-> Minott:
Akorát se takhle blbě proflákla jedna z položek, kterou vždycky na srazech dráždím majitele "do bezvědomí" zrenovovaných embéček, když tvrděj, že "to je jako z fabriky".
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
- Zdravím všetkých. Prispejem sem aj ja jedným autíčkom.
-Jedná sa o Škodu 1000mb , r.v. 1967 , 12.séria , pôvodný odtieň farby 1025 -šeď námorní.
- Auto bolo pôvodne ževraj určene ne export, nakoniec ho kúpil riaditeľ slovenskej sporiteľne,ten ho v roku 1984 predal môjmu otcovi, v 98 som auto dostal ja. Následne na to auto prešlo čiastočnou renováciou- novy lak, go motora+ par nešťastných vylepšení, t.z.v. mladícka nerozvážnosť.
- Auto bolo dlhé roky používane na bežne vozenie čo sa nakoniec prejavilo na celkovom stave .
- Posledných 9 rokov bolo odstavené v garáži.
- Bolo to moje prve auto a zažil som s nim kopec srandy ,,
- Chcel by som ho zrenovovať do relativne pôvodného stavu. t.j. netrvam na 100% originalite,skôr sa priklanem k malym upravam 60, 70 rokov.
- Jedna sa garažovu renovaciu,cele auto si renovujem sam, tak to treba brat,,Uvidíme aká bude realita.
-Toľko na začiatok.
-r. 2015 - oprava karoserie,atd.,,,celkovo je karoséria v docela slušnom stave...
-r. 2016- pokračovať v renovácii...
-r. 2017- LAK...,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,, nezadarilo sa,:-(
- r.2018- pohoda klídek tabaček,,
- r.2019- keď robia dvaja to iste,nieje to nikdy to iste,,,
- r.2020- uvidíme,,,:-))
-Jedná sa o Škodu 1000mb , r.v. 1967 , 12.séria , pôvodný odtieň farby 1025 -šeď námorní.
- Auto bolo pôvodne ževraj určene ne export, nakoniec ho kúpil riaditeľ slovenskej sporiteľne,ten ho v roku 1984 predal môjmu otcovi, v 98 som auto dostal ja. Následne na to auto prešlo čiastočnou renováciou- novy lak, go motora+ par nešťastných vylepšení, t.z.v. mladícka nerozvážnosť.
- Auto bolo dlhé roky používane na bežne vozenie čo sa nakoniec prejavilo na celkovom stave .
- Posledných 9 rokov bolo odstavené v garáži.
- Bolo to moje prve auto a zažil som s nim kopec srandy ,,
- Chcel by som ho zrenovovať do relativne pôvodného stavu. t.j. netrvam na 100% originalite,skôr sa priklanem k malym upravam 60, 70 rokov.
- Jedna sa garažovu renovaciu,cele auto si renovujem sam, tak to treba brat,,Uvidíme aká bude realita.
-Toľko na začiatok.
-r. 2015 - oprava karoserie,atd.,,,celkovo je karoséria v docela slušnom stave...
-r. 2016- pokračovať v renovácii...
-r. 2017- LAK...,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,, nezadarilo sa,:-(
- r.2018- pohoda klídek tabaček,,
- r.2019- keď robia dvaja to iste,nieje to nikdy to iste,,,
- r.2020- uvidíme,,,:-))
Liter/1000mb - komentáře:
09:04:29
13.03.2017
13.03.2017
Jozka
08:09:06
13.03.2017
13.03.2017
Minott
-> Bukaj: -> Jozka: takak,,ked som daval dole stare boli napuchnute jak das,ale neroztrhane,,
ps.:jak sa hovori- aby to bolo čierne na bielom,,
originalisti musia pretáčať,,,,
ps.:jak sa hovori- aby to bolo čierne na bielom,,
originalisti musia pretáčať,,,,
07:43:39
13.03.2017
13.03.2017
Jozka
-> Bukaj: Něco tam fakt trochu překáží, když se dávaj na autě - tipuju ten kastlík, ale taky si neumím vybavit s jistotou..
Jinak manžety klidně "zdržkovatí" i po cca 10ti letech ne-provozu, jak jsem zjistil (asi už 3x). Na ježděným autě jsem roztrženou manžetu měnil zatím pouze jednou, tehdy starou 11 let.
Jinak manžety klidně "zdržkovatí" i po cca 10ti letech ne-provozu, jak jsem zjistil (asi už 3x). Na ježděným autě jsem roztrženou manžetu měnil zatím pouze jednou, tehdy starou 11 let.
06:38:19
13.03.2017
13.03.2017
Bukaj
Tyhle manžety stejně neodcházejí na roztržení, ale spíš na postupné rozbřečkování olejem (ke kterému dochází nejdříve po 30 letech provozu), tak bych životnost vůbec neřešil. Navíc (právě proto) je jich všude dostatek, protože vydrží...
Jinak pamatuju, že naposledy, když jsem je montoval na autě (1000 MB) dával jsem je jedním směrem (už si nevzpomenu, zda dopředu, či dozadu) z důvodu přístupnosti spoje, ale jestli tam zavazel startér, nebo kastlík baterky, to už právě nevím...
Jinak pamatuju, že naposledy, když jsem je montoval na autě (1000 MB) dával jsem je jedním směrem (už si nevzpomenu, zda dopředu, či dozadu) z důvodu přístupnosti spoje, ale jestli tam zavazel startér, nebo kastlík baterky, to už právě nevím...
19:50:18
10.03.2017
10.03.2017
Jozka
-> Minott: Tak - hlavně žádnej autokros..
19:19:33
10.03.2017
10.03.2017
Minott
-> Eidy: -> Jozka: ja to nechám smerom dopredu,a to sa nepokladám za zariteho originalistu,,
na aute toho ešte bude neorigo až až
pri mojich spanilych jazdach to bude v pohodičke,,
na aute toho ešte bude neorigo až až
pri mojich spanilych jazdach to bude v pohodičke,,
19:01:19
10.03.2017
10.03.2017
Jozka
-> Eidy: Pravda, konec poloosy nekejvá nahoru dolů po přímce, ale opisuje mírnej oblouk.. a malej průměr manžety taky. Nebude to v běžným provozu nic dramatickýho, ale když to změnila i fabrika - tak mají originalisti puristi problém ..
-> Minott: Jo, diskuse podnětná - jsem manžety montoval dle tatíka odjakživa spojem šikmo dozadu a teprve až když jsem někdy v půlce 90. získal 1. vydání dílenský příručky (kde je to extra vypíchnutý), tak jsem zjistil, že to původně bylo jinak. Ale nikdy jsem nad změnou nebádal.
-> Minott: Jo, diskuse podnětná - jsem manžety montoval dle tatíka odjakživa spojem šikmo dozadu a teprve až když jsem někdy v půlce 90. získal 1. vydání dílenský příručky (kde je to extra vypíchnutý), tak jsem zjistil, že to původně bylo jinak. Ale nikdy jsem nad změnou nebádal.
17:42:34
10.03.2017
10.03.2017
Eidy
-> Minott, Jozka: Nohavice se kýve nejen nahoru ale i dopředu. Pravda, velmi málo, ale přesto. Takže když je spoj šikmo dopředu, tak se musí jakoby krčit a bude mít tendenci se trochu rozvírat. Když je dozadu, tak se jen ohýbá.
17:34:05
10.03.2017
10.03.2017
Minott
-> Jozka: -> Eidy: v pohode,,aspon mame o čom diskutovat,,,
podla mojho nazoru je jedno jak je to ci smerom dopredu alebo dozadu z hladiska zivotnosti manžety....
podla mojho nazoru je jedno jak je to ci smerom dopredu alebo dozadu z hladiska zivotnosti manžety....
17:02:21
10.03.2017
10.03.2017
Jozka
-> Eidy: Jak moc se namáhání manžet liší ?
E: Nereju, montuju taky všude směrem dozadu, ale důvod tý změny mě nenapadá žádnej pádnej.
E: Nereju, montuju taky všude směrem dozadu, ale důvod tý změny mě nenapadá žádnej pádnej.
16:50:12
10.03.2017
10.03.2017
Eidy
-> Minott: Odvolávám, co jsem slíbil a slibuji, co jsem odvolal :) Je to špatně z hlediska namáhání spoje manžety, ale správně z hlediska originality.
16:34:22
10.03.2017
10.03.2017
Jozka
-> Minott: Doporučení pro natočení spojů manžet vpřed nebo vzad se měnilo. U MB se původně uvádělo, že má směřovat dopředu, kila už mají určitě psáno, že dozadu. Takže pro ročník 1967 to máš skoro jistě v originále - osobně myslím, že z hlediska namáhání manžety na tom moc nesejde a běží spíš o přístupnost spoje pro pozdější výměnu.
15:09:25
10.03.2017
10.03.2017
Minott
Zvedavost je strašna vec,,,nedalo mi to,,, zrejme tie manžety montovali aj dopredu aj dozadu,,,
scan z knižky: Údržba a opravy skoda 1000mb.
scan z knižky: Údržba a opravy skoda 1000mb.
07:28:15
10.03.2017
10.03.2017
Minott
-> Eidy: dakujeme,,napravime,,,
23:43:12
09.03.2017
09.03.2017
Eidy
-> Minott: Pěkný, pěkný. Myslím, že spoj manžet by měl být šikmo dozadu, ne dopředu.
20:34:51
06.03.2017
06.03.2017
Minott
-> SO545: diki,,tiež mam v plane zvolnit ,, kopec inych veci na mna čaka,,,chvala bohu tu najhorsiu robotu mam za sebou,,
20:20:12
06.03.2017
06.03.2017
SO545
-> Minott: ja stagnujem ale ty tlacis na pilu ultimativne.paradicka.
09:05:59
05.03.2017
05.03.2017
Minott
-> Jozka: taktak,,bude to z toho najlepsieho auta na svete TAZ1500
-> K1NYO: diki,,
-> K1NYO: diki,,