skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
22:42:35
21.08.2014
21.08.2014
jate-line
-> Bery: Tak mohl bych to po půl roce provětrat
22:21:27
21.08.2014
21.08.2014
Bery
Za tech par let uz jsem se s tim trochu naucil hopsat a ted zpatky na zacatek.
Prijedes se podivat na Humpolec a vyvětrat pavouky?
Prijedes se podivat na Humpolec a vyvětrat pavouky?
22:08:58
21.08.2014
21.08.2014
jate-line
-> Bery: No dobréé. Taky si řeknu sponzorovi :)
To bude střela né jak mi poskakovači s HP
To bude střela né jak mi poskakovači s HP
22:03:42
21.08.2014
21.08.2014
Bery
No,v tomhle pripade musim podekovat sponzorum;-)
Cvakaci jsou,o vikendu zaciname rozebirat auto a bude se to tam roubovat.
Zajimavy bylo dneska u pana Kristka to vyzvednuti.daval mi instrukce,jak co...a ja nedockave-a co tam mam nastavit,pane Kristek??Na nic nesahej.jed se projet a dej mi pak vedet)))
Musim si pujcit vahy a mam si vsechno zapisovat a pak se bude cvakat.Tesim se.
Cvakaci jsou,o vikendu zaciname rozebirat auto a bude se to tam roubovat.
Zajimavy bylo dneska u pana Kristka to vyzvednuti.daval mi instrukce,jak co...a ja nedockave-a co tam mam nastavit,pane Kristek??Na nic nesahej.jed se projet a dej mi pak vedet)))
Musim si pujcit vahy a mam si vsechno zapisovat a pak se bude cvakat.Tesim se.
21:50:20
21.08.2014
21.08.2014
Eidy
-> Bery: A kua, No pěkný pane.
21:44:32
21.08.2014
21.08.2014
jate-line
-> Bery: No pěkně se pán práskl přez kapsu. Kde budou schované nádobky? Jsou to i klikací?
10:29:49
17.08.2014
17.08.2014
Bery
jsme doma,žádná sláva,my jsme celý,na autě bude trochu práce.Po RZ 2 jsme odstoupili pro defekt a jeli už jen mimo pořadí,po RZ 6 jsme museli odstoupit úplně,protože "nemuset závodit" je horší,než jet hranu.Osahali jsme si nové mokré pneu,projeli se a vyzkoušel jsem mitfáru v drobných krizových situacích:-)
No,technika a podvozek dostaly do těla,Bude i co laminovat.
No,technika a podvozek dostaly do těla,Bude i co laminovat.
13:18:06
07.08.2014
07.08.2014
Bery
Karbecy opraveny-nic neobvyklého,praskl plovák a nalil se benzínem.Vyměněno,znovu nastaveno.
Jinak rallye železné hory takřka bez inovací.Bohužel...Tam je dovolená,tady nestíhají,jinde jsou taky v útlumu,protože se lidi střídají s dovolenýma,takže jsem ani nedělal silentbloky na přední nápravě i když už by to bylo potřeba.
Nápravy půjdou po závodech ven,tak to nebudu teď zbytečně kuchat.Kouknem na oleje,přejde se auto,geometrie a budem řešit to větrání kabiny.
Letim pro karbecy
Jinak rallye železné hory takřka bez inovací.Bohužel...Tam je dovolená,tady nestíhají,jinde jsou taky v útlumu,protože se lidi střídají s dovolenýma,takže jsem ani nedělal silentbloky na přední nápravě i když už by to bylo potřeba.
Nápravy půjdou po závodech ven,tak to nebudu teď zbytečně kuchat.Kouknem na oleje,přejde se auto,geometrie a budem řešit to větrání kabiny.
Letim pro karbecy
22:30:54
02.08.2014
02.08.2014
Bery
-> U-Geen: jj,do zitra.zitra toho potkas vic az to budou balit.
21:47:46
02.08.2014
02.08.2014
U-Geen
-> Bery: dneska? cestou z mesta jsme potkali willise a Land Rovera ve vojenskejch barvach :-)
08:53:36
27.07.2014
27.07.2014
StepaNoFUN
08:04:30
27.07.2014
27.07.2014
Bery
Nejde mi to otevrit...
KOUPIM kulisu z 5ti kvaltu.v jakemkoliv stavu.za nabidky diky
KOUPIM kulisu z 5ti kvaltu.v jakemkoliv stavu.za nabidky diky
19:22:43
25.07.2014
25.07.2014
Petrson
21:16:48
23.07.2014
23.07.2014
Bery
-> Nwkt: ten makrolon by to asi nedal.koketuju s myslenkou,ze tam dam ty plastovy ventilacky ze skodovacky palubky a hotovo.
16:38:35
23.07.2014
23.07.2014
Nwkt
-> Bery: Originál, ale ten na tebe bude těžkej skoda-virt.cz/cz/.../1055
57-bocni-okna-kupe
15:29:28
23.07.2014
23.07.2014
Bery
DOTAZ...odvětrání zadních bočních okýnek - taková šoupačka,několik vykroužených otvorů,přes kterou jezdí plastové okýnko - někde jsem viděl i takovou žaluzii - to se dá někde koupit,nebo je to domácí výroba?nemůžu najít ani žádný fotky...
To ježdění v létě je za trest,chtěl bych to ještě nějak odvětrat a hledám inspiraci...
To ježdění v létě je za trest,chtěl bych to ještě nějak odvětrat a hledám inspiraci...