skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
VRBA / RAPID 1400 - komentáře:
-> Tuner#2: Chci to vyzkoušet,protože i pri normal jezdení je to prostě moc dlouhý to 3,9 ,a budu rychleji akcelerovat,protoze me stve,že to auto citelně táhne jen dokud nezařadíš 5ku,takže si od toho slibuju že by mohlo i na 5ku jeste porád trosku svižněji zrychlovat.Uvidím,treba to bude na nic,ale chci to vyzkoušet... Navíc mi prevodovku daroval Čokin,takže mě nic nestala a můžu laborovat.
-> Pavel Korbelář:
SP 3,9 je při 130 - 3840rpm
SP 4,22 je při 130 - 4160rpm
Není to tak zásadní, ale rozdíl tam je. Když to vezmeš místama na 140, tak už jsi na 4500rpm a to už je dost.
SP 3,9 je při 130 - 3840rpm
SP 4,22 je při 130 - 4160rpm
Není to tak zásadní, ale rozdíl tam je. Když to vezmeš místama na 140, tak už jsi na 4500rpm a to už je dost.
-> Pavel Korbelář: Pokud jedu sám a nebrzdí me TUNER se spotřebou :o), tak jedu podle digitálu pořád 130 - 135km/h a to téměř všechny předjíždíš a točí to už kolem 4000rpm, takže počítám, že se 4,22 to bude ještě víc.
-> Tuner#2: no nevim ty jezdis po dalnici porat 160km/h
-> Vrba: Koukám, že zkracuješ kvalty, to bude + pro zrychlení, ale zas na dálnice už to bude horší, bude to moc točit. Je otázka kde jezdíš častěji.
-> radekp: Už jsem o tom taky přemýšlel bednu na Hrocháš vyhodit, ale je to dost práce a uvidíme jak na tom budu časově

-> Tuner#2: Zkusíme na Hrocháči,kdybys vyhodil hudbu,tak bych měl výhodu jen v převodech,popřemýšlej
.Né,motor máš určitě výkonnější,obvod kola máš asi menší....


-> radekp: No zrovna na sprintu budeš mít s tou kratší převodovkou, hmotností a kolama výhodu.

-> Vrba: Tak pár aut už jsem předjel,ale třeba na T#2 a podobné asi nemám....na 90% jedu na Hrocháč,tak můžem zkusit sprinty!
Fotky jsou focené u Olympie v Olomouci,že?A některé mi připomínají Rychlov..??
Fotky jsou focené u Olympie v Olomouci,že?A některé mi připomínají Rychlov..??
-> radekp: To musí s tou krátkou prevodovkou byt uplná zbraň to tvoje auto...
-> Vrba: Já při 160km/h točím 6000
,takže tohle je moje maximálka.Ale určo by to dalo víc!

-> Tuner#2: Zastavilo se to na tech 5800 na rovince a pak už jsem musel zpomalit,protože jel v levym pruhu nejakej polak a nepustil mě.
-> Tuner#2: Jojo,z toho mirnyho klesaní,kde jsem to začal rozjíždet by to slo urcite neco pres 200,ale pak už nasledovala rovinka a víc jsem z toho nevytlačil...
-> Vrba: JJ při 5800ot/min s 3,9 a kolama co máš to tomu odpovídá. Já jsem na pětku jel nejvíc asi 5600 - 700ot/min.
Vcera jsem zkoušel jet plnou palbu.Za Belotínem u Hranic na Moravě jsem na pětku vytočil kolem 5800otáček,tachometr byl mimo stupnici.Podle otaček to odpovídá rychlosti kolem 195km/h.
tie prahy sa fakt podarili sa mi to fakt paci 

-> Tuner#2: To nemám,je tam ta spravna,ale je tam vetši vule než s tou z fabie,ale ne 1,5mm,je to tam prostě volnější.Tlak to drží pri zahrátym motoru od 800otaček.
-> Vrba: Na Tvoje odladění to určitě stačí i když třeba sprint na 400m je lepší, protože vzdálenost se nikdy nezmění a stopky jsou také přesné a pokud to bude na stejném místě při stejné teplotě a větru, tak se dá už porovnávat. Ještě by mě zajímalo jak to je s tím Tvým blokem a vačkou - jak tam mohla vzniknout vůle - nemáš tam opravdu tu s menším průměrem? To by byl průšvih.
-> Tuner#2: Ja tady netvrdím že je to presně,ale urcite je to pro mě cenny udaj i když zmereny takto a pritom když odladuju motor mi tento udaj poslouží pri ověřování třeba jiného nastavení at uz karburátoru nebo predstihu nebo pri jakekoliv upravě motoru.
-> Vrba: kola nemají stejný průměr jako 165/80 R13 a jsou o dost menší, takže to kecá a moje zkušenost je že celkem o dost, protože už většina tachometrů nechýří přesností obzvlášť ve škodovce
Tady se to dá podle otáček spočítat, pokud ovšem nekecá i otáčkoměr a je tam i vodět, že ty kola nejsou stejné.
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=115

Tady se to dá podle otáček spočítat, pokud ovšem nekecá i otáčkoměr a je tam i vodět, že ty kola nejsou stejné.
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=115