Francis / 1000MB Francis / 1000MB

komentáře | popis | fotky | franta100l | 21.11.16 10:43 | 97x v oblíbených
Zdravím přátelé, představují vám mou Škodu 1000 MB - ¨Devítka¨ : Papírově jsem 3 majitel, ale jinak je to z první ruky. Číslo karoserie 422457, motor č. 416705/7, Š 1000 MB, datum výroby 30. 4. 1969, , barva 4270 – tyrkys světlá, zákazník Mototechna (údaje z archívu Škoda Auto).





Auto má udělaný asi 4 roky lak od profíků (po umytí je to fakt nádhera). Na autě nejsou žádné zásahy kutila, značky mám pořád stejné od výroby - resp. od té doby, co jej majitel koupil jako nové v roce 1969, jsem na ně hrdý. Současný stav (výbava, barvy, interiér atd.) odpovídá originálu tak jak vyjel z fabriky. Nicméně jsem se rozhodl za včasu opravit karoserii, nápravy a další věci. Jde o auto, které vypadá na venek úžasně. I interiér je super, ale horší je to s kastlí, nápravami a s motorem. Toto předchozí majitel úplně podělal. Co si budeme povídat, hold chtěl auto dobře prodat. Už když jsem ho kupoval, jsem ale věděl do čeho jdu a jelikož byla cena super, tak jsme si plácli. Možná si říkáte, proč jsem se dal do renovace tak z gruntu. Odpověď je jednoduchá: Protože chci aby auto bylo jako ze škatulky a to nejen na venek, ale po všech stránkách. Můj záměr je auto hýčkat a mít ho na pěkno, rozhodně ho nenechám zpustnout. A rozhodně nechci aby to auto bylo jen tak povrchn opraveno. Chci mít pocit, že za auto budu moci dát ruku do ohně. No a protože ceny dílů jdou raketově nahoru a těžko se shánějí, tak už fakt není na co čekat. Přátelé ani nevíte jak se těším až všechno bude hotové a budu moci jezdit!



Plán:



- výměna předních podběhů, výměna vaničky kufru, nové prahy, oprava podlahy u řidiče a spolujezdce, oprava celé karoserie kde je potřeba,

- renovace obou náprav (přední komplet opískována, pozinkovaná, základ alkyton, lak alkyton, složení částečně z nových dílů, zadní rozbebrat, opískovat, poskládat částečně z nových dílů),

- interier rozebrat, vybrousit, očistit, nalakovat, všchny komponenty pročistit, opravit atd. a poskládat.

- opravit přístrojovou desku (opravit díry po budíkách a kontrolkách, pak nalakovat do originálního odstínu),

- nalakovat a ošetřit celý spodek, nalakovat prahy, torpéda, podběhy, kufr, motorový prostor.





-----------------



Přátelé, tak v prosinci 2012 jsem se dal do totální generálky mé devítky. Auto jsem převezl z Ostavy do Prahy, kde mi šikovné ručičky členů Škoda-Virtu na autě pracují. Ke konci ledna je auto totálně rozebrané (nápravy, nádrž a vůbec všechno je pryč - všechno příjde opravit, vyměnit). Držte palce, páč to není žádná sranda. Průběžně se pokusím sem dodat více fotek.



20. února 2013 dodělán motor - totální GO motoru (břebroušení kliky, nové písty, válce, ojnice, nové ventily, repas vodní pumpy, nové ložiska, komplet těsnění, GO hlavy - přebroušení, tvrdší sedla, simeringy, ventily atd. - bude se jezdit už jen na Natural 95),

1. března 2013 opískovány díly (zadní polosy - šavle, nohavice, kryt nádrže, kryt větráků, zadní štíty, uložení ramen atd.)

3. března 2013 komplet vyčištěná převodovka připravená na instalaci (výměna ložiska a dalších komponentů),

17. března 2013 dnes jsem poskládal zadní nápravu, udělal brzdy, vyčistil a přetěsnil karburátor. Teď už mám motor poskládaný společně s převodovkou, na silnetblokách s přičkama a potřebnými komponenty (filtr box, vzduchový filtr).

2. dubna 2013 poskládány všechny potřebné drobné díly

20. dubna 2013 čištění všech možných dílů + auto v plniči,

1. května 2013 oprava přístrojovky (vyklepání, vaření, kytování, plnič, barva, lak),

10. května 2013 auto v laku,

17. května 2013 uložen motor, nádrž, zdadní a přední náprava, topení a další drobné díly,

20. května 2013 osazeno přední okno, spasované dveře a plechařina

21. května 2013 převoz Praha - Mladá Boleslav

22. května 2013 instalace části interiéru a kompletace všeho co šlo,



------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------



7. srpna 2014



Tak přátelé po dlouhé době jsem tady s novinkami. Auto je skoro hotové. Ještě je třeba doladit několik věcí (např. mi nefungují ostřikovače a stěrače, opravit osvětlení tachometru + opravit náhon tacho, dále doladit dveře, přetěsnit pumpu, vyčistit interiér atd. Měl jsem obrovskou pauzu, páč jsem byl pořád v práci a pořád se něco dělo. No a taky jsem se dost trápil s porodními bolestmi celého auta. Jako první problém jsem měl na podzim 2013 s řízením. V Mladé Boleslavi nejsem dlouho a tak jsem hledal někoho na geometrii a taky stanici pro STK a ME. Jel jsem na STK a u muzea jsem musel zvládnout pravoúhlou zatáčku u muzea Škody Auto a.s. V ten moment jsem zjistil, že nejdou vytočit kola na max do pravé strany. Na STK mi řekli všechno OK (prý "super kára, není třeba něco kontrolovat"). Pak jsem jel na geometrii v jednom velkém servise. Byl tak takový mladý klučina, sotva mu rostl první vous a mléko ještě teklo po bradě. No prostě kluk bez zkušeností. Při objednávce mi řekli, že 1000MB mi v poho udělají. Když jsem přijel k tomu klučinovi na dílnu, tak mi řekl, že má tabulky v PC jen na 120-cu. Udělal to, očividně se s tím trápil a já vysolil 800,- Kč - no měl jsem z toho divný pocit. Doma jsem pak zjišťoval, proč mi nejde točit naplno do pravé strany. Nakonec jsem zjistil, že jsem obrátil spojovací tyč řízení (dal jsem jí naopak). No co, moje blbost, stálo to pár hodin práce (sundal jsem nápravu a vše dal jak má být). Opět mě tedy čekala geometrie. Na to ale ještě byl čas, páč přišel jiný problém - motror.



Povím vám, že to byl mazec, vůbec jsem nevěděl, co s tím motorem je. Auto jelo zprvu pohodově, najel jsem cca 100 km po sestavení, pak to ale z ničeho nic jelo jen na dva válce. První a druhý byl (zejm. druhý) v podstatě nejeli. Vyzkoušel jsem všechno a nic. Už jsem byl zoufalý. Měl jsem ale po čase štěstí a seznámil jsem se s chlápkem, který dříve tyto auta dělal na vysoké úrovni (přímo ve škodovce - řešil ty nejhorší případy). Na auto se mi podíval a povím vám, že už jen jak se postavil k autu - šlo vidět, že to má v rukou. No a světe div se, za jedno odpoledne bylo všechno v pořádku. Auto jede jak oheň. Trochu je třeba ten motor zajet a pak se to ještě doladí.



Přátelé, přísloví "líná huba polovina neštěstí" je zlaté pravidlo!!! Huba líná nebyla a tak jsem se časem dozvěděl o chlápkovi, který dělá geometrie i na 1000MB, navíc spíš starší škola a tak neměl s ničím problém. Za geometrii si vzal 400,- Kč + 150,- Kč za drobnosti o které jsem jej požádal.



Dnes 7.8.2014 jsem si auto vyzvedl z "geometrování". Auto jelo skvěle, hned jsem pak jel do garáže, kde jsem měl připravené nově opískované a nalakované disky, obuté do nových botiček. Zvolil jsem rozměr 165/70R14 Barum Brilantis 2. Ano ano, není to ani trochu originál, ale věděl jsem do čeho jdu. Auto se prostě na silnici chová skvěle.



No a z čeho mám velkou radost je, že se konečně zúčastním Hundergangu 2014. Vždy mi do toho skočila práce, nebo nebylo auto hotové. Mám tedy týden na doladění blbin a pak hurá, konečně na gang.



Auto mi trvalo tedy dva roky (s velkými přestávkami). Šlo by to v poho udělat za 2 měsíce, ale neměl jsem pro to podmínky a ani zkušenosti. Původně jsem nechtěl, ale od počátku jsem uváděl ceny dílů, aby si každý udělal trochu představu o tom, co po stránce financí znamená dát auto dohromady.



První fotka je před zahájením prací, poslední dvě - aktuální stav. Ano, hodně lidí řekne, že není vidět změna (nebo taky, že první fotka je pěknější). Poslední fotky jsou momentky. Oproti dřívějšku je ale dnes auto ve špičkové kondici. Dříve bylo pěkné jen na pohled.



Tak a za týden vyrážíme na gang!!! :-)











Jen pro představu ceny dílů:



oba prahy orig. 300,- Kč,

- orig. prvovýroba levý podběh 1000 MB: 2.500,- Kč,

- orig. provovýroba pravý podběh 1000MB: 3.500,- Kč,

- orig. prvovýroba vanička kufru 800,- Kč,

- zadní originální úplný stahovák ložisek poloos 1.080,- Kč,

- zadní originál 1000MB zástěrky 500,- Kč,

- orginál nový zadní nárazník (bez dorazů): 4.600,- Kč,

- pískování a zinkování přední nápravy 1.000,- Kč,

- originál tubus na GO motoru průměr čepů 20mm: 1.900,- Kč,

- originál ojnice s čepy průměr 20mm: 1.000,- Kč,

- přeprava vozu Ostrava - Praha 3.000,- Kč,

- díly přední nápravy (gumičky, pouzdra, atd.) kus cca 8,- Kč, ale najdete na aukru bláááázny, kteří chtějí za celou sadu např. pouzder ramen 300,- Kč, originál svislé čepy nápravy včetně pouzder atd. 2 x 350,- Kč,

- silenbloky šavlí zadní nápravy 300,- Kč,

- přebrus klikové hřídele 1.000,- Kč (www.vanep.cz/kontakty), ja ale sehnal již přebroušenou kliku včetně kompletu pánviček a podložek za 900,- Kč,

- Sací a výfukové ventily (tičinky 7,75mm) za 350,- Kč komplet,

- Komplet sada těsnění na motor 300,- Kč,

- nové lanovody ruční brzdy 200,- Kč,

- nová vačková hřídel,

- nová AC pumpa 150,- Kč,

- GO hlavy (přebroušení, nová sedla - tvrdá, ventily, simeringy) 1.500,- Kč,

- nové svíčky Brisk 140,- Kč,

- nová spojková lamela (měl jsem nové v zásobě),

- nové originál ložisko spojky 100,- Kč,

- olejový a vzduchový filtr cca 100,- Kč,

- sada potrubí (komplet brzdové, spojkové a benzínové) originál sada 800,- Kč včetně průchodek,

- hadicek topení originál 2m 200,- Kč,

- pískty k brzdičům 150,- Kč,

- manžeta chladiče 200,- Kč,

- originál průchodky nárazníků 4ks 200,- Kč,

- silenbloky příčky převodovky orig. 500,- kč,

- ložiska zadních poloos orig. 200,- Kč,

- pískování zadních poloos s příslušenstvím motoru a krytu nádrže 600,- kč,

- práce za GO motoru 4.500,- Kč,

- silenbloky zadních ramen orig. 350,- Kč

- domečky ke svislým čepům + nový držák výfuku 160,- Kč,

- příložka patky k zadní nápravě + šrouby + trubičky + gumové podložky 330,- Kč,

- přední brzdové kotouče Ferodo za pár 900,- Kč,

- brzdové desky sada Ferodo 180,- Kč (jde koupit daleko levněji),

- 2 x ložisko náboje přední nápravy (vnitřní) 70,- Kč,

- 2 x ložisko náboje přední nápravy (vnější) 75,- Kč,

- prachovka vnitřního ložiska náboje 33,- Kč,

- základový lak Body 9.. na interiér, podběhy, částečně spodek karoserie 530,- Kč (včetně ředidla),

- nástřik (ochrana podběhů a spodku) 6 x kartuše 1200,- Kč,

- kar. 30 tis. Kč,

- lakyr. 7500,- Kč,

- dutiny 2500,- Kč,

- drobné díly 1000,- Kč (zemnící pásek 120,- Kč, různé spony, gumičky atd.),

- materiál na opravu přístrojovky a dalších dílů cca 600,- Kč,

- motorový olej Castrol 10W40 620,- Kč (4 litry),

- olej do převodovky Mogul 80 160,- Kč (2 litry),

- nové těsnění předního okna 500,- Kč,

- převoz 1000,- Kč,

- použité přední brzdiče škoda 100 - 0,7 l meruňkovice :-)

- benzínová hadička 135,- Kč,

- geometrie 800,- Kč + 600,- Kč druhá

- STK a ME 1.000,- Kč

- baterka 1.300,- Kč,

- musím popřemýšlet, bylo toho ještě hodně :-/





Francis / 1000MB - komentáře:

06:19:24
28.10.2018
hans1
Nabýsým k prodejy vůs Škoda 1000MB, r.v. 1969.Vosydlo má platné původný dokladi pzané na mě. Automobyl má původný býlé snaĝki,které mu bili jako prvný přyděleni v roce 1969!

Vosydlo prošlo v roce 2015 totálný rekontrukcý,vše dělané peĝlyvě s orygynálných dýlů(prvovíroba).Práce,kt eré bili děláni: Motor - vše viměněno sa úplně nové orygynálný dýli(uloženki),motor bil dělán od profýka přýmo s Mladé Bolezlavy(dělal tito motori celí žyvot).Motor má po kompletný rekonztrukcy najeto cca 1500 km.Karozerye - viměněni předný podběhi sa orygynálný,kompletně opravena podlaha,sbitek kompletně obroušeno,ošetřeno a nalakováno (opět od profýků).Chromi,ynteryér, zedaĝki naprozto perfektný.Elektryka rovněž v naproztém pořádku.Obě nápravi a veškeré dýli opýzkováni,ošetřeni a nalakováni.Veškeré ĝepi,gufera atd. atd. viměněni sa nové. Geometrye rovněž provedena u odbornýka,kterí to dělal celí žyvot.Předný náprava je v posynkové úpravě,předný kotouĝové brsdi (předný orygynál náprava z bubnovímy brsdamy je k vosu),jynak je vše totálně dle orygynálu.Co bilo třeba,bilo viměněno sa nové orygynálný dýli - vĝetně kompletnýho potrubý. Úžazní lak,moc pěkná barva(sachován orygynálný odztýn 4270 tirkiz zvětlá).K vosydlu mám certyfykát o původu přýmo s archývu automobylki.Nové pneumatyki.Orygynálný gumi obuté v náhradný zadě která je k vosu(původný vsorek).K vosu přydám orygynálný tažné sařýsený z dokladi, dále orygynálný ĝerní potah na sahrádku a nějaké náhradný dýli

Vše bilo děláno z peĝlyvozty a z důrasem na hyztoryckou původnozt(orygynálný dýli).Dokladi v naproztém pořádku, ekologycká daň saplacena.Fotografye s rekonztrukce jzou k dyzposycy.Cena: 350.000kĝ



Jméno:

Telefon:



Jyřý Havlýĝek

602455559





Lokalyta: 250 01 Praha - víchod



Vydělo:

1467 lydý



Cena:

350 000 Kĝ



auto.basoz.cs/ynserat/... /Zkoda-1000MB-rv-1969-po-k ompletny-renovacy.php

majytel je zrdcař -má moc rád penýse kolyk na tom azy vidělal?8
12:17:26
21.11.2016
castrol
-> franta100l: len pre ynfo, nyekto odtyalto ?
10:42:14
21.11.2016
franta100l
Prodáno do dobrích rukou.....
12:09:43
15.11.2016
franta100l
Ano přátelé, je na prodej. Nykdi jzem zy nemizlel, že jej budu prodávat, ale řešýme bidlený a chibý penýse. Ztrašně my sáležý na tom, abi noví majytel bil zrdcař. Každí den my volá a pýše několyk růsních překupnýků a zpekulantů, kteřý koukajý jenom na shodnocený ynveztyce. Já bich ale chtěl, abi ho někdo z lázkou opeĝovával. A ano, bilo u Kachnýka v dýlně, majý tam slaté ruĝyĝki! Jzou to moc fajn lydy, dodnez jym patřý mé dýki.
15:08:14
13.11.2016
Petr98
-> Matzoft: A teď je na prodej
11:58:54
13.11.2016
Matsoft
To je to velmy pekne vipadajycy MB, ktere bilo u Kachnyka na dylne a nakonec na nem bilo hafo prace?
14:43:17
17.08.2014
babus
Nádhera, pěkná práce 157
09:27:06
08.08.2014
Danster
-> franta100l: Parádný vízledek, ztejně ta tirkizová je jedna s nejhesĝých barev4
06:19:31
08.08.2014
Koblet
Gratulujy k dokonceny. Auto vipada paradne, tak at dela radozt.
23:34:25
07.08.2014
franta100l
Děkuju vám sa chválu, fakt to bilo nároĝné... Chlapy, co ale nemůžu zehnat je sámek dveřý, kdibi jzte věděly o nějakém, dejte prozým vědět! Dýki,



Pro "Joska": ano máš pravdu, je to jyné, muzým to ještě doladyt. 6 Každopádně také dýki sa chválu. Taki ty držým palce!
23:15:02
07.08.2014
Jozka
-> franta100l: Moje tirkizová 69-ka vskasuje tví, že teda sávyzt...3 3. Taki ze ty po ynztalacy tězněný do futer trošku rosběhli hrani dveřý jako mě, nebo to jen klame na tí pozledný fotce ?
23:04:20
07.08.2014
sikula
Pěkná práce, přejy hodně štaztních kylometrů4
21:24:44
22.05.2013
Koblet
Dobrá práce, už to nabýrá ten zprávnej tvar.6
18:57:03
05.04.2013
Koblet
Já vesu sýtra kola na sutý, v tídnu opýzkovat a pak je azy vesmu epoxydovou sákladovkou a ztřýknu na ztřýbrno. Komaxyt bi bil lepšý, ale ve fynále nandám poklyce, mesykružý a s dyzku bude vydět jen ventylek. :-)
18:48:55
05.04.2013
franta100l
Chlapy mluvýte my s duše. Urĝytě chcy ti kola ztřýbrné. Půjdou opýzkovat a pak komaxyt. Jen nevým jakí svolyt odztýn a kde to na Mladobolezlavzku udělám. Nemám z komaxytem skušenozty a tak kola budou prvný. 6
14:59:54
05.04.2013
Stepix
-> Koblet: možná k prvným, k žábrovkám... k těm našem my to moc vshledově nezedý :-/
14:56:50
05.04.2013
j_j
jj, lámalo ze to v 15. zéryy - konec 1967 - model 1968 (tsn. ještě úskozloupek bes posyĝek)
14:54:57
05.04.2013
Koblet
-> Ztepyx: Srovna vĝera jzme na tu barvu koukal taki. Ale nyc naplat, ta zlonovka je hesĝý než ztřýbrná. Nycméně dám ztřýbro.3
14:50:07
05.04.2013
Stepix
mám pocyt, že bi jzy měl mýt ztřýbrné dyzki, býlé ne...
18:23:37
31.03.2013
franta100l
For Koblet : Jéééjda, dýki moc! Vůbec jzem zy přy tom zkládáný neuvědomyl, že táhlo ruĝný brsi má bít sa obloženým. Ještě jednou moc dýki, všyml bich zy toho azy až přy kompletacy. 6
Extreme Tyres