Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 410x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

14:54:35
07.07.2005
fine_ray
omáčka byla dobrá, ale vědět co v ní bylo, opravdu nechci 1 51
12:29:08
07.07.2005
U-Geen
-> Tuner#2: no nastesti sme meli laboratorni mys... teda Ludka :-)
10:12:00
07.07.2005
fine_ray
No stejně nezapomenu na hlášky typu: "máš zadek jak razítko na dvojtečku" týwe ještě teď se mi chce brečet smíchy3 3 3
09:56:27
07.07.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> U-Geen: No je pravda, že to bylo ostřejší, ale good :o)
07:01:29
07.07.2005
TUNER
-> Bery: Jj,fakt dobrý masíčka jsi nám připravil....1

Jinak jsem rád že jsem tě poznal osobně....5
22:46:11
06.07.2005
fine_ray
-> U-Geen: ale chutnalo nám, ne? :-)
22:44:36
06.07.2005
fine_ray
-> Tuner#2: grilování bylo úplně úžasný! Myslim že až doma budu chtít grilovat napíšu do Kolína a Berypřijede a opeče mi to tak skvěle jako na after party. Do mě padali i cizí kousky masa (sorry Zazo!) 3 1 3
22:38:17
06.07.2005
U-Geen
-> Tuner#2: myslis tohle jo? :-)

skoda.stable.cz/gallery/. ../051.jpg
20:32:03
06.07.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Díky za grilování - bylo to super!4
14:24:29
06.07.2005
Bery
-> Bimbo:

na motoru není co fotit...

Jestli ti jde o turbo atd. tak to prodávám,ale můžu to vyfotit na jiném motoru,kde to funguje
14:02:25
06.07.2005
Bimbo
-> Bery: Cuss. mohl bys prihodit nejake fotečky toho motoru.:-) Jinak to vypada moc hezky1
14:14:19
01.07.2005
Simi
-> Bery: Nechces ho privezt aspon na vleku? :-) Vzdyt to nemas zas tak daleko, ne? :-)
14:02:01
01.07.2005
Bery
mě to dneska vůbec nešlo,takže jsem to radši zabalil...Zapojil jsem zadni celo,chvili se hrabal pod palubkou...Kdyz ja s tou elektrikou nekamaradim...8
11:26:16
01.07.2005
Majkl
Bery: dik 4
11:26:00
01.07.2005
Majkl
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
11:25:01
01.07.2005
DuriQ
Bery: dik 4
11:01:09
30.06.2005
Bery
-> Majkl: kdo všechno dělá lamináty??Určitě je nabízí Dusík,Petr Dlouhý z Ledče,pan Molčan8 určitě za patřičný obnos sežene vše....nevím kdo ještě.

-> DuriQ: velkoobchod s polykarbonáty a plasty - v mém případě Arkin(díky za tip,kluci:-) a cena je asi 650 za desku 45x107cm,což je jedno okno.1200+-50kaček stojí m2

Vzadu je plexi a stálo asi 600-ten polykarbonát je jednou tak dražší a i lepší-pevnost, oděr...

-> TUNER: Motor tam je,vyměnit musím hlavu,dát karbec a olejový chladič,na elektrice se maká... a pak další drobnosti jako převodovku přehodit,podvozek odladit...atd...

-> Simi: XT je stále moc nemocný,za chvíli jdu slisovat magneto,sundám cívky a jedu schánět někoho,kdo je bez navíjecího předpisu bude schopen převinout,nebo sehnat nové,jiné,funkční.Takže radost až na kost..
16:08:57
29.06.2005
Simi
-> Bery: je to bomba. Jak to vypada s XTckem? Uz jezdi?
16:05:04
29.06.2005
TUNER
-> Bery: Vypadá to moc hezky,už tam máš motůrek?4
15:54:16
29.06.2005
DuriQ
mno mna zaujimaju tie bocne predne okna kde sa to da zohnat ? a za kolko toto riesenie sa mi celkom paci a rozmyslal som nad tym uz davnejsie len som nevedel kde najst taky bud vhodneho skla alebo plexi-skla... inac auticko je peknucke a neber to vzlom ked sa niekto pyta preco nemas predne blatase z H-cka mno proste sa ti to tak paci a je to ine ako klasicke H-cko to je natom to pekne malo kto ma presne nieco taketo 4 hlavne by som schel vidiet ako slape ten motor 222
Extreme Tyres