Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 410x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

09:19:40
13.02.2004
Bery
Ja vím,že ta nádrž je tam ''volně ložená'' ale bylo to tam takový prázdný..Chci na ty výztuhy chytit lyžinu která povede až pod motor.Baterku asi pusttím do podlahy za sedačkama - vlastně do té dutiny po nádrži.
08:57:22
13.02.2004
Baghira
Koukám taky vyříznutá nádrž :-))). Ale ty vzpěry mi tam přijdou zbytečný, vždyť ta nádrž tam nemá žádnou zpevňující funkci. Kam přijde baterka?
08:14:57
13.02.2004
Bery
milý pionýři,dostál jsem svému slibu a přihodil pár fotek.KOla jsou tam,pásy,stříška,tvrdý silentbloky - 4 kusy stojí v HK v Rubeně 170,-Kč!!!Kufr už trochu vypadá,výdech skrz kapotu bude až příští týden,potom nandám habnu a přední bkatníky.v tom zadním lamino blatníku je na 2,5cm podložce otočený klasocký skodovácký plecháč a je to akorát..Tak pěkný třináctý pátek!!
12:06:19
10.02.2004
Bery
Tak jsem přežil týden na horách a paráda.Hned bych jel z5...No a na auto jsem zatím moc nehrábnul.Dávám si závazek,že to tenhle týden zaktualizuju...

-> Petr P: Na tvé auto jsem koukal,asi to bude zajímavý...

Jinak motor se nechává až na konec,ale připadá mi,že to vidíš zbytečně složitě,buď to pojede,nebo se uvidí... hlava je upravená aby tlaky byly kolem 8:1,turbo je z fiatu uno 1,4 a blatníky pocházejí z Ledče n Sázavou, vyměnil jsem je za loukotě,co byly dřív na mém autě
13:42:55
04.02.2004
Petr P
Čau. Konečně jsem narazil na dalšího šílence, co chce použít TURBO. Já to mám v plánu taky, ale se vstřikováním s jinou řídicí jednotkou. Kdyžtak koukni na moje auto.



Každopádně to nebude lehké seřídit tak, aby to jelo tak jak by mělo. Taky jsem si vědom, že motor na to není stavěný... No nevím, jak např. seřídíš předstih, jestli tam bude klasický rozdělovač. Taky jak řešíš kompresní poměr, písty 135 s Fabiáckou klikou přeci nedáš dohromady, nehledě na to, že Fabiácký maj vybrání taky. Chce to max. 8.5:1, spíš míň.

Škoda, že nemáš žádné fotky turba. Já jsem ho ještě nepořídil. Máš nějaký tip, kde nějaké použitelné výhodně pořídit?

Uvítal bych nějakou výměnu informací a zkušeností.

Jo a kde jsi pořídil ty zadní blatníky na Rapida?
09:48:34
13.01.2004
Bery
Aby to nevypadalo,že to tu chcíplo...Kola jsou na komaxitu,mám gumy na předek,ty zadní se zatím nedaří sehnat.jinak se mi pod zadkem začlo rozpadat mé pracovní auto.Nefungují stěrače a blinkry,jeden lucas uplně upadl.Jdou blbě dovírat dveře u spolujezdce.Jak roztál sníh je vidět jaxem dobil haubnu,oba blatníky a čelo.levé světlo zázrakem přežilo jeden náraz do zdi.Déšť smyl špínu a je vidět promáčklá pravá strana,jaxem to hodil na bok.Po jednom skoku něco prasklo na přední nápravě-myslim,že přední náprava:-))) Sehnal jsem zdravou komplet kastli(za 1000) ,musím to přestrojit-chybí ji jen převodovka a motor.Jinak smekám před škodoletem-co všechno projela probrodila a přeskočila- 9
09:03:32
18.12.2003
Bery
Koukal jsem teď na Kišovo rapida - není to tak hrozný,jaxem si myslel.Vyfotim to dneska-snad.Musim to obout ještě na předek a vytlačit to z garáže.Vevnitř je strašně málo místa a ani si to člověk pořádně neprohlídne.
08:47:26
18.12.2003
Martin
-> Bery: Prosím foto 86
08:32:12
18.12.2003
Bery
Uff,už je to v poho,kola už mám v garáži.V noci jsem ještě obul leve zadni a kolo kouká 2 cm z kastle.Ale když přiložíte ten lamino blatník,rázem se z toho stává garde.Nechci aby mi kola čuměli z kastle o půl metru,ale takhle zapadlý,to ne.
17:51:08
17.12.2003
aDAm
-> Martin: Spíš bych to viděl že kola zaplatil předem a pak je nedostal.....
17:08:31
17.12.2003
Martin
-> Bery: ??? tomu nerozumím 69 . Koho potkáš, někdo ti je ukradnul ?
12:48:28
17.12.2003
Bery
Více asi až pozítří,protože nemám ani kola,ani peníze...Až já ho potkám,to bude rachot!!!Bastard..
15:29:10
16.12.2003
Bery
Ten předešlý komentář mě teda ještě trošku nasírá,ale překousnu to,budu statečnej a ani nebudu psát nic o posílání do řiti,idiotizmu atp...

Co jsem chtěl je,že jsem dneska při cestě do Pardubek pořídil KOLA.Vyfotim,ukážu,možná zase prodám,když nebudou vyhovovat.Je to 7J 15 ET 25(vim,málo)více zítra.
14:38:48
10.12.2003
Aladin
Sice kritizuješ PM, ale nemáš to o nic lepší
08:30:02
09.12.2003
Bery
Rapid už je doma v garáži.Bylo nutný znovu přejít přední brzdy,protože levá propojka brzdiče propouštěla.Na to že není hotová geometrie a že jsem jel domů na hnusných plecháčích,místo sedačky bylo dřevěné štokrdle,bez okem a dveří valil jsem si to na laně za Tomíkovým pažoutem 90-100km/h.Zima jako na motorce...Ale brzdí to jako čert
07:29:12
08.12.2003
Bery
-> Niky: viz níže,jinak bez komentáře
23:28:53
07.12.2003
R@ZOR
Já myslím, že když tam dá písty ze 135, komprese tušim 8.8 a trochu vybere hlavu, tak se dostane na kompresi okolo 8.5 a to už by mohlo klapnout.
22:20:03
07.12.2003
Niky


Pekná technika, jak chceš vyřešit problém s detonačním spalovám.Máš nějé zkušenosti s turbem?Pro takový motor jako je škodovka se turbo moc nehodí,si teda zkromě myslim,skodovka má už ze základu velky kompresní poměr a to pro přeplnované motory není zrovna to pravé ořechové........



To nic možná že to máš promakané a bude Ti to fungovat dele jak týden,/Sranda/



Jo a fascinoval mě detail na tvůj blok motoru s nápisem AUTO SPORT a pár centimetrů pod ním je zaklepané výrobní číslo..... Už si ho asi vybrousil,žejo.
10:43:15
05.12.2003
Bery
a něco jsem ještě teď dopsal do popisu auta.Chjo,taky máte v práci takovej blázinec 17
12:33:58
04.12.2003
Bery
je tam pár fotek jaxme ustrojili a nandali do auta motor(nebo jak říká Pavel:''Nasadili jsme umrdance...'')
Extreme Tyres