MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

10:01:05
11.12.2011
Bukaj
j_j: pokud ještě sháníš zašlé originální blinkry, tak jeden bych Ti určitě mohl darovat, možná dva.4
18:14:42
01.12.2011
PAV-PO
-> j_j: then fogy
13:53:04
01.12.2011
j_j
-> havlik: toho spartaka jsem už dával ne? :)
13:52:03
01.12.2011
havlik
-> j_j: jj aronda
13:45:16
01.12.2011
j_j
-> havlik: P 60, následnovník spartaku, který měl pravostranné řízení (cestoval s foggym a dědou po světě - Irák, Indie - jízda vlevo).

-> PAV-PO: fotřík...6
13:11:43
01.12.2011
PAV-PO
-> j_j: foggy or fogy?
12:26:36
01.12.2011
havlik
-> j_j: konečně pořádný auto:)
12:24:54
01.12.2011
j_j
1969 foggy and simca...
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 01.12.2011 12:24:54
13:33:19
29.11.2011
j_j
Koupím tyto použité nepolámané blinkry...nemáte někdo? prosíííím 6
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 29.11.2011 13:33:19
11:51:51
27.11.2011
j_j
-> radar75: uvidíš sám...s těmi blinkry je práce, což by mi nevadilo,ale jak už jsem psal - neseděly mi do nich krytky a guma pod blinkr nepěkně přečuhovala - možná budeš mít líp padnoucí a bez problémů. Já si nechám pokovit staré originály...6
14:01:10
26.11.2011
vojta99
Krása6
22:55:12
25.11.2011
radar75
j_j máš pekné autíčko vidím že MB berieš vážne ale čo si ma nepotešil, je to že Ježiško mi dodal céčka a slzy pod smerovky od OB autodíly a preto asi už len trpnem čo bude. Asi to bude len na originále a nie na letnom spotrebáku 8
07:50:24
25.11.2011
Jozka
-> j_j: 3

-> PAV-PO: To divný kulatý jsem právě myslel, že je ta matka - po zvětšení je jasný, že není.. Teď to připomíná odlomenej kus kloubu antény k rádiu.

S tou kočkou zajímavý.. A jak je to třeba se Španělskem? Neb tady se říká "Je to pro mě španělská vesnice", a v angličtině překvapivě ale prozíravě "Its Greece for me"..4
18:46:07
24.11.2011
PAV-PO
Maticku nevidim, ale zarovku, nejaky klicek a hlavne prachovku od nejakeho prasatka. Jestli je od brzdove kapaliny tak to je svinstvo. To kulate s dirkou uprostred nevim. Dam se podat. - Tady se rika dat jazyk kocce. (Je donne la langue au chat)
14:32:08
24.11.2011
j_j
08:17:18
24.11.2011
Jozka
-> j_j: / -> PAV-PO: To je dobrej quizzz3. Já bych řekl ještě ventilky v originál balení a matička ke stěračům..
20:30:18
23.11.2011
PAV-PO
-> j_j: Je tam urcite tesneni od benzinove pumpy a rekl bych plastik z vnitrni lampicky. A to kulate ze by vnitrek do pumpy?
18:55:52
23.11.2011
j_j
vy jste mě tak zblbli, že jsem musel vypátrat co jsem v létě 2009 na tý sedačce měl 4
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 23.11.2011 18:55:52
13:14:35
23.11.2011
PAV-PO
-> Jozka: Nemohl jsem pozorovat tak dlouho. Auto se stehovalo k jinemu majiteli.
08:01:45
23.11.2011
Jozka
-> PAV-PO: 6 Na tom standarním sedáku jsem měl jednou týden položenej ocelovej disk z práškovny.. Otisk posléze zmizelo.. asi tak za šest let..
Extreme Tyres