skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
09:26:10
06.08.2005
06.08.2005
lpepsi
-> Bery jj tez planuju do zadu neco jineho, ale premyslim zda si to mam spichnout sam, nebo to nechat na nekom jinem obednat si je.. tot otazka, a ty zadni blatniky te vysly na kolik?
22:25:52
05.08.2005
05.08.2005
Borin - Král tuzerů
-> Bery: Moc pěkný fotky!!!
14:04:47
05.08.2005
05.08.2005
Bery
origo,vyztužené,ale chtěl bych lepší - dozadu určitě.Ale nejdřív musím vydělat prachy a chci teď trochu jezdit-nebo občas se projet.
13:51:57
05.08.2005
05.08.2005
lpepsi
-> Bery Zdarec, mozna si to tu uz psal, a ja si nevsiml, jake mas napravy orygos jen vyztuzene, nebo jine?
18:24:23
02.08.2005
02.08.2005
Bery
-> pex: tak to já jsem si tě nevšiml,to jsi jel pracovním???A dík:-)
-> TUNER: Jo,fotky...jsem chtěl ještě dodat dopředu světla,dodělat zástěrky...Ale nejak se mi do toho nechce.Zítra??No pojedu s tím ven,vezmu foťák.-> Pepino RS: ty blatníky někdě vyfocený mám,ale ne detail.mrknu se kde to je...
-> Sita: benzínovou pumpu mám na hovno...doslova.tatrováck ou a nějak se jí nechce makat,když se zahřeje...
Tlumiče jsou asi jako z motexu z prahy,spíš tvrdší-jiný přepoušťáky,jiný olej,pružiny,série-bohuže l(Saky nemá čas...)...o mrtvý závit kratší.
-> TUNER: Jo,fotky...jsem chtěl ještě dodat dopředu světla,dodělat zástěrky...Ale nejak se mi do toho nechce.Zítra??No pojedu s tím ven,vezmu foťák.-> Pepino RS: ty blatníky někdě vyfocený mám,ale ne detail.mrknu se kde to je...
-> Sita: benzínovou pumpu mám na hovno...doslova.tatrováck ou a nějak se jí nechce makat,když se zahřeje...
Tlumiče jsou asi jako z motexu z prahy,spíš tvrdší-jiný přepoušťáky,jiný olej,pružiny,série-bohuže l(Saky nemá čas...)...o mrtvý závit kratší.
13:19:02
02.08.2005
02.08.2005
Sita
muzu se zeptat jakou mas benzinovou pumpu? a jaky tam mas vlastne tlumice a vzadu pruziny?
13:16:46
02.08.2005
02.08.2005
Pepino RS
-> Bery: nebo fotky kdyz si to pasoval a tak ! mas ?
13:15:21
02.08.2005
02.08.2005
Pepino RS
-> Bery: nemas nekde fotky tech zadnich blatniku samotnejch ? resim ted neco apotreboval bcyh vydet jka je top tam udelany !
06:14:28
02.08.2005
02.08.2005
TUNER
-> Bery: Tak nahoď NEW foto...
06:13:42
02.08.2005
02.08.2005
pex
-> Bery: No hlavně že už to vrčí.Včera jsem tě viděl v Kolíně na kruháči a vypadá to moc dobře.
23:24:56
01.08.2005
01.08.2005
Bery
těsnění v pohodě,předělal se držák altíku a řemen už nepadá.Zase jinej problém,nestíhá pumpa-ta benzínová...a to jezdím na přetryskovaný skodovácký karbec.
Ale je to mazec,když je členitějsí silnice,letí to parádně,sedí,brzdí,akorát ten olej mi leze za 150 stupňů...
Ale je to mazec,když je členitějsí silnice,letí to parádně,sedí,brzdí,akorát ten olej mi leze za 150 stupňů...
01:21:56
01.08.2005
01.08.2005
Bery
dneska jsem se byl projet.100oktan motoru chutná,akorát mám přez 6000 otáček problémy s klínovým řemenem.Ulítnul,trochu jsme povařili a asi fouklo těsnění.No,pořád je co dělat...
14:12:17
25.07.2005
25.07.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Gratulace!!!
00:06:53
25.07.2005
25.07.2005
Borin - Král tuzerů
-> Bery: Gratuluju!!!
22:42:37
24.07.2005
24.07.2005
Majkl
-> Bery: tak to gratuluju... nebudes delat nejaky novy fotos??
22:01:24
24.07.2005
24.07.2005
Bery
Jezdí!!!!
21:22:18
21.07.2005
21.07.2005
Bery
vypada to,ze to asi jezdit bude,ale bude to neco jako nouzovy rezim..Zitra prehodit rizeni,nandat vyfuk,karbec,nalit vodu...blizi se to!!!jen ten motor bude takovy blato...jen aby to dojelo domu,protoze pak budou prazdniny-trochu...
15:22:17
20.07.2005
20.07.2005
Wrcteam - zrušená registrace
-> Bery: jj to by bylo prima protoze to vypada fajnove..
00:04:33
19.07.2005
19.07.2005
Bery
a to jsi nebyl odpoledne na dílně a neslyšel jsi po dvou letech třeba fachčit startér,scítit palubku,svítit kontrolky...
prostě něcouž jsem zapojil a zprovoznil,ale pořád to musím tlačit...
prostě něcouž jsem zapojil a zprovoznil,ale pořád to musím tlačit...
22:43:20
17.07.2005
17.07.2005
Komár 1981
bery, po dlouhe dobe prochazim auta tady a je to fakt krasa!