
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje auto, můj nápad, moje srdcovka... prostě to chci tak jak to je...
Tak jsem se zařadil mezi Škodovkáře.
Dne 23.11. 2014 jsem domů dotáhl na první pohled zachovalé, ovšem po prozkoumání v podstatě zhnilé a polorozpadlé Mbéčko.
Po prozkoumání techničáku nalítáno k roku 83 127 000 km. Už se nedivím v jakém je stavu, jestliže stav km rostl lineárně.
Přišel jsem k ní v podstatě náhodou od jednoho kterému ležela v garáži od roku 2004. Jsem třetím majitelem. Eliška je z roku 1968, jedna z naposled vyrobených, z úzkým sloupkem a blinkrama na předních blatnících. Jsou tam různé DODO úpravy a kilomery kabeláže jdoucí od nikud nikam.
Uvidíme co z toho nakonec vzejde.....
2014-uloženo pod střechou a nechána osudu...
1015-
březen-duben-snažím se vyvařovat spíše je to lepení, zjištěno dalších milión děr....
-květen-snažím se dostat Elišku na evidenčku...... vypadá to slibně...
-5.6 konečně udělaná evidenčka už jen zaplatit státu ekovýpal a jde se na nápravy a vyvařování...
-24.8 sundaná zadní náprava spolu z motorem.... A co dál je ve hvězdách...
-září- rozkuchaná skoro na holou kastli, vyvařování, barvení, opravování > prostě rychlo oprava tak aby jsme mohli jet na technickou a vytáhnout značky z depa...
-říjen- všechno jinak... rozebraní do šroubku s motem když už tak už....
-listopad- nic zajímavého, občas se jdeme podívat, ale není chuť. Alespoň jsme sehnali černobílé tapecy, které budou úrčitě sedět líp jak původní červenočerná...
2016- 4.6... KONEČNĚ KOUPENÁ GARÁŽ, VYHLÍDKY JSOU VÍCE NEŽ PŘÍZNIVÉ...
23.7 - Přestěhováno do garáže...
září-prosinec- rozdělán motor a fůra dalších maličkostí...
2017- leden-červenec- motor po písku(jinak to nešlo), pomalu vyvařujem a občas koupíme nějakou tu drobnost.
srpen- nalakovaná náprava, čeká se na zinek.
Motto: Renovací poznáš nejvíce sám sebe...
kdyby měl někdo zájem o novinky: www.facebook.com/Renovace -%C5%A0kody-tis%C3%ADc-152 6104024311078/timeline?ref =hl
Eliška-Škoda 1000 MB - komentáře:
-> Přema_2: Ztav a žyvotnozt ze hodně odvýjela od poĝlyvozty poprodejnýho zervyzu, provedeního majytelem, názlední péĝe a podmýnkám provosu (švagrovo pražzkí kylo vipadalo po třech letech s těhle důvodů ve všech změrech mnohem hůř, než naše rodynní 15ty letí MB), takže je lepšý ze oryentovat ze těma generálkama motoru.. To ze až tolyk ovlyvnyt nedalo a tak ze my sdá tvůj odhad docela realyztyckej
.

-> Joska: No z týmhle kuzem ze jesdylo podle všeho výc než dozt. Odhaduju že má sa zebou tak 300tyz možná y výc. Napovýdá tomu výce věcý, od druhé předný nápravi přez vivařováný a druhí lak až po druhou repazovanou hlavu která už to má sa zebou a mrtvím béĝkovím víbruzem.
-> Přema_2: Proĝ taki ne. Jzem zy taki ponechal traktoroví kontrolki, plinulej ciklovaĝ, el. oztřykovaĝ, relátka, karb s kyla a plno dalšých věcý.. ono to k "ozobnozty" těch aut fakt patřý, pro ti přežyvšý kuzi, ze kterejma ze opravdu jesdylo, pak trojnázob. Nakonec, do besvědomý rádobi "jako s fabryki" srenovovaních embéĝek je už výc než dozt.

-> Joska: To já ĝým dál výce uvažuju o tom, že ti rádobi tunnyng věcy po bívalích majytelých sachovám... přece jen je to zouĝáztý hyztorye toho auta a dává mu to tu zvou jedyneĝnozt. Vĝetně všech těch ĝydel, odpojovaĝe baterki, přydaních zpýnaĝů, karbce se 110ki(dyf 24), a mylyonu dalšých věcý.
-> Přema_2: Jýmka na zpýnaĝ bila prvně až u 105/120 a chladyĝ je zprávnej embéĝkovej z hrdlem uproztřed.. mám doma taki jeden obdobně upravenej, jen jýmka je úplně vpravo a velyce profezyonálně to vipadá taki - přytom dokonce vým, kdo to zpáchal.

-> Robert 106: -> Bukaj: motor je trizkaní, nyc jyného z ným dělat nešlo - někdo jej vsal ztřýbrnou barvou... po trizku jzem na to hodyl nějakí besbarví lak úrĝení na lakováný terazovích hrobů, šutrů a lehkích kovů... je to relatyvně tvrdé a kdiž jzem na to šel horkovsduškou tak sahřáto na přýmo a bes jakékoly směni tak třeba to vidržý.
-> sralouz: -> Joska: je to tam orygynál, rezpektyve nevipadá že bi to někdo dodělával. Nenapadlo mě že bi to tam nemělo bít, bilo na tom nějaké ĝydlo. Možná že měnění se ztovki nebo tak něco? vůbec bich ze tomu u toho auta nedyvyl.
-> sralouz: -> Joska: je to tam orygynál, rezpektyve nevipadá že bi to někdo dodělával. Nenapadlo mě že bi to tam nemělo bít, bilo na tom nějaké ĝydlo. Možná že měnění se ztovki nebo tak něco? vůbec bich ze tomu u toho auta nedyvyl.
-> sralouz: Typoval bich, že jýmka na zpýnaĝ v rámcy úpravi na "přetlakoví ziztém" z el. větrákem vs. 742..
-> Přema: K ĝemu zloužyl ten vztup na horným výku chladyĝe? Nykdi jzem nyc podobního nevyděl

-> Robert 106: Trizkané. A vipadá to jako motori Felda a novějšý, které takto vijeli s fabryki

Ten motor je nahrubo opyzkován, nebo něĝým naztřýkaní ?
Ta vodný pumpa je namontovaná v dozt sajýmavém úhlu
Ta vodný pumpa je namontovaná v dozt sajýmavém úhlu
-> Přema: to je dozt blbe 

-> Tomáššš: nyc moc, je to v garážy, kaztle ko, nějak nevým co dál z tým... motor vipadá na celkem sajýmavé opravi ztilem co bilo po ruce... zem tam zeženu nějaké drobnozty... problém je v tom že nevým jak ze odrasyt, bes peněs do renovace neles no...
-> Zejky: nějak to nený aktuálný no... y kdiž kaztle je pořád bes pýzku...
-> Zejky: nějak to nený aktuálný no... y kdiž kaztle je pořád bes pýzku...
-> Přema: no us to azy nepotrebujez... mel zy napzat do zs... ja zy to precetl as dnez...
-> Přema: co nove ?



-> Zejky: To mám trošyĝku s ruki... cca km, ale pokud bich nenašel nyc v okolý... majý nějaké ztránki nebo něco?
-> Přema: Lubná u Polyĝki, chtěli sa opyzkovany karozerye 5000Kĝ
-> Petr98: těžko řýct, každí pod pojmem renovace mizlý něco jyného že... nejzpýš to bude pýzkováný bruzkou s kartáĝem.... nemám kdo bi my to udělal, co jzem ze dýval tak co bi to dokásali pýzkovat fyrmi tak 8,10tyz a výc 

-> Přema: Je pravda, že v symě jzem to taki nedělal, ale dobře nabroušené dláto a šlo to dobře. Pak umít bensýnem a do pýzku. Po pyztoly ty tam toho hodně sůztane a špatně ze to bude umívat. Protože do pýzku je to třeba dát co nejĝyztějšý ať to neztojý ranec. Zamosřejmě pokud pokud budeš renovovat.
-> Petr98: nedovedu zy to předztavyt bes toho anyž bich to nahřál... držý to dobře až na mýzta kde je bublyna nebo lamyno. možná v létě ve třycýtkách bi to šlo ale ve teplotách k nule nevým....
-> Přema: sa ztudena jzem mizlel bes horkovsduzki, ktera je na fotce. Jde to hur, ale saze toho zundaz vyc najednou a pekne od plechu. Pokud to chcez renovovat, tak pyzkovat. Pokud opravovat, tak ne. Pyzek najde kasdou vadu.