skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
23:07:59
04.05.2014
04.05.2014
Eidy
-> Bery: Co Ti na tom vadilo? A na kolik se teda vrátíš?
23:05:16
04.05.2014
04.05.2014
Bery
tak bohužel,návrat ke kořenům, 4° odklon je fakt moc...
18:22:53
04.05.2014
04.05.2014
Bery
plodný víkend:-) krycí plech u výfukových svodů,plastové zástěrky kryjící zadní nápravu a namontovány Antonyho bazmeky na svisláky,za 2 hoďky jedu na geometrii,ale štafle jsou to řádný...velký nezvyk.
Ještě jsem slušně načnul krycí plechy na spodním rameni.Ty,co chrání imbusy,co drží tlumič,tak tam musim heftnout kousek plechu.
V úterý bude výfuk a pojedem nastavit koně,seřídit karbecy.
Docela se těšim,snad to bude lepší,než předtím.
Ještě jsem slušně načnul krycí plechy na spodním rameni.Ty,co chrání imbusy,co drží tlumič,tak tam musim heftnout kousek plechu.
V úterý bude výfuk a pojedem nastavit koně,seřídit karbecy.
Docela se těšim,snad to bude lepší,než předtím.
08:23:12
30.04.2014
30.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Jasny, chapu a drzim palce at technika funguje.
08:03:08
30.04.2014
30.04.2014
Bery
navíc mě začíná tlačit jiná věc...závazky vůči sponzorům...což je pro mě milá i nemilá novinka...
08:00:27
30.04.2014
30.04.2014
Bery
-> Tuner#2: příjem přihlášek skončil minulý týden a navíc to bylo plný ještě dřív.Tento pátek se jede kopec v Náměšti n.O. a Bohoušek zprovozňoval svojeho Rapida - mimochodem myslim,že v Náměšti uvidí slušný peklo:-))
A prostě nebyl výhled kdy bude co hotovýho.Na dílně je plno,dělali jsme obě Subarka,je rozbitý jeden hever a Leoš má na jednom zvedáku rozdělaný svoje auto.V Bělý se zkusí jiná geometrie,hlavně jiný odklony,zkusíme jiný výfuky a jestli se to zlepší,budeme čekat na vačku,hlavu atd...ale auto bude doufám fungovat líp,než posledně a to bude impuls jet do Litoměřic
Takhle na vysvětlenou stačí?
A prostě nebyl výhled kdy bude co hotovýho.Na dílně je plno,dělali jsme obě Subarka,je rozbitý jeden hever a Leoš má na jednom zvedáku rozdělaný svoje auto.V Bělý se zkusí jiná geometrie,hlavně jiný odklony,zkusíme jiný výfuky a jestli se to zlepší,budeme čekat na vačku,hlavu atd...ale auto bude doufám fungovat líp,než posledně a to bude impuls jet do Litoměřic
Takhle na vysvětlenou stačí?
23:46:25
29.04.2014
29.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Jako Nwkt Jen nechápu, když pojedeš příští týden testovat, přoč nepojedeš podbrdskou?
22:48:32
29.04.2014
29.04.2014
Bery
-> Nwkt: taky jsem se těšil,málo přejezdů,spousta hezkých aut,ale víte jak to se mnou je - si něco naplánuju a ono to klapne,jen to má pár týdnú/měsíců až let zpoždění:-)
22:36:21
29.04.2014
29.04.2014
Nwkt
-> Bery: Jaj škoda, jsem se těšíl že tě uvidím na ostro
22:31:33
29.04.2014
29.04.2014
Bery
tak na Podbrdskou rallye to nedopadlo,není zatím nic z věcí ohledně motoru.Když pominu drobnosti jako tyčky,vahadla,svíčky,tak nemám doma ani nový výfuk,ten se teď boduje a příští týden by mohl zpívat na autě.
o víkendu nás čeká nový nastavení přední nápravy a trochu se bude hýbat s geometrií.
Zatím jsem jen prodloužil ručku a bude nová řadička,nějak nestíhám přehmatávat.
Kdyby měl někdo zájem,pojedeme příští týden testovat do Bělé,zatím 2 auta na cca 2-4 hodiny.cena není nijak závratná,takže je možnost se přidat k nám.
Uvidíme jestli pojedem Litoměřice,těch přejezdových km,co člověk protrpí v autě....
jinak je na prodej můj rok starý,1x použitý intercom sparco - viz skoda-virt.cz/cz/.../1779 22-interkom-sparco
o víkendu nás čeká nový nastavení přední nápravy a trochu se bude hýbat s geometrií.
Zatím jsem jen prodloužil ručku a bude nová řadička,nějak nestíhám přehmatávat.
Kdyby měl někdo zájem,pojedeme příští týden testovat do Bělé,zatím 2 auta na cca 2-4 hodiny.cena není nijak závratná,takže je možnost se přidat k nám.
Uvidíme jestli pojedem Litoměřice,těch přejezdových km,co člověk protrpí v autě....
jinak je na prodej můj rok starý,1x použitý intercom sparco - viz skoda-virt.cz/cz/.../1779 22-interkom-sparco
08:35:41
18.04.2014
18.04.2014
CHIP
-> Bery: No krásný video .. pěkně ti to jezdí .. teď už by to na ecce homo bylo .. super ..
22:28:10
17.04.2014
17.04.2014
Bery
nůžkový párty stan 3x3m + boky - nový,nepouzitý -na prodej
viz skoda-virt.cz/cz/.../1777 44-nuzkovy-party-stan-3x3m -boky
viz skoda-virt.cz/cz/.../1777 44-nuzkovy-party-stan-3x3m -boky
12:00:54
12.04.2014
12.04.2014
jate-line
-> Bery: No pěkně se na to dívá. Až budu velký taky si pořídím hewlanda
23:33:12
11.04.2014
11.04.2014
Bery
-> jate-line: no,šlape...nevaří to,to je pokrok,těsnění drží,ale trochu se to škrtí a vadne motor dříve,než to bylo počítáno.čekám na nové komponenty a uvidíme.
spojku šlapu,nebo spíš naznačuju šlápnutí,ruka je rychlejší,než je krok na spojce,ale pomůže to.Bylo pár situací,kdy jsem se netrefil na správný kvalt,ale taky jsem si to vyzkoušel v takových "krizovkách",kd y si podřadíš bez spojky a došlápneš plyn a ono se to srovná,poslechne to.
spojku šlapu,nebo spíš naznačuju šlápnutí,ruka je rychlejší,než je krok na spojce,ale pomůže to.Bylo pár situací,kdy jsem se netrefil na správný kvalt,ale taky jsem si to vyzkoušel v takových "krizovkách",kd y si podřadíš bez spojky a došlápneš plyn a ono se to srovná,poslechne to.
21:56:56
10.04.2014
10.04.2014
jate-line
-> Bery: No pěkně to šlape! řadíš se spojkou nebo bez?
17:11:30
02.04.2014
02.04.2014
Nwkt
Hmm znamenám si termín, když to je kousek od domova
15:02:23
02.04.2014
02.04.2014
Bery
výfuk - viz obr. 38 - na prodej!
10:55:47
02.04.2014
02.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 02.04.14 10:05:16: Tak to je zprava dne...
10:21:44
02.04.2014
02.04.2014
T
-> Bery: : super, tak doufám, že uvidim auto na živo konečně
10:05:16
02.04.2014
02.04.2014
Bery
-> radekp: zatím jen objednal díly.
Chceme jet podbrdskou rallye legend,takže to musí být rychlovka.
Chceme jet podbrdskou rallye legend,takže to musí být rychlovka.