skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
21:24:42
19.02.2009
19.02.2009
Fifa
-> Vojťas: Díky Pořídil jsem jí v roce 2002 od vás ze Třebové Jinak pěkná užovka, pořádně se o ni starej.
20:47:52
19.02.2009
19.02.2009
Vojťas
Tak to je moc pekny auticko,a skoro ze sousedstvi
19:14:56
25.10.2008
25.10.2008
Fifa
-> hagios: Jediný co mě napadá že bylo špatně je to že byl moc křehký materiál obou těchto věnců. Oba byli nové. Vše ostatní bylo vpořádku. Teď mám lehce jetý věnec a vše je ok.
01:08:15
25.10.2008
25.10.2008
hagios
Á sory už som to tam zbadal, mal si to dobre. Hm, proste nechápem, že sa niečo také môže stať, v živote som v takom rozsahu dodrbaný veniec nevidel
01:05:24
25.10.2008
25.10.2008
hagios
To Fifa: Neviem ako ty, ale ja mám na svojej embéčke na venci zotrvačníku niečo také, ako nábehové hrany na zúbkoch, aby štartér krásne zaskočil do záberu. No na tvojich fotkách nič také nevidím. Nedal si ten veniec opačne?
21:25:09
02.10.2008
02.10.2008
Fifa
Další ukázečka. V současnosti už vše funguje bez problému(ťuk, ťuk, ťuk na dříví). Starší věnec je z "normálního" materiálu a drží.
22:11:04
20.09.2008
20.09.2008
Fifa
Přez léto proběhlo testování a opět se mi povedlo zničit věnec setrvačníku. Takže motor ven, tentokrát už jsem namontil starčí věnec. A dnes jsem vrátil motor. Snad už bude vše funkční.
Taky nemám nějak možnost focení a hlavně mi vypršelo placené členství, takže fotos snad brzy po zaplacení:-)
Taky nemám nějak možnost focení a hlavně mi vypršelo placené členství, takže fotos snad brzy po zaplacení:-)
11:00:14
03.08.2008
03.08.2008
Fifa
Taky jsem konečně při příležitosti nahodil vzad brzdové pancéřované hadice. Taky jsem znovu ošetřil nátěrem Dynolem zadní podběhy,domky pro pružiny a vše co kryje náprava, když už bylo vše venku.
Ještě musím popsat laborování se stertérem.
Na zkoušení startéru mám takovej kus převodovky s dírou,kterou je vidět na pastorek. Každopádně pastorek málo vyjížděl. Zkusil jsem vyndat pastorek a otočit podložku co jej zajišťuje, pokud jsem vysunul pastorek ručne s oddělaným elmg. vyjížděl dostatečně. S elmg. vysouváním málo:-( Zkusil jsem tedy starej 800w startér ze 130 a ten taky vyjíždí nějak málo.. Tak nevim, radši dám starej těžkej a zbývá mi modlení..
Ještě musím popsat laborování se stertérem.
Na zkoušení startéru mám takovej kus převodovky s dírou,kterou je vidět na pastorek. Každopádně pastorek málo vyjížděl. Zkusil jsem vyndat pastorek a otočit podložku co jej zajišťuje, pokud jsem vysunul pastorek ručne s oddělaným elmg. vyjížděl dostatečně. S elmg. vysouváním málo:-( Zkusil jsem tedy starej 800w startér ze 130 a ten taky vyjíždí nějak málo.. Tak nevim, radši dám starej těžkej a zbývá mi modlení..
10:52:15
03.08.2008
03.08.2008
Fifa
Pokročil jsem, v autě je jiná převodovka a táhlo řazení-jednokloub a ještě vyztužen tmelem pro zvýšení přesnosti řazení(teď cítím jak řadící tyč v převodovce chodí a brká mezi táhly), nižší pružiny z 1000MB-ty budu muset časem ještě vyměnit za stejně vysoké ale tužší, no a motor je zpět s novým věncem.
21:07:21
20.07.2008
20.07.2008
havlik
-> Fifa: pohoda
21:04:37
20.07.2008
20.07.2008
Fifa
-> havlik: Však já už to mám tak nějak vymyšlený, dokonce jsem si už dělal papírovej model z kartonu abych věděl jak to bude vypadat a kde bude vadit. Bude to obdoba 1150tkovýho chladiče.
20:55:59
20.07.2008
20.07.2008
havlik
-> Fifa: jo to víme:P ale tak jak sme se bavili dát dopředu menší a vzádu taky nechat menší abys vepředu neměl nějakou obrovkou krávu.
20:55:14
20.07.2008
20.07.2008
Fifa
-> havlik: ted jsem to zapajel krasne;-). ale urcite musim dat chladic vpred. Jenze u me to je vsechno na dlouho
20:14:45
20.07.2008
20.07.2008
havlik
-> Borin: nebo už dá konečně chladič do předu
-> Fifa: že to bys mohl
-> Fifa: že to bys mohl
20:13:41
20.07.2008
20.07.2008
Borin - Král tuzerů
-> Fifa: Snad ten chladič už bude v pohodě...je to pech mít po 2 roky stejnou závadu...