All -> mam otazku. Co chceli soudruzi z AZNP povedat tymi kriedou pisanymi cislami pod vyrobnymi stitkami? Videl som to skoro na kazdom aute, ktore nebolo pod stitkom striekane...
Ale nejaky system alebo zmysel som v tom nenasiel
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
08:14:33
18.06.2012
18.06.2012
j_j
prima.stream.cz/autosalon
/689764-autosalon-2012-24 14,50 Reportáž o embéčku. a) motor je předností embéčka, nevím proč mu říkají dýchavičný b) přední zavazadlový prostor opravdu neměl 22 litrů c) 1100 MB nezrychlila za 14 sec ale mírně nad 20 d) první embéčka opravdu neměla výkon 33 koní, ale 42-45 koní (tzn cca těch 33 kW) e) 1000MB bylo vyrobeno 420 000 a 1100 MB 20 000, takže o žádném zvětšení v průběhu cyklu nemůže být řeč, 1100 MB neměla nahrazovat litrové embéčko,ale měla vyhovovat požadavkům na sportovnější jízdu, následovaná modely MBX a MBG.
00:10:00
18.06.2012
18.06.2012
oppik
-> Fávo forever: souhlasím s tebou
00:08:53
18.06.2012
18.06.2012
j_j
-> Fávo forever: Máš pravdu, měl bych se v těhle věcech změnit, ale zase když si někdo neví rady s originalitou MB or 100´s nebo mě něco zajímá tak se zeptám. Radši se teda budu zabývat repasí věcí na MBčko a jeho rozborce, když budu na chatě.
00:04:44
18.06.2012
18.06.2012
Fávo forever
-> j_j:
Ne nemyslím si, že změním lidi po netu.
Já ti nevyčítám, že jsi se zeptal na barvu, ale už mi docela vadilo to, že se tu objeví nové MB/100 ato by nebylo, aby ses tam něukázal jako první a hned se hrozně nevyptával či neradil..
Kouknu jinam a tam seš taky a hrozně se musíš bud něčím chlubit nebo zase ukazovat vědomosti.
Neberu ti tvé nadšení, ale už to prostě přeháníš.
Radím ti, věnuj se MB/100 a uděláš líp, aspon se konečně pohneš dál.(dílů máš habaděj podle toho jak je tu furt ukazuješ..)
Ne nemyslím si, že změním lidi po netu.
Já ti nevyčítám, že jsi se zeptal na barvu, ale už mi docela vadilo to, že se tu objeví nové MB/100 ato by nebylo, aby ses tam něukázal jako první a hned se hrozně nevyptával či neradil..
Kouknu jinam a tam seš taky a hrozně se musíš bud něčím chlubit nebo zase ukazovat vědomosti.
Neberu ti tvé nadšení, ale už to prostě přeháníš.
Radím ti, věnuj se MB/100 a uděláš líp, aspon se konečně pohneš dál.(dílů máš habaděj podle toho jak je tu furt ukazuješ..)
23:56:43
17.06.2012
17.06.2012
j_j
-> Fávo forever: nech to bejt, myslíš že změníš lidi po netu?...tys mě sice vyčetl, že jsem se u embéčka zeptal na jeho původní barvu, ale občas sám máš průpovídky, kterejch bych se nikdy nedopustil.
22:42:23
17.06.2012
17.06.2012
Fávo forever
-> j_j: neboj, na všechny dojde..
20:45:20
17.06.2012
17.06.2012
j_j
-> Fávo forever: ale mě jedinýmu to řekneš vid ? dobře...
12:18:50
16.06.2012
16.06.2012
Fávo forever
-> j_j: Hodnej, ale moc tomu nevěřím.. a nejseš jedinej, kdo mi tady vadí.
15:41:49
15.06.2012
15.06.2012
j_j
-> Jozka: nic jsme si neudělali mě tahle diskuze nevadí. -> Fávo forever: dobře, pokusím se toho vyvarovat, už kvůli Tobě ale zase mi neříkej, že Tě seru jen já...
15:20:56
15.06.2012
15.06.2012
Jozka
-> j_j: Pánové, co jste si zas udělali ? Jinak bych si dovolil s tebou nesouhlasit - ty komentáře, co se ti nelíbí, jsou motivační a povzbuzující, i když jejich informační hodnota se limitně blíží nule, a proto bych je nazvrhoval..
15:20:13
15.06.2012
15.06.2012
Fávo forever
-> j_j: Mě nejde jen o jednu kartu MB Není den, abych od tebe někde neviděl "chytrý či vychloubačný" příspěvek..
Hádavou? Ne, jen už mě nebaví koukat a mlčet.
Hádavou? Ne, jen už mě nebaví koukat a mlčet.
15:15:02
15.06.2012
15.06.2012
j_j
-> Fávo forever: neházel jsem rozumy, jen jsem pochválil pěkné embéčko a zeptal se jaká byla původní barva, protože tak tmavěmodrá se na poslední embéplány nedávala. Jen jsem se zeptal, za sebe mě spíš nebaví u hezkých aut prvních 20 kometářů typu "nádhera ", "pěkné autíčko " a podobně, proto jsem se zeptal. Máš hádavou vid? To jsi na špatný adrese ale...
15:05:02
15.06.2012
15.06.2012
Fávo forever
-> j_j: Mě jsou bílé boky fuk, ale nechápu o co ti jde, objeví se nové MB a to by bylo, abys tam nepříspival jako první a hned neházel rozumy..
Kam kouknu, tam jsi ty a hrozně tam musíš radit, ale hlavně, že sám jsi neudělal nic.
Kam kouknu, tam jsi ty a hrozně tam musíš radit, ale hlavně, že sám jsi neudělal nic.
15:03:23
15.06.2012
15.06.2012
Durnbach
j_j 07.06.12 10:52:27 napsal:
→ PAV-PO: na auta nedávám hadry, protože by akorát
nasály vlhkost ze vzduchu a na lak by to nebylo dobrý. 2 metry od toho bylo
kilo, dobře že ho nezesraly. Tady jsem na fotce za mlada, funkcionář ONV
KSČ. Myslel jsem to dobře s lidma, byl jsem hodnej komunista.
To jde vidět, hajzlové měli Tatru s řidičem. Ale beztak Zil byl lepší.
→ PAV-PO: na auta nedávám hadry, protože by akorát
nasály vlhkost ze vzduchu a na lak by to nebylo dobrý. 2 metry od toho bylo
kilo, dobře že ho nezesraly. Tady jsem na fotce za mlada, funkcionář ONV
KSČ. Myslel jsem to dobře s lidma, byl jsem hodnej komunista.
To jde vidět, hajzlové měli Tatru s řidičem. Ale beztak Zil byl lepší.
15:00:03
15.06.2012
15.06.2012
j_j
-> Fávo forever: ale tak já nikoho nebuzeruju ať si každej dělá na svým autě co chce a jak chce snažím se jen poradit co se týče originality a původnosti embéplánů. Pokud tě popudila ta diskuze o bílejch bokách na pneu tak to my se se Stepixem, jen tak špičkujeme i na FB ;)
14:52:18
15.06.2012
15.06.2012
Fávo forever
-> j_j: A to je právě kámen úrazu, seš chytrej jak rádio a skutek žádnej..