skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
VRBA / RAPID 1400 - komentáře:
12:32:30
17.12.2013
17.12.2013

Evž@
-> minno: nevezme si větší obsah víc vzduchu?
10:19:48
17.12.2013
17.12.2013

minno
-> Vrba: Vyrátaval som, aký priemer nasávacej trubky filterboxu je potrebný pre dostatočné pokrytie vzduchom plne otvorených klapiek karburátora. Na základe súčtu obsahov kruhových otvorov difúzorov mi vyšli zaujímavé čísla. K SEDR 22/24 je potrebný minimálny priemer nasávacej trubky 32,6 mm. Sériový filterbox má nasávaciu trubku mierne do oválu, rozmery na konci nasávača (najužšie miesto) sú cca 35 x 37 mm.
Nerozumiem potom tomu, na čo je dobré nasávaciu trubku "rozširovať" / skracovať ako máš napríklad aj ty :) Máš nejaké rozumné vysvetlenie?
Nerozumiem potom tomu, na čo je dobré nasávaciu trubku "rozširovať" / skracovať ako máš napríklad aj ty :) Máš nejaké rozumné vysvetlenie?
12:42:26
28.11.2013
28.11.2013

Vrba
-> minno: Napřed v napájení a pak už jen na VN straně.
19:15:58
27.11.2013
27.11.2013

minno
-> Vrba: a kde všade v čom boli ešte chyby / problémy?
11:29:25
25.11.2013
25.11.2013

Vrba
Tak konečně po týdnech ladění HW i SW můžu konstatovat,že zapalování je vychytané a funguje jak má. Ale dalo to zabrat a jako vždy platí „hledej chybu v sobě“ 

20:36:24
21.11.2013
21.11.2013

Vrba
-> Čokin: Kultura chodu a antidetonační stabilita je nesrovnatelná. Svíčky jsem dal nějaké Brisky z kýblu - na vyzkoušení.
19:32:10
21.11.2013
21.11.2013

Čokin
-> Vrba: Pěkný, co jsi dal za svíčky? Brisk nebo NGK ? Já si myslím, že moje vačka půjde na těch 7000 možná lehce přes, spíš jsem zvědav na kulturu chodu.
09:33:24
21.11.2013
21.11.2013

minno
-> Alenka:




09:15:01
21.11.2013
21.11.2013

Alenka
-> Vrba: to je dobre, vyvoje neni nikdy dost :)
-> minno: nema. Kdyz ale udelas vic veci, ktere nemaji na nic vliv, najednou se stane zazrak a auto jede lip.
-> minno: nema. Kdyz ale udelas vic veci, ktere nemaji na nic vliv, najednou se stane zazrak a auto jede lip.
09:08:41
21.11.2013
21.11.2013

minno
-> Vrba: a to má na niečo vplyv, ako je natočená sviečka?
08:55:23
21.11.2013
21.11.2013

Vrba
-> minno: Njespíše myslel tak,aby byly více na raně :-)
08:51:08
21.11.2013
21.11.2013

Vrba
-> Alenka: Do jara je času dost,vývoj stále pokračuje 

08:50:48
21.11.2013
21.11.2013

minno
-> Alenka: čo v praxi znamená "natoč svíčky správnym smerem"?
08:44:34
21.11.2013
21.11.2013

Alenka
-> Vrba: ono buhvi, co je tahle civka vlastne zac, ale neni to jen o civce.
Dej poradne kabely, uprav zemnici elektrody, natoc svicky spravnym smerem, nalad jim nejvetsi otdrh jaky snesou a pak se uvidi :)
Dej poradne kabely, uprav zemnici elektrody, natoc svicky spravnym smerem, nalad jim nejvetsi otdrh jaky snesou a pak se uvidi :)
08:34:04
21.11.2013
21.11.2013

Vrba
-> Alenka: Ono by to fungovalo,kdybych hned přišel na to že to je svíčkama :-) Ale zbořím Ti tvou představu o výkonovém přínosu. Jediné na co to mělo vliv jsou studené starty a vynechávání vlivem slabé jiskry ve středním pásmu po prudkém přidání plynu.
08:28:51
21.11.2013
21.11.2013

Alenka
-> Vrba: takze konecne padla teorie, ze vymena civky za lepsi nema smysl? 

06:52:42
21.11.2013
21.11.2013

Vrba
-> Čokin: A hodně zajívavá věc....jeste jsem lehce pridal predstih a motor táhne krásně až do 6500 (ted už můžu říct že reálných). Jsem zvědavej kam se potom nechá točit ta tvoje 270 vacka. Na svém budu posouvat omezovač na 6600.
06:41:30
21.11.2013
21.11.2013

Vrba
-> Čokin: Posunulo se to o level výše a zlepšily se studené starty,ale hlavní příčina byly s nějvětší pravděpodobností vadné svíčky (pomalu začínám chytat averzi ke značce BOSCH at uz je to cokoliv)
-> matoo: Upravená BMM
-> matoo: Upravená BMM
06:20:48
21.11.2013
21.11.2013

francomk
-> matoo: mne sa podobá na kus z BMM