-> Wrcteam:
U lemu je to asi 5,5 cm...nebo 5 cm...z hlavy nevim,ale podložka je 4,5 cm.
Doksy - kdy to je??Na jaře 2006??abych to stihnul
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
12:39:13
16.07.2005
16.07.2005
Bery
12:27:44
16.07.2005
16.07.2005
Wrcteam - zrušená registrace
heel o kolik sou sirsi ty Rh blatniky o proti serii?
12:19:35
16.07.2005
16.07.2005
Wrcteam - zrušená registrace
kau si nemuzu pomoct mas to moc hezky kazdej den na to ziram... jen tak dla uz tro chci vdiet v doksech na srazku..
20:36:11
15.07.2005
15.07.2005
Bery
Další den v...všichni víme a nic.. - moc jsem toho nezapojil,ale dost vyházel.Pakárna...
20:39:41
14.07.2005
14.07.2005
Bery
To není auto,to je elektrárna....Vyházim takových věcí a stejně...Dneska 6 hodin a nehnul jsem se nikam dál,než ze jsem trochu zapojil ovládací panel-nebo jak to nazvat...co mám místo popelníku a ovládání topení.A ještě jsem zapoměl na tu kontrolku mazání...dohaj..u.Jste mi to taky mohli připomenout
No a když už tu plkám o elektrice-v sobotu bych měl mít zapalování na XT.Zůstává tu otázka peněz
No a když už tu plkám o elektrice-v sobotu bych měl mít zapalování na XT.Zůstává tu otázka peněz
08:52:42
12.07.2005
12.07.2005
Majkl
-> Bery: šup šup, neflakej se at to vidime v celku a jezdit...
06:11:08
12.07.2005
12.07.2005
TUNER
-> Bery: Tak makej makej,ať se letos svezeš jinak než na motorce.......
20:15:19
11.07.2005
11.07.2005
kirri
-> Bery: tak ja drzim palce
20:04:42
11.07.2005
11.07.2005
Bery
Kurňa auto skoro hotový,jen ho dodělat...
Ručka sešroubována,zapojena,uko usl jsem kousek koláče jménem elektrika a něco málo podělal...na palubce a prohodil jsem silentbloky na motoru.
Před chvílí jsem konečně přivezl domů ostré řízení,takže práce stále dost
Ručka sešroubována,zapojena,uko usl jsem kousek koláče jménem elektrika a něco málo podělal...na palubce a prohodil jsem silentbloky na motoru.
Před chvílí jsem konečně přivezl domů ostré řízení,takže práce stále dost
10:11:01
11.07.2005
11.07.2005
ondrej
moc dobrý
09:00:16
09.07.2005
09.07.2005
Baghira
-> Bery: Kurňa auto skoro hotový a on přijede na sraz na motorce a ještě pozdě :-))). Koukej to vyvézt na nějakej sraz ať se můžeme pokochat, vypadá to fakt suprově.
08:55:19
09.07.2005
09.07.2005
Bery
moje důkazy,že ne na každou akci vletím,něco tam sežeru,vypiju a zase zmizím:-)
Jo,máme tak nějak zapojenou baterku,odpojovač baterie a hydraulika na ručku je taky hotová,jen to sešroubovat - a otestovat,protože to je fakt vynález ty kotouče vzadu.
Jo,máme tak nějak zapojenou baterku,odpojovač baterie a hydraulika na ručku je taky hotová,jen to sešroubovat - a otestovat,protože to je fakt vynález ty kotouče vzadu.
07:42:58
08.07.2005
08.07.2005
CHIP
-> Bery: Fotecky jsou zde ... ber to od konce ...
album.olympus.cz/PhotoGal lery/.../pAlbumShow.asp?id Album=59...
album.olympus.cz/PhotoGal lery/.../pAlbumShow.asp?id Album=59...
17:37:16
07.07.2005
07.07.2005
fine_ray
-> Bery: jj nějaký fotky mam tak zkusim najít prostor kam je umístim, TUNER má taky nějaký
17:03:42
07.07.2005
07.07.2005
Simi
-> Zazaa: a nebyly toho oleje nahodou +/- 4 litry? :-)
16:51:00
07.07.2005
07.07.2005
Aladin
-> Zazaa:
16:45:23
07.07.2005
07.07.2005
Zazaa
-> Bery: omacka byla jednoducha ... trocha oleje a 4 pytliky koreni ktere se nam s Mildou pri nakupu zalibilo :)))
16:34:07
07.07.2005
07.07.2005
Aladin
bude to tuning auto nebo zavoďák???
16:33:56
07.07.2005
07.07.2005
Simi
-> Bery: Chip neco mel... daval odkaz tusim do fora "foto hrochac..."
16:32:07
07.07.2005
07.07.2005
Bery
taky nelituju,že jsem zůstal:-)
Omáčku bych fakt nezkoumal-někoho možná pálila huba,ale jesttli to nebylo tím,že to bylo rovnou z grilu do huby.Nebo snad někoho druhý den pálila"čočka":- )
Nemáte někdo fotky z after party??že bych obohatil svou sbírku fotek ze srazů...
Omáčku bych fakt nezkoumal-někoho možná pálila huba,ale jesttli to nebylo tím,že to bylo rovnou z grilu do huby.Nebo snad někoho druhý den pálila"čočka":- )
Nemáte někdo fotky z after party??že bych obohatil svou sbírku fotek ze srazů...