-> rubigall: líbí se mi, jak bráníš rodnou zem ale bohužel nemáš pravdu
-> Jozka: v domnění, že to budou slzy tak jsem mu nabídl dost za oba,pak mu volal nějaký pán a dal mu 3ku za 69tkový proti gustu....
Ted mě napadlo....co říkáte na trochu jetej interiér ve zrenovovaném voze...tzn.původní místy otlučená palubovka(např.osahaná v místě bakelitového otevírání úložného prostoru), původní tapecy,sedačky a stropnice...interiér nebude 100%,ale tak 70% - snad se to nebude moc bít s novým lakem atd.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
09:56:13
28.02.2011
28.02.2011
j_j
08:30:44
28.02.2011
28.02.2011
Jozka
-> rubigall 27.02.11 20:51:45: Ty rozdíly byly docela výrazný ještě začátkem 70. let, kdy jsem to začal vnímat na vlastní oko.. Ale ne mezi Č(S)R a s(S)R, ale spíš dle skladby průmyslu v jednotlivých krajích, čili platů.. Tedy že v Blavě byl určitě modernější vozový park nežli v jižních Čechách apod.
-> j_j: S těma facelift blinkrama se to má tak, že v současnosti nemám žádnej záložní a je to křehký zboží, stačí jeden neobratnej manévr a je po něm.. Takže nutně nepotřebuju, ale hodily by se za nějakou přátelskou cenu.
Jinak novýho nic moc, zimní deprese se střídá se zimním spánkem a zbylý síly spotřebovává příprava periférií k motoru, předanému do GO.
-> j_j: S těma facelift blinkrama se to má tak, že v současnosti nemám žádnej záložní a je to křehký zboží, stačí jeden neobratnej manévr a je po něm.. Takže nutně nepotřebuju, ale hodily by se za nějakou přátelskou cenu.
Jinak novýho nic moc, zimní deprese se střídá se zimním spánkem a zbylý síly spotřebovává příprava periférií k motoru, předanému do GO.
20:51:45
27.02.2011
27.02.2011
rubigall
-> j_j: vieš tie zábery nemusia byť z roku 66 ale kľudne z 64. Nemyslím si že v tých rokoch by bol nejaký zásadný rozdiel medzi skladbou aut v Čechach a na Slovensku (aspoň čo sa týka väčších miest)
20:17:13
27.02.2011
27.02.2011
j_j
-> kenny89: Slováci byli pozadu, tak tam v roce 1966 jezděj spíš sedani (škoda 1200/1201) než octávky a MB´s
20:15:55
27.02.2011
27.02.2011
kenny89
-> j_j: to byly doby panečku
17:34:36
27.02.2011
27.02.2011
j_j
09:02:19
27.02.2011
27.02.2011
kenny89
-> j_j: Ty maš kšefty teeeda:D:D uz mi chybi jen blinkr jeden a gumy na naraznik :-( a za ty jako fakt 350 kč nedam:( a kdyby nekdo chtel blinkry z 68 tak bych je vymenil za neco zajimavýho :D:D kdybys vedel
21:29:59
26.02.2011
26.02.2011
j_j
-> kenny89: nějakej prototýpek jo? tak uvidíš....dneska sem zase získal nějaký pěkný poklice výměnou za převodovku na fagota
19:23:37
26.02.2011
26.02.2011
kenny89
-> j_j: to jo :D ted mi rikal otec ze jakejsi deda ma MB a ze jich bylo vyrobeno jen 6 kusu lezi prej uz 20 let odhlašený ve stodoly pod senem:-) takze pojedu o prazdninach na vejlet :-) jsem zvedavej co to muze byt
17:24:50
25.02.2011
25.02.2011
j_j
-> kenny89: je to škoda blatníky bych taky zadní ještě snesl, tak uvidíme :) já už to moc nehrotim...ty jsi můj nástupce ve shánění věcí na MBčka...
08:25:37
25.02.2011
25.02.2011
kenny89
-> j_j: to je podšl že ? :-) taky jsem jel do bruntalu pro blatnik nediravej krasenj kutil ze by jsi s tim poradil :D:D a prijedu tam a blatnik na sračky :D:D tak jsem ho v sousedni dedine vyhodil u kontaku:D
15:44:11
24.02.2011
24.02.2011
kenny89
-> j_j: to jsou ty od toho pana? co jsi s nim byl v hospe?
15:43:51
24.02.2011
24.02.2011
kenny89
-> Jozka: mam blinkry ze 69 jestli je nekdo chce:D :-)
15:26:12
23.02.2011
23.02.2011
j_j
-> Jozka: Nevzal, ty je sháníš? Asi v listopadu jsem prodal 2ks nové na model 1969 na Slovensko asi za 1 200,- oba a pán ze Slovenska mi asi 5x děkoval, že je nemohl předtím sehnat. I karsha je mívá za 1500,- oba. Beru jen věci na svůj model 1967 (tzn. i 1968) Něco nového u tebe?
15:11:40
23.02.2011
23.02.2011
Jozka
-> j_j 23.02.11 08:03:49: Ale vzal si je, nebo ne?
K tomu mládí - já prakticky vyrostl ve fabrice, takže jsem tam prolezl vše, od Tatry 603 přes Garanta až po různý nakladače.. a vydržel jsem se třeba celej den vozit v T138 jako závozník..
K tomu mládí - já prakticky vyrostl ve fabrice, takže jsem tam prolezl vše, od Tatry 603 přes Garanta až po různý nakladače.. a vydržel jsem se třeba celej den vozit v T138 jako závozník..
08:03:49
23.02.2011
23.02.2011
j_j
byly na model 69
15:18:04
22.02.2011
22.02.2011
j_j
jinak za hodku si jedu pro ty blinkry, tak mi drž palce
15:17:40
22.02.2011
22.02.2011
j_j
-> Jozka: Mám to po tátovi a v mládí jsem tu knížku měl taky rád, proto je teď v perfektním stavu. Pamatuju si, že mě jako malýho museli vyhánět na vesnici z volně přístupnejch V3S a octávek-už tehdy jsem byl asi pacient a co si pamatuju tak na chatě byl dokonce autobus Praga RND - to byly časy
14:54:10
22.02.2011
22.02.2011
Jozka
-> j_j 22.02.11 11:47:13: Jejda, to mám někde doma to Opojení. Tedy jestli v tom máti nenechala listovat nějaký vnoučata..