Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 410x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

18:57:39
19.12.2008
Bery
-> Tuner#2: autokros nee,o tom žádná..to máš pravdu..to by mi bylo líto,ale co jsme s Tomem měli nabídku,tak bychom tam sami nelítali - ztráceli bychom se sice v prachu za 400koňovejma mrchama,ale povozili bychom se na šotolince.Snad jednou...
16:17:11
18.12.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Ale jo, ale Ty by jsi jel se svým autokros závod? To je rozmlácné auto v první zatáčce. Neříkám vyřádit se sami a doma to vzít vapem aby na tom ty kila bláta nezaschli, tak proč ne, ale to z Vašeho naznačení zřejmé nebylo.4
16:13:36
18.12.2008
Bery
no,já jsem doma z Londýna a s tou kotlinou-jo,už by to chtělo trochu zasrat-)tomu já se nebránim

-> Tuner#2: je to na to stavěný,lak nelak,musí to vrčet na asfaltu i v rozmáčený šotolině
15:40:51
16.12.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Rapid: Jo táááák, tak pokud jen vyřádit sami, ak to jo. 4 No hlavně aby jsi to už zprovoznil, těším se.
15:10:23
16.12.2008
Rapid
-> Tuner#2: nikdo nerek ze tam pojedu zavod, muzes tam prijet normalne trenovat, kdyz se domuvis ... o zavode jsem se nebavil, do toho bych nesel, kdyz nicit auto tak na rallye4
14:57:30
16.12.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Rapid: No teda Tomáši, to jsi tomu nemusel ale dávat nový lak a tak se s tím piplat. Můj názor na autokros je ten, že je to totální devastace auta a to raději nějaké rally a nebo vrchy, byť je to s rizikem rány taky, ale tady Tě to obouchají v první zatáčce 8
19:54:23
15.12.2008
Rapid
Ta druha fotka je k tomu zrani blata jak jsem psal, treba budeme mit stesti na pocasi4
19:52:34
15.12.2008
Rapid
V Sedlcansky kotline je to super, o huntovani nemuze byt rec, jestli by to nemelo vydrzet tohle, tak jsem to nemusel vubec delat5

www.kotlina.sedlcany.com/ obrazy/rallycross_v.jpg

www.kotlina.sedlcany.com/ obrazy/.../rally_11a.jpg
11:35:41
14.12.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Rapid: Sedlčany? Tam se jezdí tuším autokros ne? Nechceš doufám takhle huntovat Rapida?
02:15:26
14.12.2008
Rapid
Nejlepsi je asi zabudovat poradnou signalizaci abys "nepretocil" a mas klid, co vim ja z jezdeni, tak aspon na soto kdyz se do toho trosku slape, rve motor, sutry mlati do podbehu, blato vsude, ostrikovace, setrit to, do toho helma, spolujezdec, clovek je rad ze je rad, asi jde o cas nez se do toho dostanes, pak se da sledovat vselicos :) A hlavne, bery je starej mazak, takze az ja nebudu vedet co driv, on se bude drbat na koulich :) vid4 tesim se jestli nekdy vymyslime ty sedlcany, musim do toho trosku slapnout, zatim se nedari, nejradsi bych jaro, trosku se nazrat blata, ale to nestihnu8
09:20:55
09.12.2008
Bery
-> Tuner#2: včera jsem vyměnil už i nábu na volant,rukavice,helma,vše chno čeká až bude auto na novém podvozku:-)



S tím otáčkoměrem to zas taková prdel není,já vim,ale já jedu trochu na ucho a periferně vidim jak ručička kmitá nahoře u červenýho..

5000-5500 otáček není hrozba ,ale když jdeš za 7500...to už je o motor.A když se ukrutně upneš na cestu před sebou a nesleduješ nic jinýho-to je taky na hovno,to je stres,ne požitek ze závodění.Já na bednu nemám,ještě mi na to koně chybí(smích),takže si můžu dovolit za jízdy kecat s mitfárou,ladit rádio,drbat se na koulích a nebo-sledovat otáčkoměr po mé pravici:-)
06:37:22
09.12.2008
TUNER
-> Tuner#2 08.12.08 18:04:53: Což se zase nemusí taky líbit všem.....třeba mě 1
19:56:31
08.12.2008
deathcat
Možná dělám něco špatně, ale ja raději koukám na cestu. Nelpím na to jestli řadím na 5000 nebo 54503
19:42:06
08.12.2008
jate-line
-> deathcat: No jo uši sice má, ale nevim jak poznáš v přilbě dobře odhlučněné, kdy máš přeřadit 1
19:40:55
08.12.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> deathcat: Tak třeba na sprintu bez problému ano a řadím v nejoptimálnějších otáčkách, na okruhu jsem o něm nevěděl a jezdil samo na uši, to samé na silnici, ale tak v zorném úhlu pokud bude je to lepší.4
19:32:45
08.12.2008
MATTESS
-> deathcat: otáčkoměr vidíš v zorným úhlu, ne? Pokud v něm je1
19:30:14
08.12.2008
deathcat
-> Tuner#2: Ty když jedeš pilu stíháš koukat na otáčkoměr? 1 Máš uši ne?4
18:04:53
08.12.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Koukal jsem, že jsi koupil nové točítko 1 Hele s tím otáčkoměrem by jsi měl něco udělat, třeba vyhodit tacho a dát ho místo něj. Stejně je tacho zbytečná zátěž a já ho přes zimu taky zahodím.4
19:26:10
29.11.2008
Rapid
-> Bery: super, je pravda ze jsem ti tenkrat neco posilal, myslim ze i vic variant pro ruzne delky tlumice, takze cajk4 nekdy dame rec, cago
Extreme Tyres