
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
VRBA / RAPID 1400 - komentáře:
-> Vrba: odvážné tvrzení na tyto stránky,...myšleno zlepšení parametrů atd...mě osobně by za tento výrok mnoho zdejších nejraději ukřižovalo i když není změna,kterou bych neměl odbržděnou 

-> Vrba 15.03.21 21:18:40: S tím se dá asi jedině souhlasit. To jen, aby někdo neměl pocit, že šoupátkový karbec je nějaký šunt. 

Palec nahoru !
-> Eidy: sam o sobe je rovnotlaky karburator urcite lepsi. Problem ale nastává v momentě,kdy nemůžeš změnit všechny osazovaci prvky a jsi tím pádem nucen dělat kompromis. Další věc je sací potrubí a jeho optimalizace. To už málokdo řeší a ty výsledky jsou ztěží opakovatelné vzhledem k variabilitě zbytku. Jinými slovy když se to nesejde, můžeš to zahodit.
-> Vrba: Tak to je dobře, že ti to takhle funguje. Já třeba proti motokarbům nic nemám. Vzhledem k proměnný velikosti difuzoru je už z principu lepší než klapkový karbanátek a mísení směsi je tak lepší i kvůli podtlakovému ovládání. Takže bych nebyl tak kritický. Ale vstřik je vstřik, to je jasný. Tak ať ti to funguje. 

Ona ta myšlenka otevřít motor byla už dávno,ale nechtěl jsem DCOE kvuli značným konstrukčním nedokonalostem a nechtěl jsem ani motokarburatory,protože se mi to prostě nelíbí a příjde mi to jako laciný bastl. Ani na motorce jsem je nechtěl, natož na motoru, kam prostě nepatří. U tohoto se mi líbí velká variabilita nastaveni a také perfektní tvorba směsi, o ktre nemůže byt u DCOE řeč. Alespon ne v celém spektru, což byl zde požadavek....motor,který bude mít kulturu chodu srovnatelnou se sérií a zároven bude mít parametry přibližující se motoru závodnímu. Včetně dobré účinnosti v částečném zatížení ...spotřeba paliva.
-> Eidy: rozhodne narust kroutaku ve strednim pasmu,ale to je dane konstrukcí saci větve. Délka je experimentální. Přechody jsou okamžité, bez takové te karbecové prodlevy v nástupu kroutáku,ale to je očekávatelné. Tento motor se brzdit nebude, já o ty cisla nestojím ,mám jiné porovnání,které mi stačí. Brzdit se budou až závodní vstřikovací motory, které se aktuálně staví. Ne kvuli číslům, ale k doladění palivových map.
-> Vrba: Svíčky hezký. Jak bys popsal změny? Třeba lepší přechody, sebere se to ze všech otáček atd.? Pokud bys měl porovnání z brzdy před a po, to by se hezky porovnávalo. A co tě vedlo k té délce potrubí?
Prvni zkousky prototypu potvrdily životaschopnost konfigurace + výrazné zlepšení všech parametrů stávajícího motoru.
-> Václav Vašák: No uz se tesim,az zas vytahnes bilou,..uz by to chtelo. Odpoved je,ze seriove to neni,...
-> Vrba: tak mě stačí odpověď ano/ne...já jenom,abych ti neujel tak snadno,jestli někdy zreinkarnuju svojí bílou
Jenom jak psal Čokin,tak se mě to prostě nezdálo,víc nemám potřebu řešit a ani nemám čas,..mám svůj život a nežiju těmito stránkami,jako někteří spekulanti
-> MISCHO: dělal jsem už mnohem kontraproduktivnější kombinace,více poslední věta v předchozím odstavci


-> MISCHO: dělal jsem už mnohem kontraproduktivnější kombinace,více poslední věta v předchozím odstavci

-> Václav Vašák: je to tak nejak pokombinovane,jak si myslim ze by to mohlo mit nejlepsi vysledky pri kulture vhodne do provozu. Detajlne tu konfiguraci popisovat nechci. Jednak to patri k nasemu know-how a druhak je potreba zde nechat prostor spekulantum ☺
-> radekp: bral olej pres hlavu,jinak to bylo pěkné.
-> Václav Vašák: a co tak 32 /37 ? Bude to mat prinos ? Ci uz to je kontraproduktivne ?
-> Čokin: tak já ale myslím "vrbovo" hlavu,ne "čokinovo" :-D U tebe to je poznat,ze jsou větší,tady jedině podle sedla,z kterýho moc nezbylo se dá odhadnout,že tam je větší ventil,ale zase jde udělat i větší díra se sériovým ventilem.A neni ten poměr takový,abych řekl,že to je 36 sání,ještě sem kouknul na moje fotky a prostě to vypadá jak série tady...jedině by byly větší i výfuky a tim pádem by to klamalo...ono když se udělá 30mm výfuk a 36mm sání,tak to fakt hodně tluče do očí...tady jedině 32/36,jinak nevim,připadá mě to skoro stejně velký
Pokud se teda bavíme o fotce 16 zde a ne nějaké jiné.
PS: kdyby sem šly vkládat fotky,respektive nevim jak,tak bych schválně dal foto,kde to poznat je a že nemůžu být ještě tak slepej.

PS: kdyby sem šly vkládat fotky,respektive nevim jak,tak bych schválně dal foto,kde to poznat je a že nemůžu být ještě tak slepej.
-> Václav Vašák: Od tebe bych Vašku čekal, že poznáš 36 mm ventil i z fotky
4 klapka ne jen 2 



-> Vrba: zdar,...napereš tam rovnou i větší ventily a nebo si to jenom otevřel na kanálech?Když už to máš rozhrabaný,tak bych do toho šel a obzvlášť na 1,4 se 4-klapkou (počítám,že něco takového plánuješ).
-> Vrba: když ochutnala,tak nechceš jinak

-> Vrba: to je chyba. Ja s tim jezdim ted a je to vopruz 
