
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
VRBA / RAPID 1400 - komentáře:
-> Vrba: drzet bude, taky jsem jednou naklepl a drzela dalsi tisece km bez problemu. Pak uz umrel motor 

-> Evž@: -> Schavi: Já jsem ji jen naklepl,takze uz s tim ted nic neudelam,ale tesní to a snad nic lítat nebude.A pokud ano,tak teda děkuju pěkně za včasnou radu 

-> Vrba: Jo, shnila.Jak mi dělali motor, tak dvě vyměnili a třetí nechali, což nechápu a právě přes tu třetí se mi dostala voda do oleje. Dali novou, ale žádný silikon ani tekutý kov. Prostě jen naklepli. Ale zase na druhou stranu nynější vlastník neuchladil motor a mrázovka mu vyletěla. Tak nevím, zda lepit nebo jen zaklepnout.

-> Vrba: nestraším
... ja daval ze začátku na barvu...a za 1.mi to netěsnilo a za 2.to lítalo ven....pak sem to lepil tekutým kovem a je klid
...to je jen má rada...pač sem se stim natrápil a nikomu bych to nepřál pořád měnit olej,fridex atd


-> Evž@: Moc mě nestraš.Já ty zátky dal jen na silikon.Ale už jsem měnil stejným zpusobem zátky na sacím potrubí,tak snad to vydrží i v té hlavě.
-> Vrba: já sem další případ
...prorezla mi..voda vyvalila do oleje...uvařil sem to...a fouklo těsnění...A po vyměně zátky mi 2x vyletěla
a zničila 2 nove naplně oleje....takže pořádně přilepit doporučuju 



-> Schavi: Tobě taky shnila mrazovka?To ani nevim.Ne,jsou to jiné případy.Kámoš říkal,že i na jinak pěkných hlavách bývají ty mrazovky načklé,proto je lepší je preventivně vyměnit.Jinak motor už má zase plný výkon 

Teda případů
-> Vrba: Předpokládám, že jeden z těch dvou příkladů jsem já

-> Tuner#2: Jasny,ja tam ten litr dal právě proto,aby to nerezlo.V zime stejne nejezdim,tak mi prislo bezvyznamny tam davat vic.Ze to funguje az od urcite koncentrace je věc druhá.No už se stalo.Kazdopádně je zajímavé,že některé ty zátky byly jako nové a jiné byly durch prorezlé.Nejsem jediný ,koho tohle potkalo,znám další dva případy.Tim spíš se biju do hlavy,že jsem to přešel a hned jsem sundával hlavu-zbytečně.
-> Vrba: Litr je strašně málo, já tam mám asi skoro 5l nemrzdy a zbytek destilka a koroze je tam jen díky starým trubkám, ale minimálně. Nemrzka má právě i antikorodační vlastnosti, chce jí tam dát víc.
-> Tuner#2: Je tam litr modryho fridexu od te doby,co to jezdi.Co uz ted,nenadelam nic,...
-> Vrba: Proboha a co jezdíš za směs? Celkově ten motor je dost "zrezlej" na vložkách a bloku...
Prorezla uvnitř v hlavě hned vedle ventilu
-> Vrba: A kde uvnitř v hlavě?
-> Vrba: takze uvolnena mrazovka to byla?Nebo snad prorezla?
-> DuriQ: Je to ten sam problém,co se stal Tobe na sraze v Brne,...a já na to stejně jako Ty přišel až po sundání hlavy...mrazovka
aaaa kafeee lateee :) poznam :)) drzim palce aby to nebolo nic vazne :P
-> Tuner#2: tví motori fpoho, dyk na spotku nemáš nits, čeho by se fšude neváleli mraki, to scháňeňí a úprava fápkokliki bude jinačí zábavička :(
-> Vrba: Héén héén a Čokin šel pro Fábku na odtah
Ale 80km/h na laně jsem ještě nejel to byl rekord

