Tak tohle je moje Škoda 1000 MB z roku 1968, model 69.
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - komentáře:
V porovnání s fotkou 7...
Jsou tam, zabaleny v textilní pásce...
-> Milan 136: Kams ty káble schoval?
-> Milan 136: Pěkně zkulturněna - skoro jí ani nevidno (třeba tam, co na mě civí kabelovej svazek, nemáš nic)..
El.instalace v motorovém prostoru opravena, upravena, zkulturněna...
a vyrval jsem rádio...
zbytečný kabely
lak někdy jindy. teď to potřebuju zprovoznit

-> Milan 136: Máš náběh na fóbii, že i pouhá výměna žárovky může odstartovat kompletní rozborku ? Tož vítej, pár takových se nás tu už vyskytuje..

-> Milan 136: Koukám, z toho bude komplet renovace a celolak.

-> krtik: no, obavam se, abych neskoncil holym skeletem. Ale snad ne:-D
Naprava je venku kvuli osetreni podlahy nad ni a hlavne abych tam mohl dobre natahat novy trubky...
A tak nejak mam rozkuchany cely auto. Dneska jsem zase ladil kabely. Potreboval jsem natahnout draty ke spinaci brzdovych svetel a uz delam po celym aute:-D
-> Milan 136: Tebou popsaný jev bude asi noumání, můžeš být v klidu

.
Co vše máš v plánu udělat při této ,,akci"? Náprava je proč venku?
...ten držák máš fajnově udělaný, na takového ruční práce jsem docela nabuzený

Místo toho, abych to nějak kompletoval, tak je to čím dál víc rozebraný...
Včera jsem do deseti večer revidoval a ladil dodělávanou elektriku, přední náprava je venku-alespoň naladím odklony

-> Eidy: to jo. ale lilo ze mě jako z vola když jsem piloval
Snad to bude brzdit jako auto s posilovačem.
jen váhám, jestli to zapojit křížem jako feldu, nebo předek/zadek
-> Tuner#2: 
-> Milan 136: CNC ruční nástroje občas dokážou divy.
Jinak pěkný. Jsem zvědavej na funkci.