skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
12:14:50
17.02.2014
17.02.2014
Tabi
-> Fifa: Něco vyzkouším a uvidím co mi bude vyhovovat,díky.
22:47:06
16.02.2014
16.02.2014
Fifa
Kdysi jsem psal jak jsou na tom pružiny z Octavie proti serii a tady to je: Tuhost je 290 kg/m, volná délka 273, prům. drátu 13,6; počet závitů 9
Serie má asi 270 kg/m, což je zhruba o 7,5% větší tuhost. Mě hlavně šlo o snížení a tím získání z Vček spíš A vzadu. Na chování zadku to je hodně znát. Drží to o poznání líp. Zatím nevyzkoušeno na okruhu. Snížením předku jsem si zase trochu rozhodil geometrii a objevila se nestabilita předku. Proto teď upravuju nastavení, nelíbilo se mi to. Zároveň s tím probíhá pár úprav. Teď o víkendu jsme za pomoci mého dědy stvořili podložky do těch kilích domků. Přijdou tam pružiny od T2. Rád bych i nové řízení včetně ostrého pastorku.
Serie má asi 270 kg/m, což je zhruba o 7,5% větší tuhost. Mě hlavně šlo o snížení a tím získání z Vček spíš A vzadu. Na chování zadku to je hodně znát. Drží to o poznání líp. Zatím nevyzkoušeno na okruhu. Snížením předku jsem si zase trochu rozhodil geometrii a objevila se nestabilita předku. Proto teď upravuju nastavení, nelíbilo se mi to. Zároveň s tím probíhá pár úprav. Teď o víkendu jsme za pomoci mého dědy stvořili podložky do těch kilích domků. Přijdou tam pružiny od T2. Rád bych i nové řízení včetně ostrého pastorku.
21:44:35
16.02.2014
16.02.2014
Tabi
Chlapy přesměřujte to ke mně,ať to tady Fífovi nazasíráme,dík.
21:38:05
16.02.2014
16.02.2014
m8rinek
-> Jozka: Ona i 16mm ze 120 bude lepší než ta tkanička co má litr...
21:37:13
16.02.2014
16.02.2014
Jozka
-> Tabi: Možná byl míněnej zadní stabilizátor..
21:36:45
16.02.2014
16.02.2014
vhml
-> Tabi 16.02.14 21:35:28: +1mm je úplně k ničemu...
21:35:28
16.02.2014
16.02.2014
Tabi
-> m8rinek: Stabilizátor bude taky,min.+1mm oproto originálu. Jenom potřebuju nastřádat co nejvíce zkušeností od majitelů litrů (nejen),kteří toho už odzkoušeli víc.
-> Luky: Díky,podívám se.
-> Luky: Díky,podívám se.
21:07:07
16.02.2014
16.02.2014
Luky
-> Tabi: pružiny z octavie mám na tisícovce. Výšku vidíš tak jak je na fotkách. Tvrdost - no auto tvrdší je, kolik z toho dělají octáví pružiny si neodhadnu tipovat. Jsou ze silnějšího drátu ale mají víc závitů. Ale za mě je tam klidně dej
21:05:32
16.02.2014
16.02.2014
m8rinek
-> Tabi: Na naklánění si pořiď stabilizátor...
21:02:06
16.02.2014
16.02.2014
Tabi
-> Fifa: Prosím tě,ty už jsi taky vyzkoušel nějaké ty pružiny,mám možnost mít přední pružiny ze staré octávie (na zadek jak to máš nebo si měl) nebo i na užovku přední do r.v. 7/1978+zadní do r.v. 9/1979 včetně tlumičů.Pokud vím,tak pružiny i tlumiče s úžovky jsou o něco tužší.Ale nevím jak moc velký je mezi nima rozdíl.A jaký je prosím tě rozdíl mezi pružinama s litra a octávie?Osobně nepotřebuju podvozek jako na okruhy.Ale přitvrdit to chci určitě,protože nějaké plány na to aby to jelo krapet víc než origo mám,tak se nechci v zatáčkách moc naklánět díky.
22:15:33
21.01.2014
21.01.2014
m8rinek
-> vhml: Jestli on ten kilí excentr nemá větší rozsah...
Není nad to nechat původní nápravu a nahnat to kolama :)))
Není nad to nechat původní nápravu a nahnat to kolama :)))
22:13:14
21.01.2014
21.01.2014
vhml
-> Fifa 21.01.14 20:05:23: jako že jsi nanutil excentr do širokýho ramene? Nestačilo tam dát tvrdej silentblok a jít od toho?
22:09:18
21.01.2014
21.01.2014
Fifa
-> m8rinek: Nastavitelnost, tvrdost. Druhou fází bych se rád opičil po Antonym ale se stejným už upraveným excentrem.Uvidim jak to všechno stihnu.
20:08:10
21.01.2014
21.01.2014
m8rinek
-> Fifa: Copa Tě k tomu vede? Tvrdost?
22:30:25
07.01.2014
07.01.2014
T
-> Fifa: : tak to jsem zvědav na překvapení
19:59:13
07.01.2014
07.01.2014
Fifa
-> T: Úprava nastavení geometrie a ještě jedna věc kterou odhalím až bude hotovo.
19:58:04
07.01.2014
07.01.2014
Fifa
-> minno: To jsou jen gumové podložky aby se tam nevydírala vzpěra kapoty. Málo snížený filtrbox.
12:14:13
07.01.2014
07.01.2014
minno
-> Fifa: na tejto fotke: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../412_2008-03-
13_22-54-35_98.jpg čo to máš hore za diery na filterboxe?