je 3 3 3 důkaz
22:46:54
09.07.2005
Komár 1981
za hrubku na konci videa se omlouvam, uz pracuju na naprave, diky martine.
22:37:14
09.07.2005
Komár 1981
-> VeTëV: KUA, VETEV!!! NESSEEERRR!!!! TEN SLALOM BYL NA VITEZSTVI!!!

-> ostatni:Vazeni a mili pratele. Ano ano, mel jsem v aute vodogejzir, jak pise Martin, vsechno muzete posoudit z pohledu jezdcu v nize prilozenem videu. Vetvicka mel pod sedackou perlivou sodovku, jejiz lahev se natlakovala klickovanim a praskla. Mel jsem chut ho zambit, ale zkuste zabit mokrou vetev... chjo. 3 4

www.rapidpages.wz.cz/temp files/slalom_komar1981.zip
08:25:22
07.07.2005
VeTeV
-> Dino: to rozhodne, sem si vzpomel na mlada leta kdyz jsem take hraval sporty a utikal jsem jak o zivot, pac dostat lahvi po hlavce jsem nechtel 2

kazdopadne Hanacka kyselka neni na slalom uplne nejlepsi 3
08:23:30
07.07.2005
Dino
-> VeTëV: nejlepsi atrakce byla, kdyz te Komar zacal nasledovne honit s tou pet lahvi po place 3 3 3
08:16:06
07.07.2005
VeTeV
-> Johny Death: se nediv pac ja sem rval kurva zatav vsude voda - kurnik takovou atrakci jsem jeste nezazil 3
11:14:54
05.07.2005
Johny Death
-> minno: vsak se podívej na video ze slalomů :) jak najednou tam zacne kličkovat jak zbesilej králik před brokovnicí 3
10:54:46
05.07.2005
minno
-> Martin: 3 3
10:45:34
05.07.2005
Martin
-> minno: Přibližně v polovině slalomu v kabině vytryskl gejzír vody z neidentifikovatelného zdroje v oblasti mezi tunelem a spolujezdcovou sedačkou. Voda byla překvapivě studená, takže poměrně brzo se zjistilo, že se nejedná o vodu z chadícího okruhu, ale z externího zdroje, umístěného pod sedačkou spolujezdce v pet lahvi. Jednalo se o Větývkovu zásobu čistě perlivé vody.

Celá akce měla ještě dohru za cílem na odstavném parkovišti na konci dráhy, kdy se Komár neúspěšně snažil VeTëV zabít 1



Ale atrakce to byla naprosto dokonalá ! Škoda jen toho moc pěkně rozjetého slalomu...
10:20:57
05.07.2005
minno
-> Tuxik: a ja stale neviem, o co ide10 objasnis mi to?
Extreme Tyres