Zralouš / 1100MBX Zralouš / 1100MBX

komentáře | popis | fotky | zralous | 30.09.19 20:14 | 182x v oblíbených
Říjen 2005

Po ročním shánění jsem ji objevil 1100MBX !



21. série

Vyrobena 17.3.1969

Prodána 26.3.1969

Originál barva 8220 červeň rubínová



Motor originál, tachometrových 70tkm



v roce 1981 provedena odborná odporná GO, šíleným způsobem vyměněny práhy a přestříkána na nehezkou zelenou.

Původní barva je tmavá červená 8220, kterou bych jí rád vrátil.









Tady tak trochu renovační deník:



06/08 - demontáž a rozebrání motoru. To prapodivné bláto, které jsem z toho vypustil se už ani nedá nazvat olejem. Zaráží mě, že jsem jej ještě před vyndáním z auta nastartoval. Na obrázcích už je motor skoro jak novej:-) S původním stavem nesrovnatelné.

27.4.09 Motor odvezen na go

5.5.09 Zrepasovaná převodka řízení. Nový šnek,matice, ložiska. Přetěsnění.

18.5.09 Repas dynama. Nová ložiska, uhlíky.

29.5.09 Přivezen zgenerálkovaný motor, původní zůstal jen blok:-) Teď ho ještě kosmeticky doladit..

8.8.09 Odstrojení karoserie, přípraveno na vyvaření. Prvotní pocit, že karoserie je až na podlahu téměř zdravá je nenávratně pryč. Nutná výměna všech podběhů, obou podlah kufru, mostu nápravy a samozřejmě podlahy karoserie.

7.7.11 Kastle je konečně u šikuly klempíře.. a konej mistře svoje dílo:-)

3.11.13 Hotová výměna všech podběhů, podlahy, vnitřních prahů, mostu nápravy, podlah zav. prostoru.

27.12.13 Hotová opava z. blatníků, spasovány dveře, čela a kapoty. Připraveno pro lakování.

30.1.14 Karoserie je u lakýrníka.

1.5.14 Započata GO přední nápravy.

25.7.14 Zrenovované mechanizmy stahování oken, hotová přední náprava.

16.11.14 Pustil jsem se do brzdo spojky, přebroušení a vyleštění brzdového a spojkového válce, vyčištění nádobky, výměna gumiček a těsnění.

2.12.14 Osazení zrenovované nádrže (Nový plovák, těsnění, hadice, motex..), připravena pro montáž.

12.12.14 Karoserie je po laku.

15.12.14 Dokončení GO komponentů poloos, podélných ramen a zadních brzd.

26.12.14 Motor osazen komponenty, připraven pro montáž do auta.

27.12.14 Repas chladiče. Je to ten správný s měděným voštím:-)

30.12.14 Spojková, palivová a brzdové trubky obroušeny, nalakovány bezbarvým lakem, připraveny k montáži

11.1.15 Vyčištění a vyleštění nerezových sloupků stahování oken a osazení sametkami.

16.1.15 Kompletace klik dveří

26.1.15 Výroba L+P plechové kolejnice stahování okna dveří - od originálu k nepoznání:)

22.2.15 Montáž linet předních stahovacích oken

24.2.15 Výroba a osazení sametek "B" sloupků (původní se dochovaly vždy jen z jedné strany), montáž těsnicích profilů

1.4.15 Renovace disků kol, nové duše a zánovní Chemlony i na rezervu:)

25.5.15 Karoserie na nápravách s motorem konečně doma

29.11.15 Montáž lišt střechy a blatníků, klapačky, zapojení a osazení předních světel. Plastové lišty, nápisy a blinkry a z. lampy u lakýrníka - bude nástřik bezbarvým lakem s UV filtrem.

6.12.15 Montáž mřížky zadního čela, mřížky blatníků, lišty přední kapoty, těsnění zavazadlového prostoru

7.12.15 Kompletace ventilátoru topení, osazení spojovací manžetou a spojovacím tubusem

8.12.15 Zapojení elektroinstalace motorového prostoru a zadních světel

9.12.15 Částečné zapojení elektroinstalace přístrojové desky

10.12.15 Lakované díly jsou zpět, montáž nápisu š-kod-a krytu rezervy

19.12.15 Dnes dozapojena elektroinstalace, Montáž zadních světel.

21.12.15 Rozborka motorku stěrače, započata go. vyměření otvorů pro blinkry( pěknej vojeb teda:))

26.12.15. Kompletace a montáž motorku stěračů. Rozborka a sborka proběhla snad 8x, zpětné nýtování statorového vynutí byl opravdový porod!! Kompletace palivového vedení.

28.12.15 Rozměření a vyvrtání děr pravého blinkru, montáž zemnicího pásku a plusového kabelu baterie.

13.1.16 Montáž stabilizátoru přední nápravy (konečně dorazily poslední držáky z lakovny), Výroba replik držáků Fanfar podle Podle Jožkovo originálu, montáž rozvodu topení pod palubní deskou.

15.1.16 Výroba a montáž repliky nýtu vzpěry zadní kapoty, osazení štítků zadní kapoty

27.1.16 Sedadla, výplně dveří i zadních bočnic odvezeny k čalouníkovi.

28.1.16 Renovace palubní desky. Mám z ní opravdu radost, od originálu opravdu k nerozeznání.

30.1.16 Vyleštění, osazení znakem a montáž lišty levého předního blatníků.

11.2.16 Správná olejová vana očištěna a zušlechtěna bezbarvým komaxitem.

12.2.16 Vylazení zadních stahovacích okének k dokonalosti, teď už tam nepoteče:), osazení sametkami.

13.2.16 Nalití motorového i převodového oleje, základní nastavení rozdělovače, příprava na 1. start.

14.2.16 První start. Po prvním neúspěšném pokusu (rozdělovač otočen o 180°) přehození kabelů na víčku rozdělovače a při pokusu 2. chytla prakticky na otočení:-D

7.4.16 Přetočení na rozdělovače na rozvodech do správné polohy, prohozeny kabely a nastavení předstihu na 5°. Spasování, svrtání a olakování držáků zástěrek. Namontován provizorní filtrbox na krátký filtr - ten správný stále k nesehnání:(

8.4.16 Dolazení motorového prostoru a zadní části podvozku k naprosté spokojenosti, natažení bowdenů ovládání klapky motoru topení a rolety chladiče.

9.4. Dodělání prostoru pro cestující, připraveno do Lakovny na drobnou retuš před čalouněním.

30.5.16 Montáž zástěrek, zadního nárazníku (po 2 letech se mi vrátil z chromu) a zadní mlhovky.

Auto u lakýrníka na dolazení drobných vad laku před montáží čalounění.

6.5.16 Auto vyzvednuto z lakovny, bohužel poslední zástřiky pouze v plniči. Ta správná barva bohužel dorazila až dnes, takže zbytek až po čalounění. Interiér však dolazen ke spokojenosti. Převezeno na čalounění.. Začíná se poslední etapa:)

Náš Jakub odzkoušel originál B5 pana majitele, komu z nás se to poštěstí..?

9.5.16 Dorazily nachromované díly fanfárek, může se začít kompletovat.

11.8. Fanfáry komplet, připravena i ručka ve správné barvě. Na interiéru se stále pracuje.

3.1.17 Auto bude koncem ledna připraveno k odvozu od čalouníka, snad bude výsledek dle očekávání...

11.2.17 Tak jsme z čalounění doma. Převládá spokojenost, ale na detailech se bude muset ještě zapracovat.

16.4.17 Opraveny 3 bolavá místa na laku. Pan lakmajstr se s tím popral náramně, i takhle bych byl spokojen ale v neděli se bude ještě zalešťovat:-)

23.4.17 Finální zaleštění opravených míst i celé karoserie... spokojenost:-) Auto se stěhuje do Švýcarska, tady to snad konečně dorazím!!

25.4.17 Montáž nalévacího hrdla palivové nádrže, tentoktát už s úspěchem, lak to přežil!!!

Dělám na interiéru... gumové koberce tunelu na místě

3.5. Doskládány pravé dveře, už chybí jen tapecírunk.

4.5. A dnes i ty levé.

13.5. Fanfárky na místě a dokonce i troubí!!!

16.5.17 Dnes počalouněno plato pod zadními sedadly. Mám radost, jak se mi to povedlo:-)

29.5.17 Dokončena přístrojovka, přepínače pro blinkry a světla funkční a na svých místech. Už jen sehnat pěkný volant:-/

7.6.17 Nalepeno čalounění l. př. podběhu, zasklená lz větračka

8.6.17 Nalepen p.př. podběh, zasklena pz větračka, pracuje se na prostoru za z. sedadly

9.6.17 Plato nad baterkou a pod sedadly hotovo, nandány obě z. bočnice, zkušebně nahozeny opěráky.

13.6.17 Sedadla v autě.

15.9.17 Po víkendovém leštění dnes nasazen rámeček předního okna. Někomu se může jevit jako prkotina, ale kdo si tím prošel, ví své...

Tudíž až na venkovní zpětné zrcátko exteriér hotov:-)

30.9. Tapety př. dveří na místě. Vyleštěny kličky a páčky, osazeny na svá místa.

27.10. Pásy hotovy a připraveny na montáž. Látka nově obarvena, přezky a upevňovací oka z pohledové strany vyleštěny. Není to teda úplně origo, ale lepší, než ty pomlácené. K leštěným lištám to bude ladit;-)

2.11.17 Sadadla musela znovu ven, aretace opěradel byla zalita barvou a při zapření se pokládala. Vybroušeno a znovu poskládáno, teď už to funguje báječně. Při té příležitosti napáchány i boční krycí plechy.

4.11.17 Sedadla opět v autě, aretace polohy opěradel funguje, jak má. Nalepena těsnicí guma řidičových dveří.

8.11. Hotov hever a příruční nářadí, řízení zpátky na přední nápravě.

12.11. Pásy na svých místech, přední náprava také.

14.12. Přetěsněny obě sáknoucí víka diferenciálů, montáž dobových opěrek hlavy.

26.1.18 Stěrače stírají

27.1.18 Vyroben přípravek na nanýtování spodního pásku rezervy, nanýtováno. Zajištěná rezerva n svém místě.

28.1.18 Montáž druhého maznicového rejdového čepu. Seřízení geometrie př. nápravy.

16.2. Namontováno nové zrcátko na blaťák a nalita chladicí kapalina. Dělám na těch zbídačenejch krytech "A"sloupků.

17.2. Konečně nastartováno a pořádně prohřáto, seřízení volnoběhu a bohatosti směsi. Zdá se, nikde nic neteče, ani nesákne:-)

15.3. Kryty “A” sloupků se těší na své místo.

13.4. Dělá se na volantu...

14.4. Nandány kryty “A” sloupků, konečně nalepena i těsnicí guma levých dveří. Ještě volant a introš je fertig:)

14.5. Nasazen zrenovovaný volant a interiér prohlášen hotovým. Bohužel motor musel znovu ven. Jó když se vložky dóle těsní silikonem, není se čemu divit. Hlavně, že jsou všichni profíci...

21.8.19 Po více, než roce motor opět v autě. Olej nalitý, zítra start...

13.9. Motor vrčí, nikde nic neteče, spokojenost!

20.9. Odprášeno, umyto. Skoro hotovo. Na jaře zaleštit lak a uz snad jen jezdit.

Snad jsem se 1. fotce z alba trochu přiblížil.







Mrkněte na poslední obrázky, jsou to skeny z katalogu s označenými pozicemi, které sháním. Budu vděčný za cokoliv!!

-Díly sehnány.. Děkuji Jožkovi, Bukajovi a Dakosovi!!!





Kdyby se někomu náhodou válelo doma:



Palubní deska komplet šedá (matná, drsná) -De Luxe - Nesehnatelné v použitelném stavu. Zrenovoval jsem si původní.

Zachovalý interiér nejlépe pískové barvy (není podmínkou), může být i z 1000/1100MB -mám

Originál šusplechy k motoru- mám

Držáky zástěrek- mám

táhlo motorku stěračů (jen ta část spojená s osou motorku)- dodala firma Jožka, děkuji!!

plastové dorazy větracích okének - sehnáno opět díky firmě Jožka:-) Tak chybí ještě 2 kousky.. Po detailním pátrání opravdu patří i dozadu- a ty už mám taky:)

Zadní část gumového koberce středového tunelu - mám

Pásky pro upevnění rezervy - mám

Filterbox na delší fitr pro 1100MB - pracuje se na něm

Pěkné sluneční clonky - mám

Plechové kryty "A" sloupků - mám

Pásy Moravan s Al. přezkou-mám

Paradoxně oba zadní gumové koberce- mám

Pěkný, nepoškozený volant Sehnáno. Neprasklý, špatně skladovaný, musím zrenovovat...

Přípravek na sundavání poklic





Zralouš / 1100MBX - komentáře:

07:30:57
22.01.2016
Jozka
-> zralous: 3 3 3 No jo, ale když ona je hned vedle..
16:34:46
21.01.2016
zralous
-> Jozka: 3 3 3 Heverová ne, ale rezervního kola!!
13:54:09
21.01.2016
Jozka
-> zralous: Týjo, už neumím ani číst - heverová přezka zubatá by se možná nějaká najít mohla.. ale musím podumat kde asi.
13:39:35
21.01.2016
zralous
-> Jozka: Přesně tak, heverový mám.. Tenkrát jsem sehnal dva kousky po 10kč ve Veroldu.
13:25:11
21.01.2016
Jozka
-> zralous: Bych řekl, že kožený řemeny jsou jen na rezervu, heverový mají být v pryži.. teda pokud mi něco neuniklo.
13:18:34
21.01.2016
zralous
-> Jozka: ona by bohatě stačila jen ta přezka. Pásky samotný by mi určitě udělal i brašnář ve Strakonicích.
19:52:34
20.01.2016
Jozka
-> zralous: Se zneužitej necejtím...3 Pásky jsem měl historicky zánovní jen dva (!), aktuálně zbývá jeden jedinej - na nový jsem bohužel nikdy nenarazil a co se kdy kde po autech našlo, byly žalostný trosky, vesměs rozežraný antikorozníma dobrotama. 8
19:03:39
20.01.2016
zralous
-> Jozka: no tak super, a náhodou ten pásek na uchycení rezervy by nebyl18 Rád i koupím, nebo za něco vyměním, vím, že jsem tě za poslední dobu zneužil víc, než dost3
10:48:41
20.01.2016
Jozka
-> zralous: Jasně - natož když krytky občas trochu opečuješ, na což jsem já celkem dlabal.. a plastovou zarážku větračky navíc skoro jistě nějakou mám.
10:29:03
20.01.2016
zralous
-> Jozka: Žádné zimní výlety prosolenými břečkami neplánuju, snad tedy chrom vydrží, s nárazníky je to přeci stejné.



-> Tomaso435: Zatím to moc na výlety nevypadá, ještě toho dost chybí, ale až to bude v kupě svezu se rád 1



-> MimiMB: Foceno jen mobilem pro představu. Při příští dovče nafotím akt. stav pořádně foťákem



-> miguelias: Nápravy jsou dělány práškovou barvou - černý polomat
17:45:12
17.01.2016
miguelias
Čím si prosímtě nagebrošil nápravy ? 125
15:57:13
17.01.2016
Tomaso435
.. bude celkem škoda s tim i vyjet ne? 3
21:09:34
13.01.2016
Jozka
-> zralous: Top varianta.. mě se v minulosti moc neosvědčila (to umístění neprospívá životnosti), ale fakt je, že to bylo v podstatě skoro ještě v běžným provozu.

U mě pro změnu od včera čekají na komax držáky na klasiku, nalezení v jednom sklepním zákoutí..
18:50:41
13.01.2016
zralous
-> Jozka 12.01.16 12:06:29: Nýtky jsem už zevnitř odbrousil, dokonce jsem dohnal starý kontakt na chromování drobných dílů (dělal mi tenkrát suprově chromy na moto, ale vyměnil číslo) takže budou v chromový parádnice5

Dnes vyrobeny repliky držáků na fanfáry podle tvého originálu 4, čekají na už jen na komax..
18:46:20
13.01.2016
zralous
-> bouchy: Hausknecht tam myslím tenkrát ještě nedělal. Tenkrát byl průšvih jistý pan Párys, který to všechno posral. Pak jsem jednal s nějakým Marešem a Evou Vepřkovou. Musím ale uznat, že díly které opravovaly na reklamaci (některé i 2x) jsou 1A. Věřím, že udělají kvalitní práci, domluva ale fakt strašná. To je tak bydlet někde poblíž a jezdit se tam připomínat osobně8
13:35:55
12.01.2016
bouchy
-> zralous 11.01.16 18:12:17: U mne v pohodě, mladší kluk, trvalo to 2,5 měsíce, byl jsem si proto, pokecali jsme a kdyby se někde něco ťuklo, umí opravit. Rozhodně nic netutlal. Ale ještě to nejezdí.

-> Bukaj 12.01.16 09:12:09: Jj, vše je o chromu - myslím že třímocným, tedy ox.č. III, kterej je dost jedovatej, pracovat s ním lze , ovšem ta likvidace...

-> zralous 12.01.16 11:24:34: A posílal jsi to Hausknechtovi, Sudkov 306/A? Vepřek byl snad na všech chotusických burzách, můžeš se poptat tam.

-> Luky 12.01.16 11:06:21: Že by toto? www.roc-galvanik.com/ myslím, že někdo s předválečnou Tatrou zde dal 125k za kompletní pošlechtění. Taky jezdí jeden chlap (taky ze záp. Čech), supr kvalita, ale rovnou řekne za dva roky.



Já sem taky psal do Galveny v HK, což je blíž než Šumperk, ani neodepsali! Jako řada dalších firem z netu a doporučení.
upraveno 1x, naposled 12.01.2016 13:37:00
13:14:30
12.01.2016
Petr98
-> zralous: tak je to ta slovenska chromovna nize v odkazu s top vyrobky. 4
12:06:29
12.01.2016
Jozka
-> Luky: Že by stěhovavá ilegální provozovna ? 3



-> zralous: Pro kryty Fanfar bych použil (po zkušenostech) černou variantu, zvlášť jestli máš verzi s nýtovanýma štítkama..
11:24:34
12.01.2016
zralous
-> Bukaj: Já už o Slovensku také kdysi slyšel, ale po zkušenosti s firmou Vepřek se mi nic jen tak na slepo posílat nechce. Řeším sice už "jen" střed zadního nárazníku, fanfáry a pár drobností, ale i tak..
Extreme Tyres