-> Bery:
Raději šetři benzínek na Doksy,když vidim ty ceny,to je masakr...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
12:16:10
05.09.2005
05.09.2005
TUNER
12:02:28
05.09.2005
05.09.2005
Bery
On ten sraz v Doxech je až od víkendu za týden...to je objev,co...
Dneska jsem byl pro hasičáky,rampu na světla nechat dát do komaxitu,ještě stihnout přední a zadní nárazník,zítra bude sání a karbec a v pátek se jede světelská rallye - jedete se někdo mrknout???Já bych se tam chtěl i projet....
Dneska jsem byl pro hasičáky,rampu na světla nechat dát do komaxitu,ještě stihnout přední a zadní nárazník,zítra bude sání a karbec a v pátek se jede světelská rallye - jedete se někdo mrknout???Já bych se tam chtěl i projet....
12:44:54
04.09.2005
04.09.2005
mbcko
Pěknej rapouš.
20:38:33
01.09.2005
01.09.2005
U-Geen
-> Bery: no predek jsem zvladnul loni, zato o torchu vic :-/ toledo.u-geen.net/?fg=200
4-07... a aci to nevypadalo tak to prislo docela draho (nastesti hlavne pojistovnu vinika)
09:43:45
01.09.2005
01.09.2005
Bery
Kousek??No špunty do uší a průměrná rychlost 70 km-to bude cesta..Taky musim o víkendu do práce,to mě sere nejvíc...Chybí 2 lidi a volno neukecám...
-> U-Geen: ono to vypadá,že by se mohlo pro jistotu montovat na auta tažný sériově a dopředu klidně taky já mám na fáčku přední výztuhu až u chladiče,protože nedávno jeden děda z kolína,za kterým jsem stál na křižovatce,vyrazil vpřed,já za ním a když se dívám do leva,jestli něco nejede,tak najednou děda stojí a nejede...já vystartoval-nic totiž nejelo a PRD...ono si nevybereš...
-> U-Geen: ono to vypadá,že by se mohlo pro jistotu montovat na auta tažný sériově a dopředu klidně taky já mám na fáčku přední výztuhu až u chladiče,protože nedávno jeden děda z kolína,za kterým jsem stál na křižovatce,vyrazil vpřed,já za ním a když se dívám do leva,jestli něco nejede,tak najednou děda stojí a nejede...já vystartoval-nic totiž nejelo a PRD...ono si nevybereš...
20:16:05
31.08.2005
31.08.2005
U-Geen
-> Bery: ono se v provozu neda jezdit s nicim a ani podle predpisu. vcera pro zmenu tukanec do toleda zezadu, jeste ze mam kouli.
07:12:36
31.08.2005
31.08.2005
TUNER
-> Bery: To dojedeš neeee,takovej kousek.....
20:55:05
30.08.2005
30.08.2005
Bery
-> Tuner#2: no já jsem na to možná přišel,byly to jen ty 2 zatáčky...ono se v nich dá jet rychle,protože je do nich trochu vidět,jestli někdo jede,nebo ne...Takže ono to v souososti asi nebude a není:-)
Ale je to dost na h...o,v provozu se jezdit nedá,bojim se,je to o hubu.Nechci jít kvůli ´trošce adrenalinu sedet...
Přemýšlím jak dostat auto do Doks,po vlastní ose se mi nechce a přehazovat převodovku taky ne.A táhněte za fáčkem podval,to si mě policajti dají jako hlavní chod...
Ale je to dost na h...o,v provozu se jezdit nedá,bojim se,je to o hubu.Nechci jít kvůli ´trošce adrenalinu sedet...
Přemýšlím jak dostat auto do Doks,po vlastní ose se mi nechce a přehazovat převodovku taky ne.A táhněte za fáčkem podval,to si mě policajti dají jako hlavní chod...
19:28:15
29.08.2005
29.08.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Já mám ve felině hladinu po nalití 4l těsně nad spodní ryskou - tak 3mm, takže to naklonění zas tak velký vliv nemá. Pokud Ti ustřeluje zadek, tak dělali Ti kromě zbíhavosti i souosost? Dělá se to tím přípravkem od zápichu v práhu.
09:38:49
29.08.2005
29.08.2005
Bery
-> TUNER: jen tak popichuju:-)
Víš co je blbý??že mi asi natrhne prdel kdekdo a i na zpátečku...Ale horizonty,serpentýny,zatá čky,tam už bych se třeba pral
Včera jsem trochu jezdil na odlehlých silničkách a cestách a 2x mi ustřelila prdel v levý zatáčce.přijde mi,že na druhou stranu to nedělá a na brzdách jsem nestál..tak musim opatrně...
Dodělávám zadní nárazník a přední rampu se světly.Bude to pak zepředu trochu jiný auto než takhle když je to mezi světly prázdný.
Víš co je blbý??že mi asi natrhne prdel kdekdo a i na zpátečku...Ale horizonty,serpentýny,zatá čky,tam už bych se třeba pral
Včera jsem trochu jezdil na odlehlých silničkách a cestách a 2x mi ustřelila prdel v levý zatáčce.přijde mi,že na druhou stranu to nedělá a na brzdách jsem nestál..tak musim opatrně...
Dodělávám zadní nárazník a přední rampu se světly.Bude to pak zepředu trochu jiný auto než takhle když je to mezi světly prázdný.
07:39:28
29.08.2005
29.08.2005
TUNER
-> Bery: Já ti dam zelenou paštiku......
Se těšim na nějakej srazík až uvidim co udělají kila dolů...
Se těšim na nějakej srazík až uvidim co udělají kila dolů...
14:59:55
27.08.2005
27.08.2005
Bery
-> Pavel Korbelář: až se začne ztrácet olej kolem zdvihátek budu děda:-)
Jak píše odborník se zelenou paštikou:-) neucpáváš,jezdíš.
K té měrce-nalil jsem 4 l a udělal si hladinu,ve škodovce je ten motor pod jiným úhlem,tak proto to asi nevychází mezi rysky,nebo myslím...
Na ICQ poslední dobou nestíhám být úplně pravidelně,ale lezu tam.Většinou v noci...
Jak píše odborník se zelenou paštikou:-) neucpáváš,jezdíš.
K té měrce-nalil jsem 4 l a udělal si hladinu,ve škodovce je ten motor pod jiným úhlem,tak proto to asi nevychází mezi rysky,nebo myslím...
Na ICQ poslední dobou nestíhám být úplně pravidelně,ale lezu tam.Většinou v noci...
19:54:55
26.08.2005
26.08.2005
Pavel P@nkáč
19:53:18
26.08.2005
26.08.2005
Pavel P@nkáč
-> TUNER: někde jsem četl že se tam zacpe kanálek, že to nejni nutný ale že by se tam časem mohl strácet olej
13:15:31
26.08.2005
26.08.2005
TUNER
-> Pavel Korbelář: Když se vyndavají hydroštely,tak se nic nucpává.....Prostě dáš normální a jezdíš tak jako s hydroštelama....
11:40:15
26.08.2005
26.08.2005
Pavel P@nkáč
-> Bery: a ty tam máš zacpaný ten kanálek na hydrošteli? Kde je? a jak jsi ho zacpal? na ICQ tě nemůžu chytit, a jak ti funguje měrka na olej? mě ukazuje mezi riskami až po nalití 5l oleje a to se mě nezdá, že by to mělo větší obsah než třeba felda atd což je cca 4L
12:13:50
24.08.2005
24.08.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: :o))
10:11:03
24.08.2005
24.08.2005
Majkl
-> Bery: ta vaha by me taky zajimala, pak dej vedet na kolik to kleslo...
10:09:27
24.08.2005
24.08.2005
Bery
chci dojet na váhu,protože bych taky rád věděl kolik se oškubalo kilo-i když s moc velkým rozdílem nepočítám.
Motor má najeto asi 650 km a asi si to trochu sedá,je to takový volnější-jako že se líp roztáčí,ale stejně se 50kW feldy bojim:-)
Doufám,že do konce týdne bude hotový sání z Mpi a ten karbec od Weberů bude chodit,zas by to mohlo být lepší
Motor má najeto asi 650 km a asi si to trochu sedá,je to takový volnější-jako že se líp roztáčí,ale stejně se 50kW feldy bojim:-)
Doufám,že do konce týdne bude hotový sání z Mpi a ten karbec od Weberů bude chodit,zas by to mohlo být lepší
08:37:13
24.08.2005
24.08.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: No tak to jo, tak to Ti to musí slušně zrychlovat - lehký auto a tahle převodovka...