skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
12:42:23
13.04.2014
13.04.2014
mirecek.666
-> Fifa: klidně se stav, ale jsou jetý. Už budou chlaďáky na předku?
12:38:12
13.04.2014
13.04.2014
havlik
-> Fifa: saky dělal to zaplechovaní jako mělo garde
12:36:48
13.04.2014
13.04.2014
Fifa
Existuje vůbec pružné jištění destiček pro rozšířené třmeny? Dělá to někdo ve vetší serii?
12:28:17
13.04.2014
13.04.2014
Fifa
-> m8rinek: myslel jsem ty pruzny krize z dratu.Do rozsirenych trmenu se plechy co jsem tam mel doted nedaji dat.
Miro vidim to na kelly,i kdyz bych se dnes mohl stavit. Mimochodem me taky ceka odvzdusnovani se kterym sis pořádně užil.
Miro vidim to na kelly,i kdyz bych se dnes mohl stavit. Mimochodem me taky ceka odvzdusnovani se kterym sis pořádně užil.
12:07:07
13.04.2014
13.04.2014
m8rinek
-> Fifa: Drátky? Závlačky koupíš ve spojováku a ty pružný kříže koupíš třeba v kelly...
12:02:46
13.04.2014
13.04.2014
mirecek.666
-> Fifa: stačili by ti ty drátky? mám dva doma
špatně jsem to přečet, takže jen "mám dva doma"
špatně jsem to přečet, takže jen "mám dva doma"
11:58:36
13.04.2014
13.04.2014
Fifa
Kde sezenu pojistovaci dratky desticek do 4p trmenu.Vi nekdo?
21:54:39
09.04.2014
09.04.2014
Fifa
Tahle dopadla milá ložiska. Omluvte kvalitu, focení mobilem za špatného světla.
23:22:14
07.04.2014
07.04.2014
Jozka
-> Fifa: No, tak alespoň v tom nejsi/nejsem sám.. zkus hledat něco jinýho, někdy to pomůže..
16:56:13
07.04.2014
07.04.2014
Fifa
-> Jozka: Přesně tak to dopadlo s těmi ložisky Přendal jsem je celý od vazelíny a zabalený na "správný" místo.Ale kam?
14:42:35
07.04.2014
07.04.2014
Jozka
-> Fifa: Já už i fotil, co jsem kam naládoval.. a uklízet, to je to ze všeho nejhorší - to si pak akorát tak pamatuju, kde to bylo předtím, než jsem to přendal jinam "na to správný místo"..
14:34:32
07.04.2014
07.04.2014
Fifa
-> Jozka: Nojo, jak mi skladovací prostory neříkají pana tak mám všude všechno a nikde nic (nikde to co zrovna potřebuju). Taky je toho moc. Stále uklízím ale i tak je to marný. A vyházet něco použitelnýho je tak těžký :-/ Protože perfektně platí zákon, že co dnes vyhodím za měsíc potřebuju..
07:37:22
07.04.2014
07.04.2014
Jozka
-> Fifa: Koukám další zdatná posila pro mnou zamýšlené téma "CO JSTE DNES NENAŠLI"..
00:28:54
07.04.2014
07.04.2014
dragon_cb_cz
-> Fifa: Známe... vždy mám všechno jen ne to co potřebuju
00:21:01
07.04.2014
07.04.2014
Fifa
Hledáním nejen ložisek jsem strávil tak den a bezvýsledně.Jen jsem se divil co všechno mám za díly a ani o tom nevím
00:17:27
07.04.2014
07.04.2014
Fifa
Po víkendu obě zadní ložiska nábojů amputována.Čepy přelapovány a nasazeny rozpěrky třmenů.Levý třmen někde sákne a není to v rozpěrce.Takže práce navíc s hledáním netěsnosti. Naklepané štefty do nábojů.Už jen utáhnout kotouče a najít nová ložiska.Spíš teda sehnaj jiná,protože to bude rychlejší.
22:43:40
18.03.2014
18.03.2014
Eidy
-> Fifa: Jop, i már mikronů nadělá škodu.
21:50:57
18.03.2014
18.03.2014
Fifa
-> Eidy: To jsem věděl už tehdy při nasazování, že to nabyde. Utěšoval jsem se tím, že to není žárovej zinek a přeci galvanika bude mít jen malou vrstvu.Tak jsem se na to i trochu ve spěchu vybodnul a teď sklízím plody. I malá vrstvička stačí, aby byla vůle pryč.
21:40:42
18.03.2014
18.03.2014
Eidy
-> Fifa: Jo, zinkem se zvětší průměr. Já to hezky zbrousil, než jsem to nasadil. Ale to Ty už víš taky a budeš si to pamatovat navždycky.
21:26:19
18.03.2014
18.03.2014
Fifa
Jo a desky jsou Ferodo DS 2500