skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000MB DeLuxe 1968.
- 16. série - měla by mít blinkr v blatníku ale nemá
- 4. majitel
- najeto asi 116 000 km
- motor původní s dynamem
Na autě nejsou žádné úpravy ani vylepšení od nějakého tunera.
Je to dárek ženě k 30. narozeninám. Jednoho dne jsem byli v muzeu a moje drahá polovička se zakoukala do tisícovky s úsměvem.
Takže jsem se dal do shánění a nakonec po několika neúspěších je Tisíc malých bolestí doma :-) Takže teď máme každý svého veteránka.
Můj je k vidění na www.b1000.eu
V plánu je postupná renovace co to půjde do nejoriginálnějšího stavu. Takže klasika - vyvařit, nový lak, repase motoru, shánění drobností atd...
Něco z historie vozu:
V techničáku jsem kouknul na jméno předchozí majitelky. Měla příjmení stejné jako můj spolužák z vejšky a bydliště stejné město.
Zavolal jsem mu a samože.... tetička.... docela jsme se tomu nasmáli.... vlastnila vůz od roku 75 do roku 2009, kdy no dala do autobazaru,
z bazaru šla Olinka přes jednoho človíčka k nám.
Další další důkaz toho, jak je svět malý :-)
14.11.2011
Probíhá nákup ND:
- zatím zakoupeno nová vodní pumpa, nové přední sklo, alternátor, relé, různá potřebná těsnění, rozvody, manžety, nové ostřikovače, Gejzír, sada nových matic na kola a ozdobné lišty prahů
18.11.2011
Dnes jsem chtěl zkontrolovat termostat. Zdálo se mi, že se voda dlouho ohřívá. Po demontáží hadice jsem však žádný nenašel. Takže zdání se nezdálo :-)
Alespoň jsem provedl konzervaci válců. Olinka si teď asi chvilku pospí. Minimálně přes zimu.
9.1.2012
Tak jsem se konečně dostal k podlaze. Byla rezatá až hamba. Provedl jsem nejnutnější zásah. Obrousit na plech a základovka Alkyton Penetrátor
Foto viz. příspěvek.
10.1.2012
Video chodu motoru:
17.1.2012
Podařilo se sehnat sadu na GO motoru (válce písty a kroužky), novou lamelu spojky, nový nepoužitý rozdělovač, klakson, kompletní sadu těsnění motoru a nějaké další cetky :-), jak se k tomu dostanu nafotím
3.2.2012
Nákup několika dalších dílů, namátkou: chladič, plech chladiče, rozprašovač do karburátoru, uhlíky, ložiska, rozvody, čepy ... jo a celý motor :-)
5.6.2012
Další nové díly. Zadní blatníky. Fung nepoužitá zadní mřížka. Nějaké gumové hadice. Origo nepoužitý blinkr ale na model 69 a celní nápis 69. 4 kusy poklice.
16.6.2012
Sehnány oranžové mlhovky s perfektním chromem. Několik zadních krytů světel (bohužel na každém vada). Stahovák bubnů.
22.6. 2012
Dneska jsem dostal do ruky hotové poniklované smyčky termosytiče. Vypadají skvěle. Klobouk dolů. Kluci v galvanovně v Adamově fakt umí :-)
16.10.2012
Nákup několika náhradních dílů. Několik beden. Je to různá směs, určitě se tam ale něco najde co bude potřebné :-)
12. 3. 2014
Převoz Olinky do sucha a tepla do garáže pod dům. Takže ji mám každy den na očích...
Mezitím propadla technická takže půjdou značky do depozitu.
- 16. série - měla by mít blinkr v blatníku ale nemá
- 4. majitel
- najeto asi 116 000 km
- motor původní s dynamem
Na autě nejsou žádné úpravy ani vylepšení od nějakého tunera.
Je to dárek ženě k 30. narozeninám. Jednoho dne jsem byli v muzeu a moje drahá polovička se zakoukala do tisícovky s úsměvem.
Takže jsem se dal do shánění a nakonec po několika neúspěších je Tisíc malých bolestí doma :-) Takže teď máme každý svého veteránka.
Můj je k vidění na www.b1000.eu
V plánu je postupná renovace co to půjde do nejoriginálnějšího stavu. Takže klasika - vyvařit, nový lak, repase motoru, shánění drobností atd...
Něco z historie vozu:
V techničáku jsem kouknul na jméno předchozí majitelky. Měla příjmení stejné jako můj spolužák z vejšky a bydliště stejné město.
Zavolal jsem mu a samože.... tetička.... docela jsme se tomu nasmáli.... vlastnila vůz od roku 75 do roku 2009, kdy no dala do autobazaru,
z bazaru šla Olinka přes jednoho človíčka k nám.
Další další důkaz toho, jak je svět malý :-)
14.11.2011
Probíhá nákup ND:
- zatím zakoupeno nová vodní pumpa, nové přední sklo, alternátor, relé, různá potřebná těsnění, rozvody, manžety, nové ostřikovače, Gejzír, sada nových matic na kola a ozdobné lišty prahů
18.11.2011
Dnes jsem chtěl zkontrolovat termostat. Zdálo se mi, že se voda dlouho ohřívá. Po demontáží hadice jsem však žádný nenašel. Takže zdání se nezdálo :-)
Alespoň jsem provedl konzervaci válců. Olinka si teď asi chvilku pospí. Minimálně přes zimu.
9.1.2012
Tak jsem se konečně dostal k podlaze. Byla rezatá až hamba. Provedl jsem nejnutnější zásah. Obrousit na plech a základovka Alkyton Penetrátor
Foto viz. příspěvek.
10.1.2012
Video chodu motoru:
17.1.2012
Podařilo se sehnat sadu na GO motoru (válce písty a kroužky), novou lamelu spojky, nový nepoužitý rozdělovač, klakson, kompletní sadu těsnění motoru a nějaké další cetky :-), jak se k tomu dostanu nafotím
3.2.2012
Nákup několika dalších dílů, namátkou: chladič, plech chladiče, rozprašovač do karburátoru, uhlíky, ložiska, rozvody, čepy ... jo a celý motor :-)
5.6.2012
Další nové díly. Zadní blatníky. Fung nepoužitá zadní mřížka. Nějaké gumové hadice. Origo nepoužitý blinkr ale na model 69 a celní nápis 69. 4 kusy poklice.
16.6.2012
Sehnány oranžové mlhovky s perfektním chromem. Několik zadních krytů světel (bohužel na každém vada). Stahovák bubnů.
22.6. 2012
Dneska jsem dostal do ruky hotové poniklované smyčky termosytiče. Vypadají skvěle. Klobouk dolů. Kluci v galvanovně v Adamově fakt umí :-)
16.10.2012
Nákup několika náhradních dílů. Několik beden. Je to různá směs, určitě se tam ale něco najde co bude potřebné :-)
12. 3. 2014
Převoz Olinky do sucha a tepla do garáže pod dům. Takže ji mám každy den na očích...
Mezitím propadla technická takže půjdou značky do depozitu.
Olinka/1000MB DeLuxe - komentáře:
-> Jozka: Jo jo. Neustálý boj se rzí. Průduchy dýchají...
-> Gregy: Můj zamilovaný pracovní úkon - čistit a natírat podlahu
. Ty průduchy mezi vlnkama plošiny a výztuhama pak sedadly jsou zapatlaný?


→ orf: Mno to je otázka. Mám v plánu si dynamo a relé nechat. Altík tam půjde z praktického hlediska. Dynamo mi nestíhá dobíjet při stále svítících světlech. Ale dynamo schovám a postupně zrepasuju a uvidíme.
-> Gregy: proč budeš dávat alternátor? píšeš že půjde do původního stavu.
Podařilo se mi konečně sehnat origo znak Deluxe. Trošku jsem ho vyčistil. Až bude Olinka napucovaná, dostane ho za odměnu jako poslední třešničku na dort 

-->Bukaj: Asi máš pravdu. Když tou šaltrpákou hejbu, tak se to cinkání mění a někdy ustane. Mrknu na to. Díky za diagnózu

To cinkání od převodovky asi bude ježek v kleci (táhlo řazení), ne? Když za jízdy chytíš za šaltrpáku a přitlačíš jí trochu stranou (tak, aby nevypadla rychlost) cinkání by mělo ustat. Pokud ano, chtělo by to vyměnit gumky v kleci a pořádně zanýtovat 

Tak se mi podařilo sehnat ozdobné lišty prahů. Sice ty kratší ale lepší než drátem do oka 

Tak jsem dneska Olinku trochu protálh na evidenci a registr. Oficiálně je zbavena ekodaně :-) Jízda byla super, jen jsem si ale všiml nepříjemného cinkání od převodovky. Nějak jsem to přeslechl při koupi. Asi euforie z nákupu
Znělo to, jako by mi na zadním sedadle seděl Vašek a zvonil klíčema jak v 89. Hlavně na trojku 


Na tachecu je něco přes 16000 takže asi 116 000.
pekná 1000ka, kolko ma za sebou km?
To je pravda
Zatím to vždy vyšlo pěkně...

Tak v tom případě nedoporučuju kupovat auto třeba 28. října 

Jméno je voleno podle naší tradice. Podle svátku v den nákupu. Takže máme doma Blaženku, Olinku a Barušku
Fotky snad budou co nejdřív.

proč zrovna Olinka ?
je super, za fotky interiéru a motoru budem rádi 


Díky, snad se to leštění podaří. Leštičkou to dělat budu určitě. To bych fakt přišel o ruce
Bohužel teď nestíhám nafotit více fotek a udělat pořádný popis. Lítám pořád po služebkách. Ale snad koncem týdne se to ustálí a vytáhnu Olinku ven

Bohužel teď nestíhám nafotit více fotek a udělat pořádný popis. Lítám pořád po služebkách. Ale snad koncem týdne se to ustálí a vytáhnu Olinku ven

Tak pokud už si někdo tu práci se skládáním těch replik dal za tebe a nemusíš s tím šaškovat sám, tak to není tak zlé :)
Jinak rozleštit ten lak - mohlo by to jít, ale možná bych si koupil leštičku... jinak ti ruce upadnou
Já o ní přemýšlím docela dost. Každopádně přeju ať se to podaří co nejvíc, myslím, že po umytí a rozleštění bude vypadat fakt pěkně.
Jinak rozleštit ten lak - mohlo by to jít, ale možná bych si koupil leštičku... jinak ti ruce upadnou

Nazdar,
lak je trochu flekatý ale je spíš ušmudlaný a zašlý. Doufám, že pasta to napraví :-) Bohužel rohlíky a blinkry jsou repliky. Co se bude muset udělat jsou prahy a okolí brzdového válce. Jinak STK do 2013.
lak je trochu flekatý ale je spíš ušmudlaný a zašlý. Doufám, že pasta to napraví :-) Bohužel rohlíky a blinkry jsou repliky. Co se bude muset udělat jsou prahy a okolí brzdového válce. Jinak STK do 2013.

To je ten lak tak flekatý, nebo jen špinavý? Jinak přední rohlíky a blinkry vypadají krásně zachovalé, to jsou původní? Pokud jo, tak gratuluju... na mojí se nezachovaly, někdo tam strčil ty hranaté z posledního modelu (ale stejně jsou našrot). Celkově vypadá fakt hezky, pokud to není "navrch huj, pod tím fuj", tak bych se na nějaké velké renovování vykašlal a prostě jí naleštil a užíval si vyjížďky :)