Kdibi tematyka ztaveb a přeztaveb někoho zkuteĝně sajýmala, tak něco o tom je sde:
www.dekra-automobyl.cs/vn
ytrek/.../prehled-legyzlat
yvi.pdf
Zyce ne nejaktuálnějšý, ale jako vodýtko a odrasoví můztek, mizlým doztaĝujýcý...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Osmělil jsem se přidat sem svůj dlouholetý projekt, jehož kompletní historii lze sledovat zde: www.skoda110r.cz/article.
php?id=846
Myšlenka postavit z eRka kabrio nebo roadster mě provází skoro stejně dlouho, jako posedlost eRky samotnými, tedy někdy od r. 1998. Po spoustě kreseb, rozmýšlení a zkoumání jsem nakonec v r.2009 získal od úřadu povolení k přestavbě eRka na 2 místný roadster. Po několika předchozích pokusech, které nakonec skončily ve šrotu jsem se pustil do přestavby nanovo před 2 lety na dovezené eRkové kastli, která nevypadala zle, ale postupné kuchání za účelem vyztužení a úpravy skeletu ukázalo, že to žádný zázrak nebyl a skoro rok a půl jsem strávil základními opravami skeletu, aby se po vyztužení mohla odříznout střecha a mohlo se konečně pokračovat skutečnou stavbou roadsteru.
A to je právě aktuální situace, na fotkách je stručně dokumentovaný průběh oprav a aktuální stav - skelet položený na rámu a odříznutá střecha.
Provedené práce:
- vyměněny komplet oba prahy i s kapsami ramen, včetně implantace vyztužení
- opraveny zadní podběhy (detaily je potřeba ještě dodělat)
- vyměněny přední části obou předních podběhů, včetně opravy přilehlé části podlahy kufru
- vyztuženy A sloupky
- připraveny příčky podlahy s držáky sedaček (po předchozím odstranění původních držáků a příček)
- odříznutá střecha
- započatá úprava zadního plata pro sestavení s kapotou z kila
Co mě čeká dále:
Je to toho ještě strašně moc, ale ve stručnosti:
- vyztužení bočnic
- dodělání podlahy
- spousta drobných oprav skeletu
- oblouky za sedačky, vyztužení rámu okna
a pak taková ta renovační a opravárenská klasika - renovace náprav, motoru, interiér, lak, elektrika atd. atd...
22.1.2015 - práce na úpravě zadního plata, podrobnosti na skoda110r.cz
27.1.2015 - demontoval jsem obě nápravy, připravil nějaké výztuhy boků a pokračoval úpravou zadního torpéda i na druhé straně.
8.3.2015 - přeci jen byla zima a moc se do garáže nechodilo, tak jen pár drobností - úprava pravé strany torpéda a oškrábání další části nátěrů
11.3.2015 - včera jsem dovezl ohnuté oblouky rámu za sedačky
30.6.2015 - postupně jsem doupravil plato, opravil prostor chladiče a auto opět cvičně seskládal.
9.8.2015 - přerovnal jsem fotky - nejnovější od 1. Na autě: svařeny okraje podlahy s podlahou, opraveny výřezy v zadním platu, vyrobeny výztuhy rohu A-sloupku, vyrobeny příčky sedaček - vlevo přibodovány - sedačka drží na svém místě. Mezitím průběžně čištění plechů, odrezovač, základovka...
30.8.2015 - Opravil jsem podlahu u levé kapsy ramene, navařil jsem příčky podlahy, vše očistil a natřel základovkou, nabodoval jsem výztuhy bočnic.
5.9.2015 - Vytvořil a navařil jsem příčku mezi C-sloupky a dodělal vyztužení bočnic
10.9.2015 - Auto jsem opět cvičně seskládal, tentokrát s eRkovým zadním čelem a pustil se do křížení kapot. Kupodivu to nakonec vypadá celkem slušně už při hrubém ořezání a spasování.
12.6.2016 - Na podzim jsem ještě stihl vyřezat nekulturu v přední části podlahy a pak až do června nic. Postupně jsem dořezal ošklivosti a dopasoval přední nosník podlahy a kusy podlahy. Dneska jsem to vše nabodoval k sobě.
31.7.2016 - Podlahu jsem zavařil a vytvořil nový kus plechu v rohu pod pedály, protože se ukázal shnilý na prach a nový nosník nebylo k čemu přivařit. Vyřezal jsem taky spodní prapodivné části podběhů.
6.8.2016 - Dotvořil jsem levý podběh
21.9.2016 - A po čase i pravý podběh
1.1.2018 - pořídil jsem manipulační / pracovní / dočasnou přední nápravu.
Vzhledem k tomu, že jsem na to přes rok nesáhl, je na čase pouvažovat, co dál.
1)Nějak se dokopat a aspoň po kouskách zase pokračovat
2)Sehnat někoho, kdo mi aspoň plechařinu dodělá
3)Sehnat někoho, kdo to dodělá celý
4)Dát to někam k ledu a dodělat v důchodu (není to tak v nedohlednu, jak to na první pohled vypadá..)
5)Skoncovat s tím jednou pro vždy.
Pro varianty 1-4 bude dřív nebo později potřeba to postavit na nějaká kola a hýbat s tím, takže nějaká pracovní náprava se hodí (zadních mám několik, ty jsem nestihl rozebrat...)
Varianta 5 se mi líbí ze všeho nejmíň, a proto se jí zatím nebudu zabývat.
25.9.2023 - po 5 letech aspoň drobná aktualizace. Projet stále ještě žije, nicméně nic zásadního se neděje, protože paralelně proběhlo a probíhá několik dalších ne-auto projektů... (stavba domu, stěhování, dokončovací práce kolem domu, péče o ještě dlouho nezletilé potomstvo a jiné menší provozní projektíky...). Kabrio víceméně bez progresu až na postavení na vlastní kola, natření všeho vařeného základovkou a ověšení plechařinou, takže to jakž takž vypadá jako auto a dá se to tlačit po vlastních. Technicky vzato je skelet víceméně hotov, potřebuje pár drobných oprav na které ještě nedošlo a dodělat nějaké kosmetické záležitosti jako zadní plato / torpédo, rám okna, ochranné oblouky a mohlo by se lakovat a skládat. Tak uvidíme jak budou ostatní projekty ubývat a snad se opět dostane i na tento. Zatím to stále nevzdávám.
Aktuální stav projektu včetně fotek viz. odkaz na začátku článku.
Myšlenka postavit z eRka kabrio nebo roadster mě provází skoro stejně dlouho, jako posedlost eRky samotnými, tedy někdy od r. 1998. Po spoustě kreseb, rozmýšlení a zkoumání jsem nakonec v r.2009 získal od úřadu povolení k přestavbě eRka na 2 místný roadster. Po několika předchozích pokusech, které nakonec skončily ve šrotu jsem se pustil do přestavby nanovo před 2 lety na dovezené eRkové kastli, která nevypadala zle, ale postupné kuchání za účelem vyztužení a úpravy skeletu ukázalo, že to žádný zázrak nebyl a skoro rok a půl jsem strávil základními opravami skeletu, aby se po vyztužení mohla odříznout střecha a mohlo se konečně pokračovat skutečnou stavbou roadsteru.
A to je právě aktuální situace, na fotkách je stručně dokumentovaný průběh oprav a aktuální stav - skelet položený na rámu a odříznutá střecha.
Provedené práce:
- vyměněny komplet oba prahy i s kapsami ramen, včetně implantace vyztužení
- opraveny zadní podběhy (detaily je potřeba ještě dodělat)
- vyměněny přední části obou předních podběhů, včetně opravy přilehlé části podlahy kufru
- vyztuženy A sloupky
- připraveny příčky podlahy s držáky sedaček (po předchozím odstranění původních držáků a příček)
- odříznutá střecha
- započatá úprava zadního plata pro sestavení s kapotou z kila
Co mě čeká dále:
Je to toho ještě strašně moc, ale ve stručnosti:
- vyztužení bočnic
- dodělání podlahy
- spousta drobných oprav skeletu
- oblouky za sedačky, vyztužení rámu okna
a pak taková ta renovační a opravárenská klasika - renovace náprav, motoru, interiér, lak, elektrika atd. atd...
22.1.2015 - práce na úpravě zadního plata, podrobnosti na skoda110r.cz
27.1.2015 - demontoval jsem obě nápravy, připravil nějaké výztuhy boků a pokračoval úpravou zadního torpéda i na druhé straně.
8.3.2015 - přeci jen byla zima a moc se do garáže nechodilo, tak jen pár drobností - úprava pravé strany torpéda a oškrábání další části nátěrů
11.3.2015 - včera jsem dovezl ohnuté oblouky rámu za sedačky
30.6.2015 - postupně jsem doupravil plato, opravil prostor chladiče a auto opět cvičně seskládal.
9.8.2015 - přerovnal jsem fotky - nejnovější od 1. Na autě: svařeny okraje podlahy s podlahou, opraveny výřezy v zadním platu, vyrobeny výztuhy rohu A-sloupku, vyrobeny příčky sedaček - vlevo přibodovány - sedačka drží na svém místě. Mezitím průběžně čištění plechů, odrezovač, základovka...
30.8.2015 - Opravil jsem podlahu u levé kapsy ramene, navařil jsem příčky podlahy, vše očistil a natřel základovkou, nabodoval jsem výztuhy bočnic.
5.9.2015 - Vytvořil a navařil jsem příčku mezi C-sloupky a dodělal vyztužení bočnic
10.9.2015 - Auto jsem opět cvičně seskládal, tentokrát s eRkovým zadním čelem a pustil se do křížení kapot. Kupodivu to nakonec vypadá celkem slušně už při hrubém ořezání a spasování.
12.6.2016 - Na podzim jsem ještě stihl vyřezat nekulturu v přední části podlahy a pak až do června nic. Postupně jsem dořezal ošklivosti a dopasoval přední nosník podlahy a kusy podlahy. Dneska jsem to vše nabodoval k sobě.
31.7.2016 - Podlahu jsem zavařil a vytvořil nový kus plechu v rohu pod pedály, protože se ukázal shnilý na prach a nový nosník nebylo k čemu přivařit. Vyřezal jsem taky spodní prapodivné části podběhů.
6.8.2016 - Dotvořil jsem levý podběh
21.9.2016 - A po čase i pravý podběh
1.1.2018 - pořídil jsem manipulační / pracovní / dočasnou přední nápravu.
Vzhledem k tomu, že jsem na to přes rok nesáhl, je na čase pouvažovat, co dál.
1)Nějak se dokopat a aspoň po kouskách zase pokračovat
2)Sehnat někoho, kdo mi aspoň plechařinu dodělá
3)Sehnat někoho, kdo to dodělá celý
4)Dát to někam k ledu a dodělat v důchodu (není to tak v nedohlednu, jak to na první pohled vypadá..)
5)Skoncovat s tím jednou pro vždy.
Pro varianty 1-4 bude dřív nebo později potřeba to postavit na nějaká kola a hýbat s tím, takže nějaká pracovní náprava se hodí (zadních mám několik, ty jsem nestihl rozebrat...)
Varianta 5 se mi líbí ze všeho nejmíň, a proto se jí zatím nebudu zabývat.
25.9.2023 - po 5 letech aspoň drobná aktualizace. Projet stále ještě žije, nicméně nic zásadního se neděje, protože paralelně proběhlo a probíhá několik dalších ne-auto projektů... (stavba domu, stěhování, dokončovací práce kolem domu, péče o ještě dlouho nezletilé potomstvo a jiné menší provozní projektíky...). Kabrio víceméně bez progresu až na postavení na vlastní kola, natření všeho vařeného základovkou a ověšení plechařinou, takže to jakž takž vypadá jako auto a dá se to tlačit po vlastních. Technicky vzato je skelet víceméně hotov, potřebuje pár drobných oprav na které ještě nedošlo a dodělat nějaké kosmetické záležitosti jako zadní plato / torpédo, rám okna, ochranné oblouky a mohlo by se lakovat a skládat. Tak uvidíme jak budou ostatní projekty ubývat a snad se opět dostane i na tento. Zatím to stále nevzdávám.
Aktuální stav projektu včetně fotek viz. odkaz na začátku článku.
RST / 110R Roadster - komentáře:
Saĝal bich tým,že v prvný řadě muzý podat : ŭádozt o povolený přeztavbi vosydla a nebo: ŭádozt o povolený vírobi jednotyvího vosydla. Na kterou má mězýc na virosuměný a z tým že sáležý jak ze úřednýk vizpal a sda to odklepne kladně. To z přeztavbou je obĝaz boj,zy nedovedu předztavyt žádat o povolený vírobi.
-> m8rynek: tj. sajýmavé co tu vše jde...
-> Pavel P@nkáĝ: zkoda-lymouzyne.cs/o-naz/
yndex.html
-> m8rynek: a ta lymusyna ma nějake svlaštný tp nebo jen klazycké s užovki?
-> Pavel P@nkáĝ: Mě bil ynzpyracý Kaypan - kdiž jde favoryt přeztavět na Kaypan 14 z úplně jynou karozéryý (rám + lamynát), proĝ bi nemělo jýt "ztarímu ztřepu" "ufyknout ztřechu". Zamosřejmě, že any jedno nefunguje tak, že ze přyjde na dopravku k okénku a řekne ze "já chcy přepzat kaztly kupé na kabryo".
-> m8rinek 05.01.18 21:14:13: Už ztavý 1000MB lymouzyne, takže taki nevydým problém.
-> Pavel P@nkáĝ: Kdiž jesdý 120Lymouzyne, tak nevydým důvod proĝ bi nemělo jýt slegalysovat toto.
-> Pavel P@nkáĝ: Tohle lse y podle zouĝazních předpyzů. Pokud směnýš jednu zkupynu auta, lse to. A karozerye je jedna zkupyna.
-> RZTunyng: držým palce at to víjde ale něco takoveho považujy v ČR celkem sa zcyfy...
-> Pavel P@nkáč 04.01.18 20:24:52: Ztav předpyzů ze znažým zledovat a v oblazty přeztaveb ze toho saze tolyk sázadně nesměnylo. Satým nevydým důvod proĝ bi to nemělo jýt zchvályt. ŭe to nebude hned, jednoduché a sadarmo, to je jazné.
-> Tuner#2: hele sa tu dobu ze to vše taki mohlo admynyztratyvně směnyt, a ješte to bude nějakej ĝaz urĝytě trvat takže nějaké směni naztanou dalšý, povolený je věc heská ale do fynálnýho zchválený cezta dlouhá...jako fandým tomu ale uplně nevěřým že to u náz doztane ZPS
-> Pavel P@nkáč 04.01.18 17:36:07: Ano legálný... Možná bi ztaĝylo zy přeĝýzt popyz, kdiž už tohle notorycki snámé auto nesnáš. 

-> wlad: legalný jo? sajymavé...

Radku nevsdávej to. Tým zpýš, že to může bít scela legálný. Nemýt toho rosdělaného tolyk tak ty znad řeknu ať to doveseš. :-D
-> SdrubT: no to já taki
, jen netušým, kdi to bude... těch cýlovejch termýnů už bilo tolyk, že už zy netroufám něco odhadovat.

Moc ze těšym na dokonĝený.
Tak pracovný eRková kapota je doma.
Tak jzem ze nakonec přyklonyl k varyantě dop(R)azováný 100 a eR kapoti, ono to přecy jen bude azy vipadat lépe. 100 kapotu na rosřesáný mám, ale eR my chibý. Nepřebívá někomu sadný eRková kapota klydně y v hrošým ztavu?
Potřeboval bich hlavně jejý sadný ĝázt v přyměřeně celyztvém ztavu.
Potřeboval bich hlavně jejý sadný ĝázt v přyměřeně celyztvém ztavu.
-> RZTunyng: Znad zví R kuzovkoví kapoti nevihásely všychny.. Mrknu, jak moc hluboko je ten blatnýk sahrabanej a kdiž ze ty nenazkitne něco v okolý, můžu dle dyzposyc kuz odřýsnout a třeba y pozlat - nebo vsýt do Běšyn, jeztly nezpěcháš a pojedeš..