skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
16:39:42
20.03.2015
20.03.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 20.03.15 08:24:30: Dobre on, BTW kde jsou?
08:44:17
20.03.2015
20.03.2015
Eidy
Jste blázni oba dva
08:24:30
20.03.2015
20.03.2015
Bery
Vazeni,je to srdcar a profik pan -> Apple STS Chvojkovice-Brod: ve 3:40 mi poslal fotky polityho rampoucha.
23:45:34
19.03.2015
19.03.2015
Apple STS Chvojkovice-Brod
a bílá se za cca 2 hodinky pohrne na auto
17:42:59
19.03.2015
19.03.2015
Bery
Ubyde spousta sponek. Dnes dovarena posledni trubka na vodu a tlumice jsou po repasu taky doma
17:34:14
14.03.2015
14.03.2015
Petr Urban
-> Bery: Ty rozvody ti pošlu fotku na mail, musíš to sem dát, at nám někde rozplete záhadu. Ale zdvihátka na boku byly dobrý čoveče, spíše v bloku co to muselo nepáchat... ten zajímavý zářez.
-> Tuner#2: Tak vačka na 100% nebyla nitridována, na 100% byla přebroušena z MPI vačky a to znamená že by musel Muck někde zvládat frekvenční kalení jako fabrika... jinak tedy nebal povrchově upravená a vačce ale není vůbec nic, tak jak jsem psal, že to někdy není potřeba, ale tvrdost vačky jsem neměřil. Se sériovými péry a millersem se ale té vačce nic nestane nikdy.
-> Tuner#2: Tak vačka na 100% nebyla nitridována, na 100% byla přebroušena z MPI vačky a to znamená že by musel Muck někde zvládat frekvenční kalení jako fabrika... jinak tedy nebal povrchově upravená a vačce ale není vůbec nic, tak jak jsem psal, že to někdy není potřeba, ale tvrdost vačky jsem neměřil. Se sériovými péry a millersem se ale té vačce nic nestane nikdy.
01:05:24
14.03.2015
14.03.2015
vhml
-> Bery 13.03.15 20:28:37: to delal i rozvodak na 140LS když jsem ho letos vyndal po letech. A kolečko na klice v podstate neojety, jen ty zuby cely nejaky podivne posunuty
20:28:37
13.03.2015
13.03.2015
Bery
-> Tuner#2: nejde nam do hlavy vic veci.jak muzou rozvody sundany z motoru drzet stale svuj tvar i kdyz je das vodorovne.a i s koleckem z kliky?retez namazany,ale chova se to jaky zarezly...
20:14:18
13.03.2015
13.03.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 13.03.15 20:00:09: Aha, tak to jo, já myslel že v ploše. Psal jsi o pitingu na zdvihátkách a nějak mě nejde do hlavy jak může vzniknout z boku, když to běhá v alu bloku?
20:00:09
13.03.2015
13.03.2015
Bery
-> Tuner#2: opravdu jsi ted mimo. Naopak vacce nic neni,zdvihatka maji poskozeni zboku diky spatne uprave pro motorsport.
Spis jsme u Muckovi vacky - oproti jinym brusicum nasli krasne nabrousene palce. Ze ji par desetin chybelo uz je vec druha.tobe myslim nemusim vysvetlovat,ze na funkci vacky ma vliv nejen vyska palce,ale i doba otevreni,zrychleni pri otevreni a zpomaleni ventilu pri dosednuti atd..
Spis jsme u Muckovi vacky - oproti jinym brusicum nasli krasne nabrousene palce. Ze ji par desetin chybelo uz je vec druha.tobe myslim nemusim vysvetlovat,ze na funkci vacky ma vliv nejen vyska palce,ale i doba otevreni,zrychleni pri otevreni a zpomaleni ventilu pri dosednuti atd..
17:06:12
13.03.2015
13.03.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 13.03.15 12:12:58: Ja vim od koho ta vacka byla, Beryho jsem varoval, ze to jsou vyhozene penize... Co se tyce vydirani, vacka zcela jiste nebyla tepelne upravena jak Mucka znam, takze se to zcela jiste projevi. S najezdem 1700km na Millers me to prijde jako nehorazne opotrebeni. Ja mam na motoru 30+tkm takze to bych musel byt uz bez zdvihatek a palcu na vace :-)
12:12:58
13.03.2015
13.03.2015
Petr Urban
-> Tuner#2: Vačka pokud mohu mluvit tam byla přebrus od Mucka, až se sám divím jak to jelo po tom co jsem ji oměřil, taková hezká hodná vačka do provozu :D A vydírání zdvihátek s sériovými péry vs. přebrusem bez velkého zdvihu určitě nesouvisí. Za to vydírání kola na vačce vs. komínek, tam už jsou zajímavé vlivy co by snad málokdo čekal... snad odstraníme.
23:00:01
12.03.2015
12.03.2015
Bery
Stepan jede jako drak.predelany prah a napasovani luxusni. Diky,diky!
22:47:47
12.03.2015
12.03.2015
Bery
-> vhml: bude
-> Tuner#2: vacka s tim opravdu nesouvisí.
-> Tuner#2: vacka s tim opravdu nesouvisí.
20:12:53
12.03.2015
12.03.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 12.03.15 20:01:03: Tak snad to dopadne lépe... Ono těm zdvihátkům se díky použité vačce ani moc nedivím, ale to jsem tady psal
20:10:50
12.03.2015
12.03.2015
vhml
-> Bery 11.03.15 00:07:02: štelovací rozvodový kolečko bude?
20:01:03
12.03.2015
12.03.2015
Bery
-> Tuner#2: nevratil.to jsme totiz patlali sami...
Letos to pojede pod taktovkou UrbanMotor.
Letos to pojede pod taktovkou UrbanMotor.
16:08:41
12.03.2015
12.03.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 12.03.15 14:16:09: A to jsi se zase vratil k tomu samemu motorari?
14:16:09
12.03.2015
12.03.2015
Bery
Neco jsme fotili,uvidime co z toho vyleze. Najeto cca 1700 km.
12:36:43
12.03.2015
12.03.2015
radekp
-> Bery: kolik najezdil?