
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem si udělal radost a 13.2. 2011 jsem dovezl (doufám, že trošku raritní) MBGčko. Bylo vyrobené 10.8. 1967. Jelikož jich je poměrně málo, tak se budu snažit o oživení tohodle vraku. Aspoň, že zůstaly karburátory, filtr, sání, svody. Už jsem se pustil do rozebírání a zjišťuju, že kastle není tak hrozná jak jsem si původně myslel. Ale je dost překopané a dostat ho do původního stavu bude záhul- jak časový, tak finanční. Dobrá zpráva - z archivu se podařilo zjistit původní barvu, kterou Géčko dostane. Původní barva je 8220 - červeň rubínová. Vždycky jsem chtěl červené EMBO, tak ho snad konečně budu mít.
V prubehu dubna 2015 auto ocisteno od ruznych ochrannych hmot a 23. odvezeno na piskovani.
3.6. konečně odvezeno do karosárny a konečně k odborníkům :-)
19.6. Auto přivezeno z karosárny.
22.11. Po karosářské stránce vyladěno k dokonalosti a připraveno do lakovny
2016
11.4. Auto konečně odvezeno do lakovny.
14.7. Auto je nalakováno.
K 8.11. je auto kompletně spasované, strojím ozdoby, lepím kedry. Chybí elektro a čalounění
11.11. Hotové chromy kromě zrcátka a mlhovky.
Leden 2017 doufám v el. svazek a odvoz do čalouníka a květen první kilometry. Tak snad to klapne :-)
3.1. 2017 - začínáme tvořit nový elektro svazek. Původní byl od bývalého majitele v zuboženém stavu a druhý adekvátní jsem bohužel nesehnal. V půlce února jedeme do čalouníka, tak snad po šesti letech vyjedu :-)
22.2. 2017 - odvezeno do čalounictví
1.5. 2017 - přivezeno z čalouníků
24.5. 2017 - hotová elektrika :-)
16.6 2017 hotovo, udělaná STK. Teď už jen užívat :-)
V prubehu dubna 2015 auto ocisteno od ruznych ochrannych hmot a 23. odvezeno na piskovani.
3.6. konečně odvezeno do karosárny a konečně k odborníkům :-)
19.6. Auto přivezeno z karosárny.
22.11. Po karosářské stránce vyladěno k dokonalosti a připraveno do lakovny
2016
11.4. Auto konečně odvezeno do lakovny.
14.7. Auto je nalakováno.
K 8.11. je auto kompletně spasované, strojím ozdoby, lepím kedry. Chybí elektro a čalounění
11.11. Hotové chromy kromě zrcátka a mlhovky.
Leden 2017 doufám v el. svazek a odvoz do čalouníka a květen první kilometry. Tak snad to klapne :-)
3.1. 2017 - začínáme tvořit nový elektro svazek. Původní byl od bývalého majitele v zuboženém stavu a druhý adekvátní jsem bohužel nesehnal. V půlce února jedeme do čalouníka, tak snad po šesti letech vyjedu :-)
22.2. 2017 - odvezeno do čalounictví
1.5. 2017 - přivezeno z čalouníků
24.5. 2017 - hotová elektrika :-)
16.6 2017 hotovo, udělaná STK. Teď už jen užívat :-)
Petr98/MBG67 - komentáře:
-> m8rinek: To jo, ale napr. zadni kapsy na savle drzely pouze na nosniku- prahu, k podlaze nebyly vubec pribodovane. A ja jsem si myslel, ze za komousu se tolik vsechno neojebavalo. Skoda, ze jsem to nenafotil.. 

-> Petr98: Ona i podlaha v autě není nic moc, tunel byl třeba bodovanej minibodama co 10cm....
Tak, podlaha je temer pripravena k montazi. Zbyva doladit jeste okoli kladky na rucku, trochu zkraslit plechy pod sedadla. Zajimave je, ze podlaha jako dil, je neskutecne ojebana. Drzi pohromade jen silou vule. Celou ji rozvrtaval a bodoval.
-> Petr98: Přesně, nevím, k čemu tam ty prostřihy byly, když na podlaze byly překryté asfaltovými pásy - až do konce výroby 742/3...

-> Bukaj: Prelom netusim. Jsem nechal ty díry pro vodu zavarit. To prene pasuje- jen to zahnout zpet. Ma 69ka- srpen 68 ma taky dirky v kazdem prolisu. Mozna to prislo ze stovkama... Nevim.. Ale rikal mi karosar, ze to bylo uplne na hovno. Ze tam pres ty diry byla jenom nalepena ipa... Tak jsem to nechal zavarit a budu vrtat...
-> Petr98: Ta podlaha, cos kupoval, už má ten novější typ dovodňovacích děr v místech pod nohami cestujících, jako měly stovky a 105/120...
Netušíš, kdy byl přelom klasické MB podlahy (s dírkou v každém prolisu podlahy a gumovou záslepkou) a té kilí podlahy s proraženými otvory? Já na Levandulce mám ještě tu starou, tzn Ty bys jí měl mít též, ne?
Netušíš, kdy byl přelom klasické MB podlahy (s dírkou v každém prolisu podlahy a gumovou záslepkou) a té kilí podlahy s proraženými otvory? Já na Levandulce mám ještě tu starou, tzn Ty bys jí měl mít též, ne?
Takže další pokroky v karosarině: Hotový díl pod nohami řidiče- držáky čepů spodních ramen. Dále konce podběhů u prahů- připravené k výměně prahů. A intenzivně se teď pracuje na předělání kompletní podlahy na starý typ- hlavně kladka na ruční brzdu, uchycení bowdenů vzadu v tunelu. Jinak je podlaha naprosto stejná. Fotky dodám...
-> Petr98: pud sebezáchovy?! 

-> Bukaj: Jsem dle TP zadal jmeno do googlu A tam mi vyjelo jeho jmeno nekde z nejakeho zpravodaje jako jubilant v minulem roce. Tak jsem si rekl, ze treba zije, vzal jsem kamose a rozjeli jsme se tam.
-> Petr98: Jak se dá majitel vypátrat? Ptal ses na adrese v TP? Také jsem o tom přemýšlel

Dneska jsem si udělal výlet do Jimramova, kde by dle internetu stale mel bydlet prvni majitel meho mbgcka. Nakonec jsme se dopatrali, ze bydli v brne u dcery. Na jare tam jedu. Ale zije a to je dobre. Takze 450 km nebylo zbytecnych. Ma 86 let.
Napadl me zbesily napad. V sobotu nebo v nedeli jedu vypatrat prvniho majitele MBGcka. Mel by udajne zit, ma 85 let. Uz se tesim... :-)
Právě odstrojuji dveře... Žádná sranda teda... Musel jsem použít chytrou knížku :-) Jelikož byly už prahy měněné, chce dveře aby mohl spáry udělat přesně. Kdyby nebyly ještě měnené, by to odměřil od střechy... Odpoledne ještě fičím pro podlahu a mám všechno potřebné... :-)
jasne.... Dokumentace bude. V pondeli jdu k nemu, pobavit se co a jak chci. Zaroven mu dodam vsechny plechove dily ktere jsem za dva roky nashromazdil... A v utery jde na to.... Jupiiii
-> Petr98:
Fakt jsem zvědav, jak se to bude vyvíjet... nezapomeň dokumentovat
Fakt jsem zvědav, jak se to bude vyvíjet... nezapomeň dokumentovat

Dneska konečně putovalo auto ke karosari.... Ani jsem to nestihl vyfotit jak jsme spechali... Tak se bude konecne neco dit...
-> Petr98:
Nemáš zač, kastle je na vyhození, ale do šrotu jí nepovezu dřív, než budu mít komplet plechařinu na Levandulku, nebo spíš dokud moje a kamarádovo MB nebudou komplet hotový
Nemáš zač, kastle je na vyhození, ale do šrotu jí nepovezu dřív, než budu mít komplet plechařinu na Levandulku, nebo spíš dokud moje a kamarádovo MB nebudou komplet hotový

-> Bukaj: Jasne, 27 pravdepodobne tam vezu karu. Takze to s nim proberu. Díky predem 

-> Petr98: Kdyby sis to rozmyslel, tak dej vědět, přecejen si myslím, že je lepší naroubovat tam originální kus kastle, než se sr.. s vytvářením nového
