skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Berušku jsem koupil před rokem. Pojízdná, vše funkční, nicméně koroze i zásah kutila. Mám v plánu kompletní renovaci. Rozborka a postupné dávání do původní ho stavu. Bohužel není moc času, tak to jde pomaleji, než jsem myslel. Momentálně ji mám rozebranou, díly po krabicích a dělám na předku. Levý práh vymeněn, částečně i kus podlahy (Když už, tak pořádně).
Teď k autu:
Jedná se o předposlední model s úzkým sloupkem, 16. série, tedy ta co nemá poziční světla na sloupkách, ale za to má boční blinkry v předních blatnících. Mimochodem, nevíte někdo kde přesně?
Loňské léto byla na kolíbce, tzn. půl auta zespodu na plech + nová výztuha a práh, kus podlahy, letos v garáži a zrenovovat nápravu a vyvařit podběhy. Bohužel jsem přišel o část fotek, ale určitě si dám už bacha a budu přidávat, jak postupuju.
Všechny fotky mají tak 1,5 MB, tak to musím poladit.
5.6.2011
Tak dnes jsem se aspoň dopoledne dostal konečně na Berušku. Mám opískovanou nápravnici, půlku ramen, no snad příští týden bude zbytek.
V tomto týdnu snad konečně dořeším novou nádrž, kterou jsem koupil na Aukru. Jinak jsem opaloval, brousil a pískoval předek. Jde to pomalu a blbě.
Čeká mi tam poměrně dost vaření :-(. nějak foto snad přidám.
15.6.2011
O víkendu jsem opět pískoval, mám " novou " nádrž, je lehce ťuklá, ale budiž. opálena a připravena na písek. Překvapilo mě , že je hliníková.
Aspoň dirku spraví nýtek :-))). Už se těším až budu řezat a vařit. Na tom podběhu bude víc záplat než jsem myslel.
7.7.2011
Tak nádrž, je pocínovaná, pro mě objev. No už černá, jako nová ve sklepě. Náprava opískovaná, částečně v laku, čekám až vytvrdne barva a bude
se skládat. Sehnal jsem prachovky na spojovačky. Včera jsem konečně začal dělat záplaty. No nějak se s tím poperu. Přidám pár fotek.
4.1.2012
Dlouho jsem nic, nepřidal, umřelo mi CO, no a nic moc jsem nedělal. Snad už se bude blýskat na lepší časy. Přes vánoce jsem rozebral a složil komplet pedály.
Sehnal jsem brzdový válec, tak snad půjde lehce vyměnit. Jinak náprava se snad už konečně bude co nevidět skládat. Musím sehnat pár drobností, šroubky, pojistky atd... Ty staré jsem naložil do octa, tak uvidíme.
8.1.2012
Tak ocet, funguje skvěle. Měl jsem na nápravě kotouče, ale bubny byly uřízlé v ramenou a přidané v kufru. Teď mám komplet vše rozebrané a čistím. Chci dát bubny, ale kotouče si nechám do rezervy, uvidíme jak to bude brzdit. Vyrobil jsem přípravek na vyražení páky pro kulák. No povedlo se.
Postupně to musím poskládat. Přípravek - dvě matky s jemným závitem navařené k sobě zbroušené, a navařený kousek závitovky. Šikovná věc, a nezničí se závit.
10.1.2012
Tak dnes, pár drobností, a částečný úklid dílny, pořád je co dělat. Musím opravit tu svářečku a začít vařit. Snad o víkendu. Teď dávám dohromady nářadí a dělám místo na díly.
17.1.2012
Tak, náprava se pomalu začíná rýsovat, sehnal jsem pár nových dílů, nové prachovky, podložky, gumy, kuláky atd... V neděli jsem vyrobil stahovák na pružiny, tak doufám, že se podaří a bude fungovat. Svářečka pořád zlobí. Koupil jsem šikovnou věc na ventily.
28.1.2012
Dneska jsem zakoupil MB 67 na díly. No, spíš na drobnosti, je , kromě hlavy a pár drobností, kompletní. Ale poměrně schnilé.No, aspoň mi nebude tolik líto rozřezat ho do šrotu.
Svářečka už funguje, ne 100%, ale jede... hurá lepší to nebude. Dneska jsem začal záplatovat kapotu.
MB je venku už na špalkách, zítra snad vyndám nápravu. Potřebuju spodní ramena, neuvědomil jsem si, že jsem měl ze stovky:-(
16.4.2012
Tak jsem začal vyvařovat podběh, docela se dařilo a najednou bum včera jsem si přivezl úplně nové, originál netknuté podběhy, hurá. Tak jsem na sebe zvědavej, jestli se podaří odvrtat komplet celý a sesadit. jsou nádherné.
12.6.2012
Nemám moc času :-( Ale, jeden podběh už je napasovaný, musím vyvařit kus podlahy. Kapota v základu, hotová. No musím se na to vrhnout... Fotky přidám.
23.7.2012
Tak zase chvíli v garáži. MB už je rozřezané a ve šrotu. opravdu shnilé až hrůza. Zůstalo pár drobností, dveře, taky trochu chycené. Radost mám z krásných neroztrhaných gumových vaniček. Podběh přibodován, druhý skoro venku, budu muset zároveň uříznout práh...ˇKousek podlahy vyměněn.
Dneska jsem si vyzvedl podlahu kufru. Koupil jsem excentry na nápravu, tak zas můžu skládat. A nové pakny. Tak snad bude čas.
25.9.2012
Podběhy napasovány, podlaha upravena ze 100, tzn. výměna krytu vaničky. Potřebuju kontrolu u jiného MB, měl jsem ho rozřezat až potom.
teď musím dovařit podlahu u spolujezdce a celý pravý práh včetně výztuhy. Vypadá to, že vše pasuje. Na nápravu se vrhnu asi až v zimě. Není moc čas a teď ani moc chuť.
20.11.2012
Tak jsem se zase dostal do garáže. Dospěl jsem k závěru, že plechařina bude potřeba udělat najednou a ne postupně jak jsem zamýšlel. Vyndán komplet svazek elektriky, chladič a co nevidět půjde vše ostatní. Opravil jsem kompresor, tak se bude pískovat.
26.11.2012
Vyndán motor, převodovka, výroba pojezdů karoserie. Spálil se motor na kompresoru, prostě to neutáhnul, takže sháním sílnější, ideálně 4kW...
27.12.2012
Tak konečně pojezd hotov, kastle je zase pojízdná potřech kolech...uklid garáže...
22.1.2013 Předek konečně skoro hotov, zbývá přivařit podlahu kufru , ale to až jí otočím na bok. U spolujezdce je potřeba vyvařit taky podlahu. Hlavně že to celkem pasuje...
19.3.2013 Tak zase kousek, předek hotový, podlaha očištěná teď se snad dostanu na práh...
2.9.2024 Tak po hóódně dlouhé době jsem dnes přidal pár fotek. Náprava hotová, ještě stříknout bubny a vyzvednout trubky, brzd, spojky a paliva. Nádrž dostane ještě jeden nástřik a půjde taky na auto.
Teď k autu:
Jedná se o předposlední model s úzkým sloupkem, 16. série, tedy ta co nemá poziční světla na sloupkách, ale za to má boční blinkry v předních blatnících. Mimochodem, nevíte někdo kde přesně?
Loňské léto byla na kolíbce, tzn. půl auta zespodu na plech + nová výztuha a práh, kus podlahy, letos v garáži a zrenovovat nápravu a vyvařit podběhy. Bohužel jsem přišel o část fotek, ale určitě si dám už bacha a budu přidávat, jak postupuju.
Všechny fotky mají tak 1,5 MB, tak to musím poladit.
5.6.2011
Tak dnes jsem se aspoň dopoledne dostal konečně na Berušku. Mám opískovanou nápravnici, půlku ramen, no snad příští týden bude zbytek.
V tomto týdnu snad konečně dořeším novou nádrž, kterou jsem koupil na Aukru. Jinak jsem opaloval, brousil a pískoval předek. Jde to pomalu a blbě.
Čeká mi tam poměrně dost vaření :-(. nějak foto snad přidám.
15.6.2011
O víkendu jsem opět pískoval, mám " novou " nádrž, je lehce ťuklá, ale budiž. opálena a připravena na písek. Překvapilo mě , že je hliníková.
Aspoň dirku spraví nýtek :-))). Už se těším až budu řezat a vařit. Na tom podběhu bude víc záplat než jsem myslel.
7.7.2011
Tak nádrž, je pocínovaná, pro mě objev. No už černá, jako nová ve sklepě. Náprava opískovaná, částečně v laku, čekám až vytvrdne barva a bude
se skládat. Sehnal jsem prachovky na spojovačky. Včera jsem konečně začal dělat záplaty. No nějak se s tím poperu. Přidám pár fotek.
4.1.2012
Dlouho jsem nic, nepřidal, umřelo mi CO, no a nic moc jsem nedělal. Snad už se bude blýskat na lepší časy. Přes vánoce jsem rozebral a složil komplet pedály.
Sehnal jsem brzdový válec, tak snad půjde lehce vyměnit. Jinak náprava se snad už konečně bude co nevidět skládat. Musím sehnat pár drobností, šroubky, pojistky atd... Ty staré jsem naložil do octa, tak uvidíme.
8.1.2012
Tak ocet, funguje skvěle. Měl jsem na nápravě kotouče, ale bubny byly uřízlé v ramenou a přidané v kufru. Teď mám komplet vše rozebrané a čistím. Chci dát bubny, ale kotouče si nechám do rezervy, uvidíme jak to bude brzdit. Vyrobil jsem přípravek na vyražení páky pro kulák. No povedlo se.
Postupně to musím poskládat. Přípravek - dvě matky s jemným závitem navařené k sobě zbroušené, a navařený kousek závitovky. Šikovná věc, a nezničí se závit.
10.1.2012
Tak dnes, pár drobností, a částečný úklid dílny, pořád je co dělat. Musím opravit tu svářečku a začít vařit. Snad o víkendu. Teď dávám dohromady nářadí a dělám místo na díly.
17.1.2012
Tak, náprava se pomalu začíná rýsovat, sehnal jsem pár nových dílů, nové prachovky, podložky, gumy, kuláky atd... V neděli jsem vyrobil stahovák na pružiny, tak doufám, že se podaří a bude fungovat. Svářečka pořád zlobí. Koupil jsem šikovnou věc na ventily.
28.1.2012
Dneska jsem zakoupil MB 67 na díly. No, spíš na drobnosti, je , kromě hlavy a pár drobností, kompletní. Ale poměrně schnilé.No, aspoň mi nebude tolik líto rozřezat ho do šrotu.
Svářečka už funguje, ne 100%, ale jede... hurá lepší to nebude. Dneska jsem začal záplatovat kapotu.
MB je venku už na špalkách, zítra snad vyndám nápravu. Potřebuju spodní ramena, neuvědomil jsem si, že jsem měl ze stovky:-(
16.4.2012
Tak jsem začal vyvařovat podběh, docela se dařilo a najednou bum včera jsem si přivezl úplně nové, originál netknuté podběhy, hurá. Tak jsem na sebe zvědavej, jestli se podaří odvrtat komplet celý a sesadit. jsou nádherné.
12.6.2012
Nemám moc času :-( Ale, jeden podběh už je napasovaný, musím vyvařit kus podlahy. Kapota v základu, hotová. No musím se na to vrhnout... Fotky přidám.
23.7.2012
Tak zase chvíli v garáži. MB už je rozřezané a ve šrotu. opravdu shnilé až hrůza. Zůstalo pár drobností, dveře, taky trochu chycené. Radost mám z krásných neroztrhaných gumových vaniček. Podběh přibodován, druhý skoro venku, budu muset zároveň uříznout práh...ˇKousek podlahy vyměněn.
Dneska jsem si vyzvedl podlahu kufru. Koupil jsem excentry na nápravu, tak zas můžu skládat. A nové pakny. Tak snad bude čas.
25.9.2012
Podběhy napasovány, podlaha upravena ze 100, tzn. výměna krytu vaničky. Potřebuju kontrolu u jiného MB, měl jsem ho rozřezat až potom.
teď musím dovařit podlahu u spolujezdce a celý pravý práh včetně výztuhy. Vypadá to, že vše pasuje. Na nápravu se vrhnu asi až v zimě. Není moc čas a teď ani moc chuť.
20.11.2012
Tak jsem se zase dostal do garáže. Dospěl jsem k závěru, že plechařina bude potřeba udělat najednou a ne postupně jak jsem zamýšlel. Vyndán komplet svazek elektriky, chladič a co nevidět půjde vše ostatní. Opravil jsem kompresor, tak se bude pískovat.
26.11.2012
Vyndán motor, převodovka, výroba pojezdů karoserie. Spálil se motor na kompresoru, prostě to neutáhnul, takže sháním sílnější, ideálně 4kW...
27.12.2012
Tak konečně pojezd hotov, kastle je zase pojízdná potřech kolech...uklid garáže...
22.1.2013 Předek konečně skoro hotov, zbývá přivařit podlahu kufru , ale to až jí otočím na bok. U spolujezdce je potřeba vyvařit taky podlahu. Hlavně že to celkem pasuje...
19.3.2013 Tak zase kousek, předek hotový, podlaha očištěná teď se snad dostanu na práh...
2.9.2024 Tak po hóódně dlouhé době jsem dnes přidal pár fotek. Náprava hotová, ještě stříknout bubny a vyzvednout trubky, brzd, spojky a paliva. Nádrž dostane ještě jeden nástřik a půjde taky na auto.
Beruška - komentáře:
Ahoj klucy, mám prozbu, momentálně řešým hlavný brsdovou trubku mesy koztkama. Nevýte jak je dlouhá? Já naměřyl 2390mm, tak jeztly to zedý. Já doztal totyž na 100 a ta má dva okruhi
pěkně vivařená moc dobrá práce

-> pecen: děkuju, znažým ze a dělám co můžu :-)
zůůůůůůůůůůůůůůůůpr
Taki my eprosyn nauĝyl použývat táta, jednou jzem udělal pěkní sářes do prahu zkoro nové felycye a pomocý eprosynu ymytoval plechi :-)) , kdiž ze zprávně naředý, držý jak žydovzká výra... :-))
-> Bukaj: Plaztyckej chyrurg.. dozty dobrí..



-> Pyvex: -> Joska:
Jo, jo, Eprozyn, to bili dobi - dodnez ho mám v garážy
Nauĝyl mne to použývat táta a sanedlouho ze se mne ztal zkoro plaztyckí chyrurg
...kde bili dýri, tam jzem jako noznou konztrukcy použýval ztarí plátění zmyrek (kterím jzem předtým brouzyl prahi a lemi), dvě až třy vrztvi Eprozynu a hotovo.
Zyce my moc nevoněl, ale sato držel fezt (pokud ze dobře odresylo a odmaztylo) a narosdýl od posdějšých poliezterovích tmelů sněl na poklep jako kov
Jo, jo, Eprozyn, to bili dobi - dodnez ho mám v garážy

Nauĝyl mne to použývat táta a sanedlouho ze se mne ztal zkoro plaztyckí chyrurg

...kde bili dýri, tam jzem jako noznou konztrukcy použýval ztarí plátění zmyrek (kterím jzem předtým brouzyl prahi a lemi), dvě až třy vrztvi Eprozynu a hotovo.
Zyce my moc nevoněl, ale sato držel fezt (pokud ze dobře odresylo a odmaztylo) a narosdýl od posdějšých poliezterovích tmelů sněl na poklep jako kov

-> Pyvex: To nevým, jeztly ze tu vůbec zmý vizlovyt, eprozyn..
Též jzem nenozní plechi opravoval ne-zvařováným, víbornej bil na to např. jakejzy tmel s 90-tích (oceloví pylyni+2.zložki), ten ze dal y pylovat a dodnez jde těžko zundat, kdiž na opravovaní mýzta narasým.. Jynak jzem nedávno konsultoval ohledně okizlejch plechů z profylakírnýkem, zpecyalyztou na veteráni a ten zy z tým hlavu moc neláme - naĝnutí mýzta z důlkama přecýnuje (po saklepnutý přýpadních dýrek) a jede..

-> Joska: to nený špatní nápad tsn. nevrtat vůbec...po tom tmelu ze podývám, teď mě ĝeká dodělat předek - nové podběhi, podlaha kufru a praví práh + opýzkovat + nějaké dýrki...já jzem použýval eprosyn, a držel zkvěle...
-> exwrcteam: tak urĝytě bich chtěl projet mynymálně ĝechi a zlovenzko...já řesat nebudu...
-> Pyvex: Roshodováný bilo těžké
. Ale anténu zy zeženu nějakou aktyvný a sazunu pod pavouka na kapotě, jako to mám na dalšým vosýku. A jo, dával jzem "metal joyntz zealant" (polzkej Gravyt) - přelakovatelní, any nený moc vydět, že bi tam bilo něco navýc (ynzpyrovali mě MBX, tam ti lemi bívali jakímzy tmelem přetažení už s fabryki).

salesy z jakim umizlem hodlaz mbecko provosovat dotahnout do konce prynejhorzym 4Q se 120tki to jyyzty ne? jynak ja zem rysnul a neztidym ze sa to 

-> Joska: vydýš anténu, taki azy budu do budoucna řešyt, ale azy navrtám blatnýk...co to je těznyvec? takové to medvědý hovno co ze táhne jak žvíkaĝka...?
-> Pyvex: Každá dýra navýc.. je proztě dýra navýc. Vĝera jzem na dalšým lykvydoval dýru po autoanténě. Ale takováhle rosborka je dobrá přýležytozt na odhluĝněný. Mám teď zyce nahosenej motor 100% zérye, ale osívá ze vírasnějy až nad 80 km/h - a ztaĝylo k tomu jen přetáhnout zpoje těznyvcem na kaztle a olepyt kapotu a přepážku sa zedadlama y svenku.
-> Joska: jo to bil hlavný důvod, proĝ 5q , měl jzem kdizy R-ko z oztrou vaĝkou, lýtalo jak dábel, ale 120 a řev motoru, že ze to nedalo, y kdiž bi jelo, proztě pětka bi jym zlušela...orygynál je orygynál...dýru do ztřechi dělat nebudu...:-))
-> Pyvex: Měl jzem taki v plánu kdizy 5q, s ĝazovích důvodů neztyhl, trochu lytoval (přy pohledu na otáĝkoměr ve 110 km/h), ale teď jzem docela rád, že odchilki orygynalyti jzem provedl pouse poměrně jedoduše vratné (krom 5q jzem přy realysacy vipuztyl y blbej nápad ze ztřešným oknem).
-> m8rynek: máš pravdu, pokud dám auto do kupi dle mích předztav, vízledek bich snehodnotyl. Kašlu na to, ykdiž bi pětka bila co ze tíká jýsdných vlaztnoztý jedyně pluz.
-> Pyvex: že toho budeš ĝazem lytovat...
Mám teď trochu dylema. Chtěl jzem původně dát auto do orygynálnýho ztavu, ale teď přemíšlým, že bich viměnyl převodovku sa pětykvalt. Z tým bi zouvyzelo pravděpodoně rosšýřený tunelu. Jakí je váš násor, co zy o tom mizlýte?
Ahoj, jzou to Hoztěradyce, sa moztem doprava do kpoce a po ceduly Hoztěradyce prvný barák vlevo. :-) Pošly správu, jeztly virasýš a já ze podle toho přysbůzobým. Honsa


