MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

10:14:14
23.07.2011
Brabi1987
-> j_j: tlumex máš u mě jak jsem říkal,ale jak to spácháme nevím,kolíbku nemám a naše podlaha se dělá ve vzduchu...
09:22:33
23.07.2011
j_j
-> Brabi1987: ahoj, můžem pak někdy před 5.8. spáchat ten tlumex na kile? jak bysme to dělali ? máš kolíbku nebo ? 6 díky
08:44:53
23.07.2011
Brabi1987
-> j_j: jj přesně tak chci předávat na vyvářku taky,ale už s hotovým podvozkem,aby se pak jen dolakovalo a mohlo strojit 4

Jinak jsem rád honzíku že už ses do toho pustil,a ten zadní podběh na tom není špatně na svůj věk4
21:28:50
22.07.2011
j_j
-> Jozka: někdy bych jí chtěl zprovoznit...babička s dědou jí chtěli dát nějakýmu frickovi za odvoz 37 ale naštěstí zůstala...v tý stodole byl bordel,ale německá válečná motorka se musela dát pryč, přece překážela (tu jsem už ale nezažil)...ted už je fréza v bezpečí a z domu nepůjde, ona ještě před deseti lety jezdila...pamatuju si jak to strašně řvalo a spíš to tu půdu spíš udusalo než zvoralo 6
15:34:30
22.07.2011
Petr98
Jozka 22.07.11 09:07:17 napsal:

→ Tomáššš: To je devítilstá klasická dle foto..

Tropická měla 11..? → j_j 21.07.11 16:23:14: MB vypadá, jako

kdyby tě navštívili tmavočeši3.


Litry mají 9 listů- na přání 10(tropy)

1100MB 10. MBG,MBX 9
upraveno 1x, naposled 22.07.2011 16:01:58
13:31:21
22.07.2011
Jozka
-> j_j: Pěknej drapáček. Ale na na škodovku asi nepasoval4. Jo, to je ideální metoda, lepší než to lepit po částech za provozu.. jsem si vzpomněl, jak jsem před pár lety jel na výměnu prahů 15 km po ose sice s dveřma a zasklenej, ale bez jedinýho blatníku..
12:07:59
22.07.2011
j_j
-> Jozka: jinak moje idea je to odstrojit tak,aby to bylo jen na nápravách a pak to předat na vyvářku 6
12:03:37
22.07.2011
j_j
-> Jozka: 3 3 to je pravda, zatím to montuju stylem "vyjetej olej + nářadí z doby mocnářství". Zejména ta fotka tady tak vypadá,jako kdybych to bylo u Kofolek,ale ten bordel vpravo není můj - je tam ještě německá protektorátní fréza - vidíš jí? čouhá z ní to kolo...
09:07:17
22.07.2011
Jozka
-> Tomáššš: To je devítilstá klasická dle foto.. Tropická měla 11..?-> j_j 21.07.11 16:23:14: MB vypadá, jako kdyby tě navštívili tmavočeši3.
17:42:28
21.07.2011
j_j
-> Tomáššš: ty jo ted si mě zaskočil, tam bude klasika 6 což je kolikátka? chtěl jsem se podívat co mám na stodesině a na embé, ale pak jsem se k počítání nedostal 8
17:14:42
21.07.2011
Tomáššš
-> j_j: kolko listuvu vrtulu mas na litriku ?
16:23:14
21.07.2011
j_j
23:44:41
20.07.2011
Jakuza
-> j_j 13.07.11 23:12:50: KOUKÁM NA 3. PÁR BLINKRŮ. Zástěrky ještě jsou?

upraveno 1x, naposled 20.07.2011 23:45:16
19:51:35
17.07.2011
Brabi1987
-> j_j: ta je z tvýho motoru?
19:44:22
17.07.2011
Duri
-> kenny89: Skus sa opytat tu:

www.classicchrome.eu/

ci vedia spravit chrom aj na hlinik. Lacne to asi nebude, ale myslim ze referencie a praca su velmi dobre.
15:36:39
17.07.2011
kenny89
Zdar potrebuju radu :-) Sehnal jsem širokej usmev ale je celkem ve spatnym stavu... nevís kde to chromujou nebo neco k tomu? protoze je to hlinik:-(:D nevim co s tim mam delat 10 ale za 300 neber to ...
19:07:17
15.07.2011
j_j
19:06:52
15.07.2011
j_j
-> Brabi1987: proč bych měl ? 6 tady je klika, má skoro 10 kg.
12:26:31
14.07.2011
Brabi1987
-> j_j: už shod ty nápravy dolů
23:12:50
13.07.2011
j_j
Extreme Tyres