Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 410x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

19:37:20
10.12.2015
Antony - zrušená registrace
-> Bery: hřídele? copak jezdíš podložky?
19:16:09
10.12.2015
Bery
To jsem si ten repas zadku predstavoval trochu levnejsi...kotouce,lozisk a,hridele a jezisek se z toho asi prorval...
17:00:53
05.12.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 04.12.15 20:27:45: Tomu už říkám rozumná odpověď. Tak jsem zvědav s čím přijdeš a držím palce ať to funguje 4
20:27:45
04.12.2015
Bery
-> Tuner#2: uvidime co bude,zatim je neco na papire,rysuje se jine reseni s vetsi variabilitou nastaveni ve vsech osach s vetsi tuhosti, aneb zase se v tom vrtame.

Mozna to dopadne ze bude vse pri starem a zacneme znovu od zacatku stavet evo II,ktere bude pouze pro zavodni ucely.
upraveno 1x, naposled 04.12.2015 20:29:02
16:58:19
04.12.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 04.12.15 14:28:00: Ano vím co to znamená, jen mě to trochu mrzí, když už se tu řeší technické věci...



-> Bery 04.12.15 16:26:29: Ano vím, ale pokud je mě známo to auto nemělo od podélného uchycení tu rozpěru jako výztuhu - je tomu tak?... Jinak nepochybně pokrok nezastavíš, ale já si prostě myslím, že použití oka na rallye bude spíše slabina a nebo bude muset být opravdu masivní. Ale já jsem v tomhle nedůvěřivý a možná i proto jsem zatím nešel do trubkové nápravy apod. 4
16:26:29
04.12.2015
Bery
-> Tuner#2: a vis,ze se treba minuly rok jedna zadni naprava na republice na jedne LR vytrhla?

Porad je co vylepsovat.a je vic zpusobu...nastesti

-> Eidy: 4
14:28:00
04.12.2015
Eidy
14:13:46
04.12.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 30.11.15 22:40:38: Ja moc nerozum tomu, zes ses asi jedinej kdo s tim ma problem a je otazka zda to mas spravne provedeno.
22:40:38
30.11.2015
Bery
Ja vam vubec nerozumim,kluci...
20:58:01
30.11.2015
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 30.11.15 16:46:33: myslíme to oba dobře, ale mluvíme každý o trochu nečem jiném. Inibal v LR neznamená uchycení přes šlic, tam je vždycky jen 14tka díra v držáku a šlici jsou v držáku-kastle. Ale jak jsem psal, první reakce na Beryho s podložkama byla blbost, to jsem si právě popletl 4
20:42:21
30.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 30.11.15 20:06:47: V poho, já právě taky ne, proto mě to zarazilo, že to Bery chce měnit. 4



-> pistaa 30.11.15 17:31:17: Psal dobře, ale jak vidno o něčem úplně jiném. 130L/A MTX EVO je zcela jiný koncept uchycení podélného ramena než má LR a nebo Molčanovka...
20:06:47
30.11.2015
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 30.11.15 16:46:33: okruhový oka jsem taky na rally autě neviděl 4 LR a asi i Bery má šlicový díry ve spoji držák-kastle a ne jako L/A unibal-držák (kastle), sem si to krapet popletl. 4 Ale je divný, že se mu to hýbe.

-> Bery: nejsnažší teda budou ty vymezovací segmenty . .
17:31:17
30.11.2015
pistaa
-> Antony: pravdu mas dobre pises... vykyvne lozisko, unibal, cocka, rod end, a mnoho inych dalsich pomenovani , v skratke kyvne ulozenie zvecsa kov na kov.
16:46:33
30.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 30.11.15 13:20:42: Ale ložisko v LR ramenu stejně bude zmanenat uchycení přes šlicové díry, takže to nic neřeší...



Proto tady mluvím o oku jako měli třeba okruhovky: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../10764_2014-0 7-25_23-24-21_58.jpg ale to jsem na rallye opravdu neviděl.



-> Toušík 30.11.15 13:33:52: To jako, že nebejt testování, tak tam mají oka? Nemyslím si... a co se týče Petra, tak on to ani na historika otestované nemá a kategorie, kde to má homologované pobírá vše co na autě má 4 Ale to do naší diskuze nepatří.
13:33:52
30.11.2015
Toušík
-> Tuner#2: TAk kolář ani Berger je tam nemají z důvodů testování. Což teda Šimurda nesplňuje, ale ten nesplňuje ani název vozu 130LR. Což je zbytečný řešit. Teda pokud to nejsou N-ka které mají taky předepsané "seriové" ramena atd. Jinak myslím že pistaa určitě myslel nové soudobé auta a ne ty naše dědečky v poli závodních aut. A ještě jen vím o připadech kde je unibal schovanej pod gumou právě kvůli dobovosti :/
13:20:42
30.11.2015
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 30.11.15 12:53:14: já žiju v domění, že "unibal" je akčnejší název pro kloubový ložisko. Že je to jedno jedno a to samý.

Edit: to že tam není oko neznamená, že vevnitř klasickýho ramene není ložisko 4

-> Bery: možná bych doopravdy zkusil nejdřív ty podložky, to by se ale vlastně musely udělat jiný držaky. .

anebo vkládat do šlicový díry vymezovací segnenty. .
upraveno 1x, naposled 30.11.2015 13:30:32
12:53:14
30.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> pistaa 30.11.15 12:39:08: Tak to jsem asi vzdy lezel pod spatnym autem... Ja teda nevim, ale unibal (oko) jsem nevidel ani u Simurdy, ani u Kolare, ani u Bergra a takto bych mohl pokracovat...



-> Antony - zrušená registrace 29.11.15 18:54:42: To ano, ale tam je klasicke vykyvne lozisko uchycene v kasli ;)
12:39:08
30.11.2015
pistaa
-> Bery: ale samozrejme ze na rally maju ak nie vsetci tak 90 percent unibal, sup dotoho, ako tvrti Eidy , najlepsie silentblok je zelezo :)
20:04:10
29.11.2015
Bery
-> Tuner#2: vsechno je jednou poprve a pokazdy to neni tak krasny... je otazka koho jsi se ptal a jestli to dotycny chtel priznat,jestli to vubec resi-resil. Na velky geometrii,kterou delame pred kazdyma zavodama a zapisuje se,tiskne se vidis. Resime tu treba 1°... ale vzhledem k soucasnym technologiim a moznostem mi tohle reseni pripada ponekud podivne.

-> Antony: nejakou predstavu mam,uvidime co z toho vyleze nez to vyhodim do srotu;-)
18:54:42
29.11.2015
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2: asi tam jsou takový síly, že to hne svěrným spojem. Apropo L/A svařenec má taky origo unibal na "podelným" 4
Extreme Tyres