skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
11:22:28
03.10.2004
03.10.2004
Max
-> Bery: čéče ty kola....sou přesně ty co bych rád :o)
08:57:08
29.09.2004
29.09.2004
Bery
PO 14-ti dnech na služebce jsme se opět vrhli na rapida a s potěšením Vám oznamujeme,že Háčkové blatníky jsou úspěšně naroubované na kastli-) tímto končím s nějakýma většíma úpravamami:-) a budeme se věnovat zbývajícím problémum,kterých už zbývá jen pár....o to jsou složitější...no a já to balím.do pondělí:-)
08:18:01
08.09.2004
08.09.2004
PepaS
-> Creative: Omluva se prijima
23:32:24
07.09.2004
07.09.2004
Creative
-> PepaS: Za tu poznamku se omlouvam asi sem te spatne odhadl a taky trochu prehnal...
10:18:55
07.09.2004
07.09.2004
Bery
-> Wrcteam: 8 za přední,dalších 8 za zadní-to bude gut:-)
Včera jsem narouboval zadky-je to tak akorát podle mých představ.Zadní kola jsou skovaná,při pohledu zhora nepřečnívají přez lem a zezadu je to tak nějak na větší zásterku
Včera jsem narouboval zadky-je to tak akorát podle mých představ.Zadní kola jsou skovaná,při pohledu zhora nepřečnívají přez lem a zezadu je to tak nějak na větší zásterku
09:21:00
07.09.2004
07.09.2004
Wrcteam - zrušená registrace
pekny hliny,...mas ode mnme 8
10:16:14
02.09.2004
02.09.2004
Bery
-> Lukas Z.: vyšli na 1037 kaček+čas na cestu do Ferony.Podložky ti udělá každý šikovnější soustruh:-)
18:25:15
01.09.2004
01.09.2004
Lukas Z.
Kolik jsi za ty podlozky dal a kdo je vyrabel?
10:33:00
01.09.2004
01.09.2004
Bery
zaměnil jsem foto zadní nahrubo nakytlé haubny za už tak nějak vybroušené (pikčr 3:-) a přidal obrázek roztomilých podložek
09:55:25
01.09.2004
01.09.2004
Bery
-> PepaS: Creative tu historii nezná...A já stejně psal,že to smáznu,protože Chip už se mrknul,takže účel to splnilo a jsme na webu o autech-navíc s poháněnou správnou nápravou+pár vyjímek:-)
-> Creative: V poho,rádo se stalo,příště možná né tak peprně...
-> Creative: V poho,rádo se stalo,příště možná né tak peprně...
08:37:28
01.09.2004
01.09.2004
PepaS
->Creative:Nikdo se tady blbe nechlubí! My jsme se s Berym nedávno bavili o mašinách atd. Tak nevidim důvod proč mu taky neukázat tu svoji. Ja si na moji motorku tvrdě vidělal a odříkal si snad všechno jen abych ji měl. Takže nejsem žádný frajírek co mu ji koupil fotřík. Ale asi ji smaznu abyste si o me tady nemysleli bůhví co.
17:01:58
31.08.2004
31.08.2004
Creative
Diky za ten vykres na ty podlozky Bery- fakt mi to pomohlo... Jinak kdyz se tady nekdo blbe chlubi svou ZX6R tak proc ty bys tu nemohl mit zasvineny endurko zejo...
08:07:40
30.08.2004
30.08.2004
Bery
-> PepaS: Já ji sem dával skrz dohady o mé čitelné spz.Asi ji smáznu,je to o autech,né o zasviněných endurech-) Ale pochlub se - leštěnkou na broušení silnic-)))
12:18:11
27.08.2004
27.08.2004
PepaS
Ze bych taky prihodil fotku me moto k Rapidovi
08:18:34
27.08.2004
27.08.2004
CHIP
-> Bery: No to ja jen tak aby rec nestala ... je jasne ze na tomto stroji skocis do pole a mizis a muzi ve felicii si muzou maximalne ... no treba si muzou udelat dobre ...
07:54:00
27.08.2004
27.08.2004
Bery
-> CHIP: ty jsi hroznej rejpal...pokutu za špinavou značku-ty zase fantazíruješ-)))
07:48:54
27.08.2004
27.08.2004
TUNER
Myslim že se jen tak chytit nenechá.....
07:42:11
27.08.2004
27.08.2004
CHIP
-> Bery: Covece, ta tvoje poznavacka na masine je opravdu cistounka jako okvetni listky bile lilie ... Ono ale jezdit s takhle spinavou znackou asi taky neni nejlepsi, az te chytnou, tak ti daj pokutu jenom za necitelnost RZ ...
07:39:46
27.08.2004
27.08.2004
Bery
-> Tuner#2: thanx-) fčéra jsem hned podložky letěl ukázat rampouchovi,o víkendu mám co dělat,protože na zadních nábojích mám krátký štefty a musím je prohodit za delší rapiďácký.Zdálo se mi,že mezi matkou držící podložku a dosedací plochou je málo materiálu(každý dává 8 mm) taxem tam 3mm přidal-) a teď je klasickej šteft krátkej...
16:47:47
26.08.2004
26.08.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Tak koukám že už jsi nějaký přidal - ta značka je coool - to se nedivím, že můžeš ujíždět švestkám :o))
P.S. kolečka taky prokoukli - hezký.
P.S. kolečka taky prokoukli - hezký.