CML / 1000MB De Luxe CML / 1000MB De Luxe

komentáře | popis | fotky | mirecek.666 | 21.04.24 19:57 | 30x v oblíbených
ŠKODA 1000MB De Luxe rok výroby 1968 19ctá série



De Luxe jsme zachránili před ztrátou původního TP a původních SPZ z roku 1968. Zakoupeno 27.6. 2015 v polopřevodu, po prvním majiteli. Následný přepis 29.6. se vydařil až nad míru dobře, protože už před osmou ranní bylo vše hotovo a SPZ uloženo do depozitu.



Naší třetí tisícovku jsme dovezli z druhého konce republiky až z Aše. Krom pár úprav a oprav byla v původním a kompletním stavu, a přesně tak i zůstane.



Znovuoživení po několika letech stání na ne zrovna ideálním místě, předcházel víc jak měsíc dennodenní práce. Auto bylo sice „funkční“, ale bylo to opravdu jen v uvozovkách. Brzdy nebrzdily, koroze díky vlhké garáži taky byla. Světla vysvícená, interiér špinavý v kombinaci se značně neodbornou opravou laku a předchozí koroze opravdu stála za to.



Jako první jsem opravil brzdy a celkově uvedl auto do chodu, to bylo to nejjednodušší. Potom jsem se vrhnul na víc jak třítýdenní opravu spodku vozu. Přítelkyně zatím čistila interiér a šlo jí to mnohem rychleji a lépe než mě. S každým dnem jsem nacházel další a další problémy. Všechny opravy jsem dělal tak, aby zvenku nebylo nic patrno. Nicméně nakonec se zadařilo a přišlo na veselejší práce. Leštění, výměna světel za H4 paraboly, montáž předních žlutých mlhovek, výměna zadní mlhovky za plastovou ohavu a mnoho dalšího.



Přes všechny nástrahy co nás potkali jsem se 4.8. 15 vydal na STK. Po příjezdu mi paní za přepážkou řekla, že tam konečně mají pořádný auto. Vše šlo hladce, až přišlo na zkoušku ruční brzdy. Jedno kolo brzdilo málo a druhé až moc, takže vážná závada a STK na měsíc. Nedalo se nic dělat, vydal jsem se domů opravovat. Opraveno bylo ten samý den. Takže na druhý den ráno jsem se s protokolem z STK vydal na úřad pro SPZ. Vše šlo celkem hladce a před polednem jsem vyrazil na opravnou STK. Bohužel při druhém pokusu ukázal měřák opět stejné hodnoty. Až po tomto děsivém výsledku jsme s technikem zjistili, že jsme si asi nerozuměli a já opravoval funkční stranu. Nevadí, aspoň jsem opravil únik oleje z poloosy. Ve 45 stupních na slunci v poledne jsem si cvičně rozdělal i stranu druhou. Celá závada se ukázala úplně jinde. Špatně natažené lanovody byly celý problém. Při třetím pokusu už obě strany brzdily stejně.



Ted´už jsme pojízdní a najíždíme první km. Čekají nás další opravy a úpravy, ale to až časem.



Velké díky patří přítelkyni, že to se mnou ten měsíc vydržela. Stálo to za to:-) A proč to celé muselo být do měsíce? Aby jsme stihli letošní Hundertgang.

CML / 1000MB De Luxe - komentáře:

11:40:38
08.05.2016
mirecek.666
-> sikula: díky:-) musim poznamenat, že i přes menší účast to bylo fakt pěkný a byli jsme na parádních místech

-> T: ta první je tekoucí brzdovka z pedálovky, to se vyrešilo samo protože přebytek, kterej jsem dolil sám vytekl do hadrů, který tam pro sychr dávám k ní. No a ta druhá je záležitost dobíjení. Težko říct co se dělo, prvních 200km naprosto bez problémů a při příjezdu do Hustopečí v pátek navečer byla baterka uplně vydudaná. Naštěstí záložní baterka a kabely to vyřešili a dojeli jsme. Přes noc jsem dobil baterky, ráno před AOS kontrola dobíjení, který bylo dle multimetru OK a celej orienták a cestu domu už zase v pohodě.
11:29:35
08.05.2016
-> mirecek.666: co znamená "téměř bez závad" ? 40
11:28:01
08.05.2016
sikula
-> mirecek.666: gratulace k uspechu4
20:56:03
05.05.2016
mirecek.666
příprava na slet skoro hotova. Dynamo už konečně dobíjí, brzdy asi brzdí, pár detailů doladěno
zvětšit CML / 1000MB De Luxe - obrázek od mirecek.666 vložen 05.05.2016 20:56:03
20:37:52
03.04.2016
Petr98
-> mirecek.666: V pohodě. Já jen pro úplnost 6
20:36:43
03.04.2016
mirecek.666
-> Petr98: takle jsem to koupil:-) jiný nemám a vypadá to dobře zašle jako zbytek motoru. Teda krom toho samotnýho termosytiče, ten jsem nějak moc umyl:-)
20:32:51
03.04.2016
Petr98
-> mirecek.666: Trubičky by měly být mosazné. Plechové - pozinkované byly z kraje výroby. Jinak když je vše jak má, termosytič funguje spolehlivě 6
14:56:52
26.03.2016
m8rinek
-> mirecek.666: Ne, ale vymysleli by jsme nějakej spich, mam MB 50km... ale to už je teď buřt :)
13:11:57
26.03.2016
mirecek.666
-> m8rinek: a ty jsi snad byl v MB?
12:39:51
26.03.2016
m8rinek
-> mirecek.666: Mohli jsme vymyslet nějakýho spicha a spáchat nějaký obžerství, třeba :D
11:40:22
26.03.2016
mirecek.666
-> m8rinek: a co? Šel bys taky?:-)
11:39:17
26.03.2016
m8rinek
Žes neřekl4
19:27:10
14.09.2015
Jozka
-> mirecek.666: Chce to rychlou adaptaci.. taky musím, jedno auto 22/22 mm, druhý kilí dvoukuh K/19 mm - a přitom držím stejnej volant a koukám ven přes stejný okno..3
16:38:21
14.09.2015
mirecek.666
-> Jozka: oproti 66ce kde jsou všude 22mm prasátka to bere kousek níž, ale už to znatelně líp brzdí
20:52:29
13.09.2015
Jozka
-> mirecek.666: Takže už nikde nic nevadne ani neklesá ?
20:44:25
13.09.2015
mirecek.666
o víkendu proběhla repase brzd. Zadní řidičův váleček to po znovu uvedení auta do provozu po 1000km vzdal, takže jsme to pro jistotu vzali komplet. Zadní válečky nové, přední přegumičkované i HBSV. Zalito červenou brzdovkou a na eRekce připraveno :-)
upraveno 1x, naposled 13.09.2015 20:45:43
00:04:49
21.08.2015
Jozka
-> mirecek.666: Možná se najde - lidi sbíraj ledacos.. 6
17:31:27
20.08.2015
mirecek.666
-> Jozka: má o něj někdo zájem?:-)
22:39:08
19.08.2015
Jozka
-> mirecek.666: Avantgardní tvar talířku..8
20:25:36
19.08.2015
mirecek.666
a tady je důvod
zvětšit CML / 1000MB De Luxe - obrázek od mirecek.666 vložen 19.08.2015 20:25:36
Extreme Tyres