skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Klasickou Škodovku od Itesu jsem před pár lety vydražil na Aukru. Jak to tak bývá, model byl v horším stavu než se v inzerátu tvářil. Prasklá střecha, chybějící přední čelo a nárazníky, napadení kutilem. Kutil zřejmě neměl lepidlo, tak všechno řešil pájkou... Nechal jsem auto od té doby trochu vyhnít a teď jsem dostal nápad vytvořit si z polovraku model svého Rapida.
Zadní sloupky jsou vybroušeny z plastového hranolu 5 x 5 mm a ohnuté v horké vodě. Na ostatní sloupky se snažím použít původní materiál. V zásobě mám destičky tloušťky 1 a 2 mm.
2. 6. 2010 - mám předělanou střechu, zbývá vytvořit zadní kapotu, boční sloupky a okenní rámy dveří. A pak samozřejmě z Garde udělat Rapida. To nejhorší mam snad za sebou, střecha je přesně tak jak má, tak uvidíme jak dlouho mě to bude bavit :)
31. 10. 2010 - dodělaná zadní kapota s nahrubo udělaným spoilerem. Kitování a broušení je děsná pruda... Teď dělám zadní M lemy, pak přijde na řadu asi zadní čelo. Odpracováno cca 30 hodin
28. 11. 2010 - zadní lemy nahrubo hotové, vyříznuté zadní čelo
3. 3. 2011 - zaplácnul jsem chybějící části zadních blatníků v místě nárazníku a konečně jsem tak nějak dokitoval hrubší nerovnosti. Pln nedočkavosti jsem nanesl řádnou vrstvu stříkacího kitu, abych viděl jak se to tváří v jedné barvě. Bohužel vrstva asi byla moc silná a jak to schnulo na tom plastu, popraskalo to (zpravidla v místech styku plastu a spodního kitu)
Takže zase můžu kitovat :)
10. 10. 2011 - po půlroční pauze jsem se pustil do předního čela. Největší problém byl tvar spodních rohů kastle pod blinkry. K dokonalosti to i tak má daleko, ale předělávat to fakt nebudu... Teď už jen celou kastli pořádně dokitovat a vybrousit. Odpracováno asi 53 hodin
1. 1. 2013 - přes svátky jsem sfouknul půlcentimetrovou vrstvu prachu a zase něco spáchal :) Dodělal jsem druhou variantu předního čela, vypadá to mnohem lépe. Vše několikrát překitováno a přebroušeno, fouknuto plničem. Sprej už docházel, tak to dost flusalo, na levém zadním blatníku mě to vylilo takový koláč, ale nebude problém ho zbrousit. Ještě opravit pár chybiček, které na mě teď vykoukly, a může jít finální plnič pod lak ;) Odpracováno přibližně 60 hodin.
9. 2. 2013 - pustil jsem se do toho s velkou vervou, letos chci vyjet :) Broušení kastle mě moc nebaví, takže jsem radši upravil podvozek, místo té rozlámané jsem vyrobil novou "Mkovou" nápravu, dále mám GL palubku a volant. V interiéru kromě povrchové úpravy chybí pár detailů, sedačky a zadní plato. Dalším krokem asi budou nárazníky. Odpracováno cca 80 hodin.
Zadní sloupky jsou vybroušeny z plastového hranolu 5 x 5 mm a ohnuté v horké vodě. Na ostatní sloupky se snažím použít původní materiál. V zásobě mám destičky tloušťky 1 a 2 mm.
2. 6. 2010 - mám předělanou střechu, zbývá vytvořit zadní kapotu, boční sloupky a okenní rámy dveří. A pak samozřejmě z Garde udělat Rapida. To nejhorší mam snad za sebou, střecha je přesně tak jak má, tak uvidíme jak dlouho mě to bude bavit :)
31. 10. 2010 - dodělaná zadní kapota s nahrubo udělaným spoilerem. Kitování a broušení je děsná pruda... Teď dělám zadní M lemy, pak přijde na řadu asi zadní čelo. Odpracováno cca 30 hodin
28. 11. 2010 - zadní lemy nahrubo hotové, vyříznuté zadní čelo
3. 3. 2011 - zaplácnul jsem chybějící části zadních blatníků v místě nárazníku a konečně jsem tak nějak dokitoval hrubší nerovnosti. Pln nedočkavosti jsem nanesl řádnou vrstvu stříkacího kitu, abych viděl jak se to tváří v jedné barvě. Bohužel vrstva asi byla moc silná a jak to schnulo na tom plastu, popraskalo to (zpravidla v místech styku plastu a spodního kitu)
Takže zase můžu kitovat :)
10. 10. 2011 - po půlroční pauze jsem se pustil do předního čela. Největší problém byl tvar spodních rohů kastle pod blinkry. K dokonalosti to i tak má daleko, ale předělávat to fakt nebudu... Teď už jen celou kastli pořádně dokitovat a vybrousit. Odpracováno asi 53 hodin
1. 1. 2013 - přes svátky jsem sfouknul půlcentimetrovou vrstvu prachu a zase něco spáchal :) Dodělal jsem druhou variantu předního čela, vypadá to mnohem lépe. Vše několikrát překitováno a přebroušeno, fouknuto plničem. Sprej už docházel, tak to dost flusalo, na levém zadním blatníku mě to vylilo takový koláč, ale nebude problém ho zbrousit. Ještě opravit pár chybiček, které na mě teď vykoukly, a může jít finální plnič pod lak ;) Odpracováno přibližně 60 hodin.
9. 2. 2013 - pustil jsem se do toho s velkou vervou, letos chci vyjet :) Broušení kastle mě moc nebaví, takže jsem radši upravil podvozek, místo té rozlámané jsem vyrobil novou "Mkovou" nápravu, dále mám GL palubku a volant. V interiéru kromě povrchové úpravy chybí pár detailů, sedačky a zadní plato. Dalším krokem asi budou nárazníky. Odpracováno cca 80 hodin.
Malej Rapid / (1:10) - komentáře:
A ak sa ešte môžem spýtať, kto vám ich vytlačil?
nebo CNC

-> Žiabrovak 17.02.18 20:47:38: 3D tlačiareň 

Pred dvomi rokmi som napísal komentár o tom Gardečku, odvtedy bola len odhodená karoséria v rohu, a bolo to estez čias mojich krabicových modelov (uznávam boli to plečky štýl moja už zlikvidovaná MBX, nikdy som to nedokončil do konca a nič s toho nebolo). Skelet som úplne prerobil. Teraz som začal robiť modely už s reálnými rozmermi prerátanímy do danej mierky, teda nie od oka ako kedysi. Momentálne robím Garde v mierke 1:10, a mám otázku, kde ste zohnal tie apollá? Zišli by sa 

-> castrol: 

-> castrol: 

-> castrol: dalo by sa to tak povedať, zrejme áno...
-> Žiabrovak: predpokladam e furt rovnako 

No ako?
-> MimiMB: éé... ne
Splet jsem se, je to od KDN starehracky.cz/katalog_de
tail.php?PHPSESSID=...

-> Luky: ahoj tu si spomínal model tisícky od itesu. Také niečo existuje?
Výmluvy 

-> Mexican: to bylo hotový za chvíli. Teď je to ale trochu časově náročnější 

Kdybys nedělal děti a podobný kraviny 

-> HLT:
no...
Snad časem, teď doma nemám čas vůbec na nic

Snad časem, teď doma nemám čas vůbec na nic
-> Luky: dnes už počítám tak 5mm
tak sfouknout a šup 


-> Shatter: vrstva prachu na karoserii se z 1 mm zvýšila asi na 3 mm


