-> PAV-PO: myslel jsem to v nadsázce a ty to víš na spartaka s řazením na podlaze jsem jednomu pánovi prodával zadní lampy - měl takovou bílou našedlou barvu. Založ kartu prosím. -> U-Geen: díky, spíš časem přispěju a založim tu galerii.
PS : na fotce kubánská felina (fotila ségra, rok 2009)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
23:52:25
10.07.2011
10.07.2011
U-Geen
-> j_j: galerie jsou i tady a pokud napises me, pripadne moderatorovi, neni problem ji zalozit (pokud jsi neprispel na chod)
21:48:09
10.07.2011
10.07.2011
PAV-PO
-> j_j: neni nad skromnost, a co se Spartaka cili Skody 440 tyce tak je to taky parada. Dal bych si klidne rict r.v. 56 s razenim na podlaze. Kazdy mame svoje predstavy o nejkrasnejsim aute. Pro nekoho je to eMBecko, pro nekoho Spartak, nebo Tatra 603. Lepsi by bylo spolu vychazet bez vasni a rozporu a pomahat si vzajemnymi radami v udrzovani nasich milacku. Koupe auta je vzdy jedine emocionalni a temer nikdy racionalni zalezitost. Kdyby si clovek opravdu poctive spocital co do tech plechovejch bestii nastrka penez, tak by radeji chodil pesky.
18:41:05
10.07.2011
10.07.2011
j_j
-> doking: tak tam už jsou tlachy...tady je 32 stran kvalitního textu, kde se řešej důležitý věci o MB a ne kravinky toho si všimni
17:30:49
10.07.2011
10.07.2011
doking
-> j_j: jen 32 a co některé diskuse,kde je přes 160 stránek :-D
17:01:27
10.07.2011
10.07.2011
j_j
-> PAV-PO: Pavle kdyby mě svejma kecema nenaštvali na webu spartaky.cz kde tvrdili jak je spartak nejlepší na světě,tak tam jsem měl galerii, kde byla například octávia v bagdádu u mešity nebo čs. výstava techniky v roce 1959 v Iráku - založím asi galerii na rajčeti, možná jsem to dával i sem do diskuze,ale kdo má pročítat 32 stran
23:33:07
09.07.2011
09.07.2011
PAV-PO
Ta cernobila fotka dedy s Wartanem je nadherna. Ja si stahuju vsechno co je cernobile - diky timto vsem priznivcum. Je to ale pouze pro me soukrome ucely a maximalne se zde trochu pochlubit. Kdyz se tak na Wartburgy divam jejich tvary stareho a noveho jsou vlastne trochu parallelou eMBecek a stovek. Take nejdrive zakulacene a pak hranate. Vyhodu ale meli ze motor byl vepredu a karosari tim meli vetsi pole pusobnosti.
23:28:19
09.07.2011
09.07.2011
PAV-PO
-> j_j: Zatim jsem se nesetkal s nikym kdo by ho za ty dva dny poznal. Ale jak jiz jsem ti psal, seznamil jsem se pred nedavnem s clovekem ktery pracoval pro mistniho dovozce Skodovek v letech eMBecek. Rikal mi ze se jich prodalo zhruba 200 za rok. Nic blizsiho jsem zatim nevypatral. Co se tech blinkru tyce tak mas mozna pravdu, protoze v te hromade dilu co k autu byly jsem nasel 2 ale nepouzitelne vzhledem k jejich stavu. Soucasne si pamatuji ze zde probehla na toto tema diskuse a bylo receno ze se to pozna podle pruchodky pro kabel. Budu muset hodit oko zda tam je ci ne.
23:13:51
09.07.2011
09.07.2011
Brabi1987
-> j_j: už je to bez náprav?
22:47:00
09.07.2011
09.07.2011
j_j
-> PAV-PO: každé auto modelu 1968 mělo oranžové blinkry v předních blatníkách, četl jsem to a i pan Tuček to někde zminoval - veřme tedy tomu. Ty blinkry máš u mě. To se zmákne, poznává někdo co to je za auto? ono se i do švýcar embé vyvážely
22:40:43
09.07.2011
09.07.2011
PAV-PO
-> j_j: Ale jo. Je to sice pekny, ale co me trochu vadi ze na mem uz sundali bocni svetylka a blinkry na blatniky davali jen kdyz je napadlo. Ja tudiz nemam nic. Kdyz tak na to koukam, tak mi pripada trochu ochuzeny. Myslim ze tam neco loupnu at uz to rocniku odpovida nebo ne. Jinak uz jsem s nim od ctvrtka najel asi 70 km a konstatuji ze zde budi zajem. Jen jsem zvedav jak urednimu simlovi budu vysvetlovat ze poprve bylo uvedeno do provozu 20.12.1967, ale vyrobeno bylo v roce 1968.
22:49:22
08.07.2011
08.07.2011
j_j
-> PAV-PO: máš pravdu. já jsem ale "ouchylnej" na rok 1967 a 1968 tehdá byla taková pěkná unifikace a barvy ještě hrály - v roce 1969 embéčko už "kilovatělo" (nic proti kilům, mám ho taky)
22:47:02
08.07.2011
08.07.2011
PAV-PO
-> j_j: Ma to ale take svoji eleganci a propracovani melo vice fantazie.
16:08:37
08.07.2011
08.07.2011
j_j
máte pravdu je to na 1969 de Luxku - jsem rád, že ste mi to potvrdili....interiéry 69 se mi už moc nelíběj - černá koženka - žádná invence :)
00:22:17
08.07.2011
08.07.2011
PAV-PO
-> saskyn2: Pekne, nikdy jsem nevidel. Madlo na dverich je stovkove, patrne je jiz zacali pouzivat na eMBecka.
23:38:51
07.07.2011
07.07.2011
saskyn2
Ty samé tapecy mam doma, je to origo deluxečko rok 1969
21:32:17
07.07.2011
07.07.2011
PAV-PO
-> j_j: Podle mého ne originaly, ale delane calounikem