Medák / Š 1100 MB deLuxe Medák / Š 1100 MB deLuxe

komentáře | popis | fotky | Medák | 11.02.14 08:36 | 75x v oblíbených
Škoda 1100 MB DeLuxe www.reincars.cz

www.reincars.cz/garaz/sko da-1100-mb-%C2%B468

typ 715

rok výroby 1968 (1.přihlášení 1.6.1968)

serie 17.

barva 5910 zelená tmavá



Po dlouhém shánění jsem 4.11.2012 koupil vysněné eMBéčko :)

Původně jsem chtěl žábrovku, ale když jsem absolvoval několik výletů za auty, které nestály za mnoho, nabyl jsem přesvědčení, že musím přehodnotit svoje požadavky. Takže jedenáctistovka není příliš časté auto, navíc v barvě, která se mi líbí a interierem, který není příliš zničený ... a bylo to !



V plánu mám uvedení do původní stavu. Nejprve začínám drobnostmi, abych se nezabil pří první vyjíždce a spíše kosmetickým učesáním.



Co mi chybělo:

chladič - s hrdlem uprostřed: po důkladném prostudování katalogu se vozy 1100 MB a 1100 MBX dělali s chladičem s hrdlem vpravo. takže podle písmena je o rok mladší než auto, ale asi správný



ventilové víko s nízkým hrdlem: nakonec to nebyl takový problém, jen cena trochu vyšponovaná, ale zase hliníkový víko udělalo radost místnímu virťákovi



koberec do kufru: našel se pěknej, trochu špinavej, ale po vyprání nemá chybu :)



koberce DeLuxe: trochu jsem ztrácel naději, tak jsem si dal inzerát. Asi po měsíci mi je někdo nabídl, ale řidičův úplně rozcupovanej spolujezdcův poškozenej, ... tak jsem chvilku váhal a přišla druhá nabídka, kterou jsem bral všema deseti. Krásný, nezničený koberečky za 200 :)



palubovka Deluxe: tu jsem chtěl řešit, hlavně kvůli tomu čeřínku, takže když se objevila v aukci, moc jsem neváhal, zbývá opravit drobnosti a posléze půjde na auto, bez díry na autoradio, bez odřenin na schránce atp.





Co mi chybí:

sada nářadí

poklice 1ks

přední nárazník

zvedák - mám

přední blikače - sehnáno

gumy do bačkor nárazníku - mám

těsnění dveří - mám včetně bílé lemovky

těsnění víka rezervy - mám







...

Medák / Š 1100 MB deLuxe - komentáře:

18:40:45
20.12.2012
Bukaj
-> Jozka:

Co vím, tak prstýnky nutné nejsou - v několika brzdospojkách, které jsem rozebíral, prstýnky nebyly vůbec. V jedné byly nahrazeny tenounkým měděným drátkem, obtočeným okolo gumky, zatočeným do sebe a zaklepnutým, aby nedřel o stěnu válce. V tom "uzlu" byl drátek krásně ošoupanej 1

Pro vlastní potřebu mám sadu čtyř komplet pístků nových (včetně prstýnků) a hromadu gumiček. Prstýnek samotný nemám žádný, nechápu ten systém s přípravkem - tam přece není jen problém to dostat přes gumku, ale i přes samotnej pístek - a ten nezmáčkneš (a zmáčkneš-li, tak deformací nevratnou) 3

Myslím, že ve výrobě byl prstýnek větší a stroj jej na gumku v pístku nalisoval (smáčkl), jinak si to nedovedu představit...
18:34:32
20.12.2012
Bukaj
-> PAV-PO:

Ta planžetová podložka patří mezi pístek a tu gumičku (ta zavřená gumka s trnem, na který se nasadí pružina)

Prostě ze strany, kde se pístek opírá o gumičku, je gumička podložena tím plíškem 4
08:12:03
19.12.2012
Jozka
-> Bukaj: Těch mosazných kroužků teda mám hodně pomálu.. Na jejich nasunutí je extra přípravek, kterej manžetu smáčkne, ale ani s ním nic moc. Jestli se při repasích dávají, by mě zajímalo taky, chvilku jsem i dumal, že se do pedálovky z Jablonce podívám.. Protože ty prstýnky fakt možná nutný nejsou, viděl jsem obdobný pístky bez ničeho a taky fungovaly..
22:49:12
18.12.2012
PAV-PO
Panove mam otazku. Pri rozebirani spojkoveho valecku ktery mi tece se mi vnitrek vysypal na podlahu. Princip poskladani je jasny, jen ta tenka prohnuta podlozka kam presne patri? Na 6. fotce je nad pruzinou a gumickou.
21:56:37
18.12.2012
Medák
no tak vidím, válečky řešíme všichni. Nevím jestli máte zkušenost s vyráběním podobných dílů, ale zas taková sranda to není. Teda nic co by zkušenýho soustružníka mělo zaskočit, jen ten čas který se tomu musí věnovat nejde o moc zkrátit. Vyrobeno je z nerezu, ze zřemých důvodů. Průšvih je dostat se do hloubky 110 mm resp. 105 mm, tak aby ten obráběný povrch byl tiptop :) Jen pro ilustraci do litru se opravdu vejít nejde. Na CNC ano, ale to je zase o nástrojích a úplně jiné výrobní serii :(
22:15:10
17.12.2012
PAV-PO
-> Bukaj: Byla pod manzetou. Zatim je to rozebrane a pres vanoce se k tomu snad zase na chvilku dostanu abych tam nacpal ty nove gumicky od tebe.
21:21:27
17.12.2012
Vena
Nové je nové!

Určitě bych,taky nové válečky koupil.

-> Medák: Z čeho jste je vyrobili,hliník nebo nerez? Pokuď by byly nerezové a nezadíraly se ,tak to vydrží navěky:)



Červená brzdovka se dá koupit ůdajně v prodejnách dílů Zetor. (Ale to spíš do octavie atd. pokuď MBču škodí,jak psal Bukaj...
16:01:27
17.12.2012
Bukaj
-> Jozka:

Nebo tak ;)

Gumky, O-kroužky, ani mosazné zajišťovací kroužky nejsou problém, ale výroba pružinek a přepouštěcího ventilku by asi byl větší oříšek...

A taky jak na novou gumku nasadit ten mosaznej prstýnek bez jeho zničení? Na to by musel bejt nějakej spešl lis, nebo nevim...

...zajímalo by mne, jestli při repasi brzdospojky v odborné dílně tam ty mosazný jistítka dávají, nebo ne...
14:51:50
17.12.2012
Jozka
Přidat pár gumek a ty zasr.. mosazný kroužky, tak by to i za litr jako opravná sada stálo za důkladné rozvážení..4.
12:23:18
17.12.2012
Bukaj
-> dragon_cb_cz:

Já ty 300 za kus nastřelil proto, že nedávno jsem za tuto cenu koupil dva nové origo a vzhledem k tomu, kolik stojí ten repas komplet brzdospojky mi ta cena připadá adekvátní. 4
12:01:25
17.12.2012
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Myslím, že i za víc než 300... dost nesehnatelný artikl. Já už jsem nad tím přemýšlel před nějakou dobou, ty válce v MB jsou poměrně jednoduchý pravidelný tvar, takže by to neměl být problém kusově obrobit. Ale moje strojařské znalosti jsou naprosto minimální a válce mi po repasi u Fiegara fungují bez problémů (teda, před technickou jsem tam trochu brzdovky musel dolejt, ale vzhledem k tomu kolik svinstva bylo okolo víčka, tak to klidně mohlo vyvzlínat tudy - za ty 4 roky), tak jsem to dál neřešil.



Každopádně za případnou malovýrobu se přimlouvám a rád přislíbím odběr pokud to pomůže jí rozjet (a kdyby se napsalo do Pragosu, určitě by taky zájem měli).
08:58:32
17.12.2012
Bukaj
-> Medák:

A na kolik by vyšly ve vaší "malosériovce" dva válečky? 4

myslím, že kdybys vyrobil třeba 100 ks a prodával za 300 Kč válec, tak bys odbyt určitě měl, pokud by výroba byla přesná a kvalitní...

Otázka je, jestli se výrobní náklady vejdou do této (dle mne rozumné) hranice tak, aby se ti to vyplatilo (abys měl i nějaký zisk, když už bys investoval)...
23:56:28
16.12.2012
Medák
-> Bukaj: maloseriovou výrobu máme 4 jen zrovna nechrlíme válce. Ale budeme vyrábět sadu pro kamaráda, tak pravděpodobně uděláme sadu navíc. Jen je průšvih, že v tý maloseriovosti je dost drahý 8

S tou brzdovkou máš asi pravdu, určitě se hůř sežene, viskozitu má spíš jako olej, proto ta myšlenka ..
23:47:30
16.12.2012
Bukaj
-> Medák:

Tys vyráběl nové válce? To by mohla být zajímavá komodita, nechceš rozjet malou sériovou výrobu? 4

Příliš vzlínavou brzdovku bych vyloučil - předpokládám, že v CH mají brzdovky DOT3 a DOT4 stejné složení, jako u nás a zatím jsem se nesetkal s MBčkem, kde by jiná, než kdysi používaná a pro MB předepsaná zelená HD190 udělala nějakou neplechu. Vzhledem k tomu, že dnes se beztak běžně nesežene jiná, než "žlutá" dot 3, nebo 4, které jsou vzájemně mísitelné, tak vliv brzdovky bych vyloučil. Tedy pokud někdo nesehnal červenou, která je agresivnější a gumové části brzdového systému 1000MB na ni nejsou stavěny....
23:31:03
16.12.2012
Medák
-> PAV-PO: věřím, že odborná dílna může do těch válečků udělat vložky, ale mě přišlo jednodušší vyrobit válce nové.

-> Bukaj: jen pro ten dobrý pocit jsem si nakoupil O-kroužky SILNĚŠÍ o 0,5 mm a do toho hliníkovýho tělesa jsem je neměl šanci nacpat, takže jestli to těleso není vyžraný,tak musí stačit nové kroužky. Kolegové taky tvrdí, že příčinou může být příliš vzlínavá brzdovka, jestli není cesta vratit se k červený 190 ??
22:35:53
16.12.2012
Bukaj
-> PAV-PO:

Ahoj,

pokud byla při rozebírání brzdovka pod manžetou (co kryje pístek a prochází skrz ní tyčka od pedálu), tak to teče skrz válec.

Pokud tam bylo sucho a mokro zvenčí, tak to teče jinudy (asi jedině, jak píšeš, mezi válcem a hliníkovým odlitkem nádržky.

S druhou variantou jsem se dosud nesetkal i po opětovné montáži válců se starými O-kroužky, takže jedině, že by stružili válce i zvenčí a uělali příliš velkou vůli mezi osazením válce a stěnou odlitku. Nebo kdyby tam zapomněli dát O-kroužek 9
22:25:36
16.12.2012
PAV-PO
-> Medák: Tak dnes jsem to také rozhodil. Po neuspesné renovaci v ,,odborné dilne'' kdy to teklo vic nez predtim jsem se rozhodl podivat se na to sam. Vnitrek valecku se vsak zda byt OK, musim to jeste premerit, zda to ten odbornik neprestruzil na nejaky jiny prumer. Jinak babo rad. Na prvni pohled videt nic neni. Rikam si zda to nemuze byt tesnicim O krouzkem mezi hlinikovou skrini a valeckem. Kudy to presne tece nevim. Take si myslim ze se ten krouzek poradne neprimackne pri zasroubovani valce do skrine. Co si o tom myslis?
22:21:45
15.12.2012
Medák
-> PAV-PO: je pravda, že když je to celý čistý, tak to vypadá dobře. Ale ty verezlý válce byl spíš horor 17
18:59:01
14.12.2012
PAV-PO
Zdravim, pekne auto. Libi se mi je ta fotka rozebranych spojkoveho a brzdoveho valce. V nejblizsi dobe me to take ceka. Jsem zvedav co uvnitr objevim.
07:58:10
14.12.2012
Jozka
-> Medák: Tos hned zkraje zabodoval, ten koberec se shání docela blbě.. Mrkal jsem doma na hevery, že bych nabídl, ale už se bohužel nějak rozdaly.. ale ty jsou na aukru docela často.
Extreme Tyres