skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1000MB De Luxe rok výroby 1968 19ctá série
De Luxe jsme zachránili před ztrátou původního TP a původních SPZ z roku 1968. Zakoupeno 27.6. 2015 v polopřevodu, po prvním majiteli. Následný přepis 29.6. se vydařil až nad míru dobře, protože už před osmou ranní bylo vše hotovo a SPZ uloženo do depozitu.
Naší třetí tisícovku jsme dovezli z druhého konce republiky až z Aše. Krom pár úprav a oprav byla v původním a kompletním stavu, a přesně tak i zůstane.
Znovuoživení po několika letech stání na ne zrovna ideálním místě, předcházel víc jak měsíc dennodenní práce. Auto bylo sice „funkční“, ale bylo to opravdu jen v uvozovkách. Brzdy nebrzdily, koroze díky vlhké garáži taky byla. Světla vysvícená, interiér špinavý v kombinaci se značně neodbornou opravou laku a předchozí koroze opravdu stála za to.
Jako první jsem opravil brzdy a celkově uvedl auto do chodu, to bylo to nejjednodušší. Potom jsem se vrhnul na víc jak třítýdenní opravu spodku vozu. Přítelkyně zatím čistila interiér a šlo jí to mnohem rychleji a lépe než mě. S každým dnem jsem nacházel další a další problémy. Všechny opravy jsem dělal tak, aby zvenku nebylo nic patrno. Nicméně nakonec se zadařilo a přišlo na veselejší práce. Leštění, výměna světel za H4 paraboly, montáž předních žlutých mlhovek, výměna zadní mlhovky za plastovou ohavu a mnoho dalšího.
Přes všechny nástrahy co nás potkali jsem se 4.8. 15 vydal na STK. Po příjezdu mi paní za přepážkou řekla, že tam konečně mají pořádný auto. Vše šlo hladce, až přišlo na zkoušku ruční brzdy. Jedno kolo brzdilo málo a druhé až moc, takže vážná závada a STK na měsíc. Nedalo se nic dělat, vydal jsem se domů opravovat. Opraveno bylo ten samý den. Takže na druhý den ráno jsem se s protokolem z STK vydal na úřad pro SPZ. Vše šlo celkem hladce a před polednem jsem vyrazil na opravnou STK. Bohužel při druhém pokusu ukázal měřák opět stejné hodnoty. Až po tomto děsivém výsledku jsme s technikem zjistili, že jsme si asi nerozuměli a já opravoval funkční stranu. Nevadí, aspoň jsem opravil únik oleje z poloosy. Ve 45 stupních na slunci v poledne jsem si cvičně rozdělal i stranu druhou. Celá závada se ukázala úplně jinde. Špatně natažené lanovody byly celý problém. Při třetím pokusu už obě strany brzdily stejně.
Ted´už jsme pojízdní a najíždíme první km. Čekají nás další opravy a úpravy, ale to až časem.
Velké díky patří přítelkyni, že to se mnou ten měsíc vydržela. Stálo to za to:-) A proč to celé muselo být do měsíce? Aby jsme stihli letošní Hundertgang.
De Luxe jsme zachránili před ztrátou původního TP a původních SPZ z roku 1968. Zakoupeno 27.6. 2015 v polopřevodu, po prvním majiteli. Následný přepis 29.6. se vydařil až nad míru dobře, protože už před osmou ranní bylo vše hotovo a SPZ uloženo do depozitu.
Naší třetí tisícovku jsme dovezli z druhého konce republiky až z Aše. Krom pár úprav a oprav byla v původním a kompletním stavu, a přesně tak i zůstane.
Znovuoživení po několika letech stání na ne zrovna ideálním místě, předcházel víc jak měsíc dennodenní práce. Auto bylo sice „funkční“, ale bylo to opravdu jen v uvozovkách. Brzdy nebrzdily, koroze díky vlhké garáži taky byla. Světla vysvícená, interiér špinavý v kombinaci se značně neodbornou opravou laku a předchozí koroze opravdu stála za to.
Jako první jsem opravil brzdy a celkově uvedl auto do chodu, to bylo to nejjednodušší. Potom jsem se vrhnul na víc jak třítýdenní opravu spodku vozu. Přítelkyně zatím čistila interiér a šlo jí to mnohem rychleji a lépe než mě. S každým dnem jsem nacházel další a další problémy. Všechny opravy jsem dělal tak, aby zvenku nebylo nic patrno. Nicméně nakonec se zadařilo a přišlo na veselejší práce. Leštění, výměna světel za H4 paraboly, montáž předních žlutých mlhovek, výměna zadní mlhovky za plastovou ohavu a mnoho dalšího.
Přes všechny nástrahy co nás potkali jsem se 4.8. 15 vydal na STK. Po příjezdu mi paní za přepážkou řekla, že tam konečně mají pořádný auto. Vše šlo hladce, až přišlo na zkoušku ruční brzdy. Jedno kolo brzdilo málo a druhé až moc, takže vážná závada a STK na měsíc. Nedalo se nic dělat, vydal jsem se domů opravovat. Opraveno bylo ten samý den. Takže na druhý den ráno jsem se s protokolem z STK vydal na úřad pro SPZ. Vše šlo celkem hladce a před polednem jsem vyrazil na opravnou STK. Bohužel při druhém pokusu ukázal měřák opět stejné hodnoty. Až po tomto děsivém výsledku jsme s technikem zjistili, že jsme si asi nerozuměli a já opravoval funkční stranu. Nevadí, aspoň jsem opravil únik oleje z poloosy. Ve 45 stupních na slunci v poledne jsem si cvičně rozdělal i stranu druhou. Celá závada se ukázala úplně jinde. Špatně natažené lanovody byly celý problém. Při třetím pokusu už obě strany brzdily stejně.
Ted´už jsme pojízdní a najíždíme první km. Čekají nás další opravy a úpravy, ale to až časem.
Velké díky patří přítelkyni, že to se mnou ten měsíc vydržela. Stálo to za to:-) A proč to celé muselo být do měsíce? Aby jsme stihli letošní Hundertgang.
CML / 1000MB De Luxe - komentáře:
Pekna fotka, zkoda toho noviho prejesdu. Ale ted zez mosna rad sez nazel nejakej bes savor :-D
A upravená 24ka, ještě rosdělovaĝ ĝazem. Kdibi měl někdo noví kladývko nebo kladyvka do uskejch rosdelovacu tak koupým
Tenhle rok je na ježděný y cokolyv jyního dozt špatnej. Po vyc jak mězýcy jzem nayztaloval upravenej karbec
-> Vojťaz: bohužel przelo na ný zkoro celej den, ale u baráku smokla tak se je znad saze úplně ĝyztá:-)
-> myrecek.666: znad zy to nenechal smoknout 

Pozledný letošný kylometri. Po HG jzem jy kvůly baráku neměl ĝaz any umít. Každopádně těch 130 dnešných kylometrů bila paráda.
-> Eydi: to jo rano jzme dosdyly co jzme vcera neztyhly a odpoledne odmena
-> myrecek.666: Jo, dnezka bilo akorát na zvesený.
-> myrecek.666: Pěkně vám to viroztlo. Vipadá to opravdu dobře 

-> Eydi: to doufám, už abi to bilo :-)
-> Tuner#2: ono z dřevoztavbou přez hipotéku to nejde zvépomocý. Takže nám to hlavný muzý ztavět fyrma - snámej. Mi ted saĝýnáme vnytřki a pak náz bude ĝekat garáž, ta bude zvépomocý. Jynak materyál je přez něj. Nebo máš nějakej tip odkud to vsýt? O tomle jzem nezlišel, proberu to z nym, takže dýki moc.
-> mirecek.666 24.02.19 17:07:09: lepšý tepelně ysolaĝný vlaztnozty. Dřevný hmota lépe váže a odevsdává vlhkozt, takže nehrosý vsnyk kondensátu a tým to chráný celou konztrukcy dřevoztavbi. Sa druhé má viššý objemovou huztotu a tam lépe chráný ynteryér před přehřátým - fasovi pozun. Od koho bereš materyál? Nebo to máš na klýĝ?
-> Tuner#2: víhoda toho zteyca flex?
-> mirecek.666 24.02.19 15:15:46: zkladba OK, jen bich mýzto vati dal Zteyco Flex. Protect pod fazádu zuper, ztejně jako fermacell vevnytř.
-> mirecek.666 23.02.19 21:38:48: tak to bude zuper.
-> Tuner#2: Fermacell predztena, OZB z lepenimy zpojy jako parobrsda, zloupovi ziztem 60/100, zpouzta vati, Rygyztayl, Zteyco Protect, fazada
-> mirecek.666 24.02.19 09:10:39: a zkladba? Ysolace Zteyco?