Petr98/MBG67 Petr98/MBG67

komentáře | popis | fotky | Petr98 | 27.09.23 06:27 | 115x v oblíbených
Tak jsem si udělal radost a 13.2. 2011 jsem dovezl (doufám, že trošku raritní) MBGčko. Bylo vyrobené 10.8. 1967. Jelikož jich je poměrně málo, tak se budu snažit o oživení tohodle vraku. Aspoň, že zůstaly karburátory, filtr, sání, svody. Už jsem se pustil do rozebírání a zjišťuju, že kastle není tak hrozná jak jsem si původně myslel. Ale je dost překopané a dostat ho do původního stavu bude záhul- jak časový, tak finanční. Dobrá zpráva - z archivu se podařilo zjistit původní barvu, kterou Géčko dostane. Původní barva je 8220 - červeň rubínová. Vždycky jsem chtěl červené EMBO, tak ho snad konečně budu mít.



V prubehu dubna 2015 auto ocisteno od ruznych ochrannych hmot a 23. odvezeno na piskovani.





3.6. konečně odvezeno do karosárny a konečně k odborníkům :-)



19.6. Auto přivezeno z karosárny.



22.11. Po karosářské stránce vyladěno k dokonalosti a připraveno do lakovny



2016



11.4. Auto konečně odvezeno do lakovny.



14.7. Auto je nalakováno.



K 8.11. je auto kompletně spasované, strojím ozdoby, lepím kedry. Chybí elektro a čalounění



11.11. Hotové chromy kromě zrcátka a mlhovky.



Leden 2017 doufám v el. svazek a odvoz do čalouníka a květen první kilometry. Tak snad to klapne :-)



3.1. 2017 - začínáme tvořit nový elektro svazek. Původní byl od bývalého majitele v zuboženém stavu a druhý adekvátní jsem bohužel nesehnal. V půlce února jedeme do čalouníka, tak snad po šesti letech vyjedu :-)



22.2. 2017 - odvezeno do čalounictví



1.5. 2017 - přivezeno z čalouníků



24.5. 2017 - hotová elektrika :-)



16.6 2017 hotovo, udělaná STK. Teď už jen užívat :-)

Petr98/MBG67 - komentáře:

19:17:53
12.01.2012
Petr98
tak kdo ma to sani z aukra za mastne mastnou cenu????????
upraveno 1x, naposled 12.01.2012 19:24:06
18:52:59
12.01.2012
Bukaj
-> Jozka:

Jo, 184/16

Ale jestli teď vyjde jedna aukce, tak to sice bude drahý, ale bude 4

No, o té debatě k zinkování vím, ale nevěděl jsem, že neměla rozuzlení.
08:32:09
11.01.2012
Jozka
-> Bukaj: Když mi ty smyčky nepadnou někde pod ruku, prostě to asi v té mosazi odhadnu na autě..

Nějaký díly "pod karburátory" mám, nebo pak ještě nerozhozenej komplet. Pokud se mi povede během dne, dám někam fotku.. Nebo takhle - chybí ti dle souhrnu str. 184, poz.1 ?



K tomu zinkování někde dole - o tom už jsme někde diskutovali, že dobové díly byly došeda (a o hodně víc vydržely), nikoliv bílé, modré.. atd. jako dnes (a o hodně víc vydržely), ale nedobrali jsme se ničeho. Zcela soukromě to přisuzuju jinému složení lázně, ve který dnes chybí něco neekologického, ale vždycky když se dostanu někam, kde by mohli vědět, zapomenu se zeptat
upraveno 1x, naposled 11.01.2012 10:06:46
14:04:31
10.01.2012
Bukaj
Tak mi to nedalo a v mailu jsem našel i kontakt na pana Šťastného :) A byl jsem u něj před rokem, ne před dvěma...

...tady: www.mapy.cz/
13:36:47
10.01.2012
doking
-> Bukaj: www.mapy.cz/



Myslím,že to je ta hranatá budova,co e nejblíže té odbočce na to rozorané území
upraveno 1x, naposled 10.01.2012 13:38:45
13:25:36
10.01.2012
Bukaj
Jo, to by mohlo být ono, bylo to mezi paneláky takové velké dlážděné prostranství a uprostřed toho prostranství stála Mototechna :-D

A pod tou Mototechnou byl obrovský prostor (asi pod celým tím dlážděným prostranstvím), který sloužil jako sklad té Mototechny, jako sklad jeho náhradních dílů a jako jeho garáž :)

Měl tam jedno zelené Rko, MB 64 (myslim, že oranžovočervená), MBG (šedá levandulová přestříkaná), myslim, že stříbrná 136GL a možná ještě něco...
13:14:12
10.01.2012
doking
-> Bukaj: Nemělo se to stěhovat náhodou z takové hranaté (komunistické) stavby-garáže,jenž potřebovala rekonstrukci. Dotyčný majitel aut,je tam měl uskladněné,garáž patřila nějakému jeho známému. Majitel embéček je nějaký stavař a jezdí(il tmavě modrým tranzitem. Pan Šťastný se myslím jmenoval.Kontakt na něj stále mám. Tak od něj mám své auto (v kartě),Viděl jsem u něj jen nějakou tmavou 69ku a pak povídal,že má 64ku a snad právě nějaký to mbg. Auto jsem kupoval v září 2009
upraveno 3x, naposled 10.01.2012 13:17:21
12:57:16
10.01.2012
Bukaj
U jednoho chalana v Berouně jsem asi před dvěma lety zkoumal MBG ve stejné barvě, jako mám já i s původním termosytičem9 Jenže tehdy říkal, že se bude muset stěhovat a svou sbírku škodovek omezit a že o MBG projevil zájem jistý maďar, který zřejmě oplývá penězi...

...a od té doby už jsem někam ztratil i číslo na toho majitele... 10
12:53:55
10.01.2012
Bukaj
No, s Olinem jsem se již bavil, ale nechci, aby kvůli mně někdo rozebíral auto 3

takže to zkouším u těch, co jsou v podobné fázi, jako já. Ještě mi na motor chybí konzole na kolíbku plynu/držák bowdenu plynu. Na to bych taky potřeboval nějakou předlohu8
12:37:07
10.01.2012
Petr98
-> jozka: to je rozumne, taky me to uz napadlo.
upraveno 2x, naposled 10.01.2012 12:47:56
12:34:38
10.01.2012
Jozka
-> Bukaj: Vzor zatím nemám, jen nějaký fotky, ale řešit budu, tak se podělím, když nebudeš rychlejší. Když bude nejhůř, drapnu někde Mr.Oliče, ten má asi origo nebo alespoň dle origo naohýbáno.
10:43:32
10.01.2012
Bukaj
-> Jozka 10.01.12 10:16:48:

Hele, a máš motor /3 (dvoukarb) s origo trubičkama k termosytiči? Potřeboval bych vzor pro výrobu (naohybání) pro mé MBG - už mám koupenou mosaznou trubičku 6mm, jen nemám podle čeho vytvořit repliku... 8
10:37:52
10.01.2012
Bukaj
No, zinek bílý (modrý), zinek žlutý , olivový a černý a pak s utěsněním a bez... - to nabízejí tam, kde jsem nechal zinkovat: www.aa.cz/galvanika/index 4.htm
upraveno 1x, naposled 10.01.2012 10:40:25
10:20:33
10.01.2012
Petr98
Bukaj 10.01.12 10:10:46 napsal:

Ještě dotaz na odborníky:

K povrchové úpravě dílů motoru (kolébka plynu, táhla a páky, smyčka

termosytiče, spojovací materiál a další díly jsou něčím pokoveny.

Zajímalo by mne čím konkrétně? Vzhledem k ceně (šetřilo se tehdy, dnes

o to víc) a teplotní odolnosti bych předpokládal zinek. Nojo, ale když si

dnes nechám něco pozinkovat (galvanicky) bílým zinkem, výsledkem je hodně

lesklý povrch s nádechem do modra. Ale originální díly (i nové) mají

povrch hodně matný a spíše do šedostříbrna.8

Je to oxidace zinku, jiná technologie, nebo pokovení něčím jiným?



Tak co, originalisti, poraďte kolegovi :)



(v katalogu jsou zmíněny díly zinkované…)


vcera jsem byl se ptat v chromovne v ostrave a meli tam ukazky tri druhu zinkovani. Ale ted si nevzpomenu jake. Zjistim!!!!
10:16:48
10.01.2012
Jozka
-> Bukaj: Tak přelom materiálovej přibližně bychom měli..

Spolehlivej ten automat je, o tom žádná, originalita bez diskuse - ale.. krom MBX mi to prostě nesmí do baráku 4.
10:16:29
10.01.2012
Petr98
no jsem zvedavy jak bude fungovat na nove postavenem motoru. Na bezne opotrebovanem motoru to dobre nefunguje. Pravda motor na kterem mam termosytic je 47 let stary- udrzba karbce a termosytice by urcite toto zlepsila. Je to original a ja ho taky chci dat do vsech, nicmene uznej, ze mechanicky funguje daleko lepe......
10:10:46
10.01.2012
Bukaj
Ještě dotaz na odborníky:

K povrchové úpravě dílů motoru (kolébka plynu, táhla a páky, smyčka termosytiče, spojovací materiál a další díly jsou něčím pokoveny.

Zajímalo by mne čím konkrétně? Vzhledem k ceně (šetřilo se tehdy, dnes o to víc) a teplotní odolnosti bych předpokládal zinek. Nojo, ale když si dnes nechám něco pozinkovat (galvanicky) bílým zinkem, výsledkem je hodně lesklý povrch s nádechem do modra. Ale originální díly (i nové) mají povrch hodně matný a spíše do šedostříbrna.8

Je to oxidace zinku, jiná technologie, nebo pokovení něčím jiným?



Tak co, originalisti, poraďte kolegovi :)



(v katalogu jsou zmíněny díly zinkované...)
upraveno 1x, naposled 10.01.2012 10:12:38
10:03:05
10.01.2012
Bukaj
K termosytiči:

ze začátku výroby byly trubičky ve stejné úpravě, jako smyčka termosytiče - tzn ocel + povrchová úprava (asi zinek?) U pozdějších modelů byly již trubičky mosazné (všechny De Luxe již mají mosaz, takže předpokládám, že přelom byl někdy u modelu 66).

Rozhodně nesouhlasím, že je termosytič nahouby - je to poměrně spolehlivá věc, když se auto aspoň rámcově udržuje, čistí a kontroluje karbec.

Snažím se termosytič vracet do všech MB, které mi projdou rukama, zatím je to jedno 1000 MB De Luxe 68 (úzký sloupek) a 1100 MB De Luxe 69. U obou se zatím neprojevil žádný problém se startováním.

Jediné, s čím souhlasím, je, že napoprvé se za studena motor neudrží v chodu, na druhé protočení už vždycky 2

bukajovofoto.rajce.idnes. cz/Ostatni_MBcka
upraveno 2x, naposled 10.01.2012 10:14:07
08:46:54
10.01.2012
Jozka
-> Petr98: 52
08:41:57
10.01.2012
Petr98
termosytic je opravdu na hovno..... Me zkusenosti- Nikdy nenastartujes studeny motor napoprve ( mou 68 klidne i po pul roce natocim napoprve) a kdyz nekde prijedes a stojis tam tak cca. 3-4 hodky, tak garantuju trapas. Nechytne ani kdybych se rozkrajel.......
Extreme Tyres