o zkoro 20 let posdějy:
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Houba je škoda 1000mb de luxe. Jak již jméno vozu napovídá, je auto uvnitř měkké a pohodlné, což zajišťují sedadla ze škody 100 a polstrování stropu de luxe a další úpravy potahu palubní desky dveří, atd. Tedy jak jsem již nakousl je auto pohodlné jako houba. A zvenčí je taktéž prohnilé jako houba. Shnilá je toitž úplně, Když jsem například sundával nárazníky a slyšel, jak to v tom křupalo a pak jsem se podíval na úchyt příčky motoru, tak jsem se divil, že mi za jízdy nevypadnul motor. Velice zajímavý pohled byl také na přední nápravu. Udivovalo mne, že je schopná se na mněkkých a při dotyku se rozpadajících podbězích udržet.
Trocha techniky: Houba má motor ze škody 120l a taktéž i převodovku s celkovým převodem 4,22.
Díky naprosto rozštelovanému předstihu má houba maximální rychlost 70km/h a výkon odhaduji, no radši ne.
vepředu je umístěná náprava ze škody 100, takže i s kotoučovýma brzdama(nebo kotoučovými brzdmami?).
Hodnocení brzd: Nic tak špatně brzdícího jsem ještě neřídil, snad jen moji druhou škodu, tu ovšem omlouvá fakt, že nemá pedály. Jako bonus má houba tlakoměr oleje z karosy.
Výměna kol.
Všechna kola na houbě jsou 13ti palcová. tedy ze škody 120l a v dobrém stavu. Rozhodl jsem se tedy, že si je dám na jiné, poněkud méně plesnivé škodovky. Přijdu k houbě slušně pozdravím (nazdar plechovko) a vesele si dám hever pod první přední kolo. Hever jede pomalu na horu, zvedá se stále výš, ale auto je stále na stejné pozici. Hever jaksi navštívil vnitřek prahu. No nic zkusím jiné místo o kus vedle Tam je to o něco lepší. V hororově rychlém čase vyměnňuju kolo a rychle rychle s heverem dolu. První kolo máme za sebou, jdu tedy na zadní. Dám ten hever pod rameno, tam to musí držet. Hever jde na horu a auto kupodivu také. Je nahoře a nic se neděje, jen svěží srpnový vánek vjeje.........Ale nééé, najednou se začne ozývat z karoserie podivné praskání. Hysterycky rychle začnu točit heverem dolu, no naštěstí jsem to stihnul. Zatr sakr, tak přece to nevzdám, už jenom tři kola a je to. Tentokrát jde hever pod tlumič a je to v suchu. Obě zadní kola jdou sundat, bez problémů. Ale ten předek zase. Opatrně heveruju přední kolo a zdá se, že jde všechno jako po másle. Rychle vyměnim kolo a dolu, ale ouha. Houba se naštvala za ten nazdar plechovkáckej pozdrav a řekla si: ty šmejde, já ti dám plechovka, no počkej. Křup, prask, škvík, skrz. A auto bylo na zemi a hever se zase podíval do prahu. Jé, vidim dovnitř a do prahu taky. No za takové ůtvary, co byly vidět uvnitř prahu, by se nemusely stydět ani bozkovské krápníkové jeskyně.
Houbu jsem tedy zul a přežil jsem, obávám se ovšem, že z té zahrady to auto už nikdo nikdy nedostane.
Trocha techniky: Houba má motor ze škody 120l a taktéž i převodovku s celkovým převodem 4,22.
Díky naprosto rozštelovanému předstihu má houba maximální rychlost 70km/h a výkon odhaduji, no radši ne.
vepředu je umístěná náprava ze škody 100, takže i s kotoučovýma brzdama(nebo kotoučovými brzdmami?).
Hodnocení brzd: Nic tak špatně brzdícího jsem ještě neřídil, snad jen moji druhou škodu, tu ovšem omlouvá fakt, že nemá pedály. Jako bonus má houba tlakoměr oleje z karosy.
Výměna kol.
Všechna kola na houbě jsou 13ti palcová. tedy ze škody 120l a v dobrém stavu. Rozhodl jsem se tedy, že si je dám na jiné, poněkud méně plesnivé škodovky. Přijdu k houbě slušně pozdravím (nazdar plechovko) a vesele si dám hever pod první přední kolo. Hever jede pomalu na horu, zvedá se stále výš, ale auto je stále na stejné pozici. Hever jaksi navštívil vnitřek prahu. No nic zkusím jiné místo o kus vedle Tam je to o něco lepší. V hororově rychlém čase vyměnňuju kolo a rychle rychle s heverem dolu. První kolo máme za sebou, jdu tedy na zadní. Dám ten hever pod rameno, tam to musí držet. Hever jde na horu a auto kupodivu také. Je nahoře a nic se neděje, jen svěží srpnový vánek vjeje.........Ale nééé, najednou se začne ozývat z karoserie podivné praskání. Hysterycky rychle začnu točit heverem dolu, no naštěstí jsem to stihnul. Zatr sakr, tak přece to nevzdám, už jenom tři kola a je to. Tentokrát jde hever pod tlumič a je to v suchu. Obě zadní kola jdou sundat, bez problémů. Ale ten předek zase. Opatrně heveruju přední kolo a zdá se, že jde všechno jako po másle. Rychle vyměnim kolo a dolu, ale ouha. Houba se naštvala za ten nazdar plechovkáckej pozdrav a řekla si: ty šmejde, já ti dám plechovka, no počkej. Křup, prask, škvík, skrz. A auto bylo na zemi a hever se zase podíval do prahu. Jé, vidim dovnitř a do prahu taky. No za takové ůtvary, co byly vidět uvnitř prahu, by se nemusely stydět ani bozkovské krápníkové jeskyně.
Houbu jsem tedy zul a přežil jsem, obávám se ovšem, že z té zahrady to auto už nikdo nikdy nedostane.
HOUBA model 69 - komentáře:
-> packa: Tak to pak jo.
Mymochodem, jesdým teď kolem jednoho domu, kde ztojý MBĝko ve ztejní barvě a žlutá ztovka, je to ta tvoje? :-D

-> Myke2051: To je nová barva, nebo nová :D No, proztě tenkrát v tom roce 2006 možná pár let nová, každopádně to někdo dělal doma. Ale fakt to budylo posornozt, kdiž jzem jel, fakt barva dobrá :D Auto ještě je, ale je tak zežraní, fakt brutálně, že to je na dýli. A jak my to ztálo na sahradě, tak my s toho někdo viztřýhal nůžkama na plech snáĝek s blatnýku, to mě fakt mrselo, protože ten blatnýk bil ještě v rámcy možnoztý použytelnej.
Sajýmavá barva. To je orygynál na vívos, nebo měl někdo dobrou náladu v garážy?
A jesdý to vůbec ještě?

-> marek668112: je ve ztádyu přýprav na renovacy

ešte jasdy?

-> Myrek MBG: Co biz to?????? CO?!
-> packa: já bich to znad.....:D :D :D
-> DuryQ: Sachrányt ze to ještě dá, ale je to masec. Zpouzta moc moc vařený.
ta rusovo-fyalova je nohodou cool :) ale kazna to ma azy sa zebou alebo mosno ezte pred zebou drsym palce
Pěkné auto, ale kdo že to má zhnylí podvosek?? Vaše Houba, nebo moje Karyn?? Nazhledanou PANE







Dal jzem sa to krutích 2900. Ale chromi bili zuper a motor jesdyl chvýly v jynim autě a bilo to dělo. (120lz s roku 77, ještě z oztřejšý vaĝkou) Náprava z kotouĝema taki zuper už je v garážy a ĝeká na renovacy. ĝazem zem dám new foto. Už s toho auta zkoro nyc nesbilo.
omg kolyk zy sa to dal? to je resave jezte vyc nes muj rapyd kdis zem zy ho pryves
je to sajymaví ztroj ale zkoda tí korose...


to tye najnovšye MB-ĝki majú ztrechu bes žraloka a C ztlpyk maju velkí ako na 100-veĝke
-> packa: mi jzme celkem klydni jen vetev plazyla se jzou veteranzki :-)))))
Přýště vám ukážu foto s víměni kol, aneb pouĝený a pevnozty a tuhozty korose.
Přátelé klyd ti snaĝki jzou pouse převosný, nykolyv veteránzké, dávajý ze na auta bes papýrů atd. Měl jzem je půjĝené, neboť zkuteĝné snaĝki jzou v deposytu. Bohužel neprošlo to technyckou, což nechápu. Vídechi v bocých jzou opravdu pouse pro okrazu. Kaztle je škoda 1000mb, nykolyv 100, jak ze někdo ptal.
-> kadel: dyki sa ozvetu :-)))