
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pořízeno v dubnu 1997 s TP pro 1965, v.číslo 084 137, motor 121 626. V podstatě to byl skelet s P nápravou, převodovkou, P+Z oknem a zadními dveřmi, levá polovina vyvařená, k tomu papíry, celkem za 6000.
Původní záměr bylo zabavit se po večerech na montáži a udělat (spíš padělat) originál stav. Měl jsem i střechu s žebrem a úzkým sloupkem na výměnu.
Po několika veselých km na laně pytláckými stezkami (skoro to nebrzdilo) a umístění na dílně jsem postupně zjistil, že a) karosérie, sešitá v Kvasinech jako ND a měněná nejspíš profesionálně v r. 81 je až na podběhy "stovka" , b) rozdělaná oprava byla dost horká jehla (základní nátěr přímo na rez, šikmo navařený práh.., c) a nejhorší nakonec - stařeček, na kterýho byl psán TP, nebyl k nalezení.
Protože skelet byl docela slušný, rozhodl jsem se využít zbytky ze zbrkle vyšrotované Š110LS a taky realizovat pár "vylepšení", který jsem měl v hlavě a hlavně pořídil odpovídající identitu pro druhé pololetí roku 1968.
Oprava skeletu trvala asi 5 let (s pauzama délky 3 až 6 měsíců), lak zrál pak skoro rok, nastrojování 4 roky a ještě není hotovo. Mezitím trojí stěhování, dvojí změna zaměstnání, jedna povodeň..
Nějaký zvláštnosti.. el.instalace vznikla zkřížením MB, 110LS, 110R a pár nápadů, budíky jsou většinou 110R, obroušený, stříklý a po nalepení jednotlivých symbolů (čárku po čárce) opatřený bezbarvým lakem, P náprava 110LS, převodovka Š105, chladič oleje, sedadla 110LS polohovací, hodiny T72, motor 110L a posléze 110LS pošlechtěný, lak Ford Mondeo (jsou v tom takový stříbrný šupinky, ale ještě jsem to neumyl)
... a to pod tím nárazníkem byly fanfáry PAL, byla to první věc, co na autě fungovala. To byl pocit! Nicméně vyžadovaly ladění a byly vystřídány sadou ze soudobé Octavie - který měly i její životnost, takže po pár houknutích aktuálně pár od Fiamm.
Dopadlo to jak to dopadlo, leckde jsem improvizoval, dělal kompromisy a něco naštěstí úplně vypustil (např. úpravu pro 5q). Plány postupně plněny (dát Metazy místo Meteorů, taky motor 110LS, kterej má do MB správný číslo), ale pořád ještě není nedotvořeno úplně vše.
Díky za reakce věsměs kladné, přitom jsem si uvědomil, že bych měl poděkovat těm, kteří vypomohli byť jen drobnostma. Ale nejdou vyjmenovat, řekl bych, že jich bylo tak kolem 30ti... (Mário, ten voltmetr přestal voltmetrovat!)
2009-04-14: A při prvním jarním výletu tachometr tachometrovat. Přes asi dvacatero nasazení náhonu do budíku je tam zčistajasna permoník a buší do rafičky!
2009-08-24: Bohužel zase nic moc.. Auto se sice líbí, ale místo plánovaného čalounění dveří, přemístění houkaček apod. jsem pouze nasadil dárek od kolegy - opěrky P sedadel, namísto taktéž plánované výroby opěradel s opěrkami výsuvnými. Další foto je odpověď na čísi dotaz..
2015-12-02 Se tu nic nedělo..
Původní záměr bylo zabavit se po večerech na montáži a udělat (spíš padělat) originál stav. Měl jsem i střechu s žebrem a úzkým sloupkem na výměnu.
Po několika veselých km na laně pytláckými stezkami (skoro to nebrzdilo) a umístění na dílně jsem postupně zjistil, že a) karosérie, sešitá v Kvasinech jako ND a měněná nejspíš profesionálně v r. 81 je až na podběhy "stovka" , b) rozdělaná oprava byla dost horká jehla (základní nátěr přímo na rez, šikmo navařený práh.., c) a nejhorší nakonec - stařeček, na kterýho byl psán TP, nebyl k nalezení.
Protože skelet byl docela slušný, rozhodl jsem se využít zbytky ze zbrkle vyšrotované Š110LS a taky realizovat pár "vylepšení", který jsem měl v hlavě a hlavně pořídil odpovídající identitu pro druhé pololetí roku 1968.
Oprava skeletu trvala asi 5 let (s pauzama délky 3 až 6 měsíců), lak zrál pak skoro rok, nastrojování 4 roky a ještě není hotovo. Mezitím trojí stěhování, dvojí změna zaměstnání, jedna povodeň..
Nějaký zvláštnosti.. el.instalace vznikla zkřížením MB, 110LS, 110R a pár nápadů, budíky jsou většinou 110R, obroušený, stříklý a po nalepení jednotlivých symbolů (čárku po čárce) opatřený bezbarvým lakem, P náprava 110LS, převodovka Š105, chladič oleje, sedadla 110LS polohovací, hodiny T72, motor 110L a posléze 110LS pošlechtěný, lak Ford Mondeo (jsou v tom takový stříbrný šupinky, ale ještě jsem to neumyl)
... a to pod tím nárazníkem byly fanfáry PAL, byla to první věc, co na autě fungovala. To byl pocit! Nicméně vyžadovaly ladění a byly vystřídány sadou ze soudobé Octavie - který měly i její životnost, takže po pár houknutích aktuálně pár od Fiamm.
Dopadlo to jak to dopadlo, leckde jsem improvizoval, dělal kompromisy a něco naštěstí úplně vypustil (např. úpravu pro 5q). Plány postupně plněny (dát Metazy místo Meteorů, taky motor 110LS, kterej má do MB správný číslo), ale pořád ještě není nedotvořeno úplně vše.
Díky za reakce věsměs kladné, přitom jsem si uvědomil, že bych měl poděkovat těm, kteří vypomohli byť jen drobnostma. Ale nejdou vyjmenovat, řekl bych, že jich bylo tak kolem 30ti... (Mário, ten voltmetr přestal voltmetrovat!)
2009-04-14: A při prvním jarním výletu tachometr tachometrovat. Přes asi dvacatero nasazení náhonu do budíku je tam zčistajasna permoník a buší do rafičky!
2009-08-24: Bohužel zase nic moc.. Auto se sice líbí, ale místo plánovaného čalounění dveří, přemístění houkaček apod. jsem pouze nasadil dárek od kolegy - opěrky P sedadel, namísto taktéž plánované výroby opěradel s opěrkami výsuvnými. Další foto je odpověď na čísi dotaz..
2015-12-02 Se tu nic nedělo..
Jožka MBB - komentáře:
-> Bukaj 10.03.24 20:16:05: Bilo bi fajn, kdibi ze povedl jeden pár těch největšých pro dvojkarburacy, mohl bi ze během zesóni zejýt z GO motoru.. ale kdiž ne, tak ze to taki nepo..re.

Jynak jak jzy na tom z potřebou karburátorů?
Ta bedínka z těmy Tvímy je až dole a ještě jzem ze k ný nepropracoval - a už teď vým, že roshodně neztyhnu do jara všechni sakáski, co tu mám...
Tak jeztly mám přednoztně udělat azpoň něco, nebo to je s kategorye v jyném tématu popzaních projektů...?
Ta bedínka z těmy Tvímy je až dole a ještě jzem ze k ný nepropracoval - a už teď vým, že roshodně neztyhnu do jara všechni sakáski, co tu mám...

Tak jeztly mám přednoztně udělat azpoň něco, nebo to je s kategorye v jyném tématu popzaních projektů...?

-> Joska: Jo, ti šroubi na sadných zvětlech zy pamatuju 

-> Bukaj 10.03.24 08:47:57: Jo, dobově ze na "zéryovích" MB upraveních na sávodi a zoutěže, kdiž bilo zejmutý těch "botek" povolení, vratoví šroubi použývali z oblybou..
Na F to uvážým, to je zéryovějšý, tadi ale nechám, jak je - ymbuzů neresovejch všech velykoztý už je na něm mraki a to dokonce y svenka (sadný lampi).
Na F to uvážým, to je zéryovějšý, tadi ale nechám, jak je - ymbuzů neresovejch všech velykoztý už je na něm mraki a to dokonce y svenka (sadný lampi).

-> Joska: do toho šeztyhranu vzadyt (nebo nalepyt) nějaké dobové odraski (se šroubů na ZPS) nebo tak něco...? Nebo proztrĝyt šroub s druhé ztrani a svenĝý usavřenou matycy?
Nejĝyztšý a nejdobovějšý bi azy bili "vraťáki" (dnezka ze dělajý y neres)
Nejĝyztšý a nejdobovějšý bi azy bili "vraťáki" (dnezka ze dělajý y neres)

-> Eydi: tak jo.. 

-> Joska: No ale ztejně, ymbuz šroubi na lytra. Fuj, ztiď ze! 

-> Eydi:
.. ale až po hodně sralé úvase - tihle podložki jzem okoukl na hyztoryk ralli v 1. půly devadezátek..


-> Joska: Ti zez dal na ceztu tunera? 

-> Péďa17: Zyz any nykdi neztěžoval.. Ale s lýzki my padaj kyla alergenů a syma jak zvyňa přytom
Blbá kombynace..

-> Joska: Us me ta syma taki ztve.radzy mam jaro a leto ykdis jzem alergyk,tak jaro as podsym je pro me hodne kruti.
-> j_j 03.03.23 10:18:15: Trefylz.. dokonce jzem už měl přypravenou kdizy y zadu boĝných oken - ale než jzem dovibral sadný, zmetl úmizl žyvota běh..
-> Bukaj: Pravdu máš.. ještě jzme any neporasyly jabloň. Ale na druhou ztranu už je úĝet sa topený sbiteĝně vizokej a ta syma-nesyma taki nějaká dlouhá..

-> Bukaj: Pravdu máš.. ještě jzme any neporasyly jabloň. Ale na druhou ztranu už je úĝet sa topený sbiteĝně vizokej a ta syma-nesyma taki nějaká dlouhá..

zuper ztroj, co ještě nechat satmavyt sadný okno a zkla ? :)
-> T: Už vĝera zvýtylo pěkně, ale ne dlouho, dnezka vidrželo celej den..
-> Eydi: Ale ne ranný..
Y kdiž ptáĝkové taki bily (ĝápy??), jen letěly o chvýlku dřýv, než jzem saztavyl. To už bi bila echt momentka..
-> Eydi: Ale ne ranný..

-> Joska: Ti jzy ale jarný ptáĝe.
-> Jozka 02.03.23 20:03:51: je pravda, že zy o to poĝazý řýkalo 
