MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

11:31:13
05.02.2011
j_j
tak jsem sem hodil tabulku,základních modelů embéček - znalci mohou namítat, že "přece široký sloupek byl v prototypu už v roce 1967" nebo "model 1968 se prodával už na konci roku 1967",ale tabulka slouží jen pro rámocovou orientaci , protože jak jsem se přesvědčil v diskuzi tak ani lidi co měli MB občas nevěděli kdy přišel široký sloupek a podobně 6
16:10:03
02.02.2011
kenny89
Maš ješte nejaky ty veci na vyměnu ? co shaníš na mbčko?
14:05:42
31.01.2011
j_j
A tady nějaký ten nákup, poloosy (700+P), kryt lampy(100), obroučky(200), znak(100),ten je ale pokroucený,takže se hodí akorát znáček a nápis škoda.
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 31.01.2011 14:05:42
14:01:57
31.01.2011
j_j
Pokud někdo chcete věci na starší škodovky tak jsou na výměnu.
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 31.01.2011 14:01:57
14:00:46
31.01.2011
j_j
Š 1000 MBX (Automobil 1967)
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 31.01.2011 14:00:46
19:29:14
25.01.2011
j_j
-> PAV-PO: Tak to je fajn,že už máš něco vyčíhlýho. Chatu mám u Lovosic,takže taky v Ústeckém kraji. Asi budeš shánět něco, co nebude potřebovat renovaci vid? Každopádně až se něco povede,tak dej vědět - ted ty ceny šly docela nahoru,ale po vesnicích ještě musí něco být 6
19:10:09
25.01.2011
PAV-PO
Ahoj j_j, rad bych rok 66/67 1000 i de luxe. Model jako mas ty. Dal jsem si inzerat a v CZ mi pomaha shanet svara. Sehnal neco u Usti a koncem unora bych se na to snad mel podivat.
15:30:40
25.01.2011
j_j
-> Bukaj: k dokonalé rozborce asi pak patří ještě vyražení vnitřku těla karburátoru "jemně" kladivem vid?
15:28:50
25.01.2011
j_j
-> PAV-PO: Tak to je supr ! Věc se má tak, že jsem v květnu roku 2009 koupil tohle auto, které mám na chatě a pomalu ho rozebírám. Mezitím jsem na něj nakoupil spoustu věcí, takže ted již beru věci, které jsou za dobré ceny a v létě se zase chystám auto začít rozebírat. Chata a dům je výhodou,nedovedu si představit bydlet v bytě a tohle provozovat. V budoucnu bych chtěl ještě jedno MB na díly nebo pěknou stovku,ale na to netlačím,protože bych chtěl mít tohle jedno auto a o to se starat a jezdit s ním (zkrátka,aby žilo a nestálo zaprášené v nějaké sbírce). Jinak do Švýcarska se myslím montovala embéčka s horským převodem. Jaký typ/rok embéčka by se ti líbil?
14:05:59
25.01.2011
PAV-PO
Ahoj j_j, presunul jsem se radeji sem, abych zbytecne nejitril city nekterych... myslim ze tve prispevky mi jsou blizsi, nez nekterych ostatnich a hlavne tvoje eMBecko je mi velice sympaticke. Jak jsi pokrocil s pracemi?
16:05:59
21.01.2011
j_j
Š 1000 MB (1969) měl jí kámoš,ted je někde u Reichenbergu 6
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 21.01.2011 16:05:59
22:00:10
20.01.2011
j_j
-> Bukaj: céčka jsou původní,ale byly hrozný (prodal jsem je za 300,- na aukru)- ale to hlavní čili úchyty jsou stále na autě - když se podíváš do sekce "články" tak tam jakuza tyto úchyty pěkně změřil a je tam k článku i plodná diskuze 6

PS : zapomněl jsem samozřejmě dodat to nejdůležitější a to,že auto mám na chatě a nemám možnost momentálně tyto úchyty změřit (jen prostřední - hlavní - úchyty bych tady někde mít měl)
upraveno 1x, naposled 20.01.2011 22:01:39
18:58:27
20.01.2011
Bukaj
Ahoj, klapka karburátoru jde ven lehce po vyšroubování těch dvou šroubků.

Ty jsou ale zanýtované, tudíž je potřeba docela síla, dobře opřený karbec a hlavně kvalitní a ostrý šroubovák, jinak se ožvejkaj a konec. Občas ty šroubky jsou i zarezlé.

Jinak je potom při sborce dobré dát nové šroubky a nějak je zanýtovat (nevím, jak se to dělá profesionálně, moc přístup k tomu není8 ).

Jinak jsem se chtěl ještě optat - koukám, že na autě máš ještě původní Cčka na předních blatnících - máš tam i jejich úchyty? Alespoň jeden od každého bych potřeboval, abych je mohl nechat vyrobit dle nějaké předlohy...
upraveno 1x, naposled 20.01.2011 19:01:50
23:16:11
18.01.2011
j_j
mamka a naše eMko (1983nebo1984) v Anglii v roce 1991, sloužilo věrně až do roku 2000(jako hlavní auto do r. 1994 - koupen Ford Mondeo 2 litr,což bylo v roce 1994 dělo jako sviň-máme ho dodnes), kdy nastoupila éra fábie 1,4,což je taky držák. 6
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 18.01.2011 23:16:11
21:02:02
14.01.2011
j_j
Extreme Tyres