skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
20:51:43
17.02.2008
17.02.2008
Fifa
-> zillo.sk: Já jsem přizpůsoboval TRUBICKY ze Š120 a tahal je vnitřkem auta. Dají se použít. Ještě lepší je si je udělat na míru. Tahkle mám udělané jen dvě trubky k posilovači, protože jsem ho dodělával až později. Nejřív tam byli brzdy ze Š 100. viz www.skoda110r.cz/article.
php?id=465
10:37:58
17.02.2008
17.02.2008
zillo.sk
-> Fifa: mozem ta este o nieco poziadat ??? ze ake hadicky tam pasuju (dlzka) ci zo 120 alebo tam mam zohnat nieco ine diik
14:32:07
12.02.2008
12.02.2008
zillo.sk
-> Fifa: jasne ja len ci sa tam nebude muset este nieco prerabat lebo co mal kamos na tisicovke tak to mal divno robene ze mu to opieralo o podlahu a preto sa vypytujem o vetkom moznom, ze ako by to bolo najlepsie
23:48:37
11.02.2008
11.02.2008
Fifa
-> zillo.sk: Pedaly chodi k dorazum na kozole tak ja maji a nikde se neopírají. Asi jsem to delal proto aby to nefugovalo...
14:48:39
11.02.2008
11.02.2008
zillo.sk
-> Fifa: diky moc a pedale sa stlacaju normalne az na doraz ktory je na pedaloch?nie ze mi to bude opierat niekde na podlahu?alebo tak neako
09:54:46
11.02.2008
11.02.2008
Fifa
-> zillo.sk: Nákres bohužel nemám, tehdy jsem měřil nějak vzdálenost od domku přední nápravy na Š120 a aplikoval na MB. Ten rozměr si už bohužel nepamatuju. No a náklon jsem řídil polohou pedálů. Dá se to udělat i tak, že je konzola rovně, pak se ještě upraví pedály. Já je řezat nechtěl proto to mám takto.
17:43:58
09.02.2008
09.02.2008
zillo.sk
cau!! chcel by som ta poprosit ci nemas neaky nakres na ten posilovac, ze ako si to vyrezal....dakujem popredu
21:09:46
19.11.2007
19.11.2007
Fifa
09:17:49
31.10.2007
31.10.2007
Fifa
-> Moje Barunka: Celkem to jde, snažím se stále to vylepšovat.Přes zimu bude vylepšení přední nápravy.
22:30:00
30.10.2007
30.10.2007
Moje Barunka
-> Fifa: Tak to je mazec....super....to jízdní vlastnosti musí být nádhera.
23:01:57
22.10.2007
22.10.2007
Fifa
-> Doyle: Bývalý motex praha klasická repase a přitvrzení jako má např.Havlik. Špatný na tom je to že jeden tlumič v jednom místě při stlačování netlumí,jakoby tam nebyl olej.Na roztažení ok i za jízdy nic není poznat.
21:39:59
22.10.2007
22.10.2007
Doyle
-> Fifa: kdes nechal přitvrzovat a proč byli výsledky rozhořčeníhodné?
20:17:08
21.10.2007
21.10.2007
Fifa
V pátek(19.10.2007) jsem pri zkoušce opět namontovaného topení(teklo v místě kohoutu-použil jsem jiný tmel tak to už snad opravdu bude držet) projel známou a trochu delší trasu a můžu SVĚDOMITĚ říci že auto je na přitvrzených repasích vpředu znatelně tvrdší.
17:32:56
17.10.2007
17.10.2007
Fifa
Přitvrzené repase jsou na autě.Rozdíl je subjektivně těžko rozpoznatelný. Pružiny zůstali. Zdá se mi že předek nerovnosti filtruje lépe.Bohužel mě zlobí foťák tak nevím jestli budou fotky .
16:25:38
14.10.2007
14.10.2007
Fifa
-> jozynek1: vsecko bude jen co cash bude.
08:22:17
14.10.2007
14.10.2007
Jožynek
-> Fifa: pozerám predposledná foto STEEL TRANS firma od nás z Košíc inam moc pekný litrík ešte by to chcelo nejake pekné kolečka
20:31:24
11.10.2007
11.10.2007
Fifa
Také jsem si pořídil přitvrzené repasované tlumiče pro přední nápravu a stihl je změřit v Brně VUT fakultě Strojního inženýrství
u docenta Mazůrka v laboratoři a výsledky jsou přinejmenším rozhořčeníhodné. Pokud dostanu svolení data zveřejnit též se podělím Ještě mám v plánu tam změřit úplně sériove tlumiče Delphi pro porovnání.Jen je vymontovat z vozu..
u docenta Mazůrka v laboratoři a výsledky jsou přinejmenším rozhořčeníhodné. Pokud dostanu svolení data zveřejnit též se podělím Ještě mám v plánu tam změřit úplně sériove tlumiče Delphi pro porovnání.Jen je vymontovat z vozu..
20:26:37
11.10.2007
11.10.2007
Fifa
Před 14ti dny jsem byl měřit výkon na válcové zkušebně v Ustí nad Orlicí na Usteckém autosalonu(zadarmo ) Takže jen co se mi podaří rozumě zdigitalizovat protokoly tak přidám k fotkám.
16:44:15
11.09.2007
11.09.2007
Radůz
-> Fifa: