Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 410x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

08:07:40
30.08.2004
Bery
-> PepaS: Já ji sem dával skrz dohady o mé čitelné spz.Asi ji smáznu,je to o autech,né o zasviněných endurech-) Ale pochlub se - leštěnkou na broušení silnic-)))
12:18:11
27.08.2004
PepaS
Ze bych taky prihodil fotku me moto k Rapidovi
08:18:34
27.08.2004
CHIP
-> Bery: No to ja jen tak aby rec nestala ... je jasne ze na tomto stroji skocis do pole a mizis a muzi ve felicii si muzou maximalne ... no treba si muzou udelat dobre ... 3 3
07:54:00
27.08.2004
Bery
-> CHIP: ty jsi hroznej rejpal...pokutu za špinavou značku-ty zase fantazíruješ-)))
07:48:54
27.08.2004
TUNER
Myslim že se jen tak chytit nenechá.....3
07:42:11
27.08.2004
CHIP
-> Bery: Covece, ta tvoje poznavacka na masine je opravdu cistounka jako okvetni listky bile lilie ... 3 Ono ale jezdit s takhle spinavou znackou asi taky neni nejlepsi, az te chytnou, tak ti daj pokutu jenom za necitelnost RZ ...8
07:39:46
27.08.2004
Bery
-> Tuner#2: thanx-) fčéra jsem hned podložky letěl ukázat rampouchovi,o víkendu mám co dělat,protože na zadních nábojích mám krátký štefty a musím je prohodit za delší rapiďácký.Zdálo se mi,že mezi matkou držící podložku a dosedací plochou je málo materiálu(každý dává 8 mm) taxem tam 3mm přidal-) a teď je klasickej šteft krátkej...

16:47:47
26.08.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Tak koukám že už jsi nějaký přidal - ta značka je coool - to se nedivím, že můžeš ujíždět švestkám :o))

P.S. kolečka taky prokoukli - hezký.
16:33:37
26.08.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Mám pocit, že fotky už nemusíš zmenšovat - pan webmajstr to vylepšil, že to pobere všechno a zmenší si to samo4 Jinak nové foto by to chtělo - i když já mám tak co říkat :o)))
13:47:02
26.08.2004
Bery
a váží 1970g -)
13:28:07
26.08.2004
Bery
Jsem plácal něco o aktualizaci,žejo...No kolega nemá čas aby mi zmenšil fotky,jinak už by to tu bylo,ALE teď jsem přinesl hotový podložky na zadek.Jo,jo,spousta lidí řekne,že na auto podložky nepatří,ale jak je teď ten dural vyleštěnej,to roztomilé osazení,rozteče 130/100,no druhý vánoce:-)
13:21:07
30.07.2004
Saky
aha-) ja myslel ze to jeste neni povoleny-) vzdyt by sme se uchlastali-)
13:14:25
30.07.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Já se taky už těším až kytkár vyjede :o)) Držím palce.4
13:10:11
30.07.2004
Bery
ale já chtěl být tvá nevěsta:-)
13:04:39
30.07.2004
Saky
svatebni dar muzes dovalit klidne uz ted-) cekat nemusis.. -)
13:02:26
30.07.2004
Bery
-> Saky: na tvoji!!!
11:37:07
30.07.2004
Saky
berry se tesi na svatbu?-)
11:27:40
30.07.2004
Sušenka
Dokazu, ja se na svy tesim uplne stejne 1
11:04:03
30.07.2004
Bery
-> Zabak:

Jo,to byla nádhera na tý svatbě.Moc škodovek,moc rámusu:-)No ale co je hlavní-všechno dobře dopadlo....a ty 2,co se brali jsou už zase rozvedený:-)

-> Crisp: jak se těším já,to si ani nedokážeš představit
07:57:28
30.07.2004
Sušenka
Ja se tak tesim, az bude todle autino hotovy...4
Extreme Tyres