skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1000MB De Luxe rok výroby 1968 19ctá série
De Luxe jsme zachránili před ztrátou původního TP a původních SPZ z roku 1968. Zakoupeno 27.6. 2015 v polopřevodu, po prvním majiteli. Následný přepis 29.6. se vydařil až nad míru dobře, protože už před osmou ranní bylo vše hotovo a SPZ uloženo do depozitu.
Naší třetí tisícovku jsme dovezli z druhého konce republiky až z Aše. Krom pár úprav a oprav byla v původním a kompletním stavu, a přesně tak i zůstane.
Znovuoživení po několika letech stání na ne zrovna ideálním místě, předcházel víc jak měsíc dennodenní práce. Auto bylo sice „funkční“, ale bylo to opravdu jen v uvozovkách. Brzdy nebrzdily, koroze díky vlhké garáži taky byla. Světla vysvícená, interiér špinavý v kombinaci se značně neodbornou opravou laku a předchozí koroze opravdu stála za to.
Jako první jsem opravil brzdy a celkově uvedl auto do chodu, to bylo to nejjednodušší. Potom jsem se vrhnul na víc jak třítýdenní opravu spodku vozu. Přítelkyně zatím čistila interiér a šlo jí to mnohem rychleji a lépe než mě. S každým dnem jsem nacházel další a další problémy. Všechny opravy jsem dělal tak, aby zvenku nebylo nic patrno. Nicméně nakonec se zadařilo a přišlo na veselejší práce. Leštění, výměna světel za H4 paraboly, montáž předních žlutých mlhovek, výměna zadní mlhovky za plastovou ohavu a mnoho dalšího.
Přes všechny nástrahy co nás potkali jsem se 4.8. 15 vydal na STK. Po příjezdu mi paní za přepážkou řekla, že tam konečně mají pořádný auto. Vše šlo hladce, až přišlo na zkoušku ruční brzdy. Jedno kolo brzdilo málo a druhé až moc, takže vážná závada a STK na měsíc. Nedalo se nic dělat, vydal jsem se domů opravovat. Opraveno bylo ten samý den. Takže na druhý den ráno jsem se s protokolem z STK vydal na úřad pro SPZ. Vše šlo celkem hladce a před polednem jsem vyrazil na opravnou STK. Bohužel při druhém pokusu ukázal měřák opět stejné hodnoty. Až po tomto děsivém výsledku jsme s technikem zjistili, že jsme si asi nerozuměli a já opravoval funkční stranu. Nevadí, aspoň jsem opravil únik oleje z poloosy. Ve 45 stupních na slunci v poledne jsem si cvičně rozdělal i stranu druhou. Celá závada se ukázala úplně jinde. Špatně natažené lanovody byly celý problém. Při třetím pokusu už obě strany brzdily stejně.
Ted´už jsme pojízdní a najíždíme první km. Čekají nás další opravy a úpravy, ale to až časem.
Velké díky patří přítelkyni, že to se mnou ten měsíc vydržela. Stálo to za to:-) A proč to celé muselo být do měsíce? Aby jsme stihli letošní Hundertgang.
De Luxe jsme zachránili před ztrátou původního TP a původních SPZ z roku 1968. Zakoupeno 27.6. 2015 v polopřevodu, po prvním majiteli. Následný přepis 29.6. se vydařil až nad míru dobře, protože už před osmou ranní bylo vše hotovo a SPZ uloženo do depozitu.
Naší třetí tisícovku jsme dovezli z druhého konce republiky až z Aše. Krom pár úprav a oprav byla v původním a kompletním stavu, a přesně tak i zůstane.
Znovuoživení po několika letech stání na ne zrovna ideálním místě, předcházel víc jak měsíc dennodenní práce. Auto bylo sice „funkční“, ale bylo to opravdu jen v uvozovkách. Brzdy nebrzdily, koroze díky vlhké garáži taky byla. Světla vysvícená, interiér špinavý v kombinaci se značně neodbornou opravou laku a předchozí koroze opravdu stála za to.
Jako první jsem opravil brzdy a celkově uvedl auto do chodu, to bylo to nejjednodušší. Potom jsem se vrhnul na víc jak třítýdenní opravu spodku vozu. Přítelkyně zatím čistila interiér a šlo jí to mnohem rychleji a lépe než mě. S každým dnem jsem nacházel další a další problémy. Všechny opravy jsem dělal tak, aby zvenku nebylo nic patrno. Nicméně nakonec se zadařilo a přišlo na veselejší práce. Leštění, výměna světel za H4 paraboly, montáž předních žlutých mlhovek, výměna zadní mlhovky za plastovou ohavu a mnoho dalšího.
Přes všechny nástrahy co nás potkali jsem se 4.8. 15 vydal na STK. Po příjezdu mi paní za přepážkou řekla, že tam konečně mají pořádný auto. Vše šlo hladce, až přišlo na zkoušku ruční brzdy. Jedno kolo brzdilo málo a druhé až moc, takže vážná závada a STK na měsíc. Nedalo se nic dělat, vydal jsem se domů opravovat. Opraveno bylo ten samý den. Takže na druhý den ráno jsem se s protokolem z STK vydal na úřad pro SPZ. Vše šlo celkem hladce a před polednem jsem vyrazil na opravnou STK. Bohužel při druhém pokusu ukázal měřák opět stejné hodnoty. Až po tomto děsivém výsledku jsme s technikem zjistili, že jsme si asi nerozuměli a já opravoval funkční stranu. Nevadí, aspoň jsem opravil únik oleje z poloosy. Ve 45 stupních na slunci v poledne jsem si cvičně rozdělal i stranu druhou. Celá závada se ukázala úplně jinde. Špatně natažené lanovody byly celý problém. Při třetím pokusu už obě strany brzdily stejně.
Ted´už jsme pojízdní a najíždíme první km. Čekají nás další opravy a úpravy, ale to až časem.
Velké díky patří přítelkyni, že to se mnou ten měsíc vydržela. Stálo to za to:-) A proč to celé muselo být do měsíce? Aby jsme stihli letošní Hundertgang.
CML / 1000MB De Luxe - komentáře:
20:36:45
11.10.2017
11.10.2017
mirecek.666
-> castrol: tak nějak to skoro bylo:-)
20:36:15
11.10.2017
11.10.2017
mirecek.666
-> Vojťas: no vyčištěnej v kyselině citronový, pak Carlan, pak mosaznej ocelák a pak rouno. A taky jiný trysky a soustruh
18:39:57
11.10.2017
11.10.2017
castrol
-> Vojťas: striebrenka v spreji a frc frc
12:25:47
11.10.2017
11.10.2017
Vojťas
-> mirecek.666 09.10.17 20:39:49: os mu to provedl? Teda cim?
05:51:22
24.08.2017
24.08.2017
Vojťas
-> mirecek.666: To muselo bejt naschval ne
21:03:13
23.08.2017
23.08.2017
mirecek.666
zastavil jsem před STK a koukalo na mě pěkný číslo:-) i technik si toho všiml
18:14:14
06.08.2017
06.08.2017
mirecek.666
Shanim ventilove viko, kryt chladice, plechovou vanu, uzkej rozdelovac s podtlakem, saci a vyfukove svody se smyckou termosytice. Nemel by nekdo?
11:59:11
25.04.2017
25.04.2017
mirecek.666
-> Vojťas: ja doufam ze to rychle srovna vzhled:-)
00:05:53
25.04.2017
25.04.2017
Vojťas
-> mirecek.666: se tam moc nehodi, mel si ji nejdriv povalet ve sterku at neni tak nova :D
12:27:49
21.04.2017
21.04.2017
castrol
-> mirecek.666 20.04.17 20:33:52: asi budem sam ale tuning
11:50:18
21.04.2017
21.04.2017
mirecek.666
-> Bukaj: to neudela, ale uz je mam vyvazeny:-(
10:27:35
21.04.2017
21.04.2017
Bukaj
-> mirecek.666: Jo, pravda, to jsi mi připomněl, že kvůli těm mezikružím jsme nechali převažovat kola na nalepovací závaží (tato mezikruží jsou širší, než origo a zasahují až téměř do kraje lemu ráfku) - ale na druhou stranu je to plus - klasické závaží na lemu nových ráfků moc parády neudělá
06:37:42
21.04.2017
21.04.2017
mirecek.666
Tak to aby se s Cobolem nehadaly, kdyz stoji hned vedle a je to z jeho domoviny:-)jinak to ma dve vady na krase. Prvni je zalostny stav a druha je castecna kolize se zavazim.
21:59:05
20.04.2017
20.04.2017
Minott
-> Tomaso435: -> Bukaj: jasne,,,keby ze ich mam v garaži samozrejme že neni o čom a idu na auto,,,
21:56:31
20.04.2017
20.04.2017
Tomaso435
-> Bukaj: fakt? :-O já to teda viděl na warťasech jenom :-D
21:51:53
20.04.2017
20.04.2017
Bukaj
-> mirecek.666 20.04.17 20:33:52: Toto můžu, takže jednoznačně ano
-> Minott 20.04.17 21:16:00: Z eloxovaného hliníku Jinak je to výrobek přímo pro MB - tuším dovoz ze západu, ale byly snad i tuzemské varianty. Nedávno jsem dával na kamarádův vůz novou sadu - dovoz NDR, nebo Belgie.
-> Minott 20.04.17 21:16:00: Z eloxovaného hliníku Jinak je to výrobek přímo pro MB - tuším dovoz ze západu, ale byly snad i tuzemské varianty. Nedávno jsem dával na kamarádův vůz novou sadu - dovoz NDR, nebo Belgie.